Oud 16-12-2004, 16:14
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
~haaj... ik heb al zon jaar ofzo last ervan dat ik niet kan slapen terwijl ik wel best moe ben, maar dan lig ik in bed en dat lig ik alleen maar te liggen en spookt er vanalles door me hoofd heen!

Als ik dan eenmaal slaap droom ik egt over d emeest vreemde dingen en soms zie ik mensen (die ik dagelijks zie, op sgool ofzow) heel erg duidelijk in me dromen terug!!En dan schrik ik wakker.....

Ik weet EGT niet wat ik hier mee moet doen!!!!

jaah naar de dokter gaan maar dan ben ik bang dat ik naar een een of andere psycholoog moet en dat vind ik ook best eng!!!

Hoop dat er iemand hier rond rormd die mij wat tips kan geveN!!! Als er vragen zijn sta ik ook open om ze te beantwoorden!!!

liefs Ilsii!!!!
Oud 16-12-2004, 16:21
sunflower
sunflower is offline
heb hetzelfde op het moment , wat doe je eigenlijk voordat je gaat slapen? ben je dan druk met dingen bezig enzo? kan dan gewoon zijn dat je niet tot rust komt voordat je gaat slapen. spook idd vanalles rond in je hoofd, probeer es rustig te gaan lezen ofzo voor je gaat slapen , misschien helpt ut. laat je wel wete als ik een oplossing heb gevonden.
loop jij je dan ook zo op je fokken als je niet slapen kunt?
gr
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:21
Miracle
Miracle is offline
Ik vind het wel knap van je dat je al een jaar lang slaapproblemen hebt. Ik hou dat nog geen twee weken vol.

Voor de rest: zoek eens op dit forum en op internet naar tips om in slaap te komen. Begin in elk geval met een vast ritme en zorg dat je goed moe bent.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:33
Mara
Mara is offline
Klinkt als stress. Wat spookt er door je hoofd? School, vrienden? Oplossing lijkt me je problemen op te lossen, klinkt simpel, ik weet 't.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:53
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
meestal voor dat ik ga slapen ben ik net trug van de paarden en ben dan nog ff achter de pc geweest... en dan ben ik meestal wel moe.... er gaat idd van alles door me hoofd, vrienden, paarden, sgool, familie, en soms ook dingen die ik egt niet normaal kan plaatsen, zoals bloemen die vliegen ofzo(klinkt raar mii knows)....
Oud 16-12-2004, 16:54
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
jaah ik fok me ook op als ik niet kan slapen dan na een uur of 2 gaik maar rondlopen in me kamer ofzow of muziek luistere
Oud 16-12-2004, 16:59
Boas
Boas is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-12-2004 @ 17:33 :
Oplossing lijkt me je problemen op te lossen..
Johan Cruijff zou het niet beter kunnen zeggen
Oud 16-12-2004, 17:00
perfectme
perfectme is offline
Alcohol voor het slapengaan.
Jezelf afpeigeren tot je er bij neer valt.
Voor dat je gaat slapen rustig worden.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:04
Mara
Mara is offline
Ohja, nog een tip: Geen suiker en/of caffeïne voor je gaat slapen! Als ik cola heb gehad voor 't slapen gaan spookt 't als een bezetene in m'n hoofd.

Wat drink je in de namiddag/avond en wat eet je dan?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:13
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
eehmz meestal rond 4 uur iets lekkers ofzow en dan rond half zeven me avond maal! en rond 9 uur een appel of iest anders Geodz!!en ik drink meestal 7-up!!
Oud 16-12-2004, 17:16
sgaapje
sgaapje is offline
Ik kan de laatste twee weken ook maar moeilijk in slaap komen, terwijl ik wel heel erg moe ben..na een paar uur wakker te hebben gelegen zet ik mijn tv aan, kijk een duf programma en val dan wel makkelijk in slaap. Nogal vaag.
Maar je moet iets dufs doen voordat je gaat slapen, iets waarbij je niet al te veel hoeft na te denken. Het is ook belangrijk dat je 'prikkels' verminderd, dus ervoor proberen te zorgen dat er geen geluid is en ook zeker je ogen dicht doen als je probeert te gaan slapen. En idd een vast ritme proberen te ontwikkelen. Het is wel extra vervelend dat je ook nog eens wakker wordt 's nachts. Ik weet ook niet wat je daar aan moet doen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ilsuuuh schreef op 16-12-2004 @ 18:13 :
eehmz meestal rond 4 uur iets lekkers ofzow en dan rond half zeven me avond maal! en rond 9 uur een appel of iest anders Geodz!!en ik drink meestal 7-up!!
Hmm, volgens mij zit in 7-up ook vrij veel suiker. Probeer 't 's om 's avonds geen snoep meer te eten, en geen frisdrank. En neem vlak voor je naar bed gaat een mok melk.

En je moet natuurlijk verder ook even 'tot rust' komen

Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 17:23.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:21
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-12-2004 @ 18:20 :
Hmm, volgens mij zit in 7-up ook vrij veel cola. Probeer 't 's om 's avonds geen snoep meer te eten, en geen frisdrank. En neem vlak voor je naar bed gaat een mok melk.

En je moet natuurlijk verder ook even 'tot rust' komen
Ik hoop dat dit een foutje is?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
Miracle schreef op 16-12-2004 @ 18:21 :
Ik hoop dat dit een foutje is?
Ik heb 'm net verbeterd
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 16:01
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
hmmmz gister heb ik iets geprobeerd ben om 7 uur al van de comp af gegaan, daarna ben ik gaan bewegen zon half uur... toen gingik douchen en daarna hebbik een uurte tv gekeken, daarna ben ik naar boven gegaan en heb ik een half uurtje muziek geluistert, toen wilde ik gaan slapen, maar het ging weer niet!!
Oud 17-12-2004, 16:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Ilsuuuh schreef op 17-12-2004 @ 17:01 :
hmmmz gister heb ik iets geprobeerd ben om 7 uur al van de comp af gegaan, daarna ben ik gaan bewegen zon half uur... toen gingik douchen en daarna hebbik een uurte tv gekeken, daarna ben ik naar boven gegaan en heb ik een half uurtje muziek geluistert, toen wilde ik gaan slapen, maar het ging weer niet!!
Neem een bad voor je gaat slapen ofzo. Met een schemerig lichtje zodat je er slaperig van word. Dan gelijk naar bed, en licht ontwijken (zodat je niet weer wakker wordt).
Of je kunt lezen voordat je gaat slapen. Dat is zo saai word je wel slaperig van.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 17:56
luchtballon
luchtballon is offline
De tips die hier staan zijn op zich wel goed denk ik. Maar als je gaat slapen met de instelling "het lukt vast niet" of "ik gá slapen.. NU ga ik slapen...slaap.. slaap, slaahaaap!" gaat het alsnog niet werken (ik spreek wel uit ervaring, maar het is vast niet bij iedereen hetzelfde.)

Mja, eigenlijk moet je er niet teveel bij nadenken, maar dat is ook heel moeilijk. Bij mij helpt het vaak wel om van tevoren te ontspannen of mediteren.

Laatst gewijzigd op 17-12-2004 om 17:58.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 16-12-2004 @ 18:00 :
Alcohol voor het slapengaan.
dan is je lichaam in je slaap alleen maar bezig die alcohol te verwerken, en rust je alsnog niet uit
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 18:39
coopergirl
coopergirl is offline
- (Voeten)bad/ douche nemen met zuiver etherische olie daarin opgelost (bergamot/ lavendel/ benzoë e.d.)
- Vragen of iemand een voetmassage wil geven, werkt nl ook ontspannend!
- Ontspanningsoefeningen, mediteren.
- Na het avondeten bijvoorbeeld een wandeling maken/ of andere vorm van sport beoefenen -zolang het maar niet vlak voor het slapen is.
- Zorgen dat je zaken als huiswerk af hebt en daar niet over kunt malen.
- Niet te lang 's avonds voor een monitor hangen.
- Eventueel een malatonine-kuur van een maand proberen.
- Structuur aanbrengen in je slaap- en waakritme, zelfde tijden opstaan etc.

ikzelf vind dat wiet de nachtrust eveneens bevorderd maar dat raad ik je niet aan heur
Oud 17-12-2004, 18:46
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 17-12-2004 @ 19:39 :
ikzelf vind dat wiet de nachtrust eveneens bevorderd maar dat raad ik je niet aan heur
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 19:10
Mara
Mara is offline
Ontspanningsoefeningen:

In bed gaan liggen, en van boven naar beneden alle spieren even aanspannen en dan in één keer ontspannen.

En denk aan een moment waarop je je volledig ontspannen voelde, probeer dat moment opnieuw te voelen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 19:31
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-12-2004 @ 19:46 :
Ik typte het in kleine letters en daarbij zei ik dat ik het niemand aanraad...

Overigens wordt er bij de suggestie drank te nuttigen minder hyper gereageerd (terwijl drank juist een averechts effect heeft en niet minder schadelijk dan wiet is..).
Oud 17-12-2004, 20:33
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Katje schreef op 17-12-2004 @ 19:00 :
dan is je lichaam in je slaap alleen maar bezig die alcohol te verwerken, en rust je alsnog niet uit
Maar soms is het feit dat je in slaap valt al genoeg. En dat effect schijnt alcohol wel te hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
grl schreef op 17-12-2004 @ 21:33 :
Maar soms is het feit dat je in slaap valt al genoeg. En dat effect schijnt alcohol wel te hebben.
Je gaat niet een kind aanraden om aan de drank te gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 22:54
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-12-2004 @ 21:58 :
Je gaat niet een kind aanraden om aan de drank te gaan.
Ze is 15. Bovendien raad ik haar niet aan om aan de drank te gaan. En ik vind een glas wijn een beetje anders dan aan de drank gaan. Maar dat zal wel weer mijn opvatting zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 10:40
sunflower
sunflower is offline
gaat het nu al wat beter met slapen?
merk zelf dat ik echt een uur van te voren moet stoppen waar je ook mee bezig bent en dan tot rust komen, lezen werkt maar moet wel een saai boek zijn of duf programma kijken helpt ook, brak zijn ook (maar gaat ff niet om natuurlijk).
verders jezelf niet opfokken makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het. Blijft vanalles rond spoken in je hoofd, zucht , ik weet het ook niet meer. Ben je s'ochtends niet super moe dan?
ik namelijk wel maar nog geen effect op s'avonds....
zou anders maar bij de dokter langs gaan als het al een jaar duurt.
succes
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 15:26
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
Citaat:
gaat het nu al wat beter met slapen?
neej niet echt en ik ben vannacht ook pas laat in slaap gevallen zit nu echt superslap en lusteloos te zitten... maar ik kan wel nu gaan slapen maar dan slaap ik straks (vanavond) al helemaal niet meer!!

Citaat:
Ben je s'ochtends niet super moe dan?
Neej het valt wel meej hoe moe ik sochtends ben.... het komt meestal rond een uur of vier vijf dat ik ff geen zin meer heb... als ik dan weer iets ga doen (naa de paarden ofzow) heb ik daar niet meer last van daar kan ik me helemaal ontspannen en voel ik me helemaal thuis... maar als ik dan weer in me bed lig om te gaan slpaen en ookal ben ik moe lukt het me niet om in slaap te komen.......... Hoe graag ik dat ook wil!!!!

Oftewel er zit nog niet erg veel verbetering in!

Citaat:
zou anders maar bij de dokter langs gaan als het al een jaar duurt.
Ik weet dat het misschien wel beter is om naar een doklter te gaan maar straks moet ik van die testjes gaan oden... en dan komt er misschen wel uit dat ik pfeiffer of iets in de richting van... ofzow heb... en dan kan/mag ik niets meer doen en daar ben ik zo ongelooflijk bang voor!!!
Oud 21-12-2004, 15:47
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
Oefeningen doen lijkt me idd wel wat maar wie kan mij er dan een tip geven wat ik dan misschien het beste kan gaan doen en hoe vaak per dag enz enz!!!????????????????????????
Oud 21-12-2004, 16:11
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ilsuuuh schreef op 21-12-2004 @ 16:26 :
neej niet echt en ik ben vannacht ook pas laat in slaap gevallen zit nu echt superslap en lusteloos te zitten... maar ik kan wel nu gaan slapen maar dan slaap ik straks (vanavond) al helemaal niet meer!!

Je slaapt 's avonds sowieso niet dus je kan beter nu wel gaan slapen en uitrusten.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 16:11
sunflower
sunflower is offline
hey als je pheiffer hebt is het balen maar ja nix aan te doen , heb ut nu ook en ja klote maar ja, komt idd wel sinds ik pheiffer heb dat ik lastiger slaap dus het kan zo zijn en als je pheiffer verwaarloost ben je nog verder van huis. ga gewoon naar de dokter vraag ff of hij wil controleren of je pheiffer hebt , zo ja luister dan alsjeblieft naar je lichaam, kunt echt wel dingen doen maar als je moe bent ga dan gewoon liggen en probeer jezelf niet voorbij te lopen. ook erge moeite mee gehad.
sporten helpt trouwens wel , zoals lekker gaan paardrijden, heb een best wel lichte vorm van pheiffer dus dat scheelt.
maar laat echt ff testen is ook fijner voor jezelf.

heel veel succes
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 08:11
CitroenVlinder
CitroenVlinder is offline
langst je dokter gaan, ik had ook enorm veel slaapproblemen en waardoor ik veel slaap tekort had en vaak hielp dat mijn ziekte niet echt vooruit, dus heb ik er pilletjes voor gekregen....
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 08:25
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Alcohol helpt niet, 3 liter bier en ik sliep nog niet goed ;/
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 09:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Mediteren voordat je gaat slapen. Daar wordt ook gelijk je geest beter van ofzo. Ik ben er gister mee begonnen. Had zo'n spiritueel tijdschrift (leven met hart en ziel - HAPPINEZ) gelezen (we krijgen elke maand zo'n 20 a 30 tijdschriften...lekker elke nacht eentje lezen voor het slapen ).
Nou, deze methode is aangeraden voor wie niet in slaap kan komen. Dat heet de bodyscan meditatie. Ik zal een samenvatting geven: Ga liggen, sluit de ogen en kom tot rust. Richt alle aandacht op het voorhoofd: probeer de huid te voelen, tintelingen en eventuele spanningen en ontspan het voorhoofd met ademhaling of in gedachten. Dit herhaal je met elk deel van je lichaam (wenkbrauwen, ogen, neus, mond, oren, nek, borsten, schouders, armen, handen, vingers, buik, schouderbladen, bovenrug, onderrug, nek, benen, knieen, kuiten, voeten, tenen?). Alles dus afgaan en als je er spanning in voelt, moet je die plek ontspannen. En dan lekker slapen...

Ik doe een andere soort meditatie (dit duurt mij te lang) waar ik met mijn ademhaling meetel. Gewoon rustig op een natuurlijke manier (niet geforcte) ademen, en meetellen totdat ik 10 keer in en uit heb geademd, en dan weer op 1 beginnen met tellen. Wel lekker simpel.

Okay hier zijn de voor- en nadelen van meditatie:
Fysieke voordelen:
gezondheid verbeterd, stress neemt af, energie en vitaliteit neemt toe, darm + maagfunctie verbeterd, immuunsysteem wordt sterker,nachtrust verbetert , bloeddruk spierspanning en hartslag gaan omlaag, pijnklachten vermindere, zintuigelijke prikkels worden intenser beleefd

Mentalevoordelen:
alertheid, creativiteit en intelligentie neemt toe,
sociale vaardigheid verbetert,
concentratie verbetert, toleratie niveau wordt hoger, mentale weerbaarheid wordt groter, angsten onrust en stressgevoelens nemen af, zelfvertrouwen en eigenwaarde wordt groter, gevoel van welzijn en geluk neemt toe, verslavingsgedrag neemt af.

Zo dat was het dan. Veel succes ermee.

Ik kan je ook aanraden om bodybalance te gaan doen. Worden je mini-spiertjes wat sterker van (balans houden toch) en is super ontspannend. En niet saai als yoga. Ik denk dat het een tai chi achtig is ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:19
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 10:49 :
Okay hier zijn de voor- en nadelen van meditatie:
Waar zijn die nadelen dan?

Ik heb trouwens ook een tijd geleden ontstpanningsoefeningen gekregen van iemand die mediteert voor het slapengaan, en het helpt bij hem wel. Bij mij heeft het ook eventjes wel geholpen.
Maar jij moet denk ik gewoon iets vinden waardoor je weer in dat ritme komt dat je gewoon in slaap kunt vallen, en als het geen gigantisch probleem meer is in je hersenen zoalsnu, kan het best zijn dat je weer een doodnormaal ritme krijgt.
mocht je geinteresseerd zijn in de oefeningen, mail of pm me dan even.
Oud 24-12-2004, 11:05
coopergirl
coopergirl is offline
melatonine, probeer maar eens. Indien je het op recept krijgt heb je veel hogere doseringen dan die je bij De Tuinen/ drogisterijen kan verkrijgen.. (maar goed, daar kun je zelf ook wat aan sleutelen).

Je bouwt hier geen toleratie voor op en heeft ook geen afhankelijkheidseffect, in dat opzicht vrij veilig.
Oud 24-12-2004, 11:56
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 24-12-2004 @ 12:05 :
Je bouwt hier geen toleratie voor op en heeft ook geen afhankelijkheidseffect, in dat opzicht vrij veilig.
Ik vind het verkeerd om het zo aan te raden, alsof het dus vrij onschuldig is! Het is echt niet iets dat je zomaar even neemt, je moet hier heel voorzichtig mee omspringen! Elke dag op dezelfde tijd nemen, zorgen dat je een ritme krijgt.
Als je dit middel verkeerd gebruikt kun je je biologische ritme echt helemaal naar de kloten helpen, en dan ben je nog veel verder van huis..
Oud 24-12-2004, 12:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Konijn schreef op 24-12-2004 @ 11:19 :
Waar zijn die nadelen dan?

Oh jah, nadelen: het kost tijd.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 12:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 24-12-2004 @ 12:05 :
melatonine, probeer maar eens. Indien je het op recept krijgt heb je veel hogere doseringen dan die je bij De Tuinen/ drogisterijen kan verkrijgen.. (maar goed, daar kun je zelf ook wat aan sleutelen).

Slaapmiddelen zijn verslavend. Mijn moeder (dokter) wil mij er ook geen geven omdat het niet zo vreselijk ernstig is en ze wil mij niet verslaafd laten raken.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 12:44
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 17-12-2004 @ 19:39 :
- (Voeten)bad/ douche nemen met zuiver etherische olie daarin opgelost (bergamot/ lavendel/ benzoë e.d.)
- Vragen of iemand een voetmassage wil geven, werkt nl ook ontspannend!
- Ontspanningsoefeningen, mediteren.
- Na het avondeten bijvoorbeeld een wandeling maken/ of andere vorm van sport beoefenen -zolang het maar niet vlak voor het slapen is.
- Zorgen dat je zaken als huiswerk af hebt en daar niet over kunt malen.
- Niet te lang 's avonds voor een monitor hangen.
- Eventueel een malatonine-kuur van een maand proberen.
- Structuur aanbrengen in je slaap- en waakritme, zelfde tijden opstaan etc.

is het wel raadzaam om melatonine te gebruiken ?, dit middel word heel vaak in Amerika gebruikt; dosis van 20 mg, maar word volgens mij ook gebruikt als Anti-Jetlag

ik heb na het stoppen met medicijnen slaapproblemen, en gebruik als noodzaak Temazepam.
Oud 24-12-2004, 15:54
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ratsja schreef op 24-12-2004 @ 13:44 :
is het wel raadzaam om melatonine te gebruiken ?, dit middel word heel vaak in Amerika gebruikt; dosis van 20 mg, maar word volgens mij ook gebruikt als Anti-Jetlag

ik heb na het stoppen met medicijnen slaapproblemen, en gebruik als noodzaak Temazepam.
Je kunt dit vrij verkrijgen en het is niet gevaarlijk.. Geen afhankelijkheidsrisico / geen toleratie-effect.. (ik heb het er gister toevallig met 'mijn' psychiater over gehad, ergo; vrij betrouwbare bron ) Psychiaters schrijven het ook wel voor, maar dan in veel hogere doseringen dan de vrij verkrijbare melatonine. Temazepam daarentegen is een inslaapmiddel waar je wel verslaafd aan kan raken en waar je binnen no time resistent voor bent...
Oud 24-12-2004, 15:55
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-12-2004 @ 13:36 :
Slaapmiddelen zijn verslavend. Mijn moeder (dokter) wil mij er ook geen geven omdat het niet zo vreselijk ernstig is en ze wil mij niet verslaafd laten raken.
Hallo, ik leg net uit dat dit een VEILIG VRIJ VERKRIJGBAAR MIDDEL IS !
Oud 24-12-2004, 15:58
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Konijn schreef op 24-12-2004 @ 12:56 :
Ik vind het verkeerd om het zo aan te raden, alsof het dus vrij onschuldig is! Het is echt niet iets dat je zomaar even neemt, je moet hier heel voorzichtig mee omspringen! Elke dag op dezelfde tijd nemen, zorgen dat je een ritme krijgt.
Als je dit middel verkeerd gebruikt kun je je biologische ritme echt helemaal naar de kloten helpen, en dan ben je nog veel verder van huis..
Het is ook onschuldig, aldus psychiater Dirk van Dorp werkzaam in de RIAGG te Zwolle. Gewone slaapmedicatie ga je toch ook niet midden op de dag innemen
Oud 24-12-2004, 17:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 24-12-2004 @ 16:55 :
Dat maakt het nog niet goed/gezond. Je moet niet zomaar aan de medicijnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 18:21
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 24-12-2004 @ 16:58 :
Het is ook onschuldig, aldus psychiater Dirk van Dorp werkzaam in de RIAGG te Zwolle. Gewone slaapmedicatie ga je toch ook niet midden op de dag innemen
Nee, niet midden op de dag, maar wel maandag om 8 uur, dinsdag om 10 uur, woensdag om 9 uur, donderdag om half tien, vrijdag om 2 uur, zaterdag om 3 uur en zondag om 9 uur.
En dat is dus echt heel erg slecht als je dat doet met melatonine omdat het een stofje is dat je lichaam normaalgesproken zelf aanmaakt zodat je slaap krijgt. Als je dit dus op verschillende tijden doet, maak je je lichaam alleen maar in de war.
Het kan wel, als je het dan maar elke dag op dezelfde tijd doet (bv 9 uur), en dan niet ineens in het weekend 's nachts.
Oud 24-12-2004, 18:23
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 24-12-2004 @ 16:55 :
Ja, en jij zegt ook, dat de dosis dan niet erg hoog is, maar dat je er 'zelf aan kan sleutelen'. Dat is lekker veilig, daarom zou het ook niet vrij verkrijgbaar moeten zijn.
Neem dan St. Janskruid ofzo. Dát is veilig en vrij verkrijgbaar.
Oud 25-12-2004, 08:54
gnuF_
gnuF_ is offline
Ha lotgenoot, ik kom ook zo moeilijk in slaap...

Wat ik zelf meestal doe is vanaf anderhalf uur voor het slapengaan geen cafeïnebevattende dranken drinken, een uur voor het slapengaan niets meer eten en een halfuur van te voren al je gezicht wassen, douchen, tanden poetsen, enz. Dan in bed moet je jezelf ook echt ontspannen, probeer je hoofd leeg te maken, bij iedere ademhaal dus zeg maar weer wat gedachten uit je hoofd zetten. Concentreer je op ieder spiertje in je lijf, span ze allemaal aan en ontspan dan.

Wat ík deed, hoe dom, was dat ik mezelf eigelijk helemaal niet ontspande. Ga eens na of je wel overal ontspannen bent, dat helpt. Na een tijdje met m'n ogen dicht val ik dan in slaap
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 09:32
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 24-12-2004 @ 16:54 :
Je kunt dit vrij verkrijgen en het is niet gevaarlijk.. Geen afhankelijkheidsrisico / geen toleratie-effect.. (ik heb het er gister toevallig met 'mijn' psychiater over gehad, ergo; vrij betrouwbare bron ) Psychiaters schrijven het ook wel voor, maar dan in veel hogere doseringen dan de vrij verkrijbare melatonine. Temazepam daarentegen is een inslaapmiddel waar je wel verslaafd aan kan raken en waar je binnen no time resistent voor bent...
klopt, als het probleem blijft voor doen ga ik ook voor melatonine

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten