Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Het zou zeker wel mogelijk zijn, want de mensen die er niet dood gaan aan de rook kunnen zich voortplanten en op die manier krijgen de 'sterke longen'/best aangepaste longen de overhand.
Alleen zou het wel heel veel generaties kosten en bij voorkeur zo min mogelijk medische ingrepen. Groetjes Ben(die zelf niet rookt ![]()
|
Er was ooit eens een wetenschapper die generaties lang ratten de staart "afknipte" in de hoop dat door evolutie er een rat uit zou ontstaan zonder staart.
Natuurlijk gebeurde dit ook niet. En erg slim was die wetenschapper ook niet met deze proef, want Joden hebben al eeeeeeuuuuwen lang besneden penissen gehad en nog steeds worden er jongetjes met een voorhuid geboren. M.a.w.: er moet iets veranderd worden in de genen... en dat lijkt me niet via zoiets. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Denk je echt dat tabak dan niet schadelijk zal zijn voor je longen? Denk het niet. Ook niet voor de sterken onder ons. Altijd is het nog beter om niet te roken. |
![]() |
||
Citaat:
kunnen joden zonder voorhuid beter overleven? nee kunnen mensen met aangepaste longen beter overleven in een wereld vol tabak? ja. |
![]() |
|
Survival of the fittest telt niet echt bij mensen. Het is niet zo dat iedereen met slechte longen direct doodgaat en geen nakomelingen meer kan krijgen. Daarom denk ik niet dat de longen zich zullen aanpassen. Ik verwacht hooguit dat er mensen met meer afwijkingen worden geboren...
REIE |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
volgens mij is het wel te doen, alleen zou dat echt verschrikkelijk lang duren en veel mensenlevens kosten. bovendien lijkt het me heel erg onnodig
||||
Citaat:
Nee, maar het was dan ook een onnozel experiment ![]() Citaat:
Ja. ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het schijnt dat je spijsvertering veranderd als je vele jaren geen vlees hebt gegeten (eet je dan na al die jaren vlees, dan kun je in de problemen raken omdat je darmen het niet meer kunnen verteren; een Brit moest opgenomen worden nadat hij vlees had gegeten na 35 jaar vegetarisch te zijn geweest), maar longen? Daarvoor weet ik eigenlijk te weinig af, en ga er vooralsnog vanuit dat het niet kan (aangezien je ook niet in een mensenleven betere longen krijgt, naarmate je ouder wordt als roker) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
teneerste is je veronderstelling onmogelijk, maar dat wist je al en ten tweede voorspelt de chaostheorie dat je helemaal nix kan voorspellen omdat er oneindig veel beïnvloedende factoren zijn die je niet allemaal in rekening kan brengen. (wat doet al die tabakrook met het milieu? wat gebeurt er met de ecologische systemen als je overal tabak gaat verbouwen om in de behoefte te voorzien. hoe ziet het leven eruit binnen een paar generaties? .........................)
|
Verwijderd
|
De genen passen zich niet aan .. eliminatie van de 'zwakkeren' zorgt er enkel voor dat de 'sterkeren' over blijven.
Dus ja, denk wel dat het mogelijk is. PS: Als die ene onderzoeker ratten zonder staart wil kweken, moet hij steeds ratten laten voortplanten met een kleine staart. Gevolg is dat deze per generatie kleiner wordt, totdat je op een gegeven moment ratten zonder staart hebt. |
![]() |
||
Citaat:
|
Volgens mij duurt een dergelijke evolutie bijzonder lang en tegen die tijd is de maatschappij, zo die nog bestaat, dusdanig veranderd dat het experiment irrelevant is geworden. Ik ben daarom bang dat het gewoon een onbeantwoordige vraag moet blijven.
|
![]() |
De survival is toch al vrij verpest bij mensen.
De mensen die het echt halen in het leven, goede dingen doen voor de mensheid hebben vaak weinig kinderen (bill clinton heeft maar 1 dochter toch?). Hoe beter je slaagt, hoe minder kinderen lijkt het wel soms. Een mens soort dat goed tegen rook kan, wat heb je er aan? Je zal ook immuum worden voor nicotine (ik weet nie of mensen daar op aan het doelen waren). Of je rookt, of niet. Een mens dat niet rookt zal weinig rook in zijn longen krijgen. Iemand die wel rookt rookt om te nicotine, als hij daar immuum voor is heeft hij ook weinig aan zijn rook bestendige longen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ook is het zo dat roken maar een van de vele stervensfactoren in ons leven is. De factoren zijn een beetje wazig, da. We hebben er botweg geen zicht op wat roken evolutionair gezien nu helemaal doet, toch? Hebben we een terzake kundig persoon onder ons? Die ons uitsluitsel kan geven over de tijdsspanne die we nodig hebben? [edit] tweede quote[/edit]
Laatst gewijzigd op 22-07-2002 om 18:58. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Sterker nog... gemiddelde leeftijd en 'overlevingskracht' op alle punten zal toenemen als me pas na hun 40e kinderen krijgt en alleen als ze nog gezond zijn. Dus als je op je 40e niet dead or dying bent massaal kinderen gaan verwekken omdat dat goed is voor mensheid
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
en wat als een vrouw tijdens haar zwangerschap ook rookt
en haar kinderen (als ze vrouwelijk zijn) tijdens hun zwangerschap ook roken. en de kinderen van haar kinderen ook roken tijdens hun zwangerschap en als de kinderen van de kinderen van de kinderen van haar ook roken tijdens hun zwangerschap en als de kinde.... je begrijpt me wel dan zou het toch sneller moeten gaan |
![]() |
|
tuurlijk niet.
Een voorbeeld: dieren passen zich aan aan hun omgeving, ze krijgen een dikkere vacht als ze in koude gebieden leven, een schutkleur voor in de tropen etc. ze krijgen OOK een resistentie tegen ziekten van buitenaf nu kun je roken zeker bestempelen als een ziekte, maar ik denk niet dat de mens er een resitientie voor op kan bouwen, dat zou inhouden dat wij immuun zouden kunnen worden voor kanker....
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En roken zie ik niet als ziekte, meer als zelfveroorzaakte schadelijke omgeving. Immuun voor kanker is erg moeilijk. Daarvoor moet echt een nieuw systeem worden ontwikkeld. En zoogdieren zijn btw ook al 65 miljoen jaar equipped met T-cellen (anti-kankercellen) en we krijgen het nog steeds. De T-cellen werken al erg goed maar laten steekjes vallen... als je ze nog agressiever zou maken dan zouden je wonden niet meer kunnen genezen enzo. Dus ik denk dat het systeem al optimaal werkt... Maar niet getreurt... wij zijn niet meer zo afhankelijk van lichaam... we hebben technologie :-)
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is omdat de dieren met dunnere vacht sterven, waardoor die met de dikkere vacht voortleven. Spelingen der natuur welke resulteren in modificatie van de populatie. 2) Als iedereen die kanker krijgt, zich niet meer voortplant .. is dat inderdaad mogelijk. En ik spreek nog steeds theoretisch ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|