Oud 29-10-2004, 10:47
coopergirl
coopergirl is offline
Gisteren heb ik de prikpil laten zetten, nu vroeg ik mij af wanneer je dan 'veilig' bent. De huisartsassistente wist het niet zeker, in de bijsluiter staat het niet vermeld. Ze zou research doen maar toen ik een paar keer één van collegae belde, bleek dat ze dit niet had gedaan..

alvast bedankt

Joyce
Oud 29-10-2004, 15:44
Kirzja
Kirzja is offline
Hey Draaiertje,
De kans dat jouw vriendin zwanger is, lijkt mij wel heel erg klein. De zaadcellen zouden waarschijnlijk niet diep genoeg naar binnen gekomen kunnen zijn via het water om een eicel te kunnen bereiken.
De vergeten pil van dinsdag heeft zij wel ingehaald op woensdag, maar dat was waarschijnlijk wel iets meer dan 12 uur later dan normaal. Niet 100% veilig dus, maar de kans dat zij daardoor vruchtbaar is geworden lijkt mij minimaal. En ALS dat zo zou zijn, waren de eventuele zaadcellen op dat moment waarschijnlijk al dood.
De kans op zwangerschap is in principe aanwezig, maar lijkt mij ongeveer een kans van 1 op 5000 of nog kleiner.
Ik snap dat je misschien best ongerust bent, daarom kun je voor alle zekerheid een zwangerschaps test laten doen bij een dokter. (volgens mij kun je die ook zelf kopen bij apotheek) Dan weet je het in ieder geval zeker, en hoef je je niet meer druk te maken.

Groetjes,
Kirzie

Laatst gewijzigd op 29-10-2004 om 15:47.
Oud 29-10-2004, 15:49
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 29-10-2004 @ 11:47 :
Gisteren heb ik de prikpil laten zetten, nu vroeg ik mij af wanneer je dan 'veilig' bent. De huisartsassistente wist het niet zeker, in de bijsluiter staat het niet vermeld. Ze zou research doen maar toen ik een paar keer één van collegae belde, bleek dat ze dit niet had gedaan..

alvast bedankt

Joyce
Volgens mij zijn die meteen veilig, maar bel naar je huisarst of apotheek en vraag of ze je daar met zekerheid iets kunnen zeggen. Net zolang bellen tot je het weet
Oud 30-10-2004, 12:13
Poesket
Poesket is offline
Ik ben al een aantal jaar aan de pil en heb de laatste keer de pil doorgeslikt. Nu wil ik eigenlijk weer eerder ongesteld worden dus zou je tijdens de 2e strip halverwege kunnen stoppen? En dat ie dan nog wel even veilig is natuurlijk
Oud 30-10-2004, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 30-10-2004 @ 13:13 :
Ik ben al een aantal jaar aan de pil en heb de laatste keer de pil doorgeslikt. Nu wil ik eigenlijk weer eerder ongesteld worden dus zou je tijdens de 2e strip halverwege kunnen stoppen? En dat ie dan nog wel even veilig is natuurlijk
Dat kan gewoon, zolang je maar minimaal 21 dagen de pil slikt. Daarna kan je nog 1 pil slikken of nog 14 of gewoon weer een hele strip, maakt niet uit Je kan dus gewoon stoppen nu.
Oud 30-10-2004, 14:26
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-10-2004 @ 16:49 :
Volgens mij zijn die meteen veilig, maar bel naar je huisarst of apotheek en vraag of ze je daar met zekerheid iets kunnen zeggen. Net zolang bellen tot je het weet
Dat is inderdaad wel wijselijk Ik vind het echter wel een beetje knudde dat ik al 6 keer getracht heb te bellen en niemand het wist.. De antwoorden varieëren van 'meteen veilig' tot 'wacht maar een maandje, dan is-ie sowieso save'...

Joyce
Oud 31-10-2004, 16:39
rodina
rodina is offline
Hoe veel keer kan je de pil door slikken? Zonder stopweken?
Oud 31-10-2004, 16:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
rodina schreef op 31-10-2004 @ 17:39 :
het kan in principe natuurlijk zo vaak als je wil, maar meestal raden doktoren aan om na 3 maanden toch wel een stopweek te houden (ook ivm de kans op doorbraakbloedingen die dan toch wel erg groot wordt).
Oud 01-11-2004, 09:50
meisjke
meisjke is offline
ik weet niet of ik hier terecht kan met deze vraag.. maar wat is de maximale tijd dat je de morningafterpil nog kunt halen nadat je seks hebt gehad....
Oud 01-11-2004, 09:54
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
??? schreef op 01-11-2004 @ 08:18 :
waar kun je aan merken dat je pil te licht is?
Ik geloof dat je dan vaker bloedingen hebt en nog wat andere klachten.. maar ik weet het niet zeker.

Meisjke, ik heb je vraag al beantwoord in het andere topic.
Oud 01-11-2004, 11:49
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
meisjke schreef op 01-11-2004 @ 10:50 :
ik weet niet of ik hier terecht kan met deze vraag.. maar wat is de maximale tijd dat je de morningafterpil nog kunt halen nadat je seks hebt gehad....
Binnen 72 uur dien je de Morning after pil te hebben geslikt. Zodra je 'em binnen 12 uur na de onveilige geslachtsgemeenschap hebt genomen, is-ie het betrouwbaarst.

Ben je te laat voor de noodpil? Dan heb je twee opties;
- Zogeheten pech-spiraaltje laten plaatsen (Dit is een gewoon spiraaltje, maar de reden waarom hij wordt geplaatst wordt het een pech-spiraaltje genoemd)
- Ontzettend nerveus afwachten of je dan wel/ of niet ongesteld bent en zodra je twee dagen overtijd bent een zwangerschaptest halen..

Take care, enne aangezien je leeftijd kun je een morning afterpil-recept van internet halen

Joyce
Oud 01-11-2004, 13:53
Verwijderd
Citaat:
??? schreef op 01-11-2004 @ 08:18 :
waar kun je aan merken dat je pil te licht is?
te licht is-ie alleen als je last hebt van de lichtheid... bijvoorbeeld als je menstruatie al begint terwijl je nog bezig bent met de strip.
Oud 01-11-2004, 17:30
sinsere
sinsere is offline
Ik heb even een vraagje:

Gisterenavond ben ik vergeten de pil te slikken. Ik zit in mijn tweede week en heb de pil alsnog binnen 12 uur ingenomen. Normaal slik ik hem om ongeveer 10/11 uur 's avonds, nu om 7 uur 's ochtends.

Het is alleen wel zo dat ik de pil heb doorgeslikt, dus als je doortelt is dit eigenlijk is dit de zesde week. Loop ik nu sowieso maar weinig risico omdat ik al een aantal weken veilig ben?

Of verandert dit juist wel iets aan de hele situatie?
Oud 01-11-2004, 18:13
Buffy
Buffy is offline
hmmm... ik ben weer eens ongerust.

ik heb op pagina 5 een berichtje staan dat ik 2 pillen tegelijk had geslikt aan het einde van mn 2e pilweek (slik de 3fasen pil), en ik had vanmiddag om 1.00 ongsteld moeten worden *dat wordt ik altijd rond het middaguur*.

nu vloeit er geen bloed uit me, maar als ik zelf met een vinger naar binnen ga, zit er wel wat bloederig slijm aan mn vinger. kan je dit al als "ongesteld" ervaren ?

thanx !

xxx Buffy
Oud 01-11-2004, 18:19
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
sinsere schreef op 01-11-2004 @ 18:30 :
Ik heb even een vraagje:

Gisterenavond ben ik vergeten de pil te slikken. Ik zit in mijn tweede week en heb de pil alsnog binnen 12 uur ingenomen. Normaal slik ik hem om ongeveer 10/11 uur 's avonds, nu om 7 uur 's ochtends.

Het is alleen wel zo dat ik de pil heb doorgeslikt, dus als je doortelt is dit eigenlijk is dit de zesde week. Loop ik nu sowieso maar weinig risico omdat ik al een aantal weken veilig ben?

Of verandert dit juist wel iets aan de hele situatie?
Je hebt de pil toch gewoon binnen 12 uur geslikt? Dan ben je sowieso nog veilig... of begrijp ik je nu verkeerd?
Oud 01-11-2004, 18:20
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Buffy schreef op 01-11-2004 @ 19:13 :
hmmm... ik ben weer eens ongerust.

ik heb op pagina 5 een berichtje staan dat ik 2 pillen tegelijk had geslikt aan het einde van mn 2e pilweek (slik de 3fasen pil), en ik had vanmiddag om 1.00 ongsteld moeten worden *dat wordt ik altijd rond het middaguur*.

nu vloeit er geen bloed uit me, maar als ik zelf met een vinger naar binnen ga, zit er wel wat bloederig slijm aan mn vinger. kan je dit al als "ongesteld" ervaren ?

thanx !

xxx Buffy
Lijkt me dat 't er wel zit aan te komen dan... tenminste bij mij wel altijd...
Oud 02-11-2004, 18:57
Verwijderd
Als je doorbraakbloedingen hebt omdat de pil niet sterk genoeg meer is, ben je dan ook niet veilig?

Ik ga zowieso naar de dokter voor een andere maar ik vraag het me af.
Oud 02-11-2004, 19:10
Buffy
Buffy is offline
tsjah... het zou best kunnen, omdat het lichaam daar misschien mee wil zeggen dat ze niet genoeg hormonen meer ontvangt ofzo, maar je kan ook doorbraakbloedingen hebben als je aan het doorslikken bent en dan hoor je echt niet te weinig hormonen in je lichaam te hebben...
ik had zelf ook een te lichte pil *dacht ik* maar de huisarts heeft me toen een 3fasenpil gegeven omdat die de natuurlijke menstruatiecyclus beter nabootst. sindsdien gaat het perfect misschien een tip ?
Oud 03-11-2004, 18:46
BelleRosé
BelleRosé is offline
Stel: je hebt vandaag 'onveilige' seks gehad (om het zo maar even te noemen) en net vandaag is je pil gestopt (maw gisteren je laatste) ben je dan onveilig? Omdat spermacellen tot 6dagen kunne overleven.. Gaan ze dan hun 'slag' slaan als ik nu stop met mijn pilstrip?

Bedankt

X
Oud 03-11-2004, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Welteruste schreef op 03-11-2004 @ 19:46 :
Stel: je hebt vandaag 'onveilige' seks gehad (om het zo maar even te noemen) en net vandaag is je pil gestopt (maw gisteren je laatste) ben je dan onveilig? Omdat spermacellen tot 6dagen kunne overleven.. Gaan ze dan hun 'slag' slaan als ik nu stop met mijn pilstrip?

Bedankt

X
nee, natuurlijk niet, in de stopweek ben je immers ook veilig zelfs al ben je nu helemaal gestopt, dan geldt deze week nog als stopweek.
Oud 03-11-2004, 18:58
BelleRosé
BelleRosé is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-11-2004 @ 19:47 :
nee, natuurlijk niet, in de stopweek ben je immers ook veilig zelfs al ben je nu helemaal gestopt, dan geldt deze week nog als stopweek.
Dank je wel.. Maar ik begrijp het niet zo goed. De dokter vertelde me dat zo'n pilletje je save houdt voor 24 uur. Je krijgt een 'boost' van hormonen door dat pilletje. Maar het volgende moet wel ingenomen worden binnen die 24 uur.. Hoe kan het je dan een week save houden?

Alvast hard bedankt!
Oud 04-11-2004, 11:09
Roos
Roos is offline
Citaat:
Welteruste schreef op 03-11-2004 @ 19:58 :
Dank je wel.. Maar ik begrijp het niet zo goed. De dokter vertelde me dat zo'n pilletje je save houdt voor 24 uur. Je krijgt een 'boost' van hormonen door dat pilletje. Maar het volgende moet wel ingenomen worden binnen die 24 uur.. Hoe kan het je dan een week save houden?

Alvast hard bedankt!
In je stopweek ben je veilig. Punt uit.
Oud 04-11-2004, 11:09
Roos
Roos is offline
Citaat:
rodina schreef op 31-10-2004 @ 17:39 :
Oneindig vaak. Het is een fabeltje dat je na een x aantal maanden 'verplicht' een stopweek zou moeten inlassen.
Oud 04-11-2004, 11:16
Verwijderd
Alleen krijgende meetse mensen na langer dan3 (soms 2) keer doorslikken vaak een doorbraak bloeding
Oud 04-11-2004, 15:39
Verwijderd
Ik moet (als het goed is) deze zondag ongesteld worden, maar mijn ongesteldheid is niet altijd regelmatig(vorige keer was ik een week te laat), dus ik heb pillen aangevraagd die de ongesteldheid uitstellen omdat ik het volgende weekend(die week daarop) weg ben en het helemaal niet mooi uit komt als ik dan nog ongesteld zou zijn.
Vandaag heb ik de pillen opgehaald(de pil - Microgynon 30 dragee). Maar ik weet niet wanneer ik ze in moet nemen en of ik ze al eerder moest slikken ofzo omdat ik als het goed is deze zondag ongesteld moet worden. Is het erg als ik deze pil inneem als ik niet zeker weet dat ik deze zondag ongesteld moet worden? En hoelang moet ik ze blijven slikken?
btw hoelang van te voren moet je de pil nemen?(hoeveel dagen voor de verwachte ongeseldheid)

dankje alvast en sorry als ik niet duidelijk ben geweest

Laatst gewijzigd op 04-11-2004 om 16:20.
Oud 04-11-2004, 16:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
girlytina schreef op 04-11-2004 @ 16:39 :
Ik moet (als het goed is) deze zondag ongesteld worden, maar mijn ongesteldheid is niet altijd regelmatig(vorige keer was ik een week te laat), dus ik heb pillen aangevraagd die de ongesteldheid uitstellen omdat ik het volgende weekend(die week daarop) weg ben en het helemaal niet mooi uit komt als ik dan nog ongesteld zou zijn.
Vandaag heb ik de pillen opgehaald(de pil - Microgynon 30 dragee). Maar ik weet niet wanneer ik ze in moet nemen en of ik ze al eerder moest slikken ofzo omdat ik als het goed is deze zondag ongesteld moet worden. Is het erg als ik deze pil inneem als ik niet zeker weet dat ik deze zondag ongesteld moet worden? En hoelang moet ik ze blijven slikken?
btw hoelang van te voren moet je de pil nemen?(hoeveel dagen voor de verwachte ongeseldheid)

dankje alvast en sorry als ik niet duidelijk ben geweest
Als je de pil enkel en alleen wilt gaan slikken om je menstruatie een keer wilt verschuiven en deze verder NIET als voorbehoudsmiddel wilt gebruiken zou ik gewoon nu direct beginnen. Als je wacht tot de eerste dag van je menstruatie is de kans erg groot dat je alsnog een paar dagen ongesteld bent voor het stopt door de pil. Als je de pil daarna niet wilt blijven gebruiken als voorbehoudsmiddel kun je volgens mij gewoon gelijk stoppen op het moment dat je wel ongesteld wilt worden. Vanaf het moment dat je stopt duurt het dan nog ongeveer 1 tot 3 dagen voor je ongestled wordt.

Je verhaal is me niet helemaal duidelijk maar dit is wat ik er uit begrijp. Als je nog vragen hebt kan je ze hier stellen maar als je moeilijk vindt om het hier uit te leggen kan je ook teruggaan naar de apotheker en daar vragen wat je moet doen, dat is soms makkelijker om uit te leggen en hij weet wat je in dit soort specifieke situaties het beste kan doen.
Oud 04-11-2004, 16:34
Verwijderd
Vaag dat ze dan De pil voorschrijven en niet dat pilletje wat voor uitstellen is...je lichaam wil op de pil zeker in het begin soms niet reageren zoals je verwacht...lijkt me niet echt handig...maar hopelijk werkt het.
Oud 04-11-2004, 16:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-11-2004 @ 17:34 :
Vaag dat ze dan De pil voorschrijven en niet dat pilletje wat voor uitstellen is...je lichaam wil op de pil zeker in het begin soms niet reageren zoals je verwacht...lijkt me niet echt handig...maar hopelijk werkt het.
Ik vind het ook vaag al reageerde ik op Primolut N (van die uitstelpilletjes) ook heel slecht. Je moet daar ook meer discipline voor hebben omdat je er drie per dag moet slikken en je moet drie dagen voor je menstruatie beginnen en je mag maximaal 10 dagen slikken dus misschien is die periode dan te kort waardoor haar arts toch liever de pil voorschrijft.
Oud 04-11-2004, 17:12
Verwijderd
Ik verwachte dat ik die pilletjes zou krijgen die je 3 maal daags moet slikken maar ik kreeg de pil. Is dat erg? Want ik wil alleen maar de ongesteldheid even uitstellen.
Maar waar ik me een beetje zorgen over maakte is dat ik niet zeker weet dat ik zondag ongesteld word omdat ik het niet altijd regelmatig ben. En ook of ik wel op tijd ben als ik er vandaag mee begin.

bedankt iig
Oud 04-11-2004, 17:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
girlytina schreef op 04-11-2004 @ 18:12 :
Ik verwachte dat ik die pilletjes zou krijgen die je 3 maal daags moet slikken maar ik kreeg de pil. Is dat erg? Want ik wil alleen maar de ongesteldheid even uitstellen.
Maar waar ik me een beetje zorgen over maakte is dat ik niet zeker weet dat ik zondag ongesteld word omdat ik het niet altijd regelmatig ben. En ook of ik wel op tijd ben als ik er vandaag mee begin.

bedankt iig
Het is niet 'erg' je bereikt er hetzelfde effect mee. Ik vind het alleen raar. Als je vandaag met de pil begint weet je iig zeker dat je dat weekend over iets meer dan een week niet ongesteld bent, daar ging het toch om?
Oud 04-11-2004, 17:14
Verwijderd
Misschien heeft iemand dezelfde ervaring gehad:

Voor ik aan de pil ging, had ik altijd vreselijk last van krampen voor ik ongesteld moest worden. Heel erge last van m'n darmen (echt krampen en elk kwartier diarree ), last van m'n bovenbenen (soms zo erg dat ik nauwelijks kon lopen) en ook veel last van m'n rug. Ook de menstruatie zelf was heel hevig.
Ik slik nu al een tijdje de pil en heb nooit problemen gehad; de krampen namen enorm af (ze zijn er wel nog 1 dag voor ik ongesteld zal gaan worden, maar ik kan ze gewoon negeren) en mijn menstruatie zelf is ook hémels (nou ja, ik ben tevreden ).
Maar nu heb ik de laatste tijd vaak wél weer last van veel krampen etc en m'n menstruatie lijkt veel heviger dan normaal met pil.
Is het gewoon zo dat het af en toe weer even bijna zo hevig wordt als voor de pil? Een soort enorme 'tussen'bloeding oid?
Oud 04-11-2004, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-11-2004 @ 18:14 :
Het is niet 'erg' je bereikt er hetzelfde effect mee. Ik vind het alleen raar. Als je vandaag met de pil begint weet je iig zeker dat je dat weekend over iets meer dan een week niet ongesteld bent, daar ging het toch om?
ehm ja..
Als ik zondag normaal ongesteld word zoals ik verwacht, dan ben ik het ook niet in dat weekend dat ik weg ga.. alleen ik ben bang dat ik weer een paar dagen ofzo te laat ben en dan ben ik het wel in het weekend.. dus ik weet nog even niet wat ik moet doen.. zal ik de pil nou nemen of niet?
Oud 04-11-2004, 17:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-11-2004 @ 18:14 :
*knip*

Is het gewoon zo dat het af en toe weer even bijna zo hevig wordt als voor de pil? Een soort enorme 'tussen'bloeding oid?
Mijn menstruatie was voor in de pil ging slikken ook heel heftig, wel niet zo heftig als die van jou maar wel ook buikpijn en rugpijn enzo. Ik heb toen een jaar of vier microgynon geslikt maar het laatste half jaar vroeg ik me eigenlijk af waarom ik die nog slikte want naast het feit dat ik weer buikpijn en rugpijn kreeg tijdens mijn menstruatie kreeg ik ook vlak voor ik ongesteld moest worden hele erge hoofdpijn en was ik ook misselijk. Ik ben toen met mijn huisarts gaan overleggen en ik slik nu sinds een maandje de Yasmin pil. Ik ben daar nu voor het eerst van ongesteld en ik heb nog steeds wel buikkramp (maar dat is bij mij eigenlijk nooit helemaal weggeweest) maar ik heb geen hele erge hoofdpijn en misselijkheid gehad dus misschien treedt er een soort gewenning op tegen je huidige pil en moet je eens een andere proberen?
Oud 04-11-2004, 18:23
Verwijderd
hoeveel dagen voordag je ongesteld wordt moet je de pil nou eigelijk gaan slikken? en hoelang moet je doorslikken?
Oud 04-11-2004, 19:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
girlytina schreef op 04-11-2004 @ 19:23 :
hoeveel dagen voordag je ongesteld wordt moet je de pil nou eigelijk gaan slikken? en hoelang moet je doorslikken?
Als je de pil als anticonceptiemiddel gebruikt moet je op de eerste dag van je menstruatie beginnen. Je moet dan minimaal 21 dagen de pil slikken en maximaal 7 dagen stopweek houden. Omdat dit voor jou waarschijnlijk niet van belang is hoef je je hier niet perse aan te houden. Misschien is het goed om de bijsluiter eens door te lezen, daar staat ook al heel veel basisinformatie in.
Oud 04-11-2004, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-11-2004 @ 20:15 :
Als je de pil als anticonceptiemiddel gebruikt moet je op de eerste dag van je menstruatie beginnen. Je moet dan minimaal 21 dagen de pil slikken en maximaal 7 dagen stopweek houden. Omdat dit voor jou waarschijnlijk niet van belang is hoef je je hier niet perse aan te houden. Misschien is het goed om de bijsluiter eens door te lezen, daar staat ook al heel veel basisinformatie in.
daar staat alleen in hoe je het moet gebruiken als anticonceptiemiddel
Oud 04-11-2004, 19:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
girlytina schreef op 04-11-2004 @ 20:24 :
daar staat alleen in hoe je het moet gebruiken als anticonceptiemiddel
Ga een keer langs je apotheker, wij kunnen alleen maar speculeren wat in jouw geval nu het beste is. De pil is nou eenmaal in de meeste gevallen bedoeld als anticonceptiemiddel en niet als uitstelmiddel dus daar gaat de bijsluiter ook vanuit.
Oud 04-11-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-11-2004 @ 20:27 :
Ga een keer langs je apotheker, wij kunnen alleen maar speculeren wat in jouw geval nu het beste is. De pil is nou eenmaal in de meeste gevallen bedoeld als anticonceptiemiddel en niet als uitstelmiddel dus daar gaat de bijsluiter ook vanuit.
hmm ik denk dat ik hem maar niet ga gebruiken
Oud 04-11-2004, 20:11
xmoix
xmoix is offline
ik heb gezien dat ik een dag te snel met mijn pil ben begonnen. Maakt dat een verschil uit of moet ik me nergens zorgen over maken?
Oud 04-11-2004, 20:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
xmoix schreef op 04-11-2004 @ 21:11 :
ik heb gezien dat ik een dag te snel met mijn pil ben begonnen. Maakt dat een verschil uit of moet ik me nergens zorgen over maken?
maakt niets uit. Liever te vroeg dan te laat. Als je steeds op je oude dag wilt blijven beginnen moet je nu wel een extra pil pakken uit een reservestrip.
Oud 04-11-2004, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Buffy schreef op 02-11-2004 @ 20:10 :
tsjah... het zou best kunnen, omdat het lichaam daar misschien mee wil zeggen dat ze niet genoeg hormonen meer ontvangt ofzo, maar je kan ook doorbraakbloedingen hebben als je aan het doorslikken bent en dan hoor je echt niet te weinig hormonen in je lichaam te hebben...
ik had zelf ook een te lichte pil *dacht ik* maar de huisarts heeft me toen een 3fasenpil gegeven omdat die de natuurlijke menstruatiecyclus beter nabootst. sindsdien gaat het perfect misschien een tip ?
nee, maar ik slik dus niet door, ik heb elke maand netjes een stopweek maar alsnog doorbraakbloedingen. bah.

ik wil eig geen andere omdat ik dan waarsch een sterkere zal krijgen, maarja. het moet maar.
Oud 05-11-2004, 10:58
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Maar het maakt niet zoveel uit toch als je een sterkere krijgt? Tenzij je meer last van bijwerkingen krijgt natuurlijk.
Oud 05-11-2004, 17:35
Snoezeke
Snoezeke is offline
Dit is de eerste keer dat ik de pil gebruik. Mijn eerste strip is bijna ten einde en ondertussen heb ik al meerdere keren seks zonder condoom gehad met mn vriend, en nu heb ik wel al enkele dagen buikpijn, hoofdpijn, gevoelige borsten,... Zou het kunnen dat ik zwanger ben ? Biedt de pil dan geen 100 % garantie of komt het omdat dit de eerste keer is dat ik de pil slik ?
Oud 05-11-2004, 19:15
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ganjafarmster schreef op 05-11-2004 @ 18:35 :
Dit is de eerste keer dat ik de pil gebruik. Mijn eerste strip is bijna ten einde en ondertussen heb ik al meerdere keren seks zonder condoom gehad met mn vriend, en nu heb ik wel al enkele dagen buikpijn, hoofdpijn, gevoelige borsten,... Zou het kunnen dat ik zwanger ben ? Biedt de pil dan geen 100 % garantie of komt het omdat dit de eerste keer is dat ik de pil slik ?
Wellicht kun je de bijsluiter doornemen i.v.m eventuele bijwerkingen? In de bijsluiter van de prikpil staat een hele waslijst, bij orale anticonceptie zal het naar waarschijnlijkheid niet (veel) minder zijn. (Gevoelige borsten, hoofdpijn e.d. kunnen ook door anticonceptie veroorzaakt worden). Wanneer je op safe wil spelen, kun je uiteraard ook een zwangerschaptest halen (+/- €6,50 huismerk drogist).

Geen enkele anticonceptie methode biedt 100% garantie, maar wanneer je 'em gezette tijdstippen neemt, is de kans op ongewenste zwangerschap nihil.

Joyce...
Oud 05-11-2004, 20:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ganjafarmster schreef op 05-11-2004 @ 18:35 :
Als je zeker weet dat je op de eerste dag van je menstruatie bent begonnen en de pil tussendoor niet vergeten bent en geen last hebt gehad van overgeven of ernstige diarree dan kan je er vrijwel vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Voor je eigen gemoedsrust zou je een zwangersschapstest kunnen doen maar buikpijn, hoofdpijn en gevoelige borsten zouden ook best eens kunnen komen omdat je de pil net slikt.
Oud 06-11-2004, 08:32
LittleLucille
LittleLucille is offline
Ik heb 2 jaar microganon 30 geslikt..
Daar kreeg ik steeds meer vervelende bijwerkingen van..
(stemmingswisselingen, hoofdpijn, gewichtstoename)
Ik heb nu een andere pil gekregen, Yasmin..
Nu zou ik wel eens willen weten of er meer mensen Yasmin slikken..
En waar hun zoal op vooruit zijn gegaan..
Ik las ergens dat je er ook van kon afvallen..
Zijn er hier ook mensen kilo's zijn afvallen van Yasmin?
Oud 06-11-2004, 15:39
W1A
W1A is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-10-2004 @ 13:55 :
Als je op dag 2 tot 5 van je cyclus begint (de eerste dag van je menstruatie is dag 1) dan is de pil bij sommige merken alleen de eerste week niet veilig maar omdat deze persoon er niet bij gezet heeft welke pil ze slikt weet je ook niet of dat bij haar ook zo is dus kan je er beter maar vanuit gaan dat ie dan de hele strip niet veilig is.
Dat is in pricipe zo al heeft mijn dokter me aangeraden te wachten tot de tweede strip. Heeft iemand eigenlijk enig idee waarom hij mij dit aangeraden kan hebben? Heeft het er soms mee te maken dat veel mensen hun pil in het begin vaak vergeten ofzo?

Ik heb trouwens microgynon 30
Oud 06-11-2004, 18:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
LittleLucille schreef op 06-11-2004 @ 09:32 :
Ik heb 2 jaar microganon 30 geslikt..
Daar kreeg ik steeds meer vervelende bijwerkingen van..
(stemmingswisselingen, hoofdpijn, gewichtstoename)
Ik heb nu een andere pil gekregen, Yasmin..
Nu zou ik wel eens willen weten of er meer mensen Yasmin slikken..
En waar hun zoal op vooruit zijn gegaan..
Ik las ergens dat je er ook van kon afvallen..
Zijn er hier ook mensen kilo's zijn afvallen van Yasmin?
Ik ben ook overgestapt van microgynon naar Yasmin. Ik ben er nog niet van afgevallen maar ik slik deze pil pas een maand. Ik ben met microgynon gestopt omdat ik last had van misselijkheid, buikpijn, hoofdpijn en rugpijn als ik ongesteld ws en ik merk nu dat ik ook veel minder zin had in seks en ik zat toen veel slechter in mijn vel en dat wijt ik ook gedeeltelik aan de pil. Van al die bijwerkingen heb ik nu geen last meer behalve dat ik nog buikpijn heb als ik ongestled ben maar dat is wel al minder dan bij mijn vorige pil.
Oud 06-11-2004, 18:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
W1A schreef op 06-11-2004 @ 16:39 :
Dat is in pricipe zo al heeft mijn dokter me aangeraden te wachten tot de tweede strip. Heeft iemand eigenlijk enig idee waarom hij mij dit aangeraden kan hebben? Heeft het er soms mee te maken dat veel mensen hun pil in het begin vaak vergeten ofzo?

Ik heb trouwens microgynon 30
Denk dat huisartsen dat aanraden omdat veel mensen misschien denken dat ze op de eerste dag van hun menstruatie beginnen terwijl dat eigenlijk toch niet zo is ofzo en omdat ze bij de tweede strip echt zeker zijn dat ie veilig is.
Oud 07-11-2004, 10:32
l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
Ik heb een vraagje over de pil. Kan iemand mij misschien helpen?

Ik wil graag beginnen met de pil. Ben al naar de huisarts geweest, recept gekregen en heb ze opgehaald bij de apotheek. Maar moet ik nou persée beginnen op mijn 1e of 2e dag van de menstruatie? Of mag dat ook een willekeurige dag zijn?

Alvast bedankt.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten