Oud 01-07-2002, 13:37
Rosie
Rosie is offline
He iedereen,

Ik heb wat geleerd van tv, Oprah Winfrey wel te verstaan.
Was al heel lang geleden maar daar zeiden ze dat hoe klote je je ook voelt er zijn altijd leuke dingen. Maar omdat je op dat moment alleen de nega dingen ziet, zie je de posi dinge niet meer.
De gouden tip was hierbij: Schrijf de dingen op waar je een goed gevoel van kreeg op 1 dag. Dat kan er 1 zijn dat kunnen er ook wat meer zijn. Hoe kut je je ook voelt, er is altijd wat te bedenken..
Je gaat je daardoor beter voelen en dan denk je, misschien valt het allemaal wel mee met mij.
Ik stel voor dat er zoveel mogelijk mensen even opschrijven die zich kut voelen wat ze vandaag leuk vonden of waar ze om moesten lachen. Kan van alles zijn, van iets van tv tot de buurman die van zijn fiets valt. Of een lief gebaar van iemand of what ever.
Om te reageren hoef je je natuurlijk niet eerst klote te voelen je kan ook iets plaatsen als je je gewoon goed voelt.
Ik weet zeker dat je je iets vrolijker gaat voelen. Is bij mij wel altijd in ieder geval..

Nou ik begin met mijn goede ding vandaag.. Ik heb een vriendin geholpen en lag helemaal dubbel van het lachen om mijn kat die weer eens stonded keek en van de bank af viel..
Klinkt misschien onzinnig maar moet weer lachen bij de gedachte aan me kat.. Wahaha

Nou kom maar op zou ik zeggen!

Rosie
Oud 01-07-2002, 13:43
sweatbear
sweatbear is offline
heej rosie..

nou ik voel me al een maand klote maar ik zal wel ff iets gaan bedenken...

Vandaag heb ik het uitgemaakt met mijn vriend met veel tegen zin maar ondanks dat nam hij het goed op en daardoor voel ik me weer happy..

Kheb met vrienden van vakantie gesproken en we hebben al dingen afgesproke die we gaan doen enz en dat wordt een feestjuh!

Kheb al veel lol gehad met mijn oude mailtjuhs bekijken.. whaha wat een onzin ik allemaal wel niet heb getypt afentoe is niet bij te houden,...

Rosie het helpt wel en mijn stelling is ook altijd...
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd!!

suc6 met je topic!!

dikke kus
sweatbear
Oud 01-07-2002, 20:52
Verwijderd
Hmz, vandaag zijn er best een hoop dingen..

Ik ben net weer trug van vakantie, en zag dus mn poezen weer, dat vond ik heel erg fijn.

Verder heb ik vandaag gevolgen, wat ook errug leuk is.

Eigenlijk heeft het weinig zin alles te gaan opschrijven nu, omdat het gewoon een en al leuk was vandaag.. ookal voel ik me wel rottig nu (ben weer thuis, wat me eraan herinnert dat mn ouders uit elkaar gaan)..

Maar ik heb altijd wel bepaalde gedachtes die me bij bepaalde gevoelens op kunnen vrolijken.. Als ik me eenzaam voel, bedenk ik me bijvoorbeeld hoe ik s'avonds in bed lig, met mn poes die naast me komt liggen en zn koppie op mn hand legt en helemaal tegen me aan kruipt..

Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 20:56
Verwijderd
Ik vond het wel grappig dat ik voor de laatste module van mijn studie uitsluitend tienen haalde

Maar ja, echt blij ben ik er ook weer niet mee .. het betekent eigenlijk alleen maar dat HBO niveau te makkelijk is voor me :/

Kan verder ff niks bedenken
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:05
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ik vond het wel grappig dat ik voor de laatste module van mijn studie uitsluitend tienen haalde

Maar ja, echt blij ben ik er ook weer niet mee .. het betekent eigenlijk alleen maar dat HBO niveau te makkelijk is voor me :/

Kan verder ff niks bedenken
Ach kom, is er geen enkel moment geweest vandaag dat een gebeurtenis of zinnetje een glimlach vormde om je gezicht? Is er geen enkel iets dat je hier bijv. hebt gelezen dat je even moest lachen..

Zo kwam er bij mij ook een glimlach toen ik van Rosie's kat las, zoiets kleins, kan al even een momentje van vreugde geven..

Dit soort dingen heb je echt wel gehad vandaag..

Nog een vb van mij.. Op het vliegveld liep ik naar de gate toe toen ik ineens iets om mn been voelde, toen ik keek zag ik dat het een heel klein meisje (jaar of 2) was dat tegen mijn been was opgelopen en zich vastklampte om niet te vallen. Zo schattig! Toen ze weer naar haar moeder toe liep, verloor ze vlak voor ze dr aankwam weer bijna dr evenwicht, waardoor ze even met dr kleine armpjes door de lucht zwaaide, wankelde, en toen toch haar evenwicht vond, en toen moest schaterlachen omdat ze het zelf ook wel grappig vond
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ach kom, is er geen enkel moment geweest vandaag dat een gebeurtenis of zinnetje een glimlach vormde om je gezicht? Is er geen enkel iets dat je hier bijv. hebt gelezen dat je even moest lachen..
Mjah, misschien heel kort om iets wat ik hier las .. maar het amusante ervan is zo vluchtig en futiel dat ik het niet eens onthou :/
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:11
Verwijderd
Mijn dagen zijn ook best saai .. 's ochtends opstaan, naar werk .. weer naar huis, computeren; beetje trainen, iets lezen, weer computeren .. slapen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:14
Verwijderd
Saaie dagen heeft er niets mee te maken...

Maar ja, als jij zegt dat je de amusante momenten, hoe klein ze ook zijn zo snel vergeet, moet je proberen ze iets meer vast te houden..

Maar kom op, kun je je echt geen enkel moment herinneren van vandaag, evt. gister, dat er even ookal is het 1 seconde, een glimlach op je gezicht verscheen..

Ik moet bijv. ook vaak glimlachen bij msn gesprekken, om anderen, om mezelf, om het geheel.. Heb jij dit nu echt nooit?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik moet bijv. ook vaak glimlachen bij msn gesprekken, om anderen, om mezelf, om het geheel.. Heb jij dit nu echt nooit?
Oh, dat heb ik regelmatig .. maar ik onthou ze niet als zodanig. Ik onthou wel feitelijke zaken, omdat ik die vaak nodig heb om in de toekomst te converseren, maar waar ik nu precies om moest lachen enzo blijft me niet bij.

Mwah, misschien iets van een paar dagen / weken geleden .. toen ene Karen van het forum heel trots opmerkte dat ze haar Duits cijfer had opgehaald .. dat vond ik wel grappig, heel vreemd. Alsof ik haar grote broer was oid, heel vaag gevoel had ik daarbij

Gisteren vond ik het wel apart dat mijn zusje bijna een heel uur met mij praatte en over nog best persoonlijke dingen ook .. maar ja, ik weet altijd door verkeerde opmerkingen zoiets weer te verzieken :/

Ik ben wel gevoelig, maar kan me niet altijd even goed inleven in anderen .. soms moet ik lachen om iets banaals wat dan verkeerd aankomt en dan haat ik mezelf daarvoor; is fucked-up..

Maar dat is het altijd; ik vind dingen 'apart' of 'wel grappig' .. 't is eigenlijk schaars dat iets me echt raakt; ik ben diep van binnen een beetje verbitterd I guess..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:50
susun
susun is offline
dat ik vandaag de schulden heb afgelost
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:53
Verwijderd
Ja, ik zou idd zeggen van"Lighten up'

Maar ja, je hoeft al die momenten ook niet zo heel specifiek te onthouden.. je moet ze alleen wel ervaren, en je niet zoveel focussen op negatieve dingen, maar ook op positieve dingen.. Jij moet echt wat meer humor ofzow in je leven brengen, enneuh, wel grappig is altijd meer dan niet grappig.. positief kijken

Nouw ja.. mn paps is ongeduldig want wil zn meel sjekken dus..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Jij moet echt wat meer humor ofzow in je leven brengen, enneuh, wel grappig is altijd meer dan niet grappig.. positief kijken
't is meer dan dat .. ik moet eindelijk eens ook geluk op sociaal vlak hebben. Ik voel geen liefde; ik distantieer me een beetje van mijn gevoelens om te vermijden dat ik gek word waarschijnlijk

Diep van binnen ben ik verbitterd, zoals ik al schreef .. in principe vertrouw ik niemand, hoe aardig diegene ook tegen mij is :/ Ik speel het altijd mee en praat dan ook aardig terug, maar geloven doe ik er niks van..
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 09:16
Verwijderd
Dat lijkt me toch wel iets om serieus aan te moeten werken..

Jij leeft volgens mij helemaal naar verstand, en schakelt gevoel uit (uit angst?), maar ja, gevoel en verstand gaan nu eenmaal samen en je zult dus een evenwicht moeten vinden.

Ik vertrouw bij voorbaat ook niemand, maar geef iemand wel de ruimte mijn vertrouwen te winnen. Diegene moet zich naar mij bewijzen, dat gebeurt soms onbewust, soms bewust, maar iemand moet die ruimte wel krijgen. Ik zie het altijd als, ja, als je mijn vriendschap wil, zul je daar meer moeite voor moeten doen dan bij anderen, heb dat dan maar voor me over.. Nouw jah, en dr zijn weinig mensen die die moeite echt doen.. mn vriend.. maar verder.

Maar je gevoel vertelt je heel veel, bijna alles.. Af en toe vertelt je gevoel je echter dingen op een verkeerd moment, en houdt je verstand je dan tegen. Maar verder moet je je verstand gebruiken om je gevoelens op te volgen zeg maar..

Waar ben je precies zo bang voor? Waarom wil je je gevoelens niet voelen, want ooit zul je het niet meer kunnen wegstoppen, en dan zal je falikant instorten waarbij al je gevoelens in een keer vrijkomen, geloof me.. das zwaar. Er meteen naar luisteren, en meteen mee 'dealen' zal je verder brengen met uiteindelijk minder pijn.

Je wil meer geluk op sociaal vlak, maar ja.. dat komt niet vanzelf. Als jij mensen geen ruimte kan geven iets met jou op te bouwen, en als jij mensen geen ruimte kan geven jouw wereldje binnen te dringen, met alle risico's van dien, dan denk ik niet dat dit geluk ooit zal komen. Hier moet namelijk wel mogelijkheid voor zijn. Hoe jij denkt en (niet) voelt zal niet ineens bij een persoon verdwijnen waarna alles goed gaat, je zal er aan moeten werken, en je loopt ook echt nog wel een paar keer tegen een muur aan.. Maar uiteindelijk is het de moeite waard
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 13:27
Rosie
Rosie is offline
Hee mensen,
bedankt hoor voor re reacties, maar de kunst is dus even het zoeken naar de leuke dingen want die zijn er ALTIJD! Echt.
En als je iets leuks hebt dan niet meteen iets nega's erahter zetten want dan lukt het dus niet..
Netzoals iemand die schreef: ik heb een uur zitten praten met mijn zusje over persoonlijke dingen. Was heel leuk.
Dat is genoeg.. porbeer er dan niet achter te zetten van maar dan verpest ik het altijd weer. Het gaat om de goeie dingen. Je zusje heeft toch een uur met je gepraat en als je het erg zou verpesten was ze toch al veel eerder weg gegaan??
Nouja, misschien vergis ik me wel en was de situatie wel anders maar ik vind dat we best even door mogen gaan met deze topic want ik word er wel vrolijk van..

Mijn vader was vandaag errug melig, stond ie te dansen in de winkel stootte hij een vaasd met bloemen om, die mensen door heel boos en wij kei hard lachen whahaha.

Nouja, was errug melig..

Ik wacht weer op nieuwe reacties..

Xxxxxx Rosie
Oud 02-07-2002, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Jij leeft volgens mij helemaal naar verstand, en schakelt gevoel uit (uit angst?), maar ja, gevoel en verstand gaan nu eenmaal samen en je zult dus een evenwicht moeten vinden.
Ik schakel gevoel niet helemaal uit, maar het verstand overheerst.

Citaat:
Waar ben je precies zo bang voor? Waarom wil je je gevoelens niet voelen, want ooit zul je het niet meer kunnen wegstoppen, en dan zal je falikant instorten waarbij al je gevoelens in een keer vrijkomen, geloof me.. das zwaar. Er meteen naar luisteren, en meteen mee 'dealen' zal je verder brengen met uiteindelijk minder pijn.
Ik ben al een keer ingestort. Daarna had ik een periode van circa een half jaar waar ik van het ene gevoel in het andere viel; van heel blij tot erg neerslachtig. En dat was zelfs zichtbaar hier op het forum vorig jaar (MAS187 en Marc S)

't is nu juist na veel lezen en dingen op orde brengen dat ik mijn 'gevoel' onder controle heb. Maar dit lukt me nu juist door alles te berederen en een veilige afstand te nemen van mijn eigen emoties.

En tja, waar ik bang voor ben? Zonder mijn controle leef ik in een wereld van angst .. voor haast alles.

Citaat:
Als jij mensen geen ruimte kan geven iets met jou op te bouwen, en als jij mensen geen ruimte kan geven jouw wereldje binnen te dringen, met alle risico's van dien, dan denk ik niet dat dit geluk ooit zal komen.
Ik weet niet in hoeverre iemand ueberhaupt tot 'mijn wereldje' hoeft binnen te dringen om een relatie met mij op te bouwen.

Buitenom dat wereldje ben ik tamelijk normaal en gedraag ik me bewust zo dat ik enigzins begrijpelijk voor de ander ben. Mijn ouders en zusje kunnen toch ook gewoon met mij omgaan?

Zo praat ik gewoon met mijn zusje, soms zelfs over voor haar erg persoonlijke dingen en kan ik ook lol met haar hebben. Kijk, als dat kan .. dan kan het mijns inziens ook gewoon met anderen. Het enigste wat is, is dat ik soms gewoon mijn rust nodig heb..
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 15:23
Verwijderd
Nouw.. zoals je het dan nu zegt, is er dus niets aan de hand en heb je geen enkel probleem..

of toch wel?

aan jou
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 19:37
cerys
cerys is offline
dit vind ik wel goed
-ik heb vandaag gelachen aan de foon met mn vriendje
-ik heb gelachen met mn pa om mn hondje die best wel dom is
-ik ben lief aangekeken door een vrolijke jongen

dat zijn wel de dingetjes waar ik blij door werd vandaag
niet veel, maar genoeg, krijg ook zin in dingen; morgen picknick, vrijdag op vakantie, en voor die dingetjes vandaag plannetjes gemaakt.. allemaal goede gedachtes over de komende dagen, dat maakt t draaglijk
Oud 07-07-2002, 20:26
Verwijderd
ik ben vandaag meegevraagd om naar amsterdam te gaan, door iemand van het forum.. toch wel gezellig

mja, er gebeuren wel meer leuke dingen, probleem is dat het allemaal kleine dingetjes zijn tegenover een hele zooi grote dingen die wel weer mislopen of fout gaan.. dus het maakt helemaal niets uit in de praktijk.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 21:29
Rosie
Rosie is offline
Joepie!!!
Jullie maken me blij, eindelijk iemand anders dan die twee. Niet zo heel erg oor maar mail dan even naar elkaar want tis nogal irritant er tussen door.
Ik weet nu ongeveer zeker vandaag dat ik met me vriendjuh naar Turkije ga!! Het leven is goed..

xxxxx mij
Oud 08-07-2002, 12:37
Verwijderd
-ik kreeg vandaag een leuk berichtje van een vriendin.
- ik zag m'n ex en ik ben nog steeds vrolijk
- Ik kan weer eten! (m'n ouders niet zo blij, ze kunnen gelijk weer boodschappen gaan doen)
- ik kan eindelijk de cd van norah jones weer draaien
- ondanks al mijn sigs over liefdesverdriet voel ik eigenlijk alleen nog maar medelijden voor hem
- ik ga op vakantie! (zondag)
- ik maak weer grapjes over de stomste dingen. (you name it, I joke about it)
- ik loop weer als een stuiterbal door het huis heen. (onderburen zijn erg blij)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 13:32
QQQQ
QQQQ is offline
Vandaag (nog) niks. Gisteren moest ik wel lachen om een naakte "stierenvechter" die tijdens de wimbledon finale op het veld sprong. Verder niks. Om daar nou op te leven dat is ook niet makkelijk he?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 13:49
dystopia
dystopia is offline
Uiteraard. Al is het in een gedicht of in een compositie of een in piano.. het uiten dat 'moet' je en er iets aan doen eik ook
Oud 09-07-2002, 20:23
Sommetje
Sommetje is offline
Ik voel me erg k*t en ik zal proberen leuke dingen te bedenken en niet in de negatieve dingen te vervallen. Nou, dat zal een flinke klus worden, omdat ik vooral op dit moment veel reden zie om over negatieve dingen te spreken, maar dat zal mij inderdaad niet helpen. Mijn leuke/positieve dingen van vandaag:

*Ik heb `s nachts goed en lang geslapen heb
*Ik over ben naar 6vwo en heb nu eindelijk een bevesting gekregen
*Ik heb de hele dag niet gereageerd op de stomme dingen die mijn broertje zegt en gezegd heeft (ik begin weer aan negatieve dingen te denken)
*Het was heel makkelijk om mijn pilrecept op te halen
*Ik ben vandaag niet misselijk geworden en geen hoofdpijn heb gehad
*mijn kamer bijna opgeruimd is (door mezelf natuurlijk)

Geen bijzondere dingen, maar ook wel iets.
Oud 09-07-2002, 21:25
Rosie
Rosie is offline
Applaus voor iedereen.
Hihi. Ben nu heel erg vrolijk want kreeg allemaal leuke mailtjes. Onder andere ook van mijn beste vriendin vanuit spanje.. errug leuk.. Verder verveel ik me de pleuris maar dat komt wel goed uit want dan heb ik volgende week extra veel energie op vakantie. Arme vriend..

xxxx mij
Oud 10-07-2002, 18:36
light fighter
light fighter is offline
ik vol me ook niet zo goed dus doe ik ook maar mee.

vandaag heb ik weer op het werk dikke pret gehad met iemand en in de pauze lag het niveau ook weer erg hoog (vliegtuigjes vouwen)

zonet moest ik heel erg lachen om onze hond die achter de tennisbal van mijn vriendin ging aan rennen die aan het tennissen was. (zag er niet uit)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten