![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toevallig stond er in de volkskrant een paar weekjes terug een artikel over, wat uitwees dat veelvuldig harde muziek luisteren (en dan natuurlijk bij uitstek hardcore) zeer schadelijk kan zijn voor het gehoor. Mp3/cd/cassete spelers die je beluisterd met een koptelefoon zijn erg slecht. Het feit dat de koptelefoon geen andere geluiden van buitenaf toelaat draagt ook bij. Thuis, achter de computer oid is al minder schadelijk, hoewel ik niet weet hoe hard je het daar hebt staan. Je kan je gehoor hier en hier laten testen, maar onthou dat testjes via internet vaak maar half betrouwbaar zijn. Reken er maar niet op dat je nu al ernstige beschadiging hebt, maar probeer in ieder geval in de toekomst op het volume te letten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Zie ook dit topic.
Wat jij doet is inderdaad slecht voor je oren. Je mp3-speler op zn hardst is te hard. Zeker met en koptelefoon op. Dat je zelf al zegt dat je het een beetje voelt, betekent in principe dat je elke keer een heel klein beetje van je gehoor beschadigt. Laat je gehoor eens testen (dat kan ook gewoon gratis bij Hans Anders bijvoorbeeld). Zoals ik in het andere topic ook al zei: mijn broertje heeft met zijn gehele klas hun gehoor moeten laten testen, en íedereen had lichte gehoorschade. Als je vaak harde muziek luistert en af en toe naar een concert of festival gaat, dan gebeurt dat echt. Denk niet, ik merk niks, dus het is niet schadelijk.. daar kom je over een aantal jaren dan wel achter.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En rolleyes zijn stom. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar dan zet ik hem niet vol open, maar 't is wel 500 watt aan boxen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Slecht is dat, heel slecht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Idd, logisch. Volgens mij heeft de muziek ook zijn verstand aangetast... pssst: het is dus waar wat ze zeggen over hardcore muziek... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat kun je niet waarderen? #123371210 Verwijderd | 500 | 30-10-2010 21:12 | |
De Kantine |
De Ideale Heup-Saaille Verhouding #453 Verwijderd | 500 | 08-12-2008 21:01 | |
Algemene schoolzaken |
Waar luister jij naar terwijl je huiswerk maakt? JeffreyH | 68 | 10-12-2006 19:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
suis-oor??? ninie | 36 | 07-07-2006 18:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
Piep in je oor heavinly | 28 | 27-06-2002 12:56 | |
Psychologie |
Psychologische Patronen, Deel I: Harde Muziek ^AmArU^ | 80 | 24-03-2002 14:10 |