Oud 04-03-2002, 16:50
Vraag
Vraag is offline
Help!

Ik heb, voordat ik een format deed, geprobeerd mijn gehele emailcollectie op te slaan. Ik vond een paar bestanden, die als ik ze opende in Notepad, tekst weergaf tussen alle andere zuttekens, en die tekst kwam uit de emailtjes die ik allemaal had. Dus ik dacht --> hey, dat zijn de goede bestanden. Het gaat o.a. om de "Postvak IN.DBX"

Nu heb ik Outlook er weer opgezet, en wou deze bestanden importeren, maar hij zegt dattie er nix mee kan! het gaat om dezelfde Outlook. Heb ik de goede bestanden ge-backupped? Hoe kan ik mijn mail terugkrijgen?

bij voorbaat dank!

Mr. Vraag

Oud 04-03-2002, 17:15
Verwijderd
Geen idee hoe je ze terug kunt krijgen.

Wees nou 's slim, en de volgende keer als je gaat formatteren, forward de hele zooi fijn naar jezelf (zonder het daarna op te halen), installeer Windows e.d. opnieuw, en haal dan je mail op. Zie daar, al je mail terug.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 17:18
Verwijderd
vervang het "Postvak IN.DBX" van outlook door je oude "Postvak IN.DBX". Maar je bent dan waarschijnlijk wel nieuwe mailtjes kwijt en of het echt werkt, ik weet het niet.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 17:20
Vraag
Vraag is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Wees nou 's slim, en de volgende keer als je gaat formatteren, forward de hele zooi fijn naar jezelf (zonder het daarna op te halen), installeer Windows e.d. opnieuw, en haal dan je mail op. Zie daar, al je mail terug.

Het is in totaal 50,8 MB groot! Dat forward ik liever niet! En wat moet ik met verzonden Items, in m'n Inbox?
Oud 04-03-2002, 21:41
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Ehhm, buiten het feit dat niet iedereen gezegend is met breedband en het afschuwelijk lang duurt om al die berichtjes te forwarden (de opdrachten geven dus), verlies je dan ook handige informatie als de afzender (die staat dan alleen in de e-mail zelf, niet meer in de header), overzicht (vanwege het vorige onder andere), de verzenddata (ook vrij handig) en meer grappigs, dus dit is niet erg slim.

Je kunt gewoon de hele map waar de berichten in staan kopiëren (welke dit is kun je opzoeken in de opties, waar precies hangt af van de versie) en na de nieuwe installatie die map gewoon instellen als map voor outlook, dan hoef je niet eens te importeren of exporteren (heb ik ook gedaan. Werkt perfect, tenzei je van taal veranderd want dan krijg je bv een Postvak In in een Engelse outlook, maar dat is niet belangrijk).
Daarbij heeft Outlook Express en (ik denk) Outlook bij office een exporteer- en importeer-functie voor als je het op de verantwoorde wijze wilt doen.

Anyway. Probeer eens zoals hierboven die Postvak IN.DBX en co. in te stellen als de door Outllok gebruikte map voor berichten. Die bestanden zijn namenlijk geen geëxporteerde bestanden en kunnen dus ook niet zomaar geïnporteerd worden, maar dat zijn de gewone opslagbestanden van Outlook en zo moet je ze dus ook laden.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 04:46
Verwijderd
Kinders, attachments branden we toch op CD ofzo? Die laat je toch niet in je mailbox zitten?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:03
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Kinders, attachments branden we toch op CD ofzo? Die laat je toch niet in je mailbox zitten?

ik zoek ze een keer per jaar uit, in mijn grote vakantie....
dus dan heb ik ook wel redelijk bestandje

dat doe ik trouwens op andere pc (en dat is meteen ongeveer wat hij wilt)
ik heb daar outlouk express, net als hier, en vervang gewoon de inbox.dbx bestanden enzo door degene van deze pc. dan open ik daar outlook express, en wonder boven wonder, alle e-mails

Oud 06-03-2002, 11:51
Vraag
Vraag is offline

Heb 't al opgelost. Heb nieuwe mappen aangemaakt in Outlook, met namen als "Postvak In Oud". Nou, en toen mijn DBX bestand gerenamed naar 'Postvak In Oud.dbx'. En daar stonden ze al!!

iig. bedankt!
Trouwens, heb nog nooit attachments gebrand...izz wel een ID. Maar het heeft me nog nooit gestoord dat Outlook zoveel ruimte inneemt eigenlijk...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten