Oud 02-11-2004, 19:32
Pakistaan
Pakistaan is offline
Op verschillende fora, en ook bij vele mensen hier, heerst het idee dat de islamitische cultuur er eentje van achterlijkheid is, niet wetend dat de islamitische cultuur een enorme diversiteit herbergt. Maar wat maakt de Nederlandse cultuur dan zo superier? Want "jullie" kunnen nog geenszins een onderscheid maken tussen een actie van een individu en die van 1,5 miljard andere moslims. Hoe kunnen "jullie" je eigen beschaving superieur achten, als jullie zo gekortwiekt zijn in je eigen denken?

@ aan de mensen over Hitler

Misschien was de vergelijking met Hitler enigszins misplaatst. Ik denk dat een vergelijking van Theo van Gogh met de propagandaminister van de nazi's beter op zijn plaats was geweest. Want die gaf de Joden ook zeer bloemrijke namen net zoals het levende kadaver Theo dat deed.
Advertentie
Oud 02-11-2004, 19:32
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:27 :
Ja, jij moest eens weten wat ik allemaal aan haat en beledigingen heb moeten aanhoren, en iedereen vind dat doodnormaal, en dat is wat ik het ergste vind, de maatschappelijke acceptatie van vreemdelingen haat.

En precies dit blijkt ook te bestaan tegenover moslims, en dat vind ik erg.
Niet iedereen vindt dit doodnormaal, geloof me. Ik kan me wel voorstellen dat jij dat beeld krijgt wanneer zoiets gebeurt.. Probleem is imho meer dat niemand er iets van zegt. Niet iedereen discrimineert, niet iedereen haat. Die paar Nederlanders verpesten het bij jou precies zoals die paar Marokkanen voor de anderen..
Oud 02-11-2004, 19:33
McCaine
McCaine is offline
Vindt iemand anders het ook zo hilarisch dat je voortdurend gekrakeel hoort over een "aanslag op de waardevolle vrijheid van meningsuiting" etc., maar men tegelijkertijd roept dat mensen die 'Nederlandse waarden niet onderschrijven' daarom het land maar uit moeten?
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 02-11-2004 @ 20:30 :
Ik geloof dat er vast nog wel een Moslim-topic on A&N te vinden is waar je terecht kan. Dit gaat over Theo van Gogh en niet over jou of de moslims.
Nu sta ik echt versteld, van gogh en de islam zijn zaken die je niet los kunt zien en het heeft op dit moment alles met elkaar te maken. Als jij niet in staat bent om bepaalde samenhangende zaken te erkennen, dan raad ik je aan hier niet te komen maar om naar onzin te gaan
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:31 :
van gogh had niets beters te doen dat de grenzen van fatsoen en redelijkheid met handen en voeten aan de kant te meppen. Vind je het vreemd dat mensen je dan niet mogen?
Inderdaad, en dan noemen ze het HET EINDE VAN VRIJHEID VAN MENINGSUITING....

Zodra je een bepaalde groep (moslims in dit geval) geitenneukers gaat noemen houdt die vrijheid van meningsuiting allang op.
Oud 02-11-2004, 19:34
Karel123
Karel123 is offline
Citaat:
Quincy schreef op 02-11-2004 @ 20:32 :
ik heb er ook moeite mee...
waarmee?
Oud 02-11-2004, 19:34
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:33 :
Nu sta ik echt versteld, van gogh en de islam zijn zaken die je niet los kunt zien en het heeft op dit moment alles met elkaar te maken. Als jij niet in staat bent om bepaalde samenhangende zaken te erkennen, dan raad ik je aan hier niet te komen maar om naar onzin te gaan
Oud 02-11-2004, 19:35
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:27 :
Ja, jij moest eens weten wat ik allemaal aan haat en beledigingen heb moeten aanhoren, en iedereen vind dat doodnormaal, en dat is wat ik het ergste vind, de maatschappelijke acceptatie van vreemdelingen haat.

En precies dit blijkt ook te bestaan tegenover moslims, en dat vind ik erg.
Ik ben van joodse afkomst en ik heb eerlijk gezegt geen flauw idee waar je het over hebt dus óf je overdrijft óf je doet zelf iets fout.
Oud 02-11-2004, 19:35
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 20:31 :
Je hebt geen nuchter beeld op de werkelijkheid, sorry. Het is gewoon niet zo erg als jij zegt.
Ik heb een heel nuchter beeld van de werkelijkheid, van de 10 mensen die ik vandaag heb gesproken hebben 8 mensen moslims helemaal de grond ingemaakt terwijl het over het algemeen zogenaamde tolerante mensen zijn. Ik geloof ook niet dat het bewuste haat is, maar onderbewust zit het er goed in om vooroordelen over moslims te hebben. En dat is eng, en ik raad mensen gewoon aan om daarover een heel goed na te denken.
Oud 02-11-2004, 19:36
Verwijderd
Jongens, wat typisch. Iemand die 'Allochtony' heet vind het allemaal wel kunnen.

Moet je eens goed luisteren:
Al zei hij dat hij persoonlijk alle moslims om zeep wilde helpen, of wat je maar kan verzinnen, je VERMOORDT daar niet iemand om.
En zolang het de grondwet niet overtreedt, mag je het blijven zeggen.
Oud 02-11-2004, 19:37
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 02-11-2004 @ 20:33 :
Vindt iemand anders het ook zo hilarisch dat je voortdurend gekrakeel hoort over een "aanslag op de waardevolle vrijheid van meningsuiting" etc., maar men tegelijkertijd roept dat mensen die 'Nederlandse waarden niet onderschrijven' daarom het land maar uit moeten?
Als dat laatste inhoud dat men mensen gaat omleggen om wat ze zeggen, dan vind ik dat verre van hilarisch!
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 02-11-2004 @ 20:32 :
Op verschillende fora, en ook bij vele mensen hier, heerst het idee dat de islamitische cultuur er eentje van achterlijkheid is, niet wetend dat de islamitische cultuur een enorme diversiteit herbergt. Maar wat maakt de Nederlandse cultuur dan zo superier? Want "jullie" kunnen nog geenszins een onderscheid maken tussen een actie van een individu en die van 1,5 miljard andere moslims. Hoe kunnen "jullie" je eigen beschaving superieur achten, als jullie zo gekortwiekt zijn in je eigen denken?

@ aan de mensen over Hitler

Misschien was de vergelijking met Hitler enigszins misplaatst. Ik denk dat een vergelijking van Theo van Gogh met de propagandaminister van de nazi's beter op zijn plaats was geweest. Want die gaf de Joden ook zeer bloemrijke namen net zoals het levende kadaver Theo dat deed.
Ik denk dat je de discussie een beetje mist. Deze topic heet: Theo van Gogh doodgeschoten deel III en niet: Welke cultuur is beter deel III
Ik vind overigens nog steeds dat je vergelijking richting nazi's erg krom is.
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:33 :
Op onzin kom ik al genoeg dus dat maakt niets uit. Nee jouw moslims en jouw problemen en jij die zich beledigt, voelt daar gaat het volgens jou om. Nou beste vriend, volgens mij dus niet.
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 02-11-2004 @ 20:32 :
Niet iedereen vindt dit doodnormaal, geloof me. Ik kan me wel voorstellen dat jij dat beeld krijgt wanneer zoiets gebeurt.. Probleem is imho meer dat niemand er iets van zegt. Niet iedereen discrimineert, niet iedereen haat. Die paar Nederlanders verpesten het bij jou precies zoals die paar Marokkanen voor de anderen..
Ik ben geem marrokaan of moslim en ik woon hier mijn hele leven, toch ben ik allochtoon en krijg ik vaak te maken met vreemdelingen haat. Rara waar is de tolerantie en openheid van dit land?
Oud 02-11-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:35 :
Ik heb een heel nuchter beeld van de werkelijkheid, van de 10 mensen die ik vandaag heb gesproken hebben 8 mensen moslims helemaal de grond ingemaakt terwijl het over het algemeen zogenaamde tolerante mensen zijn. Ik geloof ook niet dat het bewuste haat is, maar onderbewust zit het er goed in om vooroordelen over moslims te hebben. En dat is eng, en ik raad mensen gewoon aan om daarover een heel goed na te denken.
Dan ligt het aan jouw sociale omgeving.
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 20:36 :
Jongens, wat typisch. Iemand die 'Allochtony' heet vind het allemaal wel kunnen.
Ehm, ik keur de moord op van Gogh helemaal niet goed, ik snap alleen dat mensen hem haten.
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 02-11-2004 @ 20:33 :
Zodra je een bepaalde groep (moslims in dit geval) geitenneukers gaat noemen houdt die vrijheid van meningsuiting allang op.
Huh? Helemaal niet. Jij bent een geitenneuker, Jon is een geitenneuker, alle bruinharige mensen zijn geitenneukers.

Wou je me nu gaan arresteren? Vergeet het. Dit alles valt onder vrijheid van expressie.
Oud 02-11-2004, 19:39
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Karel123 schreef op 02-11-2004 @ 20:34 :
waarmee?
maarroccanen
Oud 02-11-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Allochthony schreef op 02-11-2004 @ 20:38 :
Ehm, ik keur de moord op van Gogh helemaal niet goed, ik snap alleen dat mensen hem haten.
Je beweert wel dat iemand 'geitenneuker' noemen NIET onder vrijheid van meningsuiting valt.
Oud 02-11-2004, 19:40
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 20:38 :
Of aan de manier hoe hij zich op stelt.
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 20:35 :
Ik ben van joodse afkomst en ik heb eerlijk gezegt geen flauw idee waar je het over hebt dus óf je overdrijft óf je doet zelf iets fout.
Omdat enige kritiek op joden hebben maatschappelijk heel erg verboden is en je bij de kleinste kritiek al bijna op de brandstapel komt bij wijze van spreken, terwijl bij moslims je heel erg ver kunt gaan in wat je zegt en niemand daar een probleem van maakt en iedereen het normaal vind, maatschappelijk geaccepteerd dus.
Verwijderd
... Of misschien is het gewoon een onprettig persoon in de omgang
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 20:39 :
Je beweert wel dat iemand 'geitenneuker' noemen NIET onder vrijheid van meningsuiting valt.
Dan valt moord ook onder de vrijheid van meningsuiting, ok?
achja!
achja! is offline
Waar zal ik beginnen? De aanslagen van 11 september 2001, de moord op Pim Fortuyn of die van Theo van Gogh? Zeg het maar.
Vrije meningsuiting, Nederland is een democratisch land. Het zal allemaal best wel, maar hoe komen mensen er in godsnaam bij om iemand te doden alleen omdat ze een andere mening hebben? Of misschien een ander geloof? Als ik mensen zou moeten opnoemen die mij om de een of andere reden niet aanstaan, die een andere mening hebben dan ik of anders denken dan ik, heb ik nog heel wat te doen. Zeker als ik die mensen ook nog eens met een pistool achterna zou moeten rennen om ze allemaal te vermoorden. Mensen, en niet alleen in Nederland maar over de hele wereld, waar zijn we mee bezig?
Niemand heeft het recht om voor God te spelen. Die zin heb ik al vaker gehoord en zal niet zomaar gezegd worden. Je kunt nog zoveel regels, wetten en afspraken opstellen, er zijn altijd mensen die denken dat ze anders zijn, of anders móeten zijn. Dus krijg je aanslagen, moorden op bekende en onbekende mensen, mensen die behoren tot dezelfde soort als jijzelf.
Laatst, een paar weken geleden, hier vlakbij, is een Tunesische jongen doodgeschoten op klaarlichte dag. En waarom? Geen mens weet het. Ik vraag me af of de daders überhaupt weten waarom ze die persoon hebben gedood.
Laat iedereen in z’n waarde, laat iedereen gelukkig zijn op zijn of haar manier. Soms zit ik in de bus en zitten er twee of drie meiden een onderonsje te houden. Ze kijken allemaal een bepaalde richting uit, wijzen en lachen erom. Ik verbaas me erover als ik zie waarom ze lachen. Er staat een jongen/meisje die er iets anders uitziet dan zij. Nou en? Nee, iedereen zou hetzelfde moeten zijn. Dan zouden we óf een ontzettend saai leven hier op aarde neerzetten met allemaal mensen die het beste met elkaar voorhebben en een ander nooit geen vlieg kwaad zouden doen, óf het zou een wereld zijn vol met frustraties, ergernissen en irritaties, waardoor er nóg meer aanslagen komen, geweld, oorlogen en verkiezingen. Het is allebei niet je van het, maar probeer het! Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt. Je ouders, je familie, je werk, je opleiding, je geld, je vrienden, enz. Probeer niet steeds meer te willen. Zoek de reden waarom je leeft. Om mensen te wreken? Of om plezier te hebben en je niet te druk maken om andermans zaken? Zou je dan niet een veel rustiger leven leiden dan wanneer je constant aan anderen zou moeten denken en of iedereen je wel aardig en leuk vindt?
En wie heeft in godsnaam vuurwapens uitgevonden? Alsof de wereld er daardoor leuker door wordt. Als een normaal denkend mens wil je toch niet continue in een wereld leven van angst?
Ik probeer zo vaak mogelijk op bezoek te gaan bij mijn opa en oma. Omdat ik het gezellig vind, maar misschien ook wel met de achterliggende gedachte dat, als ze straks dood zijn, ik er spijt van heb dat ik niet zo vaak ben langs geweest. Maar dan zou ik eigenlijk vierentwintig uur per dag bij mensen moeten zijn die me dierbaar zijn en bang ben om te verliezen. Want wie kan mij de zekerheid geven dat mijn vrienden of klasgenootjes er morgen nog zijn en niet door een of andere idioot zijn vermoord? Of misschien ben ik er zelf wel niet meer als een goede vriendin van mij belt om te vragen hoe het gaat. Wie zegt het?
Zullen we met z’n allen wachten tot de derde wereldoorlog begint? Misschien kunnen we verkiezingen starten over wie de leider dan zou moeten zijn en wie er graag ‘voor het vaderland’ wil sterven.
En ja mensen, ik klink ontzettend pessimistisch en zwart-wit, maar ach, wat geeft het tegenwoordig nog? Wie kan het schelen hoe ik me voel, wat ik denk, wat ik wil? Ja, mijn ouders en de mensen die dicht bij me staan, maar verder? Sorry hoor. Als ik slachtoffer moet zijn in de toekomst van zinloos geweld en er dodelijke gevolgen voor mij aan vast hangen, schiet ik liever zelf een kogel door mijn kop.
Oud 02-11-2004, 19:41
Quincy
Quincy is offline
nou , kom op, nog 130 dan gaan we naar deel 4
Oud 02-11-2004, 19:41
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:37 :
Ik ben geem marrokaan of moslim en ik woon hier mijn hele leven, toch ben ik allochtoon en krijg ik vaak te maken met vreemdelingen haat. Rara waar is de tolerantie en openheid van dit land?
Om het even waar je vandaan komt of wat voor geloof je aanhangt; blijkbaar ziet me je als buitenlander, blijkt wel uit je overige posts. En zoals ik al eerder heb gezegd, jij generaliseert nu even goed, maar ik vraag me af of je dat wel wíl zien.
Oud 02-11-2004, 19:42
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:40 :
Omdat enige kritiek op joden hebben maatschappelijk heel erg verboden is en je bij de kleinste kritiek al bijna op de brandstapel komt bij wijze van spreken, terwijl bij moslims je heel erg ver kunt gaan in wat je zegt en niemand daar een probleem van maakt en iedereen het normaal vind, maatschappelijk geaccepteerd dus.
Ik heb verschillende (islamitische) mensen anders dingen horen roepen die zeer zeker niet kunnen. Daar word echter zelden tegen opgetreden dus ik denk dat die spreekwoordelijke brandstapel van jou wel mee valt.
Oud 02-11-2004, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Allochthony schreef op 02-11-2004 @ 20:40 :
Dan valt moord ook onder de vrijheid van meningsuiting, ok?
Haha. Ok, you crossed the line 'To be taken seriously'.

MOORD VALT NIET ONDER MENIGSUITING.

Please, man!.
Oud 02-11-2004, 19:43
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 20:38 :
Misschien ben ik wel wat kritischer omdat ik er zelf vaak genoeg mee te maken heb gehad, terwijl anderen het heel normaal vinden.
Oud 02-11-2004, 19:45
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Achja! schreef: iets over een bus.
Ik ga jou de komende tijd in de bus uit staan lachen...
Oud 02-11-2004, 19:46
achja!
achja! is offline
Citaat:
Quincy schreef op 02-11-2004 @ 20:45 :
Ik ga jou de komende tijd in de bus uit staan lachen...
Te gek
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
McCaine schreef op 02-11-2004 @ 20:38 :
Huh? Helemaal niet. Jij bent een geitenneuker, Jon is een geitenneuker, alle bruinharige mensen zijn geitenneukers.

Wou je me nu gaan arresteren? Vergeet het. Dit alles valt onder vrijheid van expressie.
Je moet de context erom heen wel inbeelden. Je denkt toch niet dat van Gogh dat zei omdat moslims shoarma zo lekker vinden. Nee, dit soort zinnen moet je wel plaatsen in zijn tirade van scheldpartijen en denigrerende opmerkingen.
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:43 :
Misschien ben ik wel wat kritischer omdat ik er zelf vaak genoeg mee te maken heb gehad, terwijl anderen het heel normaal vinden.
Er is een wereld van verschil over kritisch zijn en over één kam scheren. Als ik roep dat alle marokkanen criminelen zijn ben ik dan kritisch of scheer ik over één kam?
Als ik roep dat alle nederlanders discrimineren ben ik dan kritisch of scheer ik over één kam?
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 02-11-2004 @ 20:02 :
Incidenten zijn er altijd.
De moord op Rabin was net zo goed een incident als deze moord. Mag ik je er even aan herinneren dat in Nederland de afgelopen jaren nog maar eenmaal iemand is vermoord vanwege zijn opvattingen over de islam? Pim Fortuyn werd gewoon vermoord door een Hollandse boerenkinkel die het niet deed vanwege zijn religie, maar omdat hij Pim niet aardig vond voor dieren.
Oud 02-11-2004, 19:47
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 20:42 :
Haha. Ok, you crossed the line 'To be taken seriously'.

MOORD VALT NIET ONDER MENIGSUITING.

Please, man!.

Goh, iemand/een bepaalde groep geitenneuker(s) noemen vind ik ook te ver gaan voor vrijheid van meningsuiting.

En de moordenaar zal hem wel vermooird hebben omdat hij het niet met Van Gogh eens was.
Oud 02-11-2004, 19:48
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 02-11-2004 @ 20:46 :
Je moet de context erom heen wel inbeelden. Je denkt toch niet dat van Gogh dat zei omdat moslims shoarma zo lekker vinden. Nee, dit soort zinnen moet je wel plaatsen in zijn tirade van scheldpartijen en denigrerende opmerkingen.
Scheldpartijen en denigrerende opmerkingen vallen ook onder de vrijheid van meningsuiting. Jeez, doe eens een cursus staatsrecht ofzo.
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 20:46 :
De moord op Rabin was net zo goed een incident als deze moord. Mag ik je er even aan herinneren dat in Nederland de afgelopen jaren nog maar eenmaal iemand is vermoord vanwege zijn opvattingen over de islam? Pim Fortuyn werd gewoon vermoord door een Hollandse boerenkinkel die het niet deed vanwege zijn religie, maar omdat hij Pim niet aardig vond voor dieren.
Ja. Klopt.

Er zijn alleen wel meer redenen te bedenken.
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 02-11-2004 @ 20:41 :
Om het even waar je vandaan komt of wat voor geloof je aanhangt; blijkbaar ziet me je als buitenlander, blijkt wel uit je overige posts. En zoals ik al eerder heb gezegd, jij generaliseert nu even goed, maar ik vraag me af of je dat wel wíl zien.
Ik geef toch toe dat het om persoonlijke ervaringen gaat, en ik zeg erbij dat het mij opvalt, niet dat het een algemeen geaccepteerd feit is zoals velen over moslims hier wel roepen.

Ik vind het gewoon eng om te merken wat voor haat er in veel van die mensen zit
Oud 02-11-2004, 19:49
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 02-11-2004 @ 20:47 :
Goh, iemand/een bepaalde groep geitenneuker(s) noemen vind ik ook te ver gaan voor vrijheid van meningsuiting.

En de moordenaar zal hem wel vermooird hebben omdat hij het niet met Van Gogh eens was.
Jij hebt al helemaal geen clue.

Zal ik het in grote letters voor je neerzetten, zodat je het kan lezen?

VRIJHEID VAN MENINGSUITING = VRIJHEID OM MENINGEN TE UITEN ONGEACHT INHOUD

Snappie?
Oud 02-11-2004, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:48 :
(...)

Ik vind het gewoon eng om te merken wat voor haat er in veel van die mensen zit
Veel mensen verschillen niet zo van dieren
Oud 02-11-2004, 19:50
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
McCaine schreef op 02-11-2004 @ 20:49 :

Snappie?
Ok.

Alle Nederlanders zijn kankerlijers.

Vind ik.
Oud 02-11-2004, 19:51
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 02-11-2004 @ 20:48 :
Scheldpartijen en denigrerende opmerkingen vallen ook onder de vrijheid van meningsuiting. Jeez, doe eens een cursus staatsrecht ofzo.
Ik wil weleens zien wat er gebeurd als een imam een stukje schrijft waarin staat dat alle joden aan het gas moeten onder het mom van vrije meningsuiting en artistieke vrijheid
Verwijderd
trouwens, in de Elsevier van 4 sept. staat in de column van Leon de Winter nog een interessant stukje hierover, al helemaal interessant om nu terug te lezen nu Theo van Gogh dood is...

misschien is Leon nu het volgende doelwit....
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Mag ik je er even aan herinneren dat in Nederland de afgelopen jaren nog maar eenmaal iemand is vermoord vanwege zijn opvattingen over de islam? Pim Fortuyn werd gewoon vermoord door een Hollandse boerenkinkel die het niet deed vanwege zijn religie, maar omdat hij Pim niet aardig vond voor dieren.
Daar heb je ergens wel gelijk. De incidenten however markeren wel een belangrijke grens; iets wat de meeste mensen niet voor 'mogelijk' hielden was vanaf dat moment mogelijk. Mensen gaan zich in deze wetenschap anders gedragen, waarmee de hele samenleving ten negatieve beïnvloed wordt.
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 20:49 :
Veel mensen verschillen niet zo van dieren
Helaas niet.
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:51 :
Ik wil weleens zien wat er gebeurd als een imam een stukje schrijft waarin staat dat alle joden aan het gas moeten onder het mom van vrije meningsuiting en artistieke vrijheid
Dan haalt Ronnie Naftaniël zijn Uzi uit de kast en komt hij je persoonlijk neermaaien.
Oud 02-11-2004, 19:52
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 02-11-2004 @ 20:49 :

Snappie?
Onzin, er zijn bepaalde grenzen aan gesteld
Oud 02-11-2004, 19:53
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 02-11-2004 @ 20:51 :
(...)

misschien is Leon nu het volgende doelwit....
Mocht-ie willen, maar daar is hij niet belangrijk genoeg voor.

Citaat:
Silverchoice schreef:
Daar heb je ergens wel gelijk. De incidenten however markeren wel een belangrijke grens; iets wat de meeste mensen niet voor 'mogelijk' hielden was vanaf dat moment mogelijk. Mensen gaan zich in deze wetenschap anders gedragen, waarmee de hele samenleving ten negatieve beïnvloed wordt.
Eens. Alleen mensen denken dat er een heel belangrijk punt is gepasseerd, maar dat is niet zo. We zijn nog steeds een democratie. Er is nog steeds vrijheid van meningsuiting. Je kunt nog steeds in een talkshow zeggen wat je wilt. Het is nog steeds veilig om op je fiets door de Linnaeusstraat te rijden. Et cetera.
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Hoe verklaar je alle bedreigingen dan aan het adres van mensen met een dergelijke mening? Als dat stuk voor stuk incidenten zijn dan vormen die samen een hele grote hoop incidenten en een hele grote hoop incidenten vormt een steeds groter wordend probleem en als er dan ineens een reigement waar gemaakt word dan kan dat probleem alleen nog maar groter worden omdat dat betekend dat al die dreigementen aan het adres van al die andere mensen ook waar gemaakt kunnen worden.
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:52 :
Onzin, er zijn bepaalde grenzen aan gesteld
In McCaine's optiek niet. In de mijne ook wel, maar veel minder strikt dan die de Nederlandse wetgeving eraan stelt.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten