Bekijk resultaten poll: Waarom ben jij vegetariër? | |||
Ik vind het zielig voor de dieren |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 34.00% |
Ik lust geen vlees |
4 | 8.00% |
Allebei |
15 | 30.00% |
Iets anders (licht toe) |
14 | 28.00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
Ik ben geen vegetariër en daarom zou ik het weleens willen weten
![]()
Verwijderd
Zoekfunctie.
Slot? |
![]() |
Verwijderd
dark princess schreef op 10-01-2005 @ 19:08 :
- ik vind het zielig voor de dieren, ik kan zelf niet tegen de gedachte dat ik iets eet wat ik een kwartier geleden nog in de wei zag staan. |
![]() |
Happyyy schreef op 10-01-2005 @ 18:16 :
Dit is nu al ongeveer 10 jaar zo. Als ik nu vlees wil eten, vind ik het vies. Heel gek... ![]() |
![]() |
Roslyn schreef op 10-01-2005 @ 18:18 :
Ik heb het wel overwogen, heel sterk zelfs. Ik moest als ik vlees at heel de tijd maar denken aan het dier dat ervoor geslacht is. Vond het erg zielig. Begrijp me niet verkeerd, dat vind ik nog steeds - maar heb het eerste van me af kunnen zetten.. ![]() ![]() Ik vind vlees ook wel lekker, naja bic macs ![]() |
![]() |
hetzelfde als de meesten hier, zie ik. ik vind het smerig, krijg er buikpijn van, en kan de gedachte niet uitstaan dat ik iets eet dat daarvoor nog aan een levend beest zat.
|
![]() |
waarom zou je in godsnaam moorden als het niet nodig is?
De smaak van vlees vind ik lekker, maar ethisch kan vlees eten gewoon niet volgens mij.
|
![]() |
Briseďs schreef op 13-01-2005 @ 00:00 :
Iets anders. Ik lust best vlees, vind het zelfs ontzettend lekker, en die dieren kunnen me eerlijk gezegd ook niet zo heel veel schelen. Ik vind alleen dat er iets fundamenteel fout zit met ons idee over vlees en de productie ervan. Bio-industrie vind ik vreselijk, en ook het feit dat iedereen maar verwacht dat er iedere dag enorme lappen vlees op zn bord liggen. Komt nog bij dat vlees gewoon ontzettend energieverspillend is, aangezien je 6 keer zoveel energie in een beest moet stoppen als er aan vlees weer uitkomt. Als je dat nou combineerd met het feit dat ik zonder vlees kán, het fuking duur is en vaak nog ongezond ook, zie ik niet in waarom ik weer vlees zou gaan eten.
Briseďs schreef op 13-01-2005 @ 00:00 :
Iets anders. Ik lust best vlees, vind het zelfs ontzettend lekker, en die dieren kunnen me eerlijk gezegd ook niet zo heel veel schelen. Ik vind alleen dat er iets fundamenteel fout zit met ons idee over vlees en de productie ervan. Bio-industrie vind ik vreselijk, en ook het feit dat iedereen maar verwacht dat er iedere dag enorme lappen vlees op zn bord liggen. Komt nog bij dat vlees gewoon ontzettend energieverspillend is, aangezien je 6 keer zoveel energie in een beest moet stoppen als er aan vlees weer uitkomt. Als je dat nou combineerd met het feit dat ik zonder vlees kán, het fuking duur is en vaak nog ongezond ook, zie ik niet in waarom ik weer vlees zou gaan eten.
ik vind het zielig en van Briseďs zegt
![]() |
![]() |
wat weinig opties trouwens
bugge schreef op 14-01-2005 @ 11:15 :
Het heeft voor mij vooral te maken met de volgende dingen: -ik wil niet een extra luxe in mijn leven als dat ten koste gaat van andere levens. -ik ben tegen de bio-industrie, mensen moeten eens normaal met dieren omgaan. -ik heb het idee dat ik gezonder en bewuster eet sinds ik vegetariër ben -als ik vlees eet, werk ik leed naar binnen, en voel ik me kut (bleek achteraf), bovendien heb ik geen zin om lijken te vreten, als ik nu vlees zie, is het voor mij gewoon een lijk, rondom onsmakelijk en die geur...bah -Het feit dat mensen er zo weinig moeite voor hoeven te doen. Vlees wordt prachtig in de vitrine gelegd bij de slager, maar eigenlijk is er een bloederig verhaal aan voorafgegaan. Als mensen nu zelf een koe moeten slachten, doen ze het waarschijnlijk niet, en als je kunt zien van welk dier het is, vinden ze het ook eng, hoe schijnheilig. -de hormonen en antibiotica die in vlees zitten, vind ik te veel. en als ik nu weer vlees zou eten.. wat tijdje terug per ongeluk gebeurd is. dan is de smaak echt overheersend.. ik weet niet of meer mensen dat zo hebben ervaard...
dark princess schreef op 10-01-2005 @ 19:08 :
- ik vind het zielig voor de dieren, ik kan zelf niet tegen de gedachte dat ik iets eet wat ik een kwartier geleden nog in de wei zag staan. |
![]() |
...maar weet wat je eet.
en die gedachte kan vervelend zijn.
Verwijderd
Pierreke schreef op 21-01-2005 @ 10:19 :
Ik vind dit geen argument daar het zo is dat als wij geen vlees aten de helft of meer van al die dieren niet eens had bestaan! |
![]() |
pourlesyeux_ schreef op 12-01-2005 @ 21:28 :
waarom zou je in godsnaam moorden als het niet nodig is? Een mens heeft eiwitten nodig en ik ben echt niet van plan om op soja te gaan leven. Ik ben overigens geen fan van kalfs en lams-vlees. Vind het niet nodig om een jong beest daarvoor af te maken. Maar geen probleem als anderen het lekker vinden ![]() |
![]() |
Het heeft voor mij vooral te maken met de volgende dingen: -ik wil niet een extra luxe in mijn leven als dat ten koste gaat van andere levens. -ik ben tegen de bio-industrie, mensen moeten eens normaal met dieren omgaan. -ik heb het idee dat ik gezonder en bewuster eet sinds ik vegetariër ben -als ik vlees eet, werk ik leed naar binnen, en voel ik me kut (bleek achteraf), bovendien heb ik geen zin om lijken te vreten, als ik nu vlees zie, is het voor mij gewoon een lijk, rondom onsmakelijk en die geur...bah -Het feit dat mensen er zo weinig moeite voor hoeven te doen. Vlees wordt prachtig in de vitrine gelegd bij de slager, maar eigenlijk is er een bloederig verhaal aan voorafgegaan. Als mensen nu zelf een koe moeten slachten, doen ze het waarschijnlijk niet, en als je kunt zien van welk dier het is, vinden ze het ook eng, hoe schijnheilig. -de hormonen en antibiotica die in vlees zitten, vind ik te veel. Alleen in deze moderne tijd is het opeens zielig. Redenen zoals niet tegen kunnen, of niet lekker vinden kan ik nog begrijpen. Maar zielig vinden. Maar ja, ieder z'n eigen natuurlijk. ![]()
Verwijderd
MTpower schreef op 21-01-2005 @ 17:43 :
Hoezo moorden als het niet nodig is? Een mens heeft eiwitten nodig en ik ben echt niet van plan om op soja te gaan leven. Ik ben overigens geen fan van kalfs en lams-vlees. Vind het niet nodig om een jong beest daarvoor af te maken. Maar geen probleem als anderen het lekker vinden ![]() Wat ik wil zeggen is dat ik het een beetje flauw vind om te zeggen dat vlees noodzakelijk is en ondertussen toegeeft dat je net zo goed soja kunt nuttigen om in al je behoeften te voorzien en dus gezond te blijven zonder vlees te eten. |
![]() |
Verwijderd
Floris_22 schreef op 22-01-2005 @ 05:17 :
Heeft niks met luxe te maken, in de natuur eten beesten elkaar ook op. En de mensen jaagt al duizenden jaren op dieren. Alleen in deze moderne tijd is het opeens zielig. Redenen zoals niet tegen kunnen, of niet lekker vinden kan ik nog begrijpen. Maar zielig vinden. Maar ja, ieder z'n eigen natuurlijk. ![]() ![]() |
![]() |
Heeft niks met luxe te maken, in de natuur eten beesten elkaar ook op. En de mensen jaagt al duizenden jaren op dieren. Alleen in deze moderne tijd is het opeens zielig. Redenen zoals niet tegen kunnen, of niet lekker vinden kan ik nog begrijpen. Maar zielig vinden. Maar ja, ieder z'n eigen natuurlijk. ![]() ![]() Hoe groot is de natuurlijkheidsfactor van jou portie vleesch? Groeihormonen, runderen die niet meer normaal kunnen baren omdat jij biefstuk vreet waar de koeiereet te dik van wordt, kalfjes die mals en vooral -lichtgekleurd- vlees moeten leveren; die geef je toch gewoon slechte voeding en geen lichaamsbeweging? Hoe natuurlijk vind jij het eigenlijk om als -enigsinds- volwassen mens babyvoeding in de vorm van zuivel te nuttigen. Is Olvarit alweer uit de handel gehaald? Hoe luxe vind je het feit dat doordat jij en vele anderen gigantische stukken grond worden opgeoffert voor het verbouwen van groenvoer voor het vee wat je verorberd? Ook in andere delen van de wereld prijzen ze jouw "natuurlijke idee" om vervolgens vergeefs naar een grassprietje te zoeken om op te kauwen... De mens jaagt al duizenden jaren inderdaad, maar, wie jaagt er heden ten dage nog zelf? Het verbouwen van vee om ze de schedel in te schieten noem ik geen jacht. De enkele imbicielen die nu nog met het label Jager rondlopen is bijwijze van spreken op 1 hand te tellen. Zielig? Ik vind het niet zielig om te doden om te eten, weet hoe het een en ander in elkaar steekt en toch ben ik veganist. Er bestaat namelijk zoiets als de mogelijkheid dingen af te wegen, conclusies te trekken en te handelen. Ieder z;n eigen ding...blijf dan ook met je poten af van andermans vlees, eieren, melk, kinderen en huiden....
Het heeft voor mij vooral te maken met de volgende dingen: -de hormonen en antibiotica die in vlees zitten, vind ik te veel. En dan nog iets, ik heb zelf moeten mee helpen om een Wild dier te strippen en te slachten, het valt allemaal mee. Stel niemand zou meer vlees eten, daar gaan al die jagers, het is immers ook hun werk, daar gaat mijn werk om het klaar te maken, voor de wel etenende vlees consument. Maar jah, gebeurt toch nooit. Maar ik respecteer je mening.
Verwijderd
Jolt schreef op 22-01-2005 @ 23:53 :
Dit is fucking bullshit, moet je ook kwaliteits vlees kopen en geen goedkope wat ligt er bij de Aldi vlees. Stel niemand zou meer vlees eten, daar gaan al die jagers, het is immers ook hun werk, daar gaat mijn werk om het klaar te maken, voor de wel etenende vlees consument. Maar jah, gebeurt toch nooit. |
![]() |
Verwijderd
Dit is fucking bullshit, moet je ook kwaliteits vlees kopen en geen goedkope wat ligt er bij de Aldi vlees. |
![]() |
Verwijderd
11568 schreef op 23-01-2005 @ 14:48 :
Ik word zo verdomd moe van het 'Je-hebt-vlees-zo-hard-nodig-argument!' Ik ben het levende bewijs van niet ![]() ![]() |
![]() |
Verwijderd
Ik eet een paar keer per week geen vlees, gewoon omdat ik het niet altijd zo nodig vind. Je zit er heel snel vol mee.. en al die vetten. Liever een bord sla
![]() |
![]() |
perseus schreef op 23-01-2005 @ 00:43 :
Dat is omstreden. In dat hypothetische geval zou je mooi groenten kunnen klaarmaken. Een stuk vlees bij voorbeeld een rug van een dier. Betaalt ongeveer het hele dier. En bij vlees is het zelfde als andere producten, voor eenmaal betere kwaliteit betaal je meer, sommige mensen willen nu eenmaal een mals stukje vlees en betalen daar ook meer voor.
perseus schreef op 23-01-2005 @ 15:25 :
Als je zo ongezond eet en van alles en nog wat vrij veel gebruikt, maakt het relatief inderdaad weinig uit. ![]() ![]() |
![]() |
Verwijderd
Jolt schreef op 24-01-2005 @ 08:41 :
Op groenten verdien je geen enkele cent. Een stuk vlees bij voorbeeld een rug van een dier. Betaalt ongeveer het hele dier. En bij vlees is het zelfde als andere producten, voor eenmaal betere kwaliteit betaal je meer, sommige mensen willen nu eenmaal een mals stukje vlees en betalen daar ook meer voor. ![]() |
![]() |
Verwijderd
Heeft niks met luxe te maken, in de natuur eten beesten elkaar ook op. En de mensen jaagt al duizenden jaren op dieren. Alleen in deze moderne tijd is het opeens zielig. Redenen zoals niet tegen kunnen, of niet lekker vinden kan ik nog begrijpen. Maar zielig vinden. Maar ja, ieder z'n eigen natuurlijk. ![]() |
![]() |
Verwijderd
Dit is fucking bullshit, moet je ook kwaliteits vlees kopen en geen goedkope wat ligt er bij de Aldi vlees. En dan nog iets, ik heb zelf moeten mee helpen om een Wild dier te strippen en te slachten, het valt allemaal mee. En lang niet alles mensen slachten beesten zelf voor hun voedsel. Ik hoor vaak genoeg kreten van afschuw als zoiets op tv is oid. |
![]() |
Sarah schreef op 24-01-2005 @ 15:30 :
Op groenten verdien je toch juist meer als restaurant? De ingredienten kosten véél minder en je kunt dezelfde prijs voor het gerecht vragen ![]() ![]()
Freestyler* schreef op 23-01-2005 @ 14:11 :
Alleen je hoeft anderen er niet mee lastig te vallen ![]() Maar goed. Ik eet geen vlees aangezien ik vind dat je respect moet hebben voor het leven. Ik doe het niet alleen voor de dieren. Maar ik doe het vooral voor mezelf! Of men daardoor verlies lijdt in de horeca kan me weinig schelen. Ik vind namelijk leven belangrijker als geld. En als je werkelijk achter je keuze staat kun je best je hele leven zonder vlees eten. |