Oud 20-03-2005, 22:20
PrimRose
PrimRose is offline
Beste mensen,

ik wil graag advies. Ik wil graag een notebook. Gewoon voor thuis en wellicht voor mijn toekomste baan, maar d'r hoeven geen zware programma's zoals 3D spellen oid op te draaien. Gewoon internet, office, fotos en muziek. Dat soort dingen.

Nu is mijn oog gevallen op de Acer Aspire 1522WMLi, voor 1085euro.

Specificaties

Type: Aspire 1522WLMi
Processor: AMD Athlon 64 bit 3000+
Chipset: VIA K8N800
Software: Microsoft Windows XP Home Editie
Beeldscherm: 15.4" WXGA TFT LCD met 1280 x 800 pixels
resolutie, 16.7 miljoen kleuren
Geheugen: 512MB RAM (2x 256)
Hardeschijf: 60GB HDD
CD/DVD-Speler/Brander: Dual DVD-RW
VGA: nVidia 64MB Geforce FX Go5700
Geluid: Audio system met ingebouwde speakers
Accu: 8-cell 4000 mAH Li-Ion batterij
Modem: 56K modem (56K ITU V.92 modem)
Netwerk: Wired Gigabit LAN, wireless 802.11b/g
Opmerking/en: geen FDD
I/O Ports: 1 × S-video-out (NTSC/PAL) port
1 × IEEE 1394 port
4 × USB 2.0 ports
1 × Type III of 1 x Type II CardBus PCMCIA slot
1 × RJ-11 jack voor modem
1 × RJ-45 jack voor Ethernet
1 × extern VGA port
1 × microfoon-in jack
1 × koptelefoon-out jack
1 × DC-in jack voor AC adapter
1 × Infrared (FIR) port
1 × Parallel port
Afmetingen: (bxhxd) 361 x 47 x 295 mm
Gewicht: 3,6kg

Is dit een goede notebook voor de dingen waarvoor ik hem wil gebruiken?

Laatst gewijzigd op 21-03-2005 om 07:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2005, 22:24
Jolt
Jolt is offline
Yep, maar als je ooit de sims daarop wilt spelen gaat dat bijna niet, ivm met de slechte 3d kaart. Maar aangezien jij dat waarschijnlijk toch niet doet, maakt dat niet veel uit.

Ik vind alleen de prijs vrij hoog voor wat je krijgt, redelijke cpu en 512 mb...maar zo een 3d kaart. Normaal zit er een betere in voor hetzelfde geld.
Oud 20-03-2005, 22:54
PrimRose
PrimRose is offline
m'n vriend heeft nog een gewone pc die wel een goede videokaart heeft. Dus mocht ik spellen willen spelen kan ik altijd de zijne gebruiken. Kheb er gewoon genoeg van dat we om de beurt achter de computer moeten terwijl tegelijkertijd ook wel eens handig is. (we willen een netwerkje aanleggen thuis).

Ik vond deze redelijk goedkoop, vergeleken met de Dell notebooks die ik heb gezien.....die waren nog een paar honderd euro duurder
Oud 20-03-2005, 22:57
phoxetis
phoxetis is offline
jup, draadloos dingetje erbij en gaan met die handel

blijf uit de buurt van Dell ja, ze hebben nog steeds prutsaccu's.
Oud 21-03-2005, 02:59
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-03-2005 @ 23:24 :
Yep, maar als je ooit de sims daarop wilt spelen gaat dat bijna niet, ivm met de slechte 3d kaart. Maar aangezien jij dat waarschijnlijk toch niet doet, maakt dat niet veel uit.

Ik vind alleen de prijs vrij hoog voor wat je krijgt, redelijke cpu en 512 mb...maar zo een 3d kaart. Normaal zit er een betere in voor hetzelfde geld.
Dit is gewoon niet waar. Deze Geforce komt prima mee met de Mobility Radeon 9800, een prima kaart als je geen Doom3 of 16x AntiAliasing en al die onzin nodig hebt (op een laptop wil je dat toch niet). Ik weet vrij zeker dat dit dingetje The Sims als een zonnetje draait.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 06:18
PrimRose
PrimRose is offline
Oke, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk dus deze laptop.

Ander vraagje. Ikzelf zat te denken aan een netwerk waarbij beide computers gewoon met een kabel aan de router zitten. Maar hier werd het idee geopperd om een draadloze verbinding te maken. Hoe moeilijk is dat voor een computerleek om in elkaar te zetten (ik heb ergens gehoord dat met een kabel het makklijker is nl.)

En ik schijn dan een andere netwerkkaart in de laptop te moeten laten zetten. Moet mijn vriend dan ook een andere netwerkkaart in de gewone pc laten zetten, of is dat specifiek iets voor de laptop?
Oud 21-03-2005, 06:30
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Da DvD schreef op 21-03-2005 @ 03:59 :
Dit is gewoon niet waar. Deze Geforce komt prima mee met de Mobility Radeon 9800, een prima kaart als je geen Doom3 of 16x AntiAliasing en al die onzin nodig hebt (op een laptop wil je dat toch niet). Ik weet vrij zeker dat dit dingetje The Sims als een zonnetje draait.
LOL
5700 Is echt wel een brakke gpu. En dat weet jij, de hele FX reeks is helemaal niks, en dan vooral niet met DX 9.
Zie hier:
http://graphics.tomshardware.com/gra...charts-08.html

The Sims 2 is een spel dat veel performance nodig heeft, hij trekt het wel, maar niet echt je van het.

(En een 9800 kan helemaal geen 16x FSAA, niet eens een X850XT PE kan dat, AF wel weer)
Oud 21-03-2005, 06:38
PrimRose
PrimRose is offline
mgoed, op het moment denk ik dat mijn spellen niet boven het niveau van Fiber Twig uit gaan komen. Mocht ik over een paar jaar wel grotere spellen willen draaien op deze laptop kan ik toch een nieuwe kaart er dan in laten zetten?
Oud 21-03-2005, 09:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Jolt hou nou toch eens op met die onzinpraat. Farcry op de aller aller hoogste kwaliteit gaat niet draaien nee, maar die videokaart is echt wel redelijk goed voor een laptop. Ze kan er ook prima Sims2 mee spelen, alleen niet op de hoogste kwaliteit nee. Duh.
Oud 21-03-2005, 09:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 21-03-2005 @ 07:38 :
mgoed, op het moment denk ik dat mijn spellen niet boven het niveau van Fiber Twig uit gaan komen. Mocht ik over een paar jaar wel grotere spellen willen draaien op deze laptop kan ik toch een nieuwe kaart er dan in laten zetten?
Nee, je kunt geen andere videokaart erin zetten, hoogstens het geheugen uitbreiden. Dat is een nadeel wat laptops hebben.
Oud 21-03-2005, 10:30
D@mien
D@mien is offline
specs zien dr goed uit ja.....maar et blijft een Acer...die dingen lijken wel van karton...ze zijn zo kapot en over de service en reparatie tijd zal ik maar niet beginnen...
Oud 21-03-2005, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Gewoon internet, office, fotos en muziek.
Citaat:
AMD Athlon 64 bit 3000+
Hehehehehe.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 16:03
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-03-2005 @ 10:07 :
Jolt hou nou toch eens op met die onzinpraat. Farcry op de aller aller hoogste kwaliteit gaat niet draaien nee, maar die videokaart is echt wel redelijk goed voor een laptop. Ze kan er ook prima Sims2 mee spelen, alleen niet op de hoogste kwaliteit nee. Duh.
Wat nou onzin, heb je The Sims 2 wel eens gespeeld dan?

Naja, nevermind, ga niet met jou in discussie daarover beetje nutteloos.

Ik hou mijn mond wel.
Oud 21-03-2005, 18:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2005 @ 12:06 :
Hehehehehe.
Ja dat lijkt overkill, maar vaak willen mensen toch wat meer dan ze in eerste instantie aangeven. Bovendien kunnen wensen/eisen veranderen. Een Athlon 64 3000+ is goedkoop en levert toch goede performance, en is daarnaast redelijk energiezuinig (zeker met CnQ). Geen slechte keus dus.

Maar goedkoper kan ook ja.
Citaat:
Jolt schreef op 21-03-2005 @ 17:03 :
Wat nou onzin, heb je The Sims 2 wel eens gespeeld dan?
Ja.

Daar is mijn zusje hopeloos aan verslaafd.
Oud 21-03-2005, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-03-2005 @ 19:28 :
Ja dat lijkt overkill, maar vaak willen mensen toch wat meer dan ze in eerste instantie aangeven. Bovendien kunnen wensen/eisen veranderen. Een Athlon 64 3000+ is goedkoop en levert toch goede performance, en is daarnaast redelijk energiezuinig (zeker met CnQ). Geen slechte keus dus.
Het gaat meer om het algemene idee, de verspilling van computerkracht tegenwoordig. Een systeem heeft, om lekker mee te werken voor internet en office, veel meer aan een snelle harde schijf en intern geheugen. Videokaart en processor zijn daar absoluut niet belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:23
M@rco
M@rco is offline
Zeker waar. Laatst zelf nog ondervonden; mijn moeder internet en MSN't met een Sempron 2200+ systeempje, 256MB DDR, onboard video en een Hitachi 7K80 IDE schijf. Draaide best lekker, maar ik vond laatst ineens 256MB DDR333 in de kast hier... erbij gezet, en hij is echt zoveel sneller geworden. Daar merk je echt veel meer van dan dat je er een snellere CPU of een aparte videokaart inzet
Oud 21-03-2005, 21:27
Verwijderd
Neau shit.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:55
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
M@rco schreef op 21-03-2005 @ 22:23 :
Zeker waar. Laatst zelf nog ondervonden; mijn moeder internet en MSN't met een Sempron 2200+ systeempje, 256MB DDR, onboard video en een Hitachi 7K80 IDE schijf. Draaide best lekker, maar ik vond laatst ineens 256MB DDR333 in de kast hier... erbij gezet, en hij is echt zoveel sneller geworden. Daar merk je echt veel meer van dan dat je er een snellere CPU of een aparte videokaart inzet
Msn en interneten kan nog op een p 3 350 mhz of zo.
Het is maar als je hem steeds onderhoud, spy/adware vrij houd dan blijft hij snel.

Maar een snelle processor is nooit mis hoor. En vooral nu zijn de Athlons 64 zeer aantrekkelijk, prijs/prestatie verhouding, en ze krijgen weer een prijs verlaging, ivm met de Turion Core en de Dual Core processors .
Oud 21-03-2005, 23:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Op tweakers staat een leuk artikeltje over Dual Core en Intel. Leesvoer voor jou Jolt.
Oud 22-03-2005, 00:20
Jolt
Jolt is offline
Jah lekker nog een meteen een nieuw moederbord kopen, ik wacht mooi op de Toledo, die past in mijn huidige config.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten