Dat heb ik heel lang gehad met mijn ex-vriendin waar ik mee heb samengewoond. Zij is erg succesvol omdat ze assertief is en mensen goed naar haar hand kan zetten.
Ik heb me lang aan haar gespiegeld, maar uiteindelijk kan zij meer bereiken dan ik omdat zij door middel van seks veel mannen zo ongeveer alles kan laten doen. Dat was een vervelende realisatie.
De laatste paar maanden echter ben ik heel erg blij met wie ik ben; ik ben een totaal andere richting op gegaan dan zij, en nu kan ik mijn eigen prioriteiten stellen. En het leuke is... ze is jaloers op me omdat ik wél lekker in mijn vel zit.
Ik had ook een soort van rivaliteit met mijn neef. Ik zie er een stuk beter uit dan hij omdat ik me daar altijd mee bezig hield, maar ik beschouwde hem als een beter persoon. Hij kan goed sporten, is heel goed in het maken van muziek en is tegen iedereen open en aardig.
Grappig genoeg zag hij míj juist als een beter persoon omdat ik assertiever was dan hij en zelfverzekerder, iemand die kreeg wat-ie wilde. Op die manier heb je elkaar nog wat te leren, en dat is mooi. Die rivaliteit die er voor mij was en voor hem niet, heb ik gelukkig jaren geleden laten varen.
We zijn de laatste paar weken echt naar elkaar toe gegroeid, en dat is goed.