![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar ging ik tegenin. Ik ben heus niet van mening dat iedere kip zonder kop die hier binnen moet rennen een huis, eten en nederlands paspoort krijgen moet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het was een moslim die van Gogh heeft vermoord, niet een Nederlander. Feiten kun je niet veranderen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ok, eventjes recapituleren:
Theo van Gogh is doodgestoken en geschoten door een Marokkaan en er wordt hier gediscussieerd over: - of Turkse Nederlanders wel of niet naar Turkije terugmoeten/kunnen - overlast van extreem rechts in Limburg - de lekkere Turkse yoghurt bij de plaatselijke toko - economische vluchtelingen - het feit dat je alleen een zinvolle mening kan verkondigen als je "armoede gezien hebt" (??) het is nu dus officieel: ik ben het volledig kwijt... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het zal je nog wel verbazen hoe ziek mensen kunnen zijn ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En dan inburgeren met deze vragen?? Oordeel zelf. Hier komt de test zoals we die gisteren deden. Morgen de uitslag. Elke vraag werd ingeleid door een paar korte beelden, en dan kwam de vraag. Welke van de drie mogelijke antwoorden is juist? 1. De Troonrede wordt jaarlijks door de koningin voorgelezen, waarin de beleidsplannen van dat jaar. Wie stelt de beleidsplannen op? 1. De koningin 2. De ministers 3. Het parlement 2. Je verdient voor het eerst een salaris en hebt een bankrekening nodig. Hoe kom je aan een bankrekening? 1. Je gaat naar de bank toe 2. Je belt een bank op 3. Je werkgever regelt dit 3. Je hebt uit het land waar je vandaan komt je diploma’s meegenomen. Waar kun je als werkzoekende je diploma’s laten waarderen? 1. De IND, de Immigratie- en Naturalisatiedienst 2. Het gemeentehuis 3. Het CWI, het Centrum voor Werk en Inkomen 4. Mevrouw de Koning moet het na haar operatie rustig aan doen. Jaar man heeft het moelijk om werk, kinderen en huishouden te combineren. Wat kunnen zij het beste doen? 1. De kraamzorg bellen 2. In de krant een advertentie plaatsen voor een hulp 3. De thuiszorg bellen 5. Je bent vijf jaar in Nederland. Je wilt de Nederlandse nationaliteit verwerven. Waar kun je terecht voor informatie? 1. Bureau Nieuwkomers 2. Vreemdelingenpolitie 3. Gemeentehuis 6. Je bent bezig je nieuwe huis schoon te maken. Je stuit op hardnekkig vuil. Kun je schoonmaakmiddelen mengen? 1. Soms 2. Nooit 3. Altijd 7. Naast je parttime baan verdien je 300 euro bij. Wat moet je doen? 1. Melden bij de Belastingdienst 2. Melden bij je werkgever 3. Niets 8. Je bent pas verhuisd. Je buren vragen of je langskomt. Wat kun je het beste doen? 1. Een kleinigheidje meenemen 2. Een cadeau meenemen 3. Niets meenemen 9. De leerkracht van de basisschool van je kind heeft gezegd dat Havo voor haar de beste schoolkeuze is. Wie beslist naar welke school je kind mag? 1. De ouders en het kind 2. De school voor Voortgezet Onderwijs 3. De Basisschool 10. Een auto, een fiets en een voetganger gebruiken dezelfde weg. De auto wil rechtsaf, de voetganger en de fiets rechtdoor. Wie moet er voorrang geven? 1. De auto geeft voorrang 2. De fietser en voetganger geven voorrang 3. De voetganger geeft voorrang 11. Je hebt een uitkering. Je ijskast is stuk, de bril van je kind is stuk, en je hebt een nieuw bankstel nodig. Kom je in aanmerking voor Bijzondere Bijstand? 1. Nee, niet voor alle kosten 2. Voor een deel van de kosten 3. Ja, voor alle kosten 12. Je zit op een terrasje en gebruikt een consumptie. Waar betaal je mee? 1. Bankpas en pincode 2. Chippen of contant geld 3. Overschrijvingskaart 13. Je woont al tien jaar in Nederland, maar bent niet genaturaliseerd. Aan welke verkiezingen mag je meedoen? 1. Geen enkele 2. Alle 3. Voor gemeente en stadsdeel 14. Je staat in een telefoonautomaat en ontdekt dat je alleen kunt bellen met een telefoonkaart. Waar kun je een telefoonkaart kopen? 1. Postkantoor 2. Sigarenwinkel 3. Gemeentehuis 15. Je kind plast in bed en heeft moeilijkheden op school. Waar kun je het beste naar toe? 1. Naar de huisarts 2. Naar het ziekenhuis 3. Naar het Riagg 16. Je krijgt van de Vreemdelingenpolitie te horen dat je het land uitmoet. Wie kan je helpen? 1. De Vreemdelingenpolitie 2. Een advocaat of een bureau voor rechtshulp 3. Maatschappelijk werk 17. Je gaat naar het gemeentehuis om een papier te halen. Je ziet dat er een bord met een nummer is, maar je ziet niemand achter de loketten. Wat doe je? 1. Gaan zitten 2. Een nummertje trekken 3. Naar de balie gaan 18. Je kunt nergens meer het papier van je verblijfsvergunning vinden. Waar meld je het verlies van je document? 1. De IND, De Immigratie- en Naturalisatiedienst 2. Vluchtelingenwerk 3. Bureau Nieuwkomers 19. Het CWI biedt je een baan aan, maar het is werk dat je onaantrekkelijk vindt. Kun je het aanbod weigeren? 1. Je mag het aanbod altijd weigeren 2. Je mag weigeren, omdat je ouder bent dan 45 3. Je moet op het aanbod ingaan 20. Je moet iets betalen dat 1,85 euro kost. Met welke munt kun je dat betalen? 1. 1 euro 2. 2 euro 3. 10 eurocent 21. Je hebt werk en wilt opvang voor je kind. Waar ga je heen? 1. Peuterspeelzaal 2. Kinderdagverblijf 3. Daar is geen instantie voor, dat regel je zelf 22. Je bent met je rijbewijs uit Turkije gekomen. Hoe lang mag je hier op een buitenlands rijbewijs rijden? 1. Maximaal tien jaar 2. Een half jaar 3. Dat mag niet 23. Wat gebeurt er als de gemeente je een huis toewijst, en je wilt daar niet wonen. Wat gebeurt er als je weigert? 1. Dan kom je onderaan de wachtlijst 2. Dan heb je geen recht meer op een woning 3. Dan zoekt de gemeente meestal naar een andere woning 24. Wanneer moet je in Nederland je identiteitsbewijs kunnen laten zien? 1. Als je boodschappen doet 2. Op je werk 3. Als je met het openbaar vervoer reist 25. Je komt binnen voor een sollicitatie. Er zitten twee mensen achter een tafel. Wat doe je? 1. Je gaat zitten 2. Je stelt je voor en gaat zitten 3. Je zegt ‘hallo’ en gaat zitten 26. Je zoontje heeft een paar kiezen laten vullen en zelf heb je een nieuwe kroon. De tandartsrekening valt erg tegen. Wie moet de kosten betalen? 1. Iedereen moet zulke kosten zelf betalen 2. De ziektekostenverzekering betaalt deze kosten 3. De aanvullende verzekering betaalt deze kosten 27. Een functionaris van het IND heeft je goed geholpen. Hoe bedank je deze functionaris? 1. Met een cadeau 2. Met geld 3. Met woorden 28. Je bent aan het koken en je kruiden zijn op. Het is al zes uur. Heeft het nog zin om de straat op te gaan, zijn er na zes uur nog winkels open? 1. Nee, de winkels sluiten na zes uur ’s avonds 2. Ja, de winkels sluiten om negen uur ’s avonds 3. Ja, sommige winkels, waaronder supermarkten, zijn langer open. 29. Je gaat naar de dokter, maar kunt je niet verstaanbaar maken. Wat kun je het beste doen? 1. Je zoekt een beroepstolk in de Gouden Gids 2. Je vraagt de arts een tolkencentrum te bellen 3. Je neemt je dochter mee die goed Nederlands spreekt 30. Mag je zomaar een schotelantenne plaatsen? 1. Nee, dat is verboden 2. Ja, dat mag altijd 3. Soms heb je toestemming van de gemeente nodig Dit zijn authentieke vragen zoals ze op inburgeringsexamens worden gesteld. Je hebt 15 seconden per antwoord, en kunt daar niet op terugkomen.
||
Citaat:
Nee, Fortuyn zei dingen waarmee van der G. het niet mee eens was, en legde hem om. De Islam werd verbaal gepwned door van Gogh, en een kansloze moslim met twee nationaliteiten die het begrip 'vrijheid van meningsuiting' niet kon begrijpen legde hem om. Same game. Niet mee eens? afknallen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
[Aanpassen ja hahaha als er een bij jou aankomt is het meteen al opgerot laat staan dat er iemand een kans krijgt.
jij kent mij? weet hoe ik denk? Mens hou toch op, die vragen slaan nergens op, dat is ook het hele probleem hier in dit land, als je die beantwoord ben je ECHT niet ingeburgerd! Bij mij op schhol is 1x per week een cursus NL voor buitenlanders, de helft gaat niet, ze staan met 100 man in de rij om een handteking op hun blaadje, dat ze zijn geweest, anders krijgen ze hun uitkering niet, daarna zijn ze ZO weer weg hoor. Dat is geen inburgern, streng controleren, doe je t niet? oke geen probleem maar dan ga je wel terug naar je eigen land. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind dat kortzichtige lui die met non argumenten komen hier moeten opzouten ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nu wacht ik nog steeds op het moment dat je mij uitluld. Noem me geen mens, ik ben iets te hooggegrepen voor jou. ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|