Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
In het geval van een grote japanse puzzel krijg je bovendien ook nog eens het probleem dat er vaak meerdere oplossingen mogelijk zijn, of dat bepaalde oplossingen niet in een 'puzzel' te vatten zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je kan alle getal met 1 miljoen cijfers schrijven met maar 320 cijfers. |
![]() |
||
Citaat:
Verder snap ik amper iets van zijn verhaal.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ok het is waarschijnlijk een erg vaag verhaal
![]() misshien kan ik het uitleggen aan de hand van dit exel bestandje. www.geocities.com/mvdanker/32x32.xls dit is om het enigzins te begrijpen, er is nog geen echte oplossing. ok, kijk naar dat raster, kleur nu in de bovenste helf een X aantal vakjes zwart, maak een tekeningetje ofzoiets. Dit is raster 4 (we werken achterwaarts, coderen dus) tel nu voor elke horizontale en verticlale rij het aantal zwarte vakjes. Begin bij de eerste horizontale rij en ga dan naar de verticale rijen. goed, nu pak je raster 3, een leeg raster. Maak ook hierin weer een tekening. In de onderste helft kun je nu alle getallen kwijt die je bij het vorige raster telde. let wel, je moet ze opslaan in 1 byte (dus 8 lege vakjes). 15 word dus 00001111 oftewel 4 lege vakjes en 4 zwarte. Tel nu alle vakjes in raster 3 op de zelfde manier als bij raster 4 Als je dat gedaan hebt, pak je wederom een nieuw raster, raster 2. Maak een nieuwe tekening en zet de getelde waardes weer in de hokjes van de onderste helft. Als laatste tel je de hokjes bij raster 2, en die zet je in de onderste helft van raster 1.... goed, raster 1 bevat nu een korte code. Met daarin de volgende codes... het werkt nog niet, dat weet ik zelf ook wel. Ik zoek naar meer manieren om de posities op te slaan. Mjah |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[brander] fout Verwijderd | 89 | 26-01-2005 10:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 |