Oud 27-12-2004, 22:55
igfy
igfy is offline
na het topic over platonische relaties maar even het tegenovergestelde . Kunnen mensen een relatie hebben die puur gebasseerd is op seks?

Volgens mij kan dat niet, omdat er altijd wel iemand verliefd zal worden na een tijdje... Maar ik heb er geen ervaring mee...

Wat denken jullie?
Oud 27-12-2004, 23:08
hotrid
hotrid is offline
Ehm...kijk een keer een aflevering "Sex and the city" voordat je zulke topics opent, tegenwoordig worden zulke topics al sneller verspreidt dan AIDS in Afrika. ..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 23:21
Verwijderd
Citaat:
hotrid schreef op 28-12-2004 @ 00:08 :
Ehm...kijk een keer een aflevering "Sex and the city" voordat je zulke topics opent, tegenwoordig worden zulke topics al sneller verspreidt dan AIDS in Afrika. ..
Want als het in SatC kan dan kan het in real life ook?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 23:41
Type
Type is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 28-12-2004 @ 00:21 :
Want als het in SatC kan dan kan het in real life ook?
nou... ja.
Daar wordt het op geschreven.

En als het extremer wordt dan nu in het echt aan de hand is, dan neemt de maatschappij wel een voorbeeld aan een idee, en komt het nog wel eens zover dat het werkelijkheid wordt.

Maar dat is een heel ander plaatje.
Oud 27-12-2004, 23:49
Verwijderd
Nee, ik denk het niet. Niet alleen seks. Er moet namelijk wel een reden zijn om seks met elkaar te hebben en de ondergrens daarvan is dat je elkaar minstens kunt luchten of zien. Als je elkaar hartgrondig haat kun je niet neuken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 00:09
igfy
igfy is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 00:49 :
Nee, ik denk het niet. Niet alleen seks. Er moet namelijk wel een reden zijn om seks met elkaar te hebben en de ondergrens daarvan is dat je elkaar minstens kunt luchten of zien. Als je elkaar hartgrondig haat kun je niet neuken.

good point..
Maar los van dat, zorgt het hebben van sex er niet voor dat je een andere band met iemand krijgt, waardoor er een kans is dat je verliefd zou worden op iemand? Of zouden mensen dat in bedwang kunnen houden?
Oud 28-12-2004, 00:42
enema abortion
enema abortion is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 00:49 :
Als je elkaar hartgrondig haat kun je niet neuken.
Dat vraag ik me dus wel eens af, zou dat echt niet kunnen? Als je iemand bijvoorbeeld wel een lekker lichaam vind hebben maar echt een scheithekel aan zijn of haar persoonlijkheid hebt?
Oud 28-12-2004, 00:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 28-12-2004 @ 01:42 :
Dat vraag ik me dus wel eens af, zou dat echt niet kunnen? Als je iemand bijvoorbeeld wel een lekker lichaam vind hebben maar echt een scheithekel aan zijn of haar persoonlijkheid hebt?
Mja.. ik zat het me ook af te vragen. Ik zou niet willen neuken met iemand die ik haat.. ook niet als-ie ontzettend knap is of als ik me tot hem (of evt. haar) aangetrokken voel. Maar ik ben niet de enige in deze wereld.. dus misschien zijn er mensen die dat wel zouden kunnen zonder problemen... ik weet het eerlijk gezegd echt niet.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 08:54
freud
freud is offline
Volgens mij kan het wel. Op voorwaarde dat hij nog best lekker is.

*ik moet de hele tijd denken aan chandler en janice *
Oud 28-12-2004, 09:48
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Kop dicht, liggen, benen wijd, niet zeuren

(zie je wel, gaat prima )
Oud 28-12-2004, 09:53
Sparkle.
Sparkle. is offline
Nee.
Je kunt misschien in het begin van je "seks-relatie" denken, dat het gewoon, puur en alleen maar seks is.
Maar naarmate je het meer en meer doet, hoe meer je op elkaar "gesteld" raakt...
En daarbij, zoals al eerder werd gezegd, moet je voordat er iets gebeurd, elkaar minstens "wel aardig" vinden. En aantrekkelijk...
Want zoals een vriend zou zeggen "Aardigheid neuk je niet!"
Oud 28-12-2004, 10:06
Mennuz
Mennuz is offline
Mn ex heeft zich een keer laten nemen door een wildvreemde neger in het vondelpark, is toch wel een bewijs dat het kan
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 10:20
juno
juno is offline
Da's geen relatie. Een ONS kan met iedereen die de vleeskeuring doorstaat. Daarna trek je je kleren aan en gaat naar huis.

Maar echt op de langere termijn wekelijks met dezelfde persoon naar bed? Je raakt toch minstens aan de babbel tijdens het aan en uitkleden en douchen. En je vind die persoon al wel aardig en knap en lekker genoeg om er steeds weer mee af te spreken. Het klikt in bed.

Ik weet niet of je het dan wel puur sexueel kunt houden. Of je moet allebei zoveel van jezelf houden dat dat toch de enige persoon in je leven is. Of allebei zo bang om iemand toe te laten in je hart dat je die ander gevoelsmatig op afstand weet te houden. Of misschien omdat niemand goed genoeg is om iemand van vroeger te vervangen die je eigenlijk nog steeds mist en met wie je iedereen vergelijkt.

(ja dokter Freud....hou uw mond maar weer)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 10:24
Verwijderd
Citaat:
igfy schreef op 28-12-2004 @ 01:09 :
good point..
Maar los van dat, zorgt het hebben van sex er niet voor dat je een andere band met iemand krijgt, waardoor er een kans is dat je verliefd zou worden op iemand? Of zouden mensen dat in bedwang kunnen houden?
Ik denk dat er altijd wel een zekere band ontstaat. Misschien niet diepgaand, maar helemaal onverschillig zul je niet tegenover elkaar blijven staan. Logisch ook, lichamelijke verbondenheid creeërt ook geestelijke verbondenheid want anders kun je samen niet goed kroost grootbrengen.

Citaat:
enema abortion schreef:
Het kan wel, alleen ik vraag me af of je er nog plezier aan beleeft hoewel het natuurlijk van persoon tot persoon zal verschillen. Als een meisje gewoon ontzettend lekker is maar ik sta onverschillig tegenover haar, dan waarschijnlijk wel. Als ze ontzettend lekker is maar ik heb echt een hartgrondige hekel aan haar, dan zal het waarschijnlijk niet lukken. In elk geval niet van harte.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 10:36
testement
testement is offline
ja
Oud 28-12-2004, 12:00
freud
freud is offline
Citaat:
juno schreef op 28-12-2004 @ 11:20 :
(ja dokter Freud....hou uw mond maar weer)
Oud 28-12-2004, 12:05
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Zolang je die hekel niet laat blijken en je zou het alleen om je eigen lusten laten draaien, lijkt het me prima mogelijk. Of er plezier aan beleeft zal worden, is een tweede.
Oud 28-12-2004, 12:07
juno
juno is offline
Citaat:
freud schreef op 28-12-2004 @ 13:00 :
Heeft niks met jou te maken. Ik was zelf weer zwaar op de psychologie van de koude grond-tour.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 14:13
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
freud schreef op 28-12-2004 @ 13:00 :
Houd nou eindelijk je bek !
Oud 28-12-2004, 14:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 28-12-2004 @ 13:05 :
Zolang je die hekel niet laat blijken en je zou het alleen om je eigen lusten laten draaien, lijkt het me prima mogelijk. Of er plezier aan beleeft zal worden, is een tweede.
Mwah..als ik voor mezelf spreek denk ik dat het voor veel mensen ook niet prima mogelijk is. Je uitkleden en bla bla bla geeft een soort kwetsbaar (en soms onzeker) gevoel. Ik moet iemand met wie ik seks heb tot op zekere hoogte vertrouwen. (zelfs in een ONS) Iemand aan wie ik een hekel heb, zou ik nooit op zo'n manier kunnen vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 14:47
freud
freud is offline
Citaat:
EggeD schreef op 28-12-2004 @ 15:13 :
Houd nou eindelijk je bek !
Dat had niks met mij te maken. Ze was weer zwaar op de psychologie van de koude grond-tour.

Hah!
Oud 28-12-2004, 14:52
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
freud schreef op 28-12-2004 @ 15:47 :
Dat had niks met mij te maken. Ze was weer zwaar op de psychologie van de koude grond-tour.

Hah!
Oh, ik zal m'n grapjas uitdoen dan.
Oud 28-12-2004, 14:54
EggeD
EggeD is offline
Maar sowieso, zou je iemand die je haat (lees als: jij haat een persoon) het plezier gunnen je te plezieren (lees als: een persoon pleziert jou) en vice versa ? Ik niet, en aan afreageerseks oid zou ik ook niet doen.
Oud 28-12-2004, 14:55
AngelLena
AngelLena is offline
Op korte termijn denk ik dat dat best kan. Op langere termijn denk ik dat het toch vrij pittig is... Meestal is er idd wel 1 van de 2 of allebei die gevoelens krijgt, anders zou je niet met elkaar blijven afspreken. Dan is na een tijdje de lol er wel van af en ga je op zoek naar nieuw vlees. Als je hetzelfde vlees blijft houden dan denk ik toch dat het uiteindelijk niet alleen meer om de seks gaat maar ook om het gezelschap, de vertrouwdheid etc etc. Dus het hoeft niet verliefdheid te zijn ofzow, maar gevoel komt er wel bij kijken.
Oud 28-12-2004, 15:52
freud
freud is offline
Citaat:
EggeD schreef op 28-12-2004 @ 15:54 :
Maar sowieso, zou je iemand die je haat (lees als: jij haat een persoon) het plezier gunnen je te plezieren (lees als: een persoon pleziert jou) en vice versa ? Ik niet, en aan afreageerseks oid zou ik ook niet doen.
Als je het zo zegt, is het bijna een retorische vraag.
Tuurlijk niet.
Iemand die ik haat (wat zelden voorvalt), mijd ik sowieso. Maar ik kan me wel voorstellen dat ik zo'n omhooggevallen arrogant blasé mannetje aantrekkelijk vindt. Zo eentje waarvan je weet dat een relatie sowieso falikant afloopt. Maar dat betekent niet dat ik er geen seks mee zou KUNNEN hebben. Of ik het zou doen, is nog iets anders.
Oud 28-12-2004, 16:56
audio bully
audio bully is offline
aah denk opzich wel dat het kan

maar zal niet erg lang standhouden

want het gaat snel te veel op een relatie lijken

en ik vind mensen meestal lelijk die ik haat, komt vooral omdat ik aantrekkingskracht voor een heel groot deel toch echt wel koppel aan karrakter.

Nou en anders dan kun je beter rukken volgens mij want dan vind ik het eigenlijk eerder een beetje triest worden
Oud 28-12-2004, 17:10
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
freud schreef op 28-12-2004 @ 16:52 :
Als je het zo zegt, is het bijna een retorische vraag.
Tuurlijk niet.
Iemand die ik haat (wat zelden voorvalt), mijd ik sowieso. Maar ik kan me wel voorstellen dat ik zo'n omhooggevallen arrogant blasé mannetje aantrekkelijk vindt. Zo eentje waarvan je weet dat een relatie sowieso falikant afloopt. Maar dat betekent niet dat ik er geen seks mee zou KUNNEN hebben. Of ik het zou doen, is nog iets anders.
Stel dat je het doet, is het dan puur seksueel, eigenlijk ? (Triest, ordinair ed niet meegerekend dan, anders is het weer zo retorisch hehe)
Oud 28-12-2004, 18:58
stralende ster!
stralende ster! is offline
Ik denk inderdaad ook dat het niet kan.. Op langer termijn niet.. Zoals al werd gezegt wordt 1 van de 2 of allebei toch wel verliefd op elkaar.. Je kan gewoon de gevoelens niet vermijden.. Als je dat kon onderdrukken en allemaal zelf kon kiezen was alles een stuk makkelijker in het leven...
Oud 28-12-2004, 19:51
igfy
igfy is offline
Citaat:
Of misschien uit wraak, omdat je diegene even goed pijn wilt doen door hem/haar te gebruiken? Maar volgens mij voel je dan ook iets voor diegene ander zou je het niet doen, denk ik.

Ik ken btw toch mensen die een seksrelatie iets van 8 maanden volgehouden hebben, totdat zij verliefd werd en het niet meer aankon ofzo...blijkbaar moet het een tijdje kunnen
Oud 28-12-2004, 21:41
freud
freud is offline
Citaat:
EggeD schreef op 28-12-2004 @ 18:10 :
Stel dat je het doet, is het dan puur seksueel, eigenlijk ? (Triest, ordinair ed niet meegerekend dan, anders is het weer zo retorisch hehe)
Nog even voor alle duidelijkheid voor ik gebombardeerd wordt tot 'biggazt foruhmsletjah evah' : ik wil bedoelen dat het mogelijk is, niet dat ik het zou doen..
Ik heb ooit een seksrelatie gehad, maar toen was ik 16 en niet goed bij m'n hoofd.

Maar, om op je - niet retorische - vraag te komen: ja, puur seksueel dan. Seks, zwaai met het handje, en wegwezen. In 't geval dat ik 'm haat, dan.

Maar dit is puur hypothetisch, want heb nog nooit iets gehad, laat staan met iemand geslapen, met iemand die ik haatte. Ik probeer 't me voor te stellen, en daaruit concludeer ik dat het mogelijk moet zijn.
Oud 28-12-2004, 22:57
Sartre
Sartre is offline
Ik heb er ook geen ervaring mee, omdat ik zeker weet dat IK het in ieder geval niet zou kunnen. Ik denk dat het niet mogelijk is zonder dat iemand meer gevoelens gaat krijgen. Je hebt toch sex met iemand en dat kunnen de meeste mensen alleen maar als je ook iets voor iemand voelt, ook al is het maar genegenheid.
Oud 28-12-2004, 23:04
Type
Type is offline
Ik denk dat, ALS ik ooit iets zou doen met een meisje wat ik echt verafschuw, dat dat niet meer dan eenmalig zal zijn.
Een echte relatie onderhouden is namelijk dan totaal niet mogelijk, elkaar alleen zien om te neuken is namelijk ook niet echt een relatie, toch?

Dat zijn meer losse neukafspraakjes, keer op keer weer een one-night-stand.
Dat zou me wel 'lukken' denk ik. Dat zou zelfs eventueel nog wel een 'turn on' zijn voor me. "Ik veracht het mens, maar ik zou haar wel graag kei- en keihard neuken"

Weet je wat dan wel weer een vraag wordt: hoe dicht grenst haat aan liefde, en is iemand volledig verachten niet ook een vorm van affectie?
Oud 29-12-2004, 01:04
Verwijderd
Citaat:
freud schreef op 28-12-2004 @ 22:41 :
Nog even voor alle duidelijkheid voor ik gebombardeerd wordt tot 'biggazt foruhmsletjah evah' : ik wil bedoelen dat het mogelijk is, niet dat ik het zou doen..
Ik heb ooit een seksrelatie gehad, maar toen was ik 16 en niet goed bij m'n hoofd.

Maar, om op je - niet retorische - vraag te komen: ja, puur seksueel dan. Seks, zwaai met het handje, en wegwezen. In 't geval dat ik 'm haat, dan.

Maar dit is puur hypothetisch, want heb nog nooit iets gehad, laat staan met iemand geslapen, met iemand die ik haatte. Ik probeer 't me voor te stellen, en daaruit concludeer ik dat het mogelijk moet zijn.
Toch verontrustend dat dat dan op je zestiende gebeurt Ik stel me echte seks-relaties altijd voor als je toch minstens je twintigste bent gepasseerd. >_>
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 08:38
freud
freud is offline
Citaat:
Morgan schreef op 29-12-2004 @ 02:04 :
Toch verontrustend dat dat dan op je zestiende gebeurt Ik stel me echte seks-relaties altijd voor als je toch minstens je twintigste bent gepasseerd. >_>

Hm, het is ook een heel lang verhaal hoor.
Kort samengevat: hij een stuk ouder, samen naar een festivalletje, ik sta-pel-ver-liefd, hij ook bleek later. We dachten allebei: ik ben veel te jong/veel te oud voor hem/haar. En toch konden niet van elkaar afblijven, maar het woord 'verliefd' namen we niet in de mond.
We plakten er maar de term 'seksrelatie' op, maar uiteindelijk zijn we 'r allebei onderdoor gegaan en is het na een maand of drie, vier gestopt.

Vandaar mijn punt dat het gaat tussen mensen die elkaar haten, of gewoon vrienden zijn.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten