Oud 22-03-2005, 15:51
D@mien
D@mien is offline
Gundam SEED en Destiny hebben NIETS met Wing of ZZ etc. te maken...dat speelt zich af in een andere tijdlijn...
de enige die je op volgorde moet kjken zijn:
- Mobile Suit Gundam 0079 -> MSG 0080 -> MSG 0083 en daar tussenin wat movies gloofik...
- Gundam SEED -> Gundam SEED Destiny
- MSG Z -> MSG ZZ
verder maakt et weinig uit gloofik...
Evolve zijn 5 korte OVA's die de grootste gevechten uit de MSG serie laten zien gloofik...
Oud 23-03-2005, 10:17
Verwijderd
Okey dan
Oud 23-03-2005, 12:33
D@mien
D@mien is offline
oja...'Turn a Gundam' heeft geen hol met de gundam series te maken heb ik gelezen..

kkan nu eindelijk anime kijken op mn desktop nooit meer kromgebogen voor mn loptoppie zitten te zoeken naar de juiste invalshoek
Oud 23-03-2005, 13:17
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Gisteren SEED t/m 22 binnen..
Laatste episode van Champloo gechecked..
Was wel spannend, tegelijkertijd lekker luchtig..
Duidelijk wel dope..

Kwa soundtrack en setting vind ik het zeker wel 1 van de betere anime's..
Lekkere feelgood anime..

In tegenstelling tot Cowboy Bebop die wat meer dramatischer en depressiever was..

Maar dat kan je ook terug vinden in de soundtrack..
hiphop/triphop vs jazz..
champloo vs bebop..

lastig hoor, ik weet op het moment niet welke ik beter vind..
Oud 23-03-2005, 14:36
Verwijderd
Mooi einde. Schreeuwt duidelijk nog om een film of ova a la bebop.
Vind persoonlijk CB wat beter, meer coherent. Die zombie-aflevering van SC was wel erg bizar.
Oud 23-03-2005, 17:16
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Jup ik verwacht ook dat er nog een film (of ova) komt..
Beter een film, want die van Cowboy Bebop is als film alleen erg goed..
Die zombie aflevering was idd wel bizar..
Maar Champloo bevatte ook nog genjutsu geloof ik, dat is wel vet..
Of gewoon smerig gebruik maken van pistolen, dat was wel cool..
En van die '80s honkbal knuppels met spijkers enzo, te dope gewoon..
Oud 23-03-2005, 18:02
Copycat
Copycat is offline
Cowboy Bebop had ook wel bizarre afleveringen. De aflevering met die paddestoelen en de aflevering met die alien in de Bebop waren vreemd. Dit soort afleveringen geven de serie een andere dimensie. Ik vind het wel leuk.

Kijken er mischien mensen naar 'Kimi ga nozomu eien' Het schijnt een goed serie te zijn. Ik ben hem nu aan het downen.
Oud 23-03-2005, 18:50
Verwijderd
Ja, staat tweede in de Top 200 van AnimeNfo, dus dat belooft wel wat Ik vond 'm erg mooi en ontroerend trouwens.

Wat trouwens zwaar über is aan Samurai Champloo is de styling van sommige karakters: kimono's met oldskool Adidas-strepen
Oud 23-03-2005, 19:13
Copycat
Copycat is offline
Ik moet van samurai champloo alle afleveringen nog eens een keer gaan checken, want die kleine leuke details heb ik weer gemist
Oud 23-03-2005, 19:50
Kurogane
Kurogane is offline
Ik vond het wel meer realisme geven, dat het bedrijven van liefde gewoon geanimeerd werd, maar dan ook gewoon op een natuurlijke manier. En niet om bijv. een kissu, de hoofdjes gelijk worden etc. Echt een aanrader maar nr. 2, nou ook weer niet. Maar ik vind zoiezo die lijst een beetje raar.
Oud 23-03-2005, 20:22
Copycat
Copycat is offline
De lijst daar komt toevallig wel veel overeen met de lijst op deze site.
http://www.anime-source.com/banzai/m...p?name=Reviews
Dit kan niet zomaar toevallig zijn.
Oud 23-03-2005, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 23-03-2005 @ 20:50 :
Ik vond het wel meer realisme geven, dat het bedrijven van liefde gewoon geanimeerd werd, maar dan ook gewoon op een natuurlijke manier. En niet om bijv. een kissu, de hoofdjes gelijk worden etc. Echt een aanrader maar nr. 2, nou ook weer niet. Maar ik vind zoiezo die lijst een beetje raar.
Ja, ze hebben een vage manier van gemiddelden berekenen. Ik geloof dat KGNE bovenaan staat met gemiddeld een 9.1 over alle reviews, maar in Top 10 van Best reviewed anime staat Naruto bovenaan met gemiddeld een 9.6 ofzo.

Waarschijnlijk houden ze ook rekening met hoevéél mensen een hoog cijfer hebben gegeven, en niet alleen met het rekenkundig gemiddelde.
Oud 23-03-2005, 21:59
Jolt
Jolt is offline
Naruto ..zo populair. Niet echt verwacht.
Oud 23-03-2005, 22:06
Verwijderd
bijna IEDEREEN kijkt naruto, zal wel nadat 't op CN wordt uitgezonden alleen nog maar meer worden
Oud 23-03-2005, 22:08
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
cyc schreef op 23-03-2005 @ 23:06 :
bijna IEDEREEN kijkt naruto, zal wel nadat 't op CN wordt uitgezonden alleen nog maar meer worden
Zo speciaal is het nu ook weer niet, beetje standaard.
Flink gehyped.
Oud 23-03-2005, 22:18
Kurogane
Kurogane is offline
goede beginnersanime dat wel
Oud 23-03-2005, 23:20
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Jolt schreef op 23-03-2005 @ 23:08 :
Zo speciaal is het nu ook weer niet, beetje standaard.
Flink gehyped.
Et is volges mij niet gehyped...maar het kijkt zo vreselijk lekker weg hersens op 0 en kijken maar..
Oud 23-03-2005, 23:48
Verwijderd
lol, ik heb nog nooit 1 aflevering van naruto gezien
Oud 24-03-2005, 02:05
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-03-2005 @ 00:48 :
foei
Oud 24-03-2005, 08:40
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-03-2005 @ 00:48 :
Jij behoort ook tot de oude generatie Anime bekijkers
Oud 24-03-2005, 10:24
Copycat
Copycat is offline
Naruto doet me te veel denken aan dbz, met een stel kiddo's als hoofdpersonen. Daarom weiger ik het te volgen.
Oud 24-03-2005, 12:11
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Copycat schreef op 24-03-2005 @ 11:24 :
Naruto doet me te veel denken aan dbz, met een stel kiddo's als hoofdpersonen. Daarom weiger ik het te volgen.
Het heeft helemaal niets met DBZ te maken...et is gewoon een fighting anime...en dan heb je wel es dingen die op mekaar lijken...maar ik heb in 126 eps nog geen energy beam gezien...
Oud 24-03-2005, 12:33
Verwijderd
Nee, dat is zo...maarhet gaat wel voornamelijk over twaalf- tot veertienjarige kiddo's en er zitten niet echt veel babes met schooluniformpjes in
Oud 24-03-2005, 12:50
Copycat
Copycat is offline
Mischien geen beam, maar als ik me niet heb vergist zag ik wel dat die gast met die oranje pak een energie bal schoot.
Oud 24-03-2005, 13:03
Kurogane
Kurogane is offline
Energie beam of niet, dat is toch niet relevant. Ik vind naruto op de meeste punten echt wel verschillen van DBZ. Maar ik heb DBZ alleen de versie van CN gekeken, misschien dat ik wat gemist heb.
Oud 24-03-2005, 15:31
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
Copycat schreef op 24-03-2005 @ 13:50 :
Mischien geen beam, maar als ik me niet heb vergist zag ik wel dat die gast met die oranje pak een energie bal schoot.
Rasengan, is idd een soort van beam als je het met het ki systeem van DBZ vergelijkt..
Maar Rasengan is puur een chakra controle move, net als Chidori(Lightning Edge)..
Het is gerichter dan die lompe domme Kamehameha's..
Naruto is in mijn ogen de verfijndere en verbeterde versie van Dragonball Z..
En het is nu zeker gewoon één van mijn favoriete series..
Oud 24-03-2005, 16:03
D@mien
D@mien is offline
wat ik vooral het grootste verschil vind met DBZ is dat de krachten niet achterlijk hoog zijn...de rasengan kan niet een krater in de aarde slaan ofsow...alleen een groot gat in een watertank

Maar Naruto heeft een goed verhaal...dr zijn vaak een hele rits episodes zonder dat er een slag of stoot uitgedeeld wordt...de zoektocht naar Tsunade bijvoorbeeld...daar zit alleen aan et eind van de arc een groot gevecht...en dat is ook de enige...Naruto heeft dus niet alleen geweld nodig om boeiend te blijven..
Oud 24-03-2005, 19:45
Verwijderd
Mwah, aan de andere kant willen afleveringen waar niet veel in gebeurt nogal vervelen

Maar ik blijf het nog altijd trouw volgen
Oud 25-03-2005, 12:04
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Hoewel ik ernaar kijk en alles bijhoud, moet ik wel toegeven dat het nie zo'n geweldige serie is.
En dat als mensen zeggen datet op DBZ lijkt, ik dat wel een beetje vind kloppen...
De manga lezers weten et al, en de anime kijkers komen er al in de buurt...
Spoiler

En dat duurde wel ongeveer 20 chapters lang...
Oud 25-03-2005, 15:44
Verwijderd
Mai HiME 25 is vertaald, helaas door yesi...nog even geduld uitoefenen tot static-subs komt
Oud 25-03-2005, 16:45
Copycat
Copycat is offline
@kurogane

Even over elfen lied. Ik heb nu eens de anime met de manga vergeleken, want ik heb nu de elfen lied manga volume 1-9 raws gedownload. Het verhaal in de manga is veel uitgebreider. Het gaat niet verder dan de anime, maar het is gewoon anders. Er komen meer lucy en nana soorten erin voor. Ook komt er een nieuw meisje samen wonen met kouta. En je ziet lucy soort van evolueren.
Damn, ik moet echt japans leren
Oud 25-03-2005, 22:14
Verwijderd
Weet je hoe moeilijk dat is
Oud 25-03-2005, 22:28
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Copycat schreef op 25-03-2005 @ 17:45 :
@kurogane

Even over elfen lied. Ik heb nu eens de anime met de manga vergeleken, want ik heb nu de elfen lied manga volume 1-9 raws gedownload. Het verhaal in de manga is veel uitgebreider. Het gaat niet verder dan de anime, maar het is gewoon anders. Er komen meer lucy en nana soorten erin voor. Ook komt er een nieuw meisje samen wonen met kouta. En je ziet lucy soort van evolueren.
Damn, ik moet echt japans leren
Ja klopt, de personages wijken heel erg af naar mate het verhaal (manga) ontwikkelt. Lucy martelt Kouta geestelijk door hem elke keer te laten leven, in de anime is Lucy juist beschermend over Kouta en houdt ze ook van hem.
De manga wordt volgens mij niet meer vertaalt (ergens bij 27 gestopt?), of je moet chinees kunnen lezen. Overigens vindt je op internet heel veel manga in het chinees.
Oud 26-03-2005, 10:35
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Leuk plaatje:
http://picserver.mirror.twistspace.c...11829912//8xg5
Mai HiME-Onegai crossover, hebben dezelfde seiyuu
Tokiha Mai - Miyafuji Miina (Nakahara Mai),
Onodera Karen - Minagi Mikoto (Ai Shimizu)
Sanada Yukariko - Kazami Mizuho (Inoue Kikuko)
Sugiura Midori - Morino Ichigo (Tamura Yukari))
Oud 26-03-2005, 10:38
Verwijderd
Ghehe
Oud 26-03-2005, 11:26
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Cha schreef op 25-03-2005 @ 13:04 :
Hoewel ik ernaar kijk en alles bijhoud, moet ik wel toegeven dat het nie zo'n geweldige serie is.
En dat als mensen zeggen datet op DBZ lijkt, ik dat wel een beetje vind kloppen...
De manga lezers weten et al, en de anime kijkers komen er al in de buurt...
Spoiler

En dat duurde wel ongeveer 20 chapters lang...
Maar in de manga is 20 chapters net 20 minuten lezen . En niet 20 x 30 minuten waarbij eerst nog 10 minuten wordt herhaald van het vorige stuk.
Oud 27-03-2005, 22:57
D@mien
D@mien is offline
Kben nu met Scrapped Princess bezig....zeer boeiend op dit moment....et heeft de zelfde tekenstijl als FMA, dus dat is eyecandy
Oud 27-03-2005, 23:15
Verwijderd
Hm, ik vind de animatie van Scrapped Princess best wel basic eigenlijk. Voor mij is Pacifica genoeg eyecandy eerste echte 'story based' anime die ik keek trouwens.

Ben nu trouwens bezig met Mahoromatic, dat is pas vet
Oud 27-03-2005, 23:50
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2005 @ 00:15 :
Hm, ik vind de animatie van Scrapped Princess best wel basic eigenlijk. Voor mij is Pacifica genoeg eyecandy eerste echte 'story based' anime die ik keek trouwens.

Ben nu trouwens bezig met Mahoromatic, dat is pas vet
zegt me nix ...dat zie ik niet vaak
waar gaat et over??
Oud 28-03-2005, 00:00
Verwijderd

Nou, het is een ongelooflijke harem anime, het gaat over een kereltje (Misato Suguru) wiens ouders overleden zijn zodat hij alleen in een heel groot huis woont en eigenlijk heeft hij een werkster nodig. Heel toevallig is er een grote intergalactische organisatie die planetaire oorlogen voert en hun sterkste warrior is Mahoro. Maar goed Mahoro heeft nog 30 dagen te leven als ze door blijft vechten, en ongeveer 380 dagen als ze als civilian verder gaat leven. Dus ze wordt naar de aarde gezonden om de werkster van Surugu-san te worden....

Je voelt het al aankomen, een typisch 'geeky kid with glasses meets incredibly cute girl who just happens to have superhuman powers and does anything for him, even those things' pure shounen dus. Maar gelukkig is het wel heel leuk getekend en zijn de karakters echt heel droog (bijvoorbeeld een gestoorde lerares-ouwe vrijster van 30 die continue probeert haar leerlingen te verleiden...echt té ranzig gewoon ). Het is echt behoorlijk ecchi, veel borsten- en billenscènes en heel veel underwear jokes

Er zijn zelfs twee seasons van verschenen en het is helemaal geen slechte serie, staat 76 in de top 200 van animenfo.com
Oud 28-03-2005, 00:13
D@mien
D@mien is offline
kzal es kijken...de omschrijving doet me denken aan DearS
Oud 28-03-2005, 01:20
Kurogane
Kurogane is offline
Ik dacht altijd dat het een drama-anime was, een verhaal met-zoveel-dagen-nog-te-leven, leek me wel vanzelfsprekend.
Ook een leuke Animé; Genshiken, gaat over Otaku's (japanse) met een eigen animé club.
Oud 28-03-2005, 11:00
Verwijderd
Ghehe, ja

Ik wilde Genshiken downloaden maar de torrent die ik had gevonden was dood, dus ik moet nog maar even verder kijken...ach, eerst nog zoveel ecchi te kijken, ook Hand Maid May en Hanaukyo Maid Team nog
Oud 28-03-2005, 12:12
Copycat
Copycat is offline
Video girl ai is ook wel leuk. Het is een romantische serie met veel ecchi momenten.
Oud 28-03-2005, 12:52
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 28-03-2005 @ 02:20 :
Ik dacht altijd dat het een drama-anime was, een verhaal met-zoveel-dagen-nog-te-leven, leek me wel vanzelfsprekend.
Ook een leuke Animé; Genshiken, gaat over Otaku's (japanse) met een eigen animé club.
Genshiken = heersch...jammer dat ie maar 12 eps heeft
Oud 28-03-2005, 14:01
D@mien
D@mien is offline
My-HiME 25 = über....can't wait for 26
Oud 28-03-2005, 14:27
Kurogane
Kurogane is offline
Hoeveel eps heeft MonsTer? Vanaf ep 40 neemt de spanning exponentieel af

De characterdesign van dat beest Mikoto ziet er wel vet uit..Maar als Mai, Mikoto verslaat, dan verdwijnt Ani-eu (zoiets)?

Ik vind Mikoto allang niet maar kawaii.

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 14:29.
Oud 28-03-2005, 15:17
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 28-03-2005 @ 15:27 :
Hoeveel eps heeft MonsTer? Vanaf ep 40 neemt de spanning exponentieel af

De characterdesign van dat beest Mikoto ziet er wel vet uit..Maar als Mai, Mikoto verslaat, dan verdwijnt Ani-eu (zoiets)?

Ik vind Mikoto allang niet maar kawaii.
Monster heeft dr gloofik 52...kmot er nog es aan beginnen...ik hoor dr goede dingen over...

Miroku ziet dr idd super uit ...ik heb werkelijk geen idee hoe 26 gaat lopen...ik heb het voorspellen van deze serie opgegeven...ik hoop alleen maar dat et einde goed is...geen reset ofsow....als iedereen weer tot leven zou komen dan moeten ze gewoon weten wat er gebeurt is enzo....dat maakt et allemaal veel dramatischer
Als dat neit het geval is dan hebben we een zeer fucked up einde..als Mai álles kwijt is wat ze lief had.....
al heb ik een vreemd gerucht gelezen op een forum....iets wat de Seiyuu van Tate had genoemd in een blad ofsow...
Oud 28-03-2005, 15:18
Verwijderd
Dat weten we dus niet. Het is niet zeker vast komen te staan dat Tate de most important person van Mai was, immers hij ging dood toen Mikoto het child van Shiho versloeg. En dat Tate van Shiho de most important person was, was wel duidelijk, maar van Mai is dat dus niet zeker. En het is ook niet zeker of Reito-san wel echt de most imporant person van Mikoto is. Volgens mij zit daar nog wel een flinke mindfuck achter. Maar, dat zien we volgende week
Oud 28-03-2005, 16:12
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2005 @ 16:18 :
Dat weten we dus niet. Het is niet zeker vast komen te staan dat Tate de most important person van Mai was, immers hij ging dood toen Mikoto het child van Shiho versloeg. En dat Tate van Shiho de most important person was, was wel duidelijk, maar van Mai is dat dus niet zeker. En het is ook niet zeker of Reito-san wel echt de most imporant person van Mikoto is. Volgens mij zit daar nog wel een flinke mindfuck achter. Maar, dat zien we volgende week
Ik gok erop dat Mai de most important person is van Mikoto...maar die van Mai....wat ik begreep uit ep 25 was dat Mai niemand meer had...of misschien is et Reito wel dan krijg je pas écht iets vreemds

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten