Oud 29-01-2005, 22:58
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Te snel of niet?

Ik zit met een dilemma:

Ik loop stage en op die stage loopt een heel leuke meid ook stage. We zaten vorige week tijdelijk toevallig op dezelfde kamer, omdat ons stage bedrijf aan het reorganiseren is en dus bezig is met een interne verhuizing. De volgende week en de weken erop is dat dus niet zo en kan het best zijn dat we op heel verschillende verdiepingen zitten.

Vorige week was erg gezellig. We hadden leuke gesprekken en er was ook “initiatief” van haar kant (gesprek beginnen, glimlachen, enz.). Nu wil ik haar graag “het hof maken” alleen zit ik nog te dubben hoe ik dat precies ga aanpakken en daar wil ik graag jullie mening over weten.

De mogelijkheden:

1. Ik stap direct op haar af en vraag of ze zin heeft om een keer wat leuks te gaan doen.
2. Ik heb haar beloofd een scriptie mee te nemen, die zij nodig heeft. Deze heb ik wel “hardcopy”, maar ik verzin een smoes dat ik die “hardcopy” kwijt ben en vraag haar mail adres en schrijf haar een leuke mail (incl. natuurlijk de scriptie)
3. Ik wacht af tot we nog een paar keer in gesprek raken, als ik haar semi-toevallig tegenkom. En kijk eerst “de kat uit de boom”.

Het probleem is er niet één van durf, want ik stap net zo gemakkelijk op haar af. Maar het probleem is of ik niet te snel ga en haar afschrik. Nu zullen jullie misschien denken: hoe kom ik daar nou bij? Nou, dit heb ik al twee keer eerder meegemaakt.
Normaal gesproken kom ik een vrouw tegen in een café, disco of feest en dan is het heel normaal dat je in een korte tijd je intenties duidelijk maakt. Dit heeft er volgens mij mee te maken dat in dit geval (tijdens het uitgaan) zoiets verwacht wordt, men is er op voorbereid. In een situatie op werk, school, sportclub, vriendengroep, enz. gaat het vaak zo dat men elkaar eerst beter leert kennen en dat het dan pas wat wordt, als men het verwacht en er klaar voor is.

Ik heb dus al twee keer meegemaakt dat ik te snel ging en dat een vrouw me afwees, terwijl ik er later achter kwam dat ze me wel leuk vond, maar alleen overdonderd was en het te snel vond gaan. Nu ben ik bang dat dit weer kan gebeuren, maar als ik te lang wacht is de kans dat ik haar te weinig zie… Plus dat ik niet echt een man ben van geduld.

Zelf heb ik zoiets van, ik gok het gewoon op mogelijkheid 2. Niet gelijk te heftig, maar toch snel. Wat denken jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2005, 23:03
Verwijderd
Geef haar gewoon die 'hardcopy' en vraag haar gelijk om iets te gaan doen o.i.d.

Desnoods een mail- of MSN-adres.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 23:13
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Dat wil ik ook het liefst omdat dat het snelst gaat, maar daar heb ik dus in het verleden problemen mee gehad.

Maar ja, ik hou wel van snel en direct. Ieder geval bedankt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 23:17
Verwijderd
Wat je ook kunt doen is bijvoorbeeld bij de hardcopy een briefje doen met je emailadres erop.

Bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 23:21
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Dan ben ik afhankelijk van haar, plus als ik haar e-mail heb kan ik echt een leuke mail verzinnen en gelijk een goede indruk achter laten.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 23:23
number9
number9 is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 30-01-2005 @ 00:21 :
Dan ben ik afhankelijk van haar, plus als ik haar e-mail heb kan ik echt een leuke mail verzinnen en gelijk een goede indruk achter laten.
Als zij jou toevoegd weet je tog ook gelijk of je goed zit?
Oud 29-01-2005, 23:26
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Dat is wel zo en dat is ook zeker een mogelijkheid. Ik laat het dan ook een beetje aan haar over, is misschien ook wel beter. hahaha... maar moeilijk voor mij ben meestal gewend om het initiatief te nemen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 23:34
number9
number9 is offline
Als ik jou verhaal zo lees, ben ik net een copy van jou

Ga ook vaak te snel, maja sinds ik over t algemeen niet meer aan "relaties" is t wat rustiger daarzo.

Aan de ene kant mis je wel zoiets als je bijv in de tram ziet en je ziet een stelletje afscheid nemen.

aan de andere kant heb je de ruzie enzo ook niet en ben je wat vrijer.

mijn tip: Houd haar eerst goed te vriend, probeer aan haar MSN te komen maar probeer niet gelijk te zeggen, ik ben stapel op je, jij ook op mij? in die trend.
Maar probeer gewoon rustig vertrouwen te winnen, samen stappen en dergelijk.

keb 2 jaar geleden een afwijzing gehad van me huidige ex. Daarna heb ik haar 2 maanden "te vriend(in) gehouden", ze me steeds aardiger en leuker te vinden en op een gegeven moment to the point gekomen en toen was er succes. Uiteindelijk 1,5 jaar geduurd
Oud 30-01-2005, 01:11
igfy
igfy is offline
Ik denk dat je haar idd gewoon de hardcopy moet geven en gewoon moet proberen het gesprek weer aan te knopen. Ik zou haar niet meteen mee uit vragen denk ik, maar misschien kunnen jullie een keer samen lunchen in de pauze oid? of anders na het werk ergens koffie gaan drinken ofzo, dat komt niet meteen heel "bedreigend" over.
Oud 30-01-2005, 08:01
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Quote van number9

Ga ook vaak te snel, maja sinds ik over t algemeen niet meer aan "relaties" is t wat rustiger daarzo.

Aan de ene kant mis je wel zoiets als je bijv in de tram ziet en je ziet een stelletje afscheid nemen.

mijn tip: Houd haar eerst goed te vriend, probeer aan haar MSN te komen maar probeer niet gelijk te zeggen, ik ben stapel op je, jij ook op mij? in die trend.

keb 2 jaar geleden een afwijzing gehad van me huidige ex. Daarna heb ik haar 2 maanden "te vriend(in) gehouden", ze me steeds aardiger en leuker te vinden en op een gegeven moment to the point gekomen en toen was er succes. Uiteindelijk 1,5 jaar geduurd

Ik heb ook een hele tijd niet meer aan relaties gedaan, voor zover je daar niet aan kan doen, want die dingen “steken bij mij altijd plotseling de kop op”. Heb een relatie van 2,5 jaar gehad en was blij om eff relax te doen, eigenlijk wil ik nu ook niet echt een relatie. Maar deze vrouw is te goed om te laten gaan. Er was gelijk het eerste oogcontact een beetje magie, althans bij mij..

Wat je zegt over die afwijzing van je ex en dat ze later toch terug komt dat ken ik wel, niet van mezelf, maar van mensen die ik ken. Jij zegt dus: dus gewoon rustig aan en wel kijken, optie 3 dus.

Quote Igfy

Ik denk dat je haar idd gewoon de hardcopy moet geven en gewoon moet proberen het gesprek weer aan te knopen. Ik zou haar niet meteen mee uit vragen denk ik, maar misschien kunnen jullie een keer samen lunchen in de pauze oid? of anders na het werk ergens koffie gaan drinken ofzo, dat komt niet meteen heel "bedreigend" over.

Dat gesprek aanknopen is geen probleem dat gebeurt wel als ik haar zie. Ik kan wel makkelijk met haar praten.
Maar jij zegt van wacht maar eff af en doe het rustig aan? Dus eigenlijk optie 3, optie 2 vindt je toch een beetje te snel?

Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 08:02
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Het vorige berichtje ging niet helemaal goeg:

Quote van number9

Ik heb ook een hele tijd niet meer aan relaties gedaan, voor zover je daar niet aan kan doen, want die dingen “steken bij mij altijd plotseling de kop op”. Heb een relatie van 2,5 jaar gehad en was blij om eff relax te doen, eigenlijk wil ik nu ook niet echt een relatie. Maar deze vrouw is te goed om te laten gaan. Er was gelijk het eerste oogcontact een beetje magie, althans bij mij..

Wat je zegt over die afwijzing van je ex en dat ze later toch terug komt dat ken ik wel, niet van mezelf, maar van mensen die ik ken. Jij zegt dus: dus gewoon rustig aan en wel kijken, optie 3 dus.

Quote Igfy

Dat gesprek aanknopen is geen probleem dat gebeurt wel als ik haar zie. Ik kan wel makkelijk met haar praten.
Maar jij zegt van wacht maar eff af en doe het rustig aan? Dus eigenlijk optie 3, optie 2 vindt je toch een beetje te snel?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 08:22
WolterB
WolterB is offline
Offtopic: er bestaan ook een 'edit'- en een 'quote'-knop

Ik vind optie 2 zelf echt 'not done' is mag het dan een leugentje om bestwil zijn, ik zou me er totaal niet lekker bij voelen als ik iemand door middel van een leugen bij me uitnodig.

Optie 1 en 3 zijn dingen die zeker kunnen, maar aangezien je aangegeven hebt dat je de eerte niet zal druven, blijft alleen de derde over.

Maar ga gewoon met haar praten, zoek haar op en als je die scriptie geeft, dan kan je toch ook een leuk gesprek beginnen. JUllie hebben vast wel raakpunten aangezien jullie bij hetzelfde bedrijf stage lopen. Begin over een voorval van de laatte tijd of ga het hebben over dingetjes uit je scriptie en bied haar hulp aan bij het maken vand e hare ofzo.

Er zijn zat ideeën te verzinnen en als je een beetej creatief bent en het klikt echt, dan komen jullie er wel

Laatst gewijzigd op 30-01-2005 om 08:24.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 08:49
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Durven is geen probleem, er staat in mijn begin verhaaltje dat het juist GEEN probleem van durven is, maar meer van te heftig als ik haar al gelijk uitvraag.

Maar jij gaat dus ook voor optie 3, eff wachten beetje praten, enz.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 08:53
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 30-01-2005 @ 09:49 :
Durven is geen probleem, er staat in mijn begin verhaaltje dat het juist GEEN probleem van durven is, maar meer van te heftig als ik haar al gelijk uitvraag.

Maar jij gaat dus ook voor optie 3, eff wachten beetje praten, enz.
Als het jouw te heftig lijkt is het een kwestie van afwegen hoe je t zal doen. Denk toch dat moed er zeker wel wat mee te maken heeft hoor. Je moet op haar afstappen en wat vragen. Dat je bang bent dat t verkeerd gaat, komt omdat je dat al eerder mee hebt gemaatk dus. Angst en moed zijn twee tegengestelde dingen.
Maar het is idd lastig om iets wat nog neit is gelijk te kunnen verprutsen...

Idd. Doe het rustig aan en je ziet wel wat er komt
Oud 30-01-2005, 08:58
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
thnx!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 09:49
Maija
Maija is offline
Ik vind het geven van die "hardcopy", met een klein briefje erop, met je nummer ook wel schattig

Maar dan moet je op een of andere manier wel duidenlijk maken dat het jou nummer extra voor haar is, anders denkt ze dat het er perongeluk op zat ofzo...
Oud 30-01-2005, 10:07
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Een briefje erop plakken is een soort gemuteerde versie van optie 2, hmmmmmm… dat kan opzich ook wel. Ze heeft uit die scriptie speciaal een organigram nodig, dan kan ik daar mijn msn en mail opschrijven… hmmmmmm.. dus ook een leuk idee!

Nog meer mensen met leuke varianten???
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 10:30
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 30-01-2005 @ 11:07 :
Een briefje erop plakken is een soort gemuteerde versie van optie 2, hmmmmmm… dat kan opzich ook wel. Ze heeft uit die scriptie speciaal een organigram nodig, dan kan ik daar mijn msn en mail opschrijven… hmmmmmm.. dus ook een leuk idee!

Nog meer mensen met leuke varianten???
Als ik eerlijk ben vind ik dat meer een dinge wat je doet op de basisschool of in de brugklas...
Oud 30-01-2005, 10:48
Lente
Lente is offline
dat briefje en e-mail adres gedoe vind ik ook beetje kinderachtig. Heel handig als je niet goed durft, maar das jouw probleem niet dus waarom zou je dat dan doen? Vraag haar gewoon mee uit op een beetje nonchalante manier. Niet dat het een super romantische date zal worden maar gewoon keertje iets drinken of samen lunchen ofzo. Daar kun je niet van schrikken lijkt me. En als ze het niet ziet zitten weet je dat ook meteen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 10:54
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Ik snap wel wat je bedoelt, ik ben normaal gesproken ook meer van het natuurlijke verloop.

Tijdens het uitgaan heb je geen briefjes of kaarten nodig je begint gewoon een gesprek en je ziet wel waar het schip strand.

En als het niet tijdens het uitgaan is maar gewoon ergens anders op werk, school, enz en je heb rustig de tijd… Natuurlijk verloop, ik ben er helemaal voor. Af en toe een praatje maken, beetje kijken hoe de reactie is.

Het dilemma is nou juist, doe ik het rustig? Kijk ik het aan? Met het risico dat ik haar weinig of niet meer spreek (zie tekst over verhuizing) en ik dus later zoiets heb van: K*T, had ik nou maar… je kent het wel.

Of ik doe er nu gelijk wat aan? Met het risico dat het te veel, te snel is. En als ik er gelijk wat aan doe: gelijk vragen heb je zin wat te doen of smoes gebruiken en mail sturen.

Dat is het dilemma, dat het in een idealere situatie beter is om gewoon een natuurlijk verloop te hebben, dat vind ik ook. Maar we hebben nu een beetje, nu of nooit situatie
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 11:20
Verwijderd
Aangezien jullie in dezelfde kamer werken kun je tegen lunchtijd toch gewoon vragen of jullie samen iets gaan eten.
Is geen afspraak, eerder vriendschappelijk en onformeel.
Lijkt me sterk dat ze dat 'te snel' vindt.
Als het tijdens die lunch wat klikt is het volgens mij ook gemakkelijker en minder geforceerd om haar achteraf haar nummer, mail te vragen.
Je kan altijd het excuus gebruiken dat jullie elkaar anders misschien nooit meer zullen tegenkomen (i.v.m. die bedrijfshervormingen).
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 11:30
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Zo denk ik er ook steeds meer over gewoon nonchalant vragen of ze zin heeft om een keer te gaan lunchen ofzo.

Of een keer wat drinken, want van die lunchpauzes komt over het algemeen weinig terecht en ik ken nog wel een paar gezellige tenten om wat te gaan drinken.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 11:48
Zeenimf
Zeenimf is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 30-01-2005 @ 12:30 :
Zo denk ik er ook steeds meer over gewoon nonchalant vragen of ze zin heeft om een keer te gaan lunchen ofzo.

Of een keer wat drinken, want van die lunchpauzes komt over het algemeen weinig terecht en ik ken nog wel een paar gezellige tenten om wat te gaan drinken.
gewoon doen!
Oud 30-01-2005, 12:12
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 30-01-2005 @ 12:30 :

zou ik doen, succes
Oud 30-01-2005, 12:14
Lente
Lente is offline
om iemand mee uit te vragen hoef je elkaar toch nog niet heel goed te kennen? ik begrijp niet waarom het 'te snel' zou zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2005, 12:31
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Quote van lente

om iemand mee uit te vragen hoef je elkaar toch nog niet heel goed te kennen? ik begrijp niet waarom het 'te snel' zou zijn

Ik zie op zich ook geen probleem om gelijk iemand uit te vragen, maar ik heb ik in het verleden meegemaakt dat dit te snel ging. Vraag me niet waarom die meiden dat toen vonden, dat weet ik niet. Ik weet alleen dat zij in eerste instantie nee zeiden en later bleek dat ze wel intresse hadden.

Daarom vraag ik hier ook naar mensen hun mening, zodat ik een beetje een beeld krijg wat anderen vinden of hoe zij zouden reageren

Laatst gewijzigd op 30-01-2005 om 12:42.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 12:39
Verwijderd
Offtopic: ik zal je even leren quoten bij elke reply staan er rechtsboven een aantal knopjes: 'info', email', 'prvé', 'wijzig' en 'quote'. als je daar op "quote" klikt, krijg je een kadertje waarin je kunt replyen op het topic, en dan krijg je de quote mee van de persoon waarop je wil antwoorden. heb ik zo het een beetje deftig uitgelegd? oh en als je een typfoutje ofzo hebt gemaakt in je eigen reply, kan je op 'wijzig' klikken rechtsboven je reply met de typfout, en dan kun je je typfout verbeteren, zonder een nieuw antwoord te moeten typen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 12:43
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
dank voor de uitleg
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 13:22
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Hmm, ik zou als ik jou was een kruising maken tussen optie 1 & 2

Geef haar gewoon de hardcopy en vraag dan om haar mailadres. Onder het motto: vorige week was t erg gezellig en dan kunnen we wat makkelijker contact houden en eventueel es een keer wat afspreken (dat kan je ook nog tijdens een van je mails/msngesprekken zeggen)
Oud 30-01-2005, 13:28
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Dit blijkt allemaal heel inzichtelijk…

Dat is ook wel een grappige een kruising tussen optie 1 en optie 2. Die is net wat ‘veiliger’ voor haar gevoel.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 21:26
*$tylo*
*$tylo* is offline
Ja, je komt er wel!!!
Maarre hup hup die lunch vind k mooi geef je dr die hardcopy en als het klikte tijdens de lunch, dan vraag je dr nummer/msn/whatever!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 21:41
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
[QUOTE]*$tylo* Ja, je komt er wel!!!
Maarre hup hup die lunch vind k mooi geef je dr die hardcopy en als het klikte tijdens de lunch, dan vraag je dr nummer/msn/whatever!QUOTE]

Haha. Bedankt voor het vertrouwen

Ik ga haar die hardcopy gewoon geven en dan vraag ik gelijk haar msn/mail en dan vraag ik haar daarna wel wat te drinken ergens. Das beter want lunchen wordt niet echt wat (te weinig tijd).
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 21:52
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Tip 1 nooit om msn -adres vragen, vraag dan haar nummer.
Tip 2 breng je mee-uit-vraag luchtig, zonder al te veel show.

Je hebt een gesprek over koetjes en kalfjes en je reageert bijv:
''Hee...zou je het leuk vinden om vrijdag/zaterdag ergens wat te gaan drinken?''

Laat vooral merken dat je er niet [i]veel[i] bijbedoelingen bij hebt. (Dus niet dat ge-eeuwige sms en achter haar reet aan. )

Ik denk dat je niet bang bent om te vragen. Eens zal je het toch moeten doen, anders gemiste kans. En zo zie ik het ook vaker!

Ik heb één keer gehad dat een meisje overdonderd raakte door mijn intenties. Ik was er achteraf ook niet zo blij mee. Nu pak ik het rustiger en subtieler aan. Laat eens in de tijd je gezicht zien...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 21:58
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Dat van dat nummer vragen ben ik wel met je eens maar ik ben niet in een positie om haar vaak of lang te bellen dus ik denk dat als ik alleen haar tel. nummer heb dat misschien niet zo goed idee is.

Waarom vindt jij dat je niet een msn of mailadres kan vragen?

Ja das K*T als je intenties verkeerd worden geïnterpreteerd, eigenlijk is het idioot dat je zo subtiel moet zijn (of met andere woorden: om de hete brei heen draaien). Het is tenslotte vrij normaal allemaal. Maar ja, dat is de wereld waar we in leven.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 22:06
*$tylo*
*$tylo* is offline
Doe niet zo moeilijk man. Als ik iemand wel leuk vind, dan ben ik blij als ie mn nummer vraagt of mn msn. Who cares of het msn is of je nummer!!! Het gaat erom: je zegt dat je denkt dat ze je wel leuk vindt, als je dr nummer vraagt zie je toch aan dr reactie of het klopt. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 22:10
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Ik doe niet moeilijk maar ik gaf een reactie M. Arnoldi, omdat hij vond dat je nooit naar msn moet vragen, en daarna heb ik gevraagd waarom hij dat vin. Gewoon omdat ik geintresserd ben in zijn mening.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 08:05
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 31-01-2005 @ 22:58 :
Dat van dat nummer vragen ben ik wel met je eens maar ik ben niet in een positie om haar vaak of lang te bellen dus ik denk dat als ik alleen haar tel. nummer heb dat misschien niet zo goed idee is.

Waarom vindt jij dat je niet een msn of mailadres kan vragen?

Ja das K*T als je intenties verkeerd worden geïnterpreteerd, eigenlijk is het idioot dat je zo subtiel moet zijn (of met andere woorden: om de hete brei heen draaien). Het is tenslotte vrij normaal allemaal. Maar ja, dat is de wereld waar we in leven.
Ik vind MSN een beetje makkelijk scoren. Het is onpersoonlijker Je mist oogcontact en stemgebruik. En zij zal het leuker vinden als je haar eens een keer opbelt...En als je via msn zegt dat je iemand leuk vindt, komt niet echt overtuigend over...Dat is ook vrij makkelijk.

En als je om haar msn kan vragen, kan je ook haar nummer vragen...Nee, msn is voor mij niet meer de manier!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 09:07
Verwijderd
Heb alleen de beginpost gelezen; maar je twijfelt o.a. tussen 'direct haar mee uitvragen' of 'met een smoes haar emial adres vragen', waarom vraag je niet gewoon direct haar email adres? Dan kun je eerst mailen zonder dat je domme smoesjes op moet gaan hangen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 10:15
*$tylo*
*$tylo* is offline
nee ik bedoelde meer van: doe niet zo moeilijk, het is gewoon leuk als je dr aand8 geeft. en of dat nou is door middel van dr email of dr nr vragen, maakt niet veel uit. het gaat om het idee DAT je iets aan dr vraagt!
Ik zeg niet dat je dr met msn moet versieren!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:08
Lente
Lente is offline
wat een gezeur zeg, schiet maar op anders is iemand anders je voor
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 13:36
fractuur
fractuur is offline
Is er nou ondertussen al wat afgesproken of gebeurd?
Oud 01-02-2005, 14:25
*$tylo*
*$tylo* is offline
hehe, men verliest zijn geduld. misschien zij ook wel
trwns het topic staat pas 2 dagen dus opzich....
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 16:09
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Reactie op M. Arnoldi:

Klopt wel een beetje van die msn dat dat wat onpersoonlijker is, maar het is vaak wel een goede manier om iemand echt te leren kennen. Als je wat ga drinken ofzo ben je toch meer luchtig en grappig bezig… of althans dat heb ik vaak. Terwijl als je aan het mailen ben je vaak over dingen gaat praten, dus ik doe altijd een combinatie. Mailen en daten.

Reactie op Sarah:

Dat excuus gebruiken om een mailadres te krijgen was achteraf ook nie zo’n strak plan. Ik vraag gewoon haar mailadres en daarna wat drinken een keertje ofzo.

Reactie op *Stylo*:

Dacht al dat je dat bedoelde, mijn vorige reactie was een beetje gepikeerd… Je heb gelijk, zolang er maar wat gebeurd dan is dat ook al leuk.

Reactie op lente:

Als je dit gezeur vin kan je ook niet meedoen aan de discussie, dat is dan nuttiger dan je nu aan het doen bent. Of ben je jaloers.. ??

Reactie op fractuur:

Nee, nog niets afgesproken dat gaat donderdag gebeuren en dan vertel ik jullie wel de uitslag.

Eff voor de duidelijkheid:
ik was benieuwd wat andere mensen vonden. Normaal gesproken zou ik dit niet zo snel doen, maar deze vrouw heeft echt wat speciaals dus ik wil het niet verknallen. Ik geloofde nooit zo in die ‘donderslag bij heldere hemel’, en had dat dus ook nog nooit meegemaakt, maar deze vrouw bleek een aardige donderslag in zich te hebben.
Als je een belangrijk project hebt op je werk, vraag je ook aan collega’s en experts hun inzichten. Dit is precies hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:03
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 01-02-2005 @ 17:09 :
Reactie op M. Arnoldi:

Klopt wel een beetje van die msn dat dat wat onpersoonlijker is, maar het is vaak wel een goede manier om iemand echt te leren kennen. Als je wat ga drinken ofzo ben je toch meer luchtig en grappig bezig… of althans dat heb ik vaak. Terwijl als je aan het mailen ben je vaak over dingen gaat praten, dus ik doe altijd een combinatie. Mailen en daten.
Met MSN ben ik meestal bang dat je elkaar verkeerd begrijpt, omdat er geen nonverbale communicatie is. Maar ik zie niet in waarom je geen serieus gesprek kunt voeren als je wat gaat drinken. Als je bijv. uiteten gaat, is voor een goed gesprek natuurlijk meer gelegenheid voor dan in een kroeg met lekker veel bier en lawaaiige mensen!

Nog een tip: doe gewoon dingen, waarvan je vindt dat ze moet doen. Soms moet je wel dingen doen die niet altijd even leuk zijn, zoals haar mee uitvragen face to face. Als mailen en daten voor jou de beste manier is, sta er dan 100% achter! Misschien moet je haar een brief sturen? Een andere vorm qua mail, maar wel leuk om te krijgen.

Hopen dat het wat wordt!

Laatst gewijzigd op 01-02-2005 om 18:05.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 20:02
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Ja msn is inderdaad tricky soms, ik heb met mijn ex-vriendin weleens woorden gehad omdat zij mij verkeerd begrepen had. Maar msn’en doe ik niet zo vaak, meestal mailen.

Het is idd zo dat je tijdens uiteten vaak wat serieuzer bent, maar ik bedoel het meer zo: met mailen durven mensen vaak meer te zeggen, omdat het wat anoniemer is. In het begin is dat wel handig als je nog niet zo aan elkaar gewend bent. Later is dat voordeel weg, daarom stop ik ook op gegeven moment met mailen, omdat de “vertrouwdheid” het heeft overgenomen en je geen mail meer nodig hebt.
Maar uiteten is altijd een toppertje! 

Nu ik erover nadenk is het eigenlijk wel grappig dat ik liever eerst mail en dan pas wat zou gaan drinken met haar. Ik denk dat het leren kennen gedeelte en het beoordelen wat “je in het vat hebt” wel erg belangrijk voor me zijn. Hahaha.. het lijkt wel of ik bij een psycholoog zit, kleer mezelf nog kennen hier.. nu over nagedacht… anyways..

Ik vraag gewoon haar mail adres en als dat lekker loopt gaan we wat drinken… nu moet ze alleen nog even “ja” zeggen. 
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 16:06
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Het is idd zo dat je tijdens uiteten vaak wat serieuzer bent, maar ik bedoel het meer zo: met mailen durven mensen vaak meer te zeggen, omdat het wat anoniemer is. In het begin is dat wel handig als je nog niet zo aan elkaar gewend bent. Later is dat voordeel weg, daarom stop ik ook op gegeven moment met mailen, omdat de “vertrouwdheid” het heeft overgenomen en je geen mail meer nodig hebt.
Dat laatste moet je vooral doen. En geduld hebben!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 17:30
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Geduld is een schone zaak zeggen ze dan, maar voor mij wel een lange. Ik ben blij dat ik morgen weer stage kan lopen dan kan ik het vragen en dit afsluiten... zo duurt een week erg lang!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:14
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Nou mensen het is gelukt! Ik heb haar mailadres gevraagd en afgesproken dat we een keer gaan chatten. Bedankt iedereen voor zijn of haar input!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 13:12
*$tylo*
*$tylo* is offline
Jeeee!
Gefeliciteerd! Nou is de stap naar een date snel gezet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken