Oud 13-12-2004, 17:28
SuperS
SuperS is offline
mijn broertje is op gepakt omdat hij schijnbaar een "pilletje" aan iemand heeft verkocht, en deze koper heeft geklikt bij de politie. kan de politie op grond hiervan mijn broertje zomaar 3 dagen vast zetten, i.vm. verhoor/onderzoek?

onze advocaat heeft al gezegd dat 't eigenlijk helemaal nergens over gaat, maar dat hij wel strafbaar is, maar dat het misdrijf wel heeeeel erg licht is.

weet iemand hoe dit nou precies gaat?
Oud 13-12-2004, 17:41
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 18:40
Verwijderd
Dat mag wel. Bij het toepassen van voorlopige hechtenis (zeg maar iemand in de gevangenis zetten omdat hij verdacht is, maar nog niet door een rechter veroordeeld is) gaat het erom hoe sterk de verdenking is en hoe zwaar het misdrijf is. Voor een verdenking van betrokkenheid bij handel in drugs is drie dagen helemaal niet zo gek.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 18:44
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Maar het is natuurlijk idioot dat je als jongetje een ander jongetje bij de politie gaat aangeven omdat je hem toevallig "een pilletje" hebt zien overdragen. Het is trouwens zeer waarschijnlijk dat het gewoon paracetamol was, want XTC bijvoorbeeld lijkt eerder op een zandkorreltje dan een pilletje
Oud 13-12-2004, 19:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
jah, maar maakt de leeftijd ook niet uit in hoevere de politie dit mag doen?
Oud 13-12-2004, 21:31
SuperS
SuperS is offline
oom agent is hier geweest, zijn verhaal hangt in elkaar van tegenstrijdigheid, en hij is bij 't vriendinnetje van m'n broertje geweest en heeft die zitten te intimideren, morgen heeft de advocaat fijn voer, en we laten m'n broertje niet meer horen zonder dat er iemand bij is
Oud 13-12-2004, 21:34
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
SuperS schreef op 13-12-2004 @ 22:31 :
oom agent is hier geweest, zijn verhaal hangt in elkaar van tegenstrijdigheid, en hij is bij 't vriendinnetje van m'n broertje geweest en heeft die zitten te intimideren, morgen heeft de advocaat fijn voer, en we laten m'n broertje niet meer horen zonder dat er iemand bij is
je praat idd al over broertje, ze mogen minderjarige volgens mij niet eens horen zonder iemand erbij
Oud 13-12-2004, 21:43
SuperS
SuperS is offline
16jaar, maar ik heb het idee dat hij m'n broertje ook onder druk zet, en dat m'n broertje daarom niet praat dus we zullen zien we zullen zien wat de advocaat morgen zegt

't zegt mij al genoeg als 'n advocaat zegt dat 't nergens over gaat, dan ga je toch niet iemand vast houden

ze luizen hem er gewoon in
Oud 13-12-2004, 21:45
PiMpJuiCe
PiMpJuiCe is offline
ze hebben wel recht om hem vast te houden maar volgens mij moet je idd een meerderjarige bij een verhoor hebben zitten
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 22:00
Verwijderd
'Ze' willen je gewoon pakken!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 14:07
Verwijderd
Links complot.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 14:48
Blenderhead
Blenderhead is offline
tuyg!
Oud 14-12-2004, 16:54
Ivo
Ivo is offline
Ik ken de situatie en het rotgevoel wat erbij hoort, mijn broertje heeft ook 7 dagen vastgezeten en daarna pas voorgeleid aan de jeugdrechter. Toen was hij 15. Uiteindelijk bleek hij wel medeplichtig te zijn aan een strafbaar feit, dus kreeg ie er ook nog een taakstraf achteraan.

Als het echt om een 'fout' pilletje gaat dan is 3 dagen nog niet eens heel veel.
Je ouders mogen wel degelijk geweigerd worden bij de verhoren, maar een advocaat is toegestaan en er moet VERPLICHT iemand van de jeugdreclassering aanwezig zijn bij de verhoren. Goed opletten dat ze zich aan alle regels houden, want sommige agenten zijn echt een stelletje corrupte *****.
Zo mocht in de zaak waarbij mijn broertje betrokken was onze wijkagent geen actie meer ondernemen op verzoek van mijn ouders (want dat is zo'n corrupte *****). Een paar dagen later hoorde ik van kennissen in de wijk wiens naam in het dossier voorkwam dat ze wel door de wijkagant waren verhoord. Al die gesprekken konden dus mooi geschrapt worden toen ik daar achter kwam.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:51
Sithan
Sithan is offline
Advocaten zeggen wel meer...
Oud 24-12-2004, 18:43
qghp
qghp is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-12-2004 @ 19:44 :
XTC bijvoorbeeld lijkt eerder op een zandkorreltje dan een pilletje

Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 19:43
paco
paco is offline
fucking groot zand....
Oud 24-12-2004, 22:06
Verwijderd
Wellicht bedoelt hij de stof XTC.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 10:02
Gimme more beer
Citaat:
mat-ice schreef op 24-12-2004 @ 19:43 :
Ik bedoel daarmee dat het enorm klein is en de "klikker" wel erg veel moeite gedaan zou moeten hebben om het te zien.

Misschien geen zandkorrel, maar een zoetje komt aardig in de buurt.
Oud 26-12-2004, 11:06
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Opsluiten voor het leven, drugs hoort hier niet...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 15:24
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-12-2004 @ 19:44 :
.....want XTC bijvoorbeeld lijkt eerder op een zandkorreltje dan een pilletje
Jij kan het weten, een kenner.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 18:28
Gimme more beer
Citaat:
Cornel schreef op 26-12-2004 @ 16:24 :
Jij kan het weten, een kenner.
?
Oud 29-12-2004, 10:35
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-12-2004 @ 11:02 :
Ik bedoel daarmee dat het enorm klein is en de "klikker" wel erg veel moeite gedaan zou moeten hebben om het te zien.

Misschien geen zandkorrel, maar een zoetje komt aardig in de buurt.
" .. schijnbaar een "pilletje" aan iemand heeft verkocht, en deze koper heeft geklikt bij de politie."

Volgens mij is het pilletje aan de klikker verkocht.. Tenminste, als ik goed begrijp?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 10:38
Gimme more beer
Citaat:
Uniq86 schreef op 29-12-2004 @ 11:35 :
" .. schijnbaar een "pilletje" aan iemand heeft verkocht, en deze koper heeft geklikt bij de politie."

Volgens mij is het pilletje aan de klikker verkocht.. Tenminste, als ik goed begrijp?
Hmmm okee, dan had ik het verkeerd gelezen. Wat zal het me ook boeien?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten