Oud 12-01-2005, 12:30
Laïs
Laïs is offline
Laatste stuk dat ik zag was theater/musical.
Ergens eind december,in Brussel,het was een project van studenten die een toneelopleiding ofzo volgden.
En het was <333. -De kleren,de muziek,de acteurs,...
Oud 13-01-2005, 10:10
Verwijderd
Bert Visscher denk ik, vorig jaar.

Nieuwe show, Nee dan Lourdes, is echt te gek!
Oud 13-01-2005, 10:22
Verwijderd
Plien en Biance. Stessen

Had meer comedian achtig stuk verwacht. Het was toneel. Ach wel vermakelijk
Oud 16-01-2005, 17:45
Sasbeest
Sasbeest is offline
De musical "Klatergoud" van Stichting Theaterplan.
Was leuk, maar niet heel bijzonder ofzo.
Oud 16-01-2005, 20:59
TheChameleon
TheChameleon is offline
Het cabaretduo "Schudden" met hun show "Klam" in Diligentia in Den Haag. Was erg leuk, goede voorstelling, veel leuke vondsten.
Oud 17-01-2005, 12:32
filia dei
filia dei is offline
The Sleeping Beauty, een klassiek balletstuk.

Ik vond 't mooi, costuums waren mooi, ballet was mooi, decor was mooi, het was allemaal wel gaaf. Behalve dat 'r een vrouw voor me onwijs uitgeschoten was met haar parfum en ik de hele tijd met traanogen zat.

Owh en nog recenter heb ik Ernst van der Pasch gezien in 'n try-out zaaltje, was ook wel grappig, maar niet geweldig hilarisch ofzo.
Oud 17-01-2005, 14:25
kalinho
kalinho is offline
Zaterdag JavierGuzman - Ton zuur

enk hoor net dat ik in mei kaarten heb voor jochem Myjer YEEHAA
Oud 21-01-2005, 07:07
Nikkii
Nikkii is offline
Hans Liberg

Echt een fantastische mix tussen leren en entertainen, en wat een fantastische pianist is 'ie toch!!

@ Daydream-ster..
I know! Heb 'Nee,dan Lourdes' ook gezien! Echt te grappig gewoon.. VERANDERRR! Neem koriander!
Oud 21-01-2005, 12:26
Sasz
Sasz is offline
crazy for you, al een tijdje geleden in nijmegen. was wel leuk! met chantal in de hoofdrol
Oud 21-01-2005, 21:12
marrel
marrel is offline
10 kleine negertjes
Oud 21-01-2005, 21:52
Lotte
Lotte is offline
Nest, geregisseerd door Peggy Olislaegers. Heel leuke kleinkunst, k was met me zus.
Oud 24-01-2005, 13:49
Ingemar
Ingemar is offline
Assassins in Mechelen, Belgie
Was heel erg leuk, helaas was hij maar kort te zien.
Maandag ga ik naar Musicals &more in Antwerpen.
Oud 26-01-2005, 14:27
dutch gamer
dutch gamer is offline
The Who's Tommy

Ik ben gisteren naar de "voorpremière" geweest in het Chassé theater in Breda. Het is zeker de moeite waard om er naar toe te gaan .
Oud 06-02-2005, 16:56
stado
stado is offline
Ben vrijdag naar de jantjes geweest. Zat op rij 1 was echt heel gaaf, veel leuker dan ik van tevoren dacht.
Oud 06-02-2005, 20:57
Dolce*eve
Dolce*eve is offline
Uhhh dan toch Crazy for You..
En eigenlijk als laatst 'Klatergoud' van Theaterplan in de stadsschouwburg in Eindhoven. Was ook wel leuk maar niet zo'n sterk verhaal!
En dan is Crazy for You toch de bekendste (én leukste).

X,
Evelina!
Oud 10-02-2005, 14:44
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
laatste keer dat ik in t theater was, is alweer 3 jaar geleden, voor ckv.
Ben toen naar een cabaretier genaamd Hautekiet gegaan. Maar ik vond er niks aan.
Oud 10-02-2005, 15:58
.Pure
.Pure is offline
Mama mia
Oud 11-02-2005, 14:53
Verwijderd
Diagljev ofzo. Toneelstuk over die Russische danser in Parijs. Erg goed.
Oud 11-02-2005, 17:40
Verwijderd
Gisteravond naar 'Ligne de tuite' geweest van Companie Philippe genty. Met behulp van marionetten, dans, beeldend theater en muiziek wordt een droom wereld uitgebeeld. Mooie (licht)effecten en fantasierijke scenes. Het was echt 1,25 uur lang genieten..
Oud 11-02-2005, 18:35
Verwijderd
'Dood' van de groep 'Ze doen wat ze kunnen'.
(met Joop Admiraal iig)

Goed, zeer goed zelfs. Maar het bleef me niet boeien.
En het einde was heel bijzonder. Het publiek kwam met gemengde gevoelens de zaal uit.
Heel apart.
Weet ook niet of ik de voorstelling aan- of af zou raden, eigenlijk.
Oud 11-02-2005, 20:48
-(L)-
Ik ga eigenlijk nooit naar het theater/schouwburg. De laatste keer dat ik er geweest ben was volgens mij toen ik nog heel klein was. Bassie & Adriaan was dat geloof ik
Oud 12-02-2005, 09:27
Daangerous
Daangerous is offline
"Brel, de zoete oorlog", met Jeroen Willems. prachtig
Oud 12-02-2005, 10:05
mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
Citaat:
Liss schreef op 22-11-2004 @ 19:54 :
Crazy for you in het Nieuwe Luxor theater Rotterdam. Was wel leuk, maar had er eigenlijk wel meer van verwacht
ik vond 'm tegenvallen. Was wel leuk, maar heb musicals gezien die veel beter in elkaar zaten!

Ik heb het laatst Karin Bloemen met haar licht-in-donkere-dagen-kerstbal gezien. Was erg leuk, de sfeer was ook goed! ze had leuke gastartiesten(bijv. een geluidskunstenaar) en was ook leuk om het laatste kwartier met z'n allen kerstliedjes te zingen(de hele zaal+artiesten).
Oud 19-02-2005, 11:17
Verwijderd
17 februari: "Gilgamesj" van De Theatercompagnie.
We zijn er nu zelf mee bezig op school, en dus had ik al een kinderboekversie van dit verhaal gelezen.
Deze voorstelling: een en al spektakel. Prachtig vormgegeven, goed geacteerd. Maar de keuzes die in het eerste deel (voor de pauze) gemaakt zijn vond ik wat voor de hand liggend. Heel veel beelden die je tijdens het lezen van het boek krijgt, worden hier precies zó weergegeven. Heel knap gedaan wel, maar niet erg origineel. Het hele stuk laat ook niks aan de verbeelding over.
Het tweede deel vond ik sterker. Tekstueel vooral, maar ook wat betreft die keuzes, daar was wat meer onderzoek in gedaan.
Aan de andere kant, die keuzes... het is natuurlijk geen Shakespeare. Het verhaal is nog niet erg vaak uitgevoerd, dus in principe zijn die clichees dan nog wel toegestaan.
En ach wat. Fedja heeft me gezoend tijdens de voorstelling dus eigenlijk mag ik helemaal niet klagen

18 februari: "Hurly burly" van De Praktijk.
Wat een kutvoorstelling!
Hyperactief, irritant, langdradig, nietszeggend, overacted etc.
In het begin vond ik het snelle praten en het drukke wel grappig. Maar toen ze daarmee door bleven gaan kreeg ik er koppijn van. Dacht eerst dat dat aan mij lag, omdat ik nogal moe was. Maar na een uur dacht ik: nee, het is gewoon slecht en het duurt te lang. Vervolgens kregen ze twintig kansen om het mooi af te sluiten maar die lieten ze allemaal liggen. Ging het weer vrolijk verder. En het duurde gvd 2,5 uur!! Met daarin weet ik veel hoeveel inzakkingen. Nou goed, het was dus kut.
Hoe kan een regisseur naar zoiets kijken en het goed vinden??
Oud 19-02-2005, 11:41
Verwijderd
Best heel lang geleden. LEbbis en Jansen cabaret
Oud 19-02-2005, 16:33
Sasbeest
Sasbeest is offline
Afgelopen donderdag hier in het theater ;

En toen waren er nog maar... van het Thrillertheater.

Toneelversie van het boek 'Tien kleine negertjes' van Agatha Christie. Was erg goed vond ik.
Oud 25-02-2005, 23:06
Verwijderd
"De theatermaker" van De Paardenkathedraal.

Volgens mij eentje die je óf geweldig vindt óf verschrikkelijk.
En ik vond 'm geweldig
Maar er zijn ook heel wat mensen boos weggelopen...
En respect voor de hoofdrolspeler
Oud 26-02-2005, 02:45
Daangerous
Daangerous is offline
"Offertorium" van ZT Hollandia, regie: Gerardjan Rijnders. Deze voorstelling zal me niet lang heugen
Oud 26-02-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 26-02-2005 @ 03:45 :
"Offertorium" van ZT Hollandia, regie: Gerardjan Rijnders. Deze voorstelling zal me niet lang heugen

Nee? Ok, dan ga ik er niet naartoe

Gerardjan Rijnders doet gewoon iets teveel de laatste tijd als je het mij vraagt. Moet 'ie niet doen
Oud 26-02-2005, 14:36
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 26-02-2005 @ 15:06 :
Nee? Ok, dan ga ik er niet naartoe

Gerardjan Rijnders doet gewoon iets teveel de laatste tijd als je het mij vraagt. Moet 'ie niet doen
daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. 't punt met gezelschappen als ZT Hollandia, Toneelgroep Amsterdam, Het Nationale Toneel, Het Toneel Speelt etc is dat de acteurs vaak toch wel goed zijn. Goede acteurs zijn bijna een gewoonte, je gaat niet meer om verrast te worden door de acteurs want die zijn toch wel goed. zo ook bij offertorium. Pierre Bokma, Frieda Pittoors, Elsie de Brauw en Aus Greidanus Jr. zijn echt niet de minste, maar het is niet genoeg om te verhullen dat het stuk gewoon niet zo interessant is
Oud 27-02-2005, 16:07
Thura
Thura is offline
De Zevensprong, naar het boek van Tonke Dragt.
Oud 27-02-2005, 18:13
Verwijderd
De musical "Hair" laatst in Zwolle.

Deze was echt schitterend
Oud 28-02-2005, 18:37
ems
ems is offline
Painicilline van Alex d'Electrique. Echt super! Mooi surrealistisch en toch puur. Was echt gegrepen
Oud 28-02-2005, 18:38
ems
ems is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 12-02-2005 @ 10:27 :
"Brel, de zoete oorlog", met Jeroen Willems. prachtig

Jeroen Willems is god. Heb je hem gezien in de metsiers?
Oud 01-03-2005, 15:41
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
ems schreef op 28-02-2005 @ 19:38 :
Jeroen Willems is god. Heb je hem gezien in de metsiers?
nee
Oud 06-03-2005, 11:40
Verwijderd
3 maart: Cabaret "Duo, maar dan anders", gewoon van een kennis die het misschien ooit nog eens ver gaat schoppen
4 maart: "Route Soleil" van Productiehuis Brabant i.s.m. Academie voor Drama Eindhoven.
5 maart: "Gilgamesj" van het RO-theater.

Dat cabaret was zwaar flut. En ze vonden het publiek erg 'mat'. Ja, logisch, dan hadden ze maar wat betere grappen moeten hebben of wat diepzinniger moeten zijn en niet zo in clichees moeten vervallen.

Route Soleil was erg mooi. Wennen in het begin wat betreft de keuzes en het verhaal en de bedoelingen. Maar ik was zeer enthousiast, vooral over de acteurs.

Gilgamesj had ik ook al in de versie van De Theatercompagnie gezien, één groot spektakel. Dit zou een monoloog zijn, heel anders, heel integer en sober. Dat leek me wel wat hebben. Maar de 'meesterverteller' (zoals het RO-theater hun eigen Joop Keesmaat noemde) vertelde enkel de letterlijke vertaling van het verhaal. Op een manier zoals "het hoort", zoals "men een verhaal vertelt". Het was heel afstandelijk en totaal niet interessant. Het was ook dat ik het verhaal kende, anders had ik er niks van gevolgd denk ik. Hij had net zo goed het boek kunnen voorlezen. Het decor en de muziek waren erg mooi, maar niet echt functioneel. Over het geheel was ik dus echt niet tevreden, al had ik ergens ook wel respect voor de verteller om die hele "voorstelling" in zijn eentje te dragen.
Een vriend van mij verwoordde het gisteren erg mooi:
Met theater kun je een oud verhaal nieuw leven in blazen, maar hier wordt slechts het stof dat op het oude verhaal ligt, het publiek in geblazen.
En dat was helemaal waar
Oud 07-03-2005, 10:01
Daangerous
Daangerous is offline
zaterdag naar Twee Stemmen in Gent
Oud 08-03-2005, 21:59
Verwijderd
'Pygmalion' van het RO-theater.

Ik heb me doodgelachen. Hoe hilarisch was dat.
Heb me alleen doodgeërgerd aan het feit dat we op het tweede balkon zaten, en een groot gedeelte gewoon niet konden zien omdat we dan tegen het plafond aan zaten te kijken
Oud 10-03-2005, 08:22
Verwijderd
Het toneel speelt: "Raak me aan".
Met Carine Crutzen en Mark Rietman.

Goed, maar het had beter gekúnd.
Op sommige momenten had het beter gespeeld kunnen worden (de acteurs zijn er goed genoeg voor), het verhaal en de plot had meer uitgepeeld mogen worden (daar leende het eenvoudige maar wel interessante verhaaltje zich ook wel voor) en Mark Rietman had gewoon beter verstaanbaar moeten zijn.
(Hihi, in de rij voor mij allemaal oudjes, "Wat zegt 'ie nou eigenlijk?" continu )
Het was wel vermakelijk, en hier en daar ook wel ontroerend.
Voor de NRC Publieksprijs gaf ik het een 7, omdat je een 6,5 naar boven moet afronden.
Oud 11-03-2005, 10:22
Daangerous
Daangerous is offline
't Barre Land - "De Familie Schroffenstein"

nee, jongens, helaas... dit is over het geheel toch wel een mislukt project. een aantal sterke vondsten daargelaten, duurde het stuk gewoon veel te lang...
Oud 11-03-2005, 14:12
Sasz
Sasz is offline
chigago, maar dan gewoon op mn oude middelbare school. Wel een hele goede productie
Oud 13-03-2005, 11:56
Daangerous
Daangerous is offline
ZT Hollandia - "Twee Stemmen"

Meesterlijke Jeroen Willems, misschien wel de beste acteur van Nederland. goddamn, en laat dat nou niet alles zijn, het stuk zelf is ook nog heerlijk! Helaas was het de laatste voorstelling, dus zit ik jullie lekker te maken voor iets dat niet meer loopt, hehe...
Oud 14-03-2005, 08:17
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
8 maart:
the reduced shakespeare company met the complete works of shakespeare (abridged)

jeej, ik heb nu ALLE stukken van shakespeare gezien; 37 stukken in 97 minuten en ik vond het geweldig hilarisch!
ze spelen nog wel een poosje in NL, dus mocht je ook graag alles van shakespeare gezien hebben....gaat t zien!

9 maart:
DOX- gang of four
theater/dansgroep, waar van ik hun vorige 2 producties leuker vond...misschien ben ik nu dan ook echt niet meer de doelgroep. het is heerlijk ckv-theater en maatschappelijk betrokken bij de hangjongeren van nu.
Oud 14-03-2005, 18:36
Laïs
Laïs is offline
Beuysband,in Kopergietery.
Grappig en het verveelt niet.
Oud 15-03-2005, 23:15
Verwijderd
"Het Zouthuis" uit de Trilogie van het Verlies van Toneelgroep Oostpool.

Komisch, ontroerend, pijnlijk, schrijnend.
En wat een acteurs!
Wat een personages!
Oud 18-03-2005, 15:55
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
16 maart: tommy, de musical in de rai amsterdam
vroeger hoorde ik altijd zoveel verhalen over 'the who' en hun rocck musical 'tommy' van onder andere mijn vader....dat ik de kans niet wilde laten gaan om deze musical met engelse cast in nederland te gaan bekijken.

viel dat even tegen...
de muziek stond echt veeeeeeeeels te hard, en de zangers articuleerden niet bepaald geweldig waardoor het niet te verstaan was wat ze zongen (behalve tommy can you hear me, maarja dat kende ik ook al). na 10 minuten liepen er al mensen met hun vingers in hun oren weg.

in de pauze wilden we de geluidsman even op de hoogte brengen van dit pijnlijke feit (voor zover dat nog niet duidelijk was) maar die zag er niet bepaald snugger uit en er stonden al minsten 10 mensen bij hem. we wilden iig niet meer op dezelfde plekken zitten en aangezien het maar tot de helft vol zat, konden we gelukkig verder naar achter zitten.

goed, op die plekken was het geluid al minder hard, maar nog steeds had je beter je lowlandsoordoppen in kunnen doen.

over de voorstelling zelf, afgezien van het geluid.
het verhaal vond ik niet heel erg bijzonder, en kwam ook niet goed over (het was dat ik een soort samenvatting in t boekje had gelezen).
de zangers konden op zich best oke zingen...maar ik heb het wel eens zuiverder gehoord.
de techniek en het decor was geweldig mooi; projecties voor op het toneel terwijl zij er achter speelden, dat had een mooi effect.

al met al, een beetje jammer van mn geld maargoed, ik heb me ook wel vermaakt met t kijken naar t publiek
Oud 18-03-2005, 16:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ga aankomende zomer naar 'We will rock you' in Londen
Oud 18-03-2005, 23:55
Verwijderd
"Botox" van United C.

Oh help, wat een aanfluiting.
Echt een zeer slechte voorstelling.
Het was een groot samenraapsel van clichees en vreselijk slechte actrices, die toevallig gecast waren omdat ze er mooi uitzagen (en volgens mij was dat de enige reden).
Een van die meisjes was iemand waarmee ik vorig jaar nog auditie heb gedaan in Maastricht en waarvan men in ieder geval zeker was dat ze het niet zou halen Hier zag ik ook weer waarom niet.
Het publiek bestond ook vooral (en dat in de Plaza Futura) uit CKV-leerlingen en kennissen van de speelsters.
(en van die laatsten kregen ze nog een staande ovatie ook )
Oud 19-03-2005, 10:55
freule julie
freule julie is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 26-02-2005 @ 00:06 :
"De theatermaker" van De Paardenkathedraal.

Volgens mij eentje die je óf geweldig vindt óf verschrikkelijk.
En ik vond 'm geweldig
Maar er zijn ook heel wat mensen boos weggelopen...
En respect voor de hoofdrolspeler
ook gezien. ik vond hem verschrikkelijk, wat een eindeloosheid. er zat voor mijn gevoel totaal geen ontwikkeling in. decor wel indrukwekkend, maar paste niet bij het stuk. wel veel respect voor de hoofdrolspeler.

laatst gezien: Compagnie Marie Chouinard. dansvoorstelling. WOW echt super mooi, erotisch en tegelijk humoristich, en de muziek gemaakt door ademstoten, schreeuwen en hijgen, zooo mooi! 1e deel iets minder indrukwekkend dan 2e deel.
Oud 19-03-2005, 11:21
Suzy Q
Suzy Q is offline
Afgelopen dinsdag Javier Guzman..

Veel in de belangstelling de laatste tijd.. maar daar ging hij dan weer leuk op in
Voor de rest was het ook erg leuk, veel gelachen
Aanrader!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten