Oud 21-03-2005, 18:48
Paarlemoeren
Paarlemoeren is offline
Ik heb sowieso niet veel vrienden op school of in de klas. Ik ben blijven zitten in de 3e en ik doe het nu dus voor de tweede keer. Een meisje, Karin, dat ik al sinds de eerste ken (in de tweede en de eerste keer in de derde zat ze op gymnasium en ik op vwo) zit nu weer bij mij in de klas en we zijn nog betere vrienden dan eerst. We zitten altijd naast elkaar dit jaar en ik dacht dat ik weer een beste vriendin had, zo voelde t.

Aan t begin van 't jaar hadden we allebei n beetje ruzie met Erik, een heel irritante jongen in onze klas. Hij praat áltijd (en ik ben dit jaar nogal n stuudje enzo dus ik erger me er heel erg aan) en haalt ook niet zulk goede cijfers en hij pest heel veel mensen, vorig jaar vooral, hij duwde bijvoorbeeld een keer iemands hoofd in de wc...

Na een paar maanden n beetje mot met hem hebben, gebeurde er iets.... Karin en Erik werden heel erg verliefd op elkaar..
Ik heb nog steeds regelmatig ruzie met Erik. Terwijl ik zeg maar heel makkelijk ben, ik deel echt heel vaak toetsblaadjes enzo uit (niet omdat ik vrienden wil maken.... dat doe ik gewoon) en ik help hem vaak met opdrachten enzo. En toch zit ie de hele tijd op me te zeiken. We moesten laatst n groepopdracht doen voor Engels. Engels is t enige vak dat ik leuk vind en ook écht goed in ben, ik haal alleen maar negens enzo. Maar Erik is heel erg slecht in Engels (hij is niet dyslectisch) en ons groepcijfer (telde 3x) werd dan ook een 6.9. Voor sommigen is dat hoog, maar voor mij is dat het laagste dat ik ooit heb gehaald voor Engels, en ik ben n typische puber met slecht zelfvertrouwen... als ik voor iets n laag cijfer haal heb ik er gewoon geen vertrouwen meer in.

Nou moeten we weer een groepopdracht doen voor Engels. Karin vroeg of ik bij haar en Erik wilde en ik zei "Dat heb ik liever niet, ik wil niet weer een 6.9 halen." En zij zegt meteen tegen Erik "Ze wil niet bij ons omdat je haar cijfer omlaag haalt, zei ze."
Toen werd Erik dus woedend enzo.. Dit was afgelopen vrijdag....

Ik weet niet wat ik moet doen met Karin, ze kiest bij ruzies tussen mij en Erik altijd voor Erik, wat aan de ene kant begrijpelijk is maar aan de andere kant weer niet.

Ik wil eigenlijk geen vrienden meer met Karin zijn, 't is hetzelfde als met Erik, ik leen haar altijd dingen enzo en ik moet haar altijd bellen... zij neemt elke dag maar 2 boeken mee ofzo, en ik gewoon alle boeken en dan zegt ze weer "Ja, ik ben t vergeten... mag ik meekijken?" Daar heb ik echt geen zin meer in....

(sorry voor de lengte...)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2005, 18:52
Maija
Maija is offline
Ik zou met Karin gaa praten en gewoon eerlijk zeggen dat je weet dat het niet zo goed gaat tussen jou en die jongen.
Dat moet ze ook weten,
En vraag haar dat aub. die jongen niet tussen jullie vriendschap komt de staan. ze kan wel gewoo n met die jongen omgaan, maar ook met jou.

En zeg dat je gewoon eerlijk voor je eigen punt wil zorgen, en je gewoon goede punten wil halen, en dat het om het punt gaat en niet om hem.
Oud 21-03-2005, 18:56
Paarlemoeren
Paarlemoeren is offline
het is zo logisch wat je zegt, maar in sommige situaties weet ik gewoon even niet wat ik moet doen... Ja ik wil wel met haar gaan praten maar ik ben bang dat ze niet naar me wil luisteren.

We hadden n keertje ruzie over het feit dat ze nauwelijks meer dr best deed op school en toen was ze boos weggerend maar uiteindelijk kreeg ze veel hulp van onze mentor, waar ze wel blij mee was.

Ik ben gewoon ook bang dat ze voor hém kiest, hij is haar eerste echte liefde en ze is ook door hem ontmaagd en dat maakt hem toch wel bijzonder voor haar..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:00
blurred
blurred is offline
Ik kan precies begrijpen dat je nu even niet weet wat je moet. Aan de ene kant wil je de vriendschap met Karin niet opgeven omdat die in principe gewoon goed is, maar er zijn steed meer dingen waar je je aan gaat irriteren. En nu ze die relatie met Erik heeft is dat natuurlijk nog erger, voor jou althans.

Ik ken het heel goed, dat je altijd je boeken meehebt en dat mensen die niet zo precies zijn, die dingen altijd vergeten, dan van jou gaan profiteren om mee te kijken, pennen te lenen, dat soort dingen. Dat is zo verschrikkelijk irritant, je kunt dan best het gevoel krijgen dat je gebruikt wordt.

Misschien helpt het als je buiten school wat meer dingen alleen met Karin gaat ondernemen. Dat jullie gewoon met z'n tweeën zijn en al die dingen op school even niet meespelen. Misschien kun je het er ook met Erik over hebben. Dat jullie nu een beetje noodgedwongen toch meer met elkaar om zullen gaan en dat het dan maar beter gezellig kan zijn.
Oud 21-03-2005, 20:45
yapo
yapo is offline
Ben ik nu de enige die denkt dat Karin helemaal niet zo'n goeie vriendin meer van je is?
Ze gaat nogal nonchalant met je om vanaf het moment dat ze Erik leuk begon te vinden, of niet? Wat ik ervan begrijp is dat Erik en Karin verwachten dat je ze op sleeptouw neemt en het is aan jou om te kiezen of je dat wil. Maar bedenk wel dat ze vervelend tegen je kunnen gaan doen (misschien zelfs pesten) als je plots je vriendschap/hulp afkapt. Het zou beter zijn om wat meer met andere klasgenoten op te gaan trekken en het contact met Karin en Erik tegelijkertijd te laten verwateren. Zorg gewoon dat je bij een ander groepje hoort, dat geeft ook een beetje bescherming tegen eventuele pesterijtjes van die Erik.

suc6
Oud 21-03-2005, 21:26
Antinoniem
Antinoniem is offline
Citaat:
yapo schreef op 21-03-2005 @ 21:45 :
Ben ik nu de enige die denkt dat Karin helemaal niet zo'n goeie vriendin meer van je is?
Ze gaat nogal nonchalant met je om vanaf het moment dat ze Erik leuk begon te vinden, of niet? Wat ik ervan begrijp is dat Erik en Karin verwachten dat je ze op sleeptouw neemt en het is aan jou om te kiezen of je dat wil. Maar bedenk wel dat ze vervelend tegen je kunnen gaan doen (misschien zelfs pesten) als je plots je vriendschap/hulp afkapt. Het zou beter zijn om wat meer met andere klasgenoten op te gaan trekken en het contact met Karin en Erik tegelijkertijd te laten verwateren. Zorg gewoon dat je bij een ander groepje hoort, dat geeft ook een beetje bescherming tegen eventuele pesterijtjes van die Erik.

suc6
ow en trouwes, je zit in de 3e, Karin en Erik ook, en hij heeft haar al ontmaagd? Dat lijkt me best wel heel jong, en dus ook vies. Maar dat is offtopic
Oud 21-03-2005, 21:53
Paarlemoeren
Paarlemoeren is offline
Citaat:
blurred schreef op 21-03-2005 @ 21:00 :
Ik kan precies begrijpen dat je nu even niet weet wat je moet. Aan de ene kant wil je de vriendschap met Karin niet opgeven omdat die in principe gewoon goed is, maar er zijn steed meer dingen waar je je aan gaat irriteren. En nu ze die relatie met Erik heeft is dat natuurlijk nog erger, voor jou althans.

Ik ken het heel goed, dat je altijd je boeken meehebt en dat mensen die niet zo precies zijn, die dingen altijd vergeten, dan van jou gaan profiteren om mee te kijken, pennen te lenen, dat soort dingen. Dat is zo verschrikkelijk irritant, je kunt dan best het gevoel krijgen dat je gebruikt wordt.

Misschien helpt het als je buiten school wat meer dingen alleen met Karin gaat ondernemen. Dat jullie gewoon met z'n tweeën zijn en al die dingen op school even niet meespelen. Misschien kun je het er ook met Erik over hebben. Dat jullie nu een beetje noodgedwongen toch meer met elkaar om zullen gaan en dat het dan maar beter gezellig kan zijn.

Ze is hartstikke lief over t algemeen maar dr is zoveel vervelends aan haar, ze kleedt zich ook als een hoer (tis nou eenmaal zo) haar borsten vallen bijna uit haar shirtjes enzo en je kan altijd wel dr beha zien zitten... maarja.... ze vergeet haar boeken expres, ze neemt ook altijd een heel klein tasje mee en n enorme makeup tas

ik ben niet zo goed in dat soort dingen afspreken, hoewel ik bij haar voor t eerst in jaren het gevoel heb dat ik weer n goede vriendin heb, zou ik niks kunnen bedenken dat we samen zouden kunnen doen.... maar ik ben dan ook weer zo iemand die denkt dat iedereen n hekel aan mij heeft
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:57
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
gewoon eerlijk vertellen dat je dat dat gezeik van Erik zat bent. Toch kom jij ook niet helemaal lekker over!! gun die jongen ook een 6,9 als hij er slecht in is. je moet niet altijd aan jezelf denken. en ik kan me eerlijk gezegt wel voorstellen dat jij weinig vrienden hebt met deze instelling.
Oud 21-03-2005, 21:58
Paarlemoeren
Paarlemoeren is offline
Citaat:
yapo schreef op 21-03-2005 @ 21:45 :

suc6
Ik ga de laatste 2 maanden ongeveer ook wel meer om met Yorick en Thijs. Yorick zat jarenlang op de basisschool met mij maar toen hij verhuisde ging hij eerst naar n andere middelbare school en nu zit 'ie dus weer bij mij.... Wij zijn gewoon heel goede vrienden en eerst was het altijd 'ons'groepje van 4; Karin, Yorick, Thijs en ik.... maar Erik heeft gewoon n hekel aan mij om een of andere reden, hij kan zomaar uit t niets mij gaan uitschelden (omdat hij dan denkt dat ik iets over m zeg ofzo) en Karin kiest altijd zijn kant dus ik denk ook dat zij mij eigenlijk niet meer zo moet.
Maar ik ga dus al n stuk minder met haar om, in de klas zit ze ineens bij n hoop lessen naast Erik, en dan moet ik maar ergens anders gaan zitten...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 22:04
Paarlemoeren
Paarlemoeren is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 21-03-2005 @ 22:57 :
gewoon eerlijk vertellen dat je dat dat gezeik van Erik zat bent. Toch kom jij ook niet helemaal lekker over!! gun die jongen ook een 6,9 als hij er slecht in is. je moet niet altijd aan jezelf denken. en ik kan me eerlijk gezegt wel voorstellen dat jij weinig vrienden hebt met deze instelling.

Ik weet dat het egoistisch klinkt, maar dit is het enige dat ik goed aan mezelf vind, ik ben n ongelofelijke pessimist, als ik een steekje laat vallen geef ik het op. Ik denk juist niet altijd aan mezelf. Ik doe heel veel dingen voor die Erik en dan word ik uitgescholden en krijg ik een 6.9 voor iets waar ik normaal heel goed in ben. 't Klinkt misschien ongeloofwaardig, maar Engels is echt het enige positieve dat ik aan mezelf zie.
Tijdens die opdracht (we moesten artikelen lezen en opdrachten maken allemaal in t engels) heb ik tíg vragen van hem beantwoord, dus ik heb hem echt wel geprobeerd te helpen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 09:27
blurred
blurred is offline
Als ik alle reacties die je hier geeft leest, dan denk eigenlijk dat je gewoon het contact met karin en Erik af moet kappen. Als ik het zo hoor dan zijn die mensen jou gewoon niet waard. Waarschijnlijk zou het je zelfvertrouwen al een stuk helpen wanneer je omgaat met mensen je wel weten te waarderen, in plaats van een hoerig typje en iemand die je uitscheldt...
Oud 22-03-2005, 16:21
WolterB
WolterB is offline
Gewoon eerlijk zijn en het waar vertellen.

Kiest ze dan voor Erik zonder echt naar je te luisteren, dan moet je afvragen of het wel een echte goede vriendschap was...
Oud 25-03-2005, 09:23
yapo
yapo is offline
Citaat:
Paarlemoeren schreef op 21-03-2005 @ 22:58 :
Ik ga de laatste 2 maanden ongeveer ook wel meer om met Yorick en Thijs. Yorick zat jarenlang op de basisschool met mij maar toen hij verhuisde ging hij eerst naar n andere middelbare school en nu zit 'ie dus weer bij mij.... Wij zijn gewoon heel goede vrienden en eerst was het altijd 'ons'groepje van 4; Karin, Yorick, Thijs en ik.... maar Erik heeft gewoon n hekel aan mij om een of andere reden, hij kan zomaar uit t niets mij gaan uitschelden (omdat hij dan denkt dat ik iets over m zeg ofzo) en Karin kiest altijd zijn kant dus ik denk ook dat zij mij eigenlijk niet meer zo moet.
Maar ik ga dus al n stuk minder met haar om, in de klas zit ze ineens bij n hoop lessen naast Erik, en dan moet ik maar ergens anders gaan zitten...
Dan zie ik 't probleem eigenlijk niet zo. Laat die Karin en Erik mooi hun eigen gang gaan en ga dan gewoon met Yorick en Thijs om. Vriendschappen bloeien en verwateren nu eenmaal vanzelf. Als je mensen hebt gevonden waar je het goed mee kunt vinden dan zullen dat ook altijd je vrienden blijven, zelfs als je ze een hele tijd niet ziet. Gewoon met de mensen omgaan waar je graag mee omgaat.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten