Oud 01-03-2002, 07:59
An
An is offline
Wij hebben veel toneelonderdelen op school...

Brugklastoneel, waarmee ze elke vrijdagmiddag oefenen en dan ergens halverwege het jaar een avond hebben voor een voortellinkjuh

Tweedeklastoneel zelfde als brugklastoneel. Heb ik gedaan toen ik in de tweede zat.

Bovenbouwtoneel, waarbij ze echt proffesionals hebben enzo. Hun krijgen drie avonden voor 3 voorstellingen en dat is echt elk jaar weer geweldig!!! echt hele spectaculaire stukken met dans er in en vanalles

En nu hebben we lustrum en speciaal voor die gelegenheid hebben de leraren nu een stuk gedaan...drie avonden ook. Ik ben er gisteravond geweest en het was SUPER!! had niet verwachtvan die leraren dat ze dat zo konden. Echt geweldig!

maaaar wat ik me dus afvroeg. voor diegene die nog op school zitten...word er bij jullie een boel aan toneel gedaan??
Oud 01-03-2002, 13:23
heavinly
heavinly is offline
Er is bij ons op school wel toneel, waar ik dan ook aan mee doe, maar we hebben een hele kleine school (450 leerlingen ongeveer) en dus is toneel voor iedereen, want anders is er helemal niemand. We zijn nu met 15 denk ik, echt weinig en ik ben de oudste

In oktober dit jaar hebben we uitvoering
Oud 01-03-2002, 14:03
Balance
Balance is offline
toen ik in de eerste zat besloot de leraar nederlands een half jaar geen nederlands meer te gaan geven maar met ons toneelstukjes te gaan maken (wat wel tot gevolg heeft dat m'n nederlands echt helemaal niks is! )

in de tweede niks

in de derde begonnen we met een toneelklasje dat uit allemaal bruggers bestond eigenlijk (iets van 15) + een 4 derdeklassers (ik en m'n vriendinnen).. was niet echt supergeslaagd ofzo

in de vierde (nu) is dat klasje er nog steeds maar kdoe niet meer mee, want het is ook nog eens 20 minuten fietsen (andere locatie)

eigenlijk wordt er maar heel weinig gedaan voor een school met 1800 leerlingen, erg jammer
Oud 01-03-2002, 14:37
An
An is offline
Citaat:
linda85 schreef:
toen ik in de eerste zat besloot de leraar nederlands een half jaar geen nederlands meer te gaan geven maar met ons toneelstukjes te gaan maken (wat wel tot gevolg heeft dat m'n nederlands echt helemaal niks is! )

in de tweede niks

in de derde begonnen we met een toneelklasje dat uit allemaal bruggers bestond eigenlijk (iets van 15) + een 4 derdeklassers (ik en m'n vriendinnen).. was niet echt supergeslaagd ofzo

in de vierde (nu) is dat klasje er nog steeds maar kdoe niet meer mee, want het is ook nog eens 20 minuten fietsen (andere locatie)

eigenlijk wordt er maar heel weinig gedaan voor een school met 1800 leerlingen, erg jammer

ja zeker jammer!
euhmzz wij zijn maar een school van 700 leerlingen en bij is er best veel
Oud 01-03-2002, 19:10
Bluesummers
Bluesummers is offline
wij hebben een theaterklas voor de eersteklassers en een toneelgroep voor 2 tm/ 6. er zitten standaard een paar bij die altijd meedoen, in de toneelgroep, alleen het word nu een beetje verpest door de 2e klassertjes die alleen maar lopen te klooten... daarom gaan een vriendin en ik vragen of we een eigen toneelgroep mogen beginnen, met alleen serieuze mensen, dat word echt onwijs leuk,we doen alles zelf nou eens zonder gezeik van leraren
Oud 11-03-2002, 13:29
Mollusc
Mollusc is offline
Op mijn school hebben we het kersttoneel, opgevoerd door een derde klas, voor de hele onderbouw. Eéns per jaar (februari) hebben we drie avonden 'Gala', nee, geen dansavonden met galajurken, maar toneel, dans, zang, cabaret etc etc opgevoerd door leerlingen en leraren. 't Niveau is altijd weer geweldig, er zijn audities en alleen de vijftien beste stukjes (van de 100 ofzo) gaan door. Helemaal geweldig.

Mollusc
Oud 13-03-2002, 11:00
Bluesummers
Bluesummers is offline
owja vergeten: we hebben ook elk jaar eeb lentefestival waar iedereen cabaret,dansen/zingen/muziek etc kan doen... en een lerarenband echt humor, onze boom van een conrector speelt mondharmonica(en nog goed ook!) ziet er echt leuk uit ^_^
Oud 14-03-2002, 16:42
Eva*
Eva* is offline
Bij ons is er 1 of 2 keer per jaar een toneelstukje waaraan mensen uit alle klassen (behalve de brugklassen) mogen meedoen.
Dit is meestal met kerst o.i.d.
Meestal doen alleen mensen uit de 2e en 3e-klassen mee. Als ik eerlijk mag zijn: Dat is erg onboeiend en onprofessioneel, typisch iets voor de school waar ik op zit dus.

Verder is er eens in de 2 jaar een talentenavond. Dan mogen mensen uit alle klassen alleen of in een groepje iets uitvoeren: Dans, zang of instrumentaal.
Dit vond ik de vorige keer wel leuk.
Oud 16-03-2002, 09:03
Nuck
Nuck is offline
Wij doen vrijwel niets aan toneel, da's wel jammer.
Alleen we hebben ieder jaar een culturele avond, waar je je voor kan opgeven met zang, dans, cabaret etc.
Oud 17-03-2002, 14:15
feline
feline is offline
Wij hebben :
Het Open Podium, HOP. Dat is van alles en nog wat : dans, cabaret, etc. allemaal korte stukjes. Tussen die korte stukjes loopt nog een melige soap van leerlingen, vorige keer over tarzan. Dit is 1 avond per jaar.

Ook hebben we een toneelstuk (2 avonden achter elkaar) waar iedereen vanaf de 2e zich kan opgeven en daar zijn dan audities voor enzo.. Dit jaar doen ze Romeo&Julia

We doen dus niet zoveel toneel als bij jou op school, maar we hebben ook nog de muziekavonden 3 avonden achter elkaar per jaar. En dat is bij ons heel groots. Echt onwijs leuk.
Oud 22-03-2002, 13:33
Verwijderd
nu niet echt meer maar vroeger wel ik zat in de 1e.2e. en 3e in de toneelgroep maar toen had ik het persoonlijk ook een beetje gehad
Oud 24-03-2002, 20:19
After4Ever ruled
After4Ever ruled is offline
Wij wel, we hebben in december een musical opgevoerd in de schouwburg, alle klassen konden hier aan meedoen, we waren met zo'n 60 kinderen van de 1200 van onze school, de mensen bij mij op school zijn geloof ik niet zo cultureel aangelegd of ze durven niet, maar er wordt wel aan toneel gedaan dus.
Oud 25-03-2002, 19:53
~eef
~eef is offline
1x in de 2 jaar doen we hier zow een musical ofzow

ik heb vorige keer meegedaan maar dan als decor bouwer

was cool

3 voorstelling gehad in theatertje hier in de buurt!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten