![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() waarschijnlijk omdat de partij dat heeft aangegeven. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het nare is dat in de praktijk die grens natuurlijk niet altijd even scherp te trekken valt. Is het afbreken van de onderhandelingen tussen CDA en PvdA, waarna het CDA vervolgens verder ging met VVD en D66, ondemocratisch? Er zijn natuurlijk meerdere coalities mogelijk en het is niet zo dat altijd de twee grootste partijen moeten regeren, dat geef ik toe. Er zit dus eigenlijk maar een ding op voor het Blok: wachten tot ze een absolute meerderheid hebben (wat op federaal niveau moeilijk zal gaan, maar op gewestelijk/gemeentelijk niveau best denkbaar is) of wachten tot er geen meerderheidscoalities meer mogelijk zijn zonder het Blok. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Volgens mij heeft België wel een constitutioneel Hof dat wetten op hun grondwettigheid beoordeelt, maar zeker weten doe ik dat niet. Dat zou ik moeten opzoeken. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
hoe saai ![]()
||
Citaat:
Bij de LPF lag dit totaal anders, deze partij is een rechtse volkspartij, maar lang niet zo conservatief en nationalistisch als het VB. Vandaar dat de Nederlandse partijen zonder gewetensproblemen met hen konden onderhandelen en regeren.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als constitutionele toetsing in Nederland zou worden toegestaan, dan zou de grondwet danig in omvang moeten toenemen en zou überhaupt een grondige herbezinning op de positie van (en vooral de verhouding tussen) de wetgevende en de rechterlijke macht moeten plaatsvinden. Immers, Nederland kent een heel andere uitleg van wetten dan bijv. de VS. Interpretatie van de Constitution vindt alleen plaats aan de hand van de leer van de living constitution, dus tekstueel. Dan is het simpel om wetten daaraan te toetsen. In Nederland zou dat problemen opleveren, dus als we dat van plan zijn mogen we dat vantevoren wel eens heel goed gaan afbakenen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Aansluitend op het al dan niet vervolbrengen van de zittingstermijn wil ik jullie erop wijzen dat in Frankrijk het Front National een tijdlang zege gevierd heeft in een hele hoop gemeenten in het zuiden des lands. Zij hadden ook een flinke meerderheid en hebben daar hun beleid doorgevoerd. Bijna in geen enkele gemeente is de partij herkozen voor een tweede zittingstermijn. Ik ben ervan overtuigd dat dit met het blok net zo gaat. Het enige probleem is natuurlijk wel dat je moet leren leven in een wereld waar alle straten die naar negers vernoemd zijn worden omgedoopt.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Wel ben ik het met je eens dat er zeker goed over de nieuwe structuur nagedacht dient te worden. Maar ik denk dat een checks-and-balancesstructuur naar Romeins/Amerikaans model prima te combineren valt met de Nederlandse maatschappij. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
NIEUWE PEILING --> CD&V/NV-A BLIJFT DE GROOTSTE, BLOK VOLGT
CD&V/N-VA blijft veruit grootste Vlaamse partij ![]() ![]() vr 29/10/04 - CD&V/N-VA blijft veruit de grootste partij in Vlaanderen. Als het vandaag verkiezingen zouden zijn, rijft het Vlaamse kartel 27,6 procent van de stemmen binnen. Dat blijkt uit een opiniepeiling die de VRT liet uitvoeren in samenwerking met De Standaard. De enquête werd uitgevoerd tussen 28 september en 14 oktober. In die periode werd 1.084 Vlamingen onder meer de vraag voorgelegd welke partij hun voorkeur wegdraagt indien het vandaag verkiezingen zouden zijn voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Daaruit blijkt vooral dat de machtsverhoudingen vrijwel hetzelfde zouden zijn als na de Vlaamse verkiezingen van 13 juni. CD&V/N-VA gaat lopen met 27,6 procent van de stemmen en gaat daarmee een procent vooruit tegenover de Vlaamse verkiezingen. Het Vlaams Blok volgt met 23,5 procent, wat een verlies betekent van 0,8 procent tegenover 13 juni. De andere twee kartels gaan erop vooruit, zij het niet spectaculair. VLD-Vivant haalt 20,6 procent (+ 0,6) en wordt de op twee na grootste partij. SP.A-Spirit belandt op de vierde plaats met 20,2 procent (+ 0,3). Groen! moet 0,3 procent prijsgeven en strandt op 7,3 procent. Vlamingen vertrouwen paars niet, Verhofstadt wel Twee derde van de Vlamingen heeft vertrouwen in de nieuwe Vlaamse regering. Sinds op Vlaams niveau een tripartite werd geïnstalleerd, is het vertrouwen van de Vlamingen gestegen met niet minder dan negen procent. Het vertrouwen in de federale regering krijgt dan weer een flinke deuk en daalt met drie procent. Opvallend is dat de Vlamingen wel het vertrouwen behouden in premier Guy Verhofstadt (VLD). Hij krijgt het vertrouwen van 56 procent van de Vlamingen, tien procent meer dus dan zijn paarse regering. Dat vertaalt zich ook duidelijk in de populariteitspoll van de politici. Daarin wipt de premier van de vijfde naar de derde plaats. Numero uno blijft oud-premier Jean-Luc Dehaene (CD&V). Op twee staat opnieuw SP.A-voorzitter Steve Stevaert. Vlaams minister-president Yves Leterme (CD&V) is echter de meest spectaculaire stijger: hij rukt op van de twaalfde naar de vijfde plaats. Vlamingen liggen niet wakker van DHL en B-H-V DHL en Brussel-Halle-Vilvoorde, thema's waar de politiek van wakker ligt, laten de gemiddelde Vlaming redelijk koud. Op de vraag of de regering-Verhofstadt moet vallen als de kieskring B-H-V niet gesplitst is voor het einde van het jaar, antwoordt 63 procent negatief. 77 procent van de Vlamingen is voorts van mening dat een stijging van het aantal nachtvluchten gerechtvaardigd is als dat betekent dat er extra jobs komen. Een ruime meerderheid vindt ook dat brugpensioen moet blijven bestaan, zodat bedrijven makkelijker oudere werknemers kunnen vervangen door jongere. __________________________________________________ >> Deze peiling is naar mijn mening BETROUWBAARDER dan de vorige (die hier werd geciteerd). >> Er is nauwelijks een verschil met de recentste verkiezingsuitslag van juni ll. , maar ik blijf de constante electorale winst van het Blok (dat nu al ruim 10 jaar blijft duren!) wel zorgwekkend vinden! >> Kern van de zaak is dat er bijna niets veranderd, geen grote verschuivingen!! URL: http://www.vrtnieuws.net > http://vrtnieuws.streampower.be/nieu...een/index.html |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (gelukkig) |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Btw: als ik 't me goed herinner, heb je in je post zélf eerst gezet dat je extreem-rechts zelf vervangen hebt door vaderlandslievend. Waarom?
||
Citaat:
Constante electorale winst? Ze "verliezen" momenteel 0.8%, 't is niet veel maar 't is een begin.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
moord in Antwerpen Tiño | 323 | 22-06-2006 15:15 | |
Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah" Joostje | 500 | 22-02-2005 12:27 | |
Vlaams Belang populairste partij van Vlaanderen Bluesman | 58 | 23-12-2004 01:29 |