Oud 15-12-2004, 18:52
Verwijderd
Ik luister best vaak keiharde hardcore, gewoon thuis of met mijn mp3 speler. Soms als ik een kwartier of zo m'n mp3 speler op zijn hardst zet met hardcore, en dan uitzet voel ik dat wel een beetje.
En thuis ook, als er niemand thuis is hardcore op zo'n 500 watt.
(oke, vergleken met een disco niet veel, maar voor thuis toch wel?)

Kan dit nou slecht zijn, heeft er iemand ervaring misschien?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:24
Verwijderd
ga langs Beter Horen en dan kunnen ze kijken of er iets mis is
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:28
Verwijderd
Moet ik daar helemaal naar toe
Er zal niet direct iets mis zijn, maar of dat gewoon zo door kan gaan, of dat ik mijn muziek toch maar iets zachter moet zetten
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
mrboot schreef op 15-12-2004 @ 20:28 :
Moet ik daar helemaal naar toe
Er zal niet direct iets mis zijn, maar of dat gewoon zo door kan gaan, of dat ik mijn muziek toch maar iets zachter moet zetten
het lijkt me sowieso toch niet helemaal handig om je mp3 speler op z'n allerhardst te zetten. laat staan met hardcore.
Oud 15-12-2004, 19:31
Verwijderd
Weet ik, doe het ook niet zo vaak hoor, maar op school af en toe om iemand te laten horen. Het is wel zo dat mijn mp3 speler best hard kan...en dan nog hardcore
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 20:19
see it
see it is offline
Nou volgens mij is het aantal decibellen dat je oren kunnen verdragen niet echt heel veel. Ik kijk dus altijd maar uit om me muziek niet te hard te zetten. Kwil liever een beetje optimaal gehoor houden. Verder moet ik eiluk nix van hardcore hebben, al die duistere troep! Theb volgens mij niet echt goeie invloed op je geest
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 20:21
Verwijderd
Nou, dat idee heb ik nou niet echt hoor.
De pijngrens van je gehoor is of ligt rond de 140 dB. Ik geloof dat dat een hardrock concert van dichtbij is of zo, maar dat weet ik niet zeker
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 20:22
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
mrboot schreef op 15-12-2004 @ 21:21 :
Nou, dat idee heb ik nou niet echt hoor.
De pijngrens van je gehoor is of ligt rond de 140 dB. Ik geloof dat dat een hardrock concert van dichtbij is of zo, maar dat weet ik niet zeker
opzich is zelfs een langsrijdende bus schadelijk voor je gehoor
Oud 16-12-2004, 08:37
perfectme
perfectme is offline
Tuurlijk ga je er geen schade aan ondervinden. Ik bedoel, waarom zou je mp3-speler anders zo hard kunnen staan hé , als je er schade aan zou ondervinden zouden ze dat vast wel in de handleiding vermelden dat het niet aangeraden is je mp3-speler op maximum volume te zetten
Maar jij hebt vast de handleiding doorgenomen en maakt mijn reply overbodig.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 08:51
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 16-12-2004 @ 09:37 :
Tuurlijk ga je er geen schade aan ondervinden. Ik bedoel, waarom zou je mp3-speler anders zo hard kunnen staan hé , als je er schade aan zou ondervinden zouden ze dat vast wel in de handleiding vermelden dat het niet aangeraden is je mp3-speler op maximum volume te zetten
Met alle respect: Dat is onzin.

Toevallig stond er in de volkskrant een paar weekjes terug een artikel over, wat uitwees dat veelvuldig harde muziek luisteren (en dan natuurlijk bij uitstek hardcore) zeer schadelijk kan zijn voor het gehoor.

Mp3/cd/cassete spelers die je beluisterd met een koptelefoon zijn erg slecht. Het feit dat de koptelefoon geen andere geluiden van buitenaf toelaat draagt ook bij. Thuis, achter de computer oid is al minder schadelijk, hoewel ik niet weet hoe hard je het daar hebt staan.

Je kan je gehoor hier en hier laten testen, maar onthou dat testjes via internet vaak maar half betrouwbaar zijn.

Reken er maar niet op dat je nu al ernstige beschadiging hebt, maar probeer in ieder geval in de toekomst op het volume te letten.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 16-12-2004 @ 09:51 :

Toevallig stond er in de volkskrant een paar weekjes terug een artikel over, wat uitwees dat veelvuldig harde muziek luisteren (en dan natuurlijk bij uitstek hardcore) zeer schadelijk kan zijn voor het gehoor.

Mp3/cd/cassete spelers die je beluisterd met een koptelefoon zijn erg slecht. Het feit dat de koptelefoon geen andere geluiden van buitenaf toelaat draagt ook bij. Thuis, achter de computer oid is al minder schadelijk, hoewel ik niet weet hoe hard je het daar hebt staan.
Ja, dat is volgens mij wel zo dat je mp3 speler op z'n hardst met oordopjes meer effect heeft dan mijn stereoinstallatie thuis. Denk dat het komt omdat dan de geluidsbron veel dichter op je trommelvlies zit, en thuis op m'n kamer komt het zo'n beetje van alle kanten
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:00
Konijn
Konijn is offline
Zie ook dit topic.

Wat jij doet is inderdaad slecht voor je oren. Je mp3-speler op zn hardst is te hard. Zeker met en koptelefoon op.
Dat je zelf al zegt dat je het een beetje voelt, betekent in principe dat je elke keer een heel klein beetje van je gehoor beschadigt.

Laat je gehoor eens testen (dat kan ook gewoon gratis bij Hans Anders bijvoorbeeld).

Zoals ik in het andere topic ook al zei: mijn broertje heeft met zijn gehele klas hun gehoor moeten laten testen, en íedereen had lichte gehoorschade. Als je vaak harde muziek luistert en af en toe naar een concert of festival gaat, dan gebeurt dat echt.
Denk niet, ik merk niks, dus het is niet schadelijk.. daar kom je over een aantal jaren dan wel achter.
Oud 16-12-2004, 16:43
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Reverend schreef op 16-12-2004 @ 09:51 :
Met alle respect: Dat is onzin.

Je kan je gehoor hier en hier laten testen, maar onthou dat testjes via internet vaak maar half betrouwbaar zijn.

Reken er maar niet op dat je nu al ernstige beschadiging hebt, maar probeer in ieder geval in de toekomst op het volume te letten.
Ik dacht dat je mijn ironie wel zou doorhebben Misschien had ik er een moeten zetten.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:38
luchtballon
luchtballon is offline
wat denk je nou zelf als je zegt dat je het 'keihard' zet
Oud 16-12-2004, 19:10
Dark Shine
Dark Shine is offline
lol als ge 500 Watt openzet , volgens mij is da toch straf da ge 500 watt gaat openzetten in uw huis zekers als ge in zo een rijhuis woont ( weet nie als ge in zoiets woont ) ma da is wel veel te hard voor en een ( kleine ?) kamer !
ge kunt schade krijgen op lange termijn als je da vaak doet ...
Oud 16-12-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 16-12-2004 @ 17:43 :
Ik dacht dat je mijn ironie wel zou doorhebben Misschien had ik er een moeten zetten.
Nee, ik had je ironie niet door, laat staan enig sarcasme.

En rolleyes zijn stom.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 20:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
perfectme schreef op 16-12-2004 @ 17:43 :
Er was inderdaad geen ironie te bekennen in je reactie... Het kwam nogal serieus over.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 20:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 16-12-2004 @ 21:41 :
Er was inderdaad geen ironie te bekennen in je reactie... Het kwam nogal serieus over.
Ja ik dacht ook datje dat serieus meende.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 00:14
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
perfectme schreef op 16-12-2004 @ 09:37 :
Sarcasme of niet, dat staat er inderdaad ook op
Oud 17-12-2004, 08:39
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Reverend schreef op 16-12-2004 @ 20:59 :
Nee, ik had je ironie niet door, laat staan enig sarcasme.

En rolleyes zijn stom.
Citaat:
duivelaartje schreef op 16-12-2004 @ 21:41 :
Het was dus ironisch bedoeld.
Citaat:
Droyd schreef op 17-12-2004 @ 01:14 :
Sarcasme of niet, dat staat er inderdaad ook op
En het staat inderdaad vermeld in de handleiding
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Dark Shine schreef op 16-12-2004 @ 20:10 :
lol als ge 500 Watt openzet , volgens mij is da toch straf da ge 500 watt gaat openzetten in uw huis zekers als ge in zo een rijhuis woont ( weet nie als ge in zoiets woont ) ma da is wel veel te hard voor en een ( kleine ?) kamer !
ge kunt schade krijgen op lange termijn als je da vaak doet ...
Aha, ge zijt een belg Ik woon in een 2-onder-1-kap-woning, en de buren hebben gelukkig nog nooit geklaagd
Maar dan zet ik hem niet vol open, maar 't is wel 500 watt aan boxen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 15:07
Jampot
Jampot is offline
damn.. ben je dom ofzo..

als ik te harde muziek luister voel ik dat aan mijn oren.. moet ik dit niet meer doen?

wat denk je nou zelf?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 15:11
Verwijderd
- Eigenlijk geen zin om op te reageren -
Maar als je het een raar onderwerp met rare vraag vindt, antwoord dan niet
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 16:31
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 15-12-2004 @ 19:52 :
Ik luister best vaak keiharde hardcore, gewoon thuis of met mijn mp3 speler. Soms als ik een kwartier of zo m'n mp3 speler op zijn hardst zet met hardcore, en dan uitzet voel ik dat wel een beetje.
En thuis ook, als er niemand thuis is hardcore op zo'n 500 watt.
(oke, vergleken met een disco niet veel, maar voor thuis toch wel?)

Kan dit nou slecht zijn, heeft er iemand ervaring misschien?
Wat denk je nou zelf? Kan dit slecht zijn? Domme vraag en volgens mij weet je het antwoord zelf ook wel.

Slecht is dat, heel slecht.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Jampot schreef op 17-12-2004 @ 16:07 :
damn.. ben je dom ofzo..

als ik te harde muziek luister voel ik dat aan mijn oren.. moet ik dit niet meer doen?

wat denk je nou zelf?

Idd, logisch. Volgens mij heeft de muziek ook zijn verstand aangetast...

pssst: het is dus waar wat ze zeggen over hardcore muziek...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 16:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Syphon schreef op 17-12-2004 @ 17:32 :

pssst: het is dus waar wat ze zeggen over hardcore muziek...
wahahaha die doet
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten