![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
En je moet natuurlijk verder ook even 'tot rust' komen ![]() Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 17:23. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of je kunt lezen voordat je gaat slapen. Dat is zo saai word je wel slaperig van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens wordt er bij de suggestie drank te nuttigen minder hyper gereageerd (terwijl drank juist een averechts effect heeft en niet minder schadelijk dan wiet is..).
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Oefeningen doen lijkt me idd wel wat maar wie kan mij er dan een tip geven wat ik dan misschien het beste kan gaan doen en hoe vaak per dag enz enz!!!????????????????????????
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
hey als je pheiffer hebt is het balen maar ja nix aan te doen , heb ut nu ook en ja klote maar ja, komt idd wel sinds ik pheiffer heb dat ik lastiger slaap dus het kan zo zijn en als je pheiffer verwaarloost ben je nog verder van huis. ga gewoon naar de dokter vraag ff of hij wil controleren of je pheiffer hebt , zo ja luister dan alsjeblieft naar je lichaam, kunt echt wel dingen doen maar als je moe bent ga dan gewoon liggen en probeer jezelf niet voorbij te lopen. ook erge moeite mee gehad.
sporten helpt trouwens wel , zoals lekker gaan paardrijden, heb een best wel lichte vorm van pheiffer dus dat scheelt. maar laat echt ff testen is ook fijner voor jezelf. heel veel succes |
![]() |
|
![]() |
Mediteren voordat je gaat slapen.
![]() ![]() Nou, deze methode is aangeraden voor wie niet in slaap kan komen. Dat heet de bodyscan meditatie. Ik zal een samenvatting geven: Ga liggen, sluit de ogen en kom tot rust. Richt alle aandacht op het voorhoofd: probeer de huid te voelen, tintelingen en eventuele spanningen en ontspan het voorhoofd met ademhaling of in gedachten. Dit herhaal je met elk deel van je lichaam (wenkbrauwen, ogen, neus, mond, oren, nek, borsten, schouders, armen, handen, vingers, buik, schouderbladen, bovenrug, onderrug, nek, benen, knieen, kuiten, voeten, tenen?). Alles dus afgaan en als je er spanning in voelt, moet je die plek ontspannen. En dan lekker slapen... ![]() Ik doe een andere soort meditatie (dit duurt mij te lang) waar ik met mijn ademhaling meetel. Gewoon rustig op een natuurlijke manier (niet geforcte) ademen, en meetellen totdat ik 10 keer in en uit heb geademd, en dan weer op 1 beginnen met tellen. Wel lekker simpel. ![]() Okay hier zijn de voor- en nadelen van meditatie: Fysieke voordelen: gezondheid verbeterd, stress neemt af, energie en vitaliteit neemt toe, darm + maagfunctie verbeterd, immuunsysteem wordt sterker,nachtrust verbetert ![]() Mentalevoordelen: alertheid, creativiteit en intelligentie neemt toe, sociale vaardigheid verbetert, concentratie verbetert, toleratie niveau wordt hoger, mentale weerbaarheid wordt groter, angsten onrust en stressgevoelens nemen af, zelfvertrouwen en eigenwaarde wordt groter, gevoel van welzijn en geluk neemt toe, verslavingsgedrag neemt af. Zo dat was het dan. Veel succes ermee. Ik kan je ook aanraden om bodybalance te gaan doen. Worden je mini-spiertjes wat sterker van (balans houden toch) en is super ontspannend. En niet saai als yoga. Ik denk dat het een tai chi achtig is ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb trouwens ook een tijd geleden ontstpanningsoefeningen gekregen van iemand die mediteert voor het slapengaan, en het helpt bij hem wel. Bij mij heeft het ook eventjes wel geholpen. Maar jij moet denk ik gewoon iets vinden waardoor je weer in dat ritme komt dat je gewoon in slaap kunt vallen, en als het geen gigantisch probleem meer is in je hersenen zoalsnu, kan het best zijn dat je weer een doodnormaal ritme krijgt. mocht je geinteresseerd zijn in de oefeningen, mail of pm me dan even.
|
melatonine, probeer maar eens. Indien je het op recept krijgt heb je veel hogere doseringen dan die je bij De Tuinen/ drogisterijen kan verkrijgen.. (maar goed, daar kun je zelf ook wat aan sleutelen).
Je bouwt hier geen toleratie voor op en heeft ook geen afhankelijkheidseffect, in dat opzicht vrij veilig.
||
Citaat:
Als je dit middel verkeerd gebruikt kun je je biologische ritme echt helemaal naar de kloten helpen, en dan ben je nog veel verder van huis..
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik heb na het stoppen met medicijnen slaapproblemen, en gebruik als noodzaak Temazepam.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En dat is dus echt heel erg slecht als je dat doet met melatonine omdat het een stofje is dat je lichaam normaalgesproken zelf aanmaakt zodat je slaap krijgt. Als je dit dus op verschillende tijden doet, maak je je lichaam alleen maar in de war. Het kan wel, als je het dan maar elke dag op dezelfde tijd doet (bv 9 uur), en dan niet ineens in het weekend 's nachts.
||
Citaat:
Neem dan St. Janskruid ofzo. Dát is veilig en vrij verkrijgbaar.
|
Ha lotgenoot, ik kom ook zo moeilijk in slaap...
Wat ik zelf meestal doe is vanaf anderhalf uur voor het slapengaan geen cafeïnebevattende dranken drinken, een uur voor het slapengaan niets meer eten en een halfuur van te voren al je gezicht wassen, douchen, tanden poetsen, enz. Dan in bed moet je jezelf ook echt ontspannen, probeer je hoofd leeg te maken, bij iedere ademhaal dus zeg maar weer wat gedachten uit je hoofd zetten. Concentreer je op ieder spiertje in je lijf, span ze allemaal aan en ontspan dan. Wat ík deed, hoe dom, was dat ik mezelf eigelijk helemaal niet ontspande. Ga eens na of je wel overal ontspannen bent, dat helpt. Na een tijdje met m'n ogen dicht val ik dan in slaap ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|