Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2005, 22:16
Gothic
Gothic is offline
Ff een nieuw topic, oude is oud en van vorig jaar en stond nou niet heel veel in...

Wij willen in juli gaan en dan is het regentijd. Heeft er iemand ervaring mee? Ik heb wel een hoop rondgezocht, maar ik wil toch liever ook wat ervaringen horen...
Oud 31-01-2005, 07:11
thunder110
thunder110 is offline
Hee, ik ben vorig jaar ('04) ook in juli naar Thailand gegaan, en op zich niet veel geregend. Het heeft denk ik op drie á vier dagen een uurtje geregend. 't Was wel benauwd enzo, maar misschien is het ook zo tijdens de droge periode.
Oud 31-01-2005, 10:26
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 31-01-2005 @ 08:11 :
Hee, ik ben vorig jaar ('04) ook in juli naar Thailand gegaan, en op zich niet veel geregend. Het heeft denk ik op drie á vier dagen een uurtje geregend. 't Was wel benauwd enzo, maar misschien is het ook zo tijdens de droge periode.
Heb je veel last gehad van die benauwdheid? En was dat alleen na of voor regen? En was het overal benauwd of alleen in de jungle?
Oud 07-03-2005, 22:44
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 31-01-2005 @ 08:11 :
ik ben in de droge periode geweest en toen was het juist niet benauwd.
Oud 26-03-2005, 12:18
brittje
brittje is offline
Hey Gothic!

Ik kom nu al vijf jaar in Thailand gedurende het regenseizoen (juli/augustus) en het bevalt nog steeds goed hoor.
Het is idd soms benauwd (ook in de steden) en er het kan er echt hard plenzen, maar ja, je bent op vakantie en je duikt toch gewoon lekker de zee of het zwembad in.... Of je gaat lekker ergens wat eten, zijn de Thai erg goed in!

Qua regen wisselt het toch wel per jaar. Ik heb weleens een zomer meegemaakt waarbij het dagenlang achter elkaar bleef regenen, maar de andere jaren, ging het alleen maar om een paar uurtjes in een maand.

Maak je geen zorgen, dat regenseizoen klinkt erger dan het is. Bovendien is het lekker warm

Veel plezier in ieder geval, maar dat zal daar wel lukken!
Oud 12-04-2005, 15:40
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
ik ben 2 jaar terug ook 4 weken naar thailand geweest, het was alleen neit in het regenseizoen.. het was dan ook echt neit benauwd vond ik! mja dit topic gaat meer over het andere seizoen..

het was iig wel heel geslaag en wil zeker terug!!
Oud 16-04-2005, 22:21
Mariekje*
Mariekje* is offline
Mijn broer is van december '03 tot november '04 in Thailand geweest en weet er vast wel meer over te vertellen, ik zal het hem morgen even vragen!
Oud 18-04-2005, 16:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
HvJ schreef op 16-04-2005 @ 23:21 :
Mijn broer is van december '03 tot november '04 in Thailand geweest en weet er vast wel meer over te vertellen, ik zal het hem morgen even vragen!
Oud 22-04-2005, 17:48
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
Citaat:
HvJ schreef op 16-04-2005 @ 23:21 :
gaaaaf!
Oud 26-04-2005, 19:16
Maharani
Maharani is offline
Ik was er in augustus 03, maar het regende alleen de eerste en laatste dag van onze vakantie.
Maar dan ook kei-hard! De laatste dag zaten we op een eiland en het water kwam toen tot je halverwege je kuit bijna.
Oud 01-05-2005, 20:52
Gothic
Gothic is offline
Niet dat het heel belangrijk is, maar kun je daar (goedkoop) puma's kopen ?
Oud 24-05-2005, 11:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-05-2005 @ 21:52 :
Oud 25-05-2005, 23:15
Maharani
Maharani is offline
Ik heb niet echt opgelet op sportschoenen daar, wel zag ik een heleboel andere NEPmerken.
Oud 29-05-2005, 12:25
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-05-2005 @ 21:52 :
allstars (echte) zijn ongeveer 15 euro
puma's weet ik niet, ik denk dat het wel wat scheelt, maar niet zoveel als bij die allstars
Oud 30-05-2005, 21:13
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 29-05-2005 @ 13:25 :
allstars (echte) zijn ongeveer 15 euro
puma's weet ik niet, ik denk dat het wel wat scheelt, maar niet zoveel als bij die allstars
in indonesie waren ze 14 euro
Oud 31-05-2005, 09:58
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2005 @ 22:13 :
in indonesie waren ze 14 euro
oké, vakantieplannen veranderd?!
ze hebben idd veel goedkope (nep)merken, maar let ff op... want ik geloof dat je die niet zomaar in mag voeren.
over die puma's weet ik het eig. niet...
Oud 02-06-2005, 07:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 31-05-2005 @ 10:58 :
oké, vakantieplannen veranderd?!
ze hebben idd veel goedkope (nep)merken, maar let ff op... want ik geloof dat je die niet zomaar in mag voeren.
over die puma's weet ik het eig. niet...
nee, was 2 jaar geleden in Indonesie, toen werden die ook massaal gekocht door een aantal . Ik heb iig gelezen dat je de kaartjes er sowieso af moet halen, zodat het niet snel op handel lijkt. Maar je moet idd beetje oppassen. Gekopieerde dvd's mogen eigenlijk ook niet, maar mn vriend had dat wel bij controle en mocht ze gewoon meenemen.
Oud 12-06-2005, 11:38
Mexx_M
Mexx_M is offline
Ik ga dit jaar voor de 3e keer in Juli naar Thailand (17 juli - 9 augustus) het is dan wel regenseizoen. Maar echt veel regen doet het meestal niet. Af en toe een flinke bui, duurt dan een uurtje en het valt er dan ook flink uit. Maar daarna klaar het snel weer op!! En die regen is af en toe wel lekker, koel je lekker van af

Naar welke plaats(en) ga je?
Oud 12-06-2005, 17:56
Gothic
Gothic is offline
Dag 1 Vlucht naar Bangkok
Dag 2 Aankomst Bangkok
Dag 3 Bangkok, boottocht
Dag 4 Via Nakhon Pathom en Damnern Saduak naar Kanchanaburi / River Kwai
Dag 5 River Kwai
Dag 6 Van River Kwai via Ayutthaya naar Khao Yai
Dag 7 Khao Yai Nationaal Park
Dag 8 Via Phimai naar Khon Kaen
Dag 9 Van Khon Kaen naar Khao Kho
Dag 10 Van Khao Kho naar Sukhothai
Dag 11 Sukhothai
Dag 12 Aankomst Chiang Mai in de middag
Dag 13 Chiang Mai
Dag 14 Trekking
Dag 15 Trekking
Dag 16 Trekking, terug in Chiang Mai in de middag
Dag 17 Chiang Mai, nachttrein naar Bangkok
Dag 18 Busreis Bangkok - Koh Chang
Dag 19 Koh Chang
Dag 20 Koh Chang
Dag 21 Koh Chang
Dag 22 Terug naar Bangkok, \'s avonds vlucht naar Amsterdam
Dag 23 Aankomst in Amsterdam
Oud 14-06-2005, 00:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Een vriend van me is vandaag teruggekomen, hij was er ook tijdens de overstroming, maar heeft daar niets van meegekregen tot hij doorgereisd was naar Australië, begin januari. Hij is vorige maand weer teruggegaan naar Thailand en sinds vandaag weer in Nijmegen. Hij heeft het in ieder geval erg naar z'n zin gehad daar. Een mooi en leuk land.

Als je hun reiservaringen wilt lezen, moet je het maar zeggen.
Oud 14-06-2005, 01:12
Verwijderd
Toch jammer dat je met zon groepsreis gaat. Erg duur en veel beperkingen maar misschien is het in het begin wat beter als je nog niet zoveel reis ervaring hebt.

Volgend jaar ga ik ook voor het eerst naar thailand voor ruim 1 maand. Ik wil zeker 1 week in Bangkok, en het naar het zuiden toe.
Oud 14-06-2005, 05:18
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-06-2005 @ 01:21 :
Een vriend van me is vandaag teruggekomen, hij was er ook tijdens de overstroming, maar heeft daar niets van meegekregen tot hij doorgereisd was naar Australië, begin januari. Hij is vorige maand weer teruggegaan naar Thailand en sinds vandaag weer in Nijmegen. Hij heeft het in ieder geval erg naar z'n zin gehad daar. Een mooi en leuk land.

Als je hun reiservaringen wilt lezen, moet je het maar zeggen.
ja die wil ik wel lezen... staan die ergens op internet?
Oud 14-06-2005, 13:04
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-06-2005 @ 06:18 :
ja die wil ik wel lezen... staan die ergens op internet?
PM, ik weet niet of hij het zo cool vind als ik die overal ga posten, ook al is het openbaar.
Oud 15-06-2005, 10:20
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Syphon schreef op 14-06-2005 @ 02:12 :
Toch jammer dat je met zon groepsreis gaat. Erg duur en veel beperkingen maar misschien is het in het begin wat beter als je nog niet zoveel reis ervaring hebt.
Ik ben al 3x eerder op groepsreis geweest en ik vind het ontzettend leuk en gezellig. Je hoeft niets te regelen, je stapt in de bus, je zegt wat je wilt doen in de volgende plaats en alles wordt voor je geregeld, je hoeft alleen maar mee te gaan.
Zoveel beperkingen heb je niet, het enige is dat je midden in de reis niet ergens langer kunt blijven, maar als je dat wil, kun je aan het einde terug.
Verder is het ontzettend gezellig. Veel mensen, en na een dag kom je terug en heeft iedereen verschillende verhalen over de dag en dat is echt superleuk. Zo maak je meer mee van het land, dan als je het zelf zou doen.
Je kunt zo lui en actief zijn als je zelf wil. Wil je zelf dingen regelen, mag je, wil je dat niet, dan is het een kwestie van aanschuiven en hoef je nergens aan te denken. Heerlijk relax en lui...
Oud 15-06-2005, 18:42
Verwijderd
Tja lekker relax is het wel maar ik kies toch meer voor vrijheid en stel liever mijn eigen reis samen en bepaal liever waar ik ga en sta.

Maar thailand lijkt mij sowiezo leuk. Kan echt niet wachten! Ik moet alleen nog 10/11 maanden wachten.
Advertentie
Oud 15-06-2005, 21:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Syphon schreef op 15-06-2005 @ 19:42 :
Tja lekker relax is het wel maar ik kies toch meer voor vrijheid en stel liever mijn eigen reis samen en bepaal liever waar ik ga en sta.

Maar thailand lijkt mij sowiezo leuk. Kan echt niet wachten! Ik moet alleen nog 10/11 maanden wachten.
ik nog maar 17 dagen ...

De plekken waar we heen gaan, zijn de plekken waar je iig geweest 'moet' zijn. Ik kan altijd nog nog een keer gaan en dingen waar ik niet genoeg tijd had nog een keer te bezoeken en andere plekken. Daarnaast heb ik niet de tijd om zelf dingen uit te zoeken .
Oud 19-06-2005, 11:13
Mexx_M
Mexx_M is offline
Nou Gothic.. jij gaat je wel vermaken

Veel plezier!!
Oud 19-06-2005, 20:20
nl2suzy
nl2suzy is offline
Mijn neef woont in thailand, hij is daar reisleider..
Oud 30-06-2005, 00:07
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-06-2005 @ 18:56 :

Dag 17 Chiang Mai, nachttrein naar Bangkok

ik heb ook in die nachttrein gezeten. Jammer dat ik ziek was alleen. De trein is van de buitenkant heel mooi, van binnen wat minder, maar de bedden zij best oké en zolang het licht is zou ik zeggen: Kijk lekker naar buiten!
Oud 30-06-2005, 00:08
Fantôme
Fantôme is offline
Welk hotel zit je in Chiang Mai? of zit je niet in een hotel?
jammer dat je niet ook naar Chiang Rai gaat, dan had je ze ff de groeten kunnen doen (die mensen in dat hotel waren echt super aardig )
Oud 30-06-2005, 00:09
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 19-06-2005 @ 21:20 :
Mijn neef woont in thailand, hij is daar reisleider..
cool! zo'n vrouw die een hotel runt in Thailand vroeg mij ook wat voor een studie ik deed. Als ik nu iets in toerisme deed wou ze me namelijk graag terugzien om reisleider te worden lol
Oud 30-06-2005, 00:09
Fantôme
Fantôme is offline
laatste bericht ff
Meid, alvast heel veel plezier zaterdag en een goede reis! ben benieuwd naar jóu Thailand ervaringen
Oud 01-07-2005, 07:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 30-06-2005 @ 01:08 :
Welk hotel zit je in Chiang Mai? of zit je niet in een hotel?
jammer dat je niet ook naar Chiang Rai gaat, dan had je ze ff de groeten kunnen doen (die mensen in dat hotel waren echt super aardig )
http://chiangmaihotels.chiangdao.com...el/details.htm
Oud 18-07-2005, 21:06
BoerBertus
BoerBertus is offline
Ik ga in oktober voor een half jaar naar Australië en op de terugreis heb ik een stop over in Thailand (die ik zo lang kan maken als ik wil). Nu was ik benieuwd of iemand misschien weet hoe/waar ik aan (vrijwilligers)werk kan komen. Ik heb al naar vrijwilligerswerk gezocht maar dat kost je zo weer honderden euro's voor een paar weken, en ik zoek eigenlijk vrijwilligerswerk dat mij in principe niks kost (op reiskosten en verdere eigen kosten na) en waar ik dus kost en inwoning krijg. Weet iemand waar ik dat kan vinden? Of anders waar ik voor een korte periode gewoon werk kan vinden?

Alvast bedankt.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten