Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Trouwens, je moet elk item zijn id's geven
![]() Tabel persoon - id (auto increment int) - naam - etc tabel rooster - id (auto increment int) - persoon_id - data tabel cds - id (auto increment int) - persoon_id - CD naam - etc tabel boeken idem tabel huisdieren - id (auto increment int) - persoon_id - huisdier_naam - huisdier_laasts_inenting - etc. Veel op veel verband ![]() 1 persoon zou 2 huisdieren kunnen bezitten met dezelfde naam bijvoorbeeld ![]() Ook kun je dan met SQL simpel opvragen wie welke huisdieren heeft, bijvoorbeeld: select * from huisdieren where persoon_id = 1 Waarbij 1 weer voort komt uit een andere query uiteraard (bijvoorbeeld: select id from persoon where naam = 'wimlex') ![]() |
![]() |
|
Heel erg bedankt! Deze oplossing leek me aanvankelijk lastig omdat MySQL dan heel erg zou moeten zoeken naar alle CD's van 1 persoon (aangezien die samen met alle andere cd's van alle andere personen in dezelfde dabase staan).
Maar ik geloof dan dat ik MySQL een beetje onderschat heb, en ik ga aan de slag met het maken van mijn website. Bedankt!
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|