![]() |
|
Verwijderd
|
Hoi,
ik wil mijn pc upgraden qua geheugen en videokaart. Ik heb nu dit: ASUS K8V AMD Athlon 64 2800+ 2 x Corsair 256MB DDR SDRAM PC400/3200 NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB) Ik wil het geheugen eigenlijk uitbreiden naar 1024 mb, maar ik kan me ergens iets herinneren dat 512 en 2 x 256 samen niet werkt ofzo, praat ik onzin of klopt dat? En als ik dus 1024 wil, moet ik dan echt 2 x 512 halen? (dat ik dus 256 2 keer over heb?) En de videokaart, na reacties in andere topics en op andere fora lijkt de radeon 9800 pro me een goede keuze? klik Ik heb een budget van rond de 250 euro, voor de videokaart en geheugen samen.. Iemand die kan adviseren of die videokaart inderdaad een goede keuze is en hoe het zit met het geheugen? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Deze zou dus perfect zijn? Ik vraag het maar ff voor de zekerheid want anders zul je zien dat zo'n noob als ik weer met het verkeerde thuiskomt
![]() Ik heb gekeken voor die 6800LE, maar da's 319 euro.. 120 duurder dan de 9800 pro. Ik ga sowieso niet modden, heeft het dan nog zin zoveel geld extra uit te geven of is het verschil dan te verwaarlozen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik gebruik m voor alles eigenlijk: office &surfen&muziek, het gewone werk zegmaar, plus dan nog dvd's kijken, multimedia bewerken en ben sinds kort begonnen met spellen als doom III enz., vooral daarom dat ik op zoek ben naar een nieuwe videokaart. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Merk je eigenlijk als je films kijkt oid en dergelijke verschil tussen mijn oude kaart en een van die twee nieuwe? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() met lavalys everest? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat was dus wat ik ergens eerder gelezen had ofzo, dat verhaal van het geheugen..
![]() Ehm mja dan zet ik mn 2 x 256 idd maar op marktplaats en dan maar 1 gig in 1 keer te kopen. Nou raadt m@rco aan 2 x 512 te halen, maar is het dan niet slimmer 1 x 1 gig te halen, zodat er eventueel later nog bijkan? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
naja, zou kunnen.
Ik geloof dat ook mede het verschil was tussen S754 en s939. Ik geloof wel dat genoeg mensen met 1x 512 en 2x 256 en een Athlon 64 dat hebben runnen. Ik zal zoeken of ik gelijk of ongelijk heb ![]() @ TS wel moederbord heb je previes?De K8V SE of Deluxe. Welke chipset heb je?nforce?
Laatst gewijzigd op 21-12-2004 om 21:42. |
![]() |
|
K8V = VIA KT800 chipset. De naam zegt het al een beetje
![]() Ik lul overigens niet uit m'n nek, heb de handleiding opgezocht ![]()
|||
Alleen de K8V Deluxe heeft KT800
![]() Maar dit vond ik: Citaat:
![]() Ik wilde gewoon ff weten, was niet meer zeker meer, geloof dat nforce daar geen probleem mee heeft. ![]() Kan toch: Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik neem an dat je die handleiding zelf ook wel ergens hebt? Dan moet je eens op pagina 2-12 kijken, daar staat eea duidelijk in een tabel
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb de handleiding wel, heb alleen geen idee wat het allemaal betekent ![]() Laatst gewijzigd op 22-12-2004 om 15:04. |
![]() |
||
Citaat:
heb ik zojuist besteld en het schijnt idd een goede koop te zijn. Verder heb ik ook nog dit interessante artikel over hoe hem over te klokken naar een 9800 XT ( die saphire kaart blijkt nl een 360 chipset te hebben als het goed is, dezelfde als de 9800 XT is dat : http://www.born2oc.be/index.php?url_...=365&page_id=1 Op deze manier zo ie ongeveer qua prestaties in de buurt komen van de 9800 XT, echter zal een echte XT altijd sneller blijven omdat deze gebruikt maakt van 16 ipv 12 pipelines.
||
En ze hebben ook niet allemaal een R360 core. Mijn vorige 9800 Pro had een R360 core, daar was echter iets mis mee (kreeg geen beeld tijdens POST, pas in Windows) dus toen heb ik hem omgeruild en toen kreeg ik er één met een R350 core. Zat overigens wel een ander koelertje op, misschien dat ie daaraan te herkennen is.
En wat je unlocked? In het artikel staat dus: Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 22-12-2004 om 16:59. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Een geflashte pro naar XT op XT speeds, presteert vrijwel gelijk. Vooral met veel FSAA en AF, en op hogere resoluties. ![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|