Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar waarom pak je Joden en allochtonen? Dat bewijst gewoon jouw domheid, gebruik je verstand.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
van de aard van, vol bittere spot Hij bedoelde het sarcastisch, cynisch, spottend. Gebruik je verstand.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt jezelf TE belachelijk gemaakt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Voor de rest was ik de draad in je verhaaltje vrij snel kwijt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En omdat ik erg vriendelijk ben zal ik on topic reageren: Ik geloof niet dat de Eerste Kamer fractie van de PvdA (en dus niet Wouter Bos) tegen een gekozen burgemeester heeft gestemd zodat dan het kabinet zal vallen. En ik denk ook niet dat dat gebeurt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt me nogal raar in zo'n setting dat D'66 zijn zin zou krijgen. Je kon sowieso uit peilingen, polls onder stemmers, et cetera en ook uit het zetelverloop van D'66 opmaken dat de gekozen burgemeester onder het volk helemaal geen issue is. Lijkt me nogal vreemd als iedereen dan ineens alles op alles zou moeten zetten op dat partijtje toch zijn zin te geven. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals destijds ook al werd opgemerkt: CDA en VVD bieden D'66 gewoon wat snoepjes aan, maar ze zetten zich absoluut niet in om die ook echt te helpen verwezenlijken. Bestuurlijke vernieuwing was namelijk helemaal niet het primaire doel van CDA/VVD. Het enige doel van die snoepjes was om een kabinet te kunnen vormen met D'66. Ze hebben gewoon weer voor lijm gespeeld. Het primaire doel van dit CDA/VVD-kabinet was het moderniseren van de sociale zekerheid en het uitvoeren van een uiterst rechts-conservatieve veiligheids- en justitie-agenda. D'66 heeft geen merkbare invloed gehad op het beleid van dit kabinet. D'66 is gewoon gebruikt. Dat is ook de sfeer die heerst onder de leden. Zie het artikel 'Kiezersleed' in Voorkant, de Volkskrant van gister. En dat zo'n klein partijtje zijn ideologie nastreeft is geen probleem, maar dan moeten ze niet zo zielig doen als dat niet lukt. Er is gewoon weinig draagvlak voor, of althans misschien wel draagvlak maar geen interesse. Het laat mensen gewoon koud. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Uiteraard is het zo dat D66 snoepjes voorgehouden kreeg van VVD en CDA, maar feit is dat ze die dus hadden gekregen als de PvdA niet had tegengestemd. En derhalve was deelname aan het kabinet vanuit het perspecfief van D66 geslaagd geweest, los van de intenties van VVD en CDA. Een regeerakkoord is niks anders dan elkaar snoepjes geven, toegeven aan bepaalde eisen van een partij, en van daaruit een akkoord ontwerpen waar je als alle deelnemende partijen voor een deel achter staat. Dat ze nu D66 laten vallen als een baksteen zal niemand verbazen, partijen denken alleen maar aan zichzelf; logisch ook. Het zou net zo goed de VVD kunnen zijn die het CDA laat vallen, of andersom. Of ze nou in een coalitie zitten of niet. ![]() Trouwens, de komma in D'66 mag je weglaten, die heeft D66 een aantal jaar terug afgeschaft namelijk. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En wat betreft het politiek opportunisme: Ik heb geloof ik ook ontkent dat andere partijen het niet deden. Sterker nog, ik heb al meerdere keren aangegeven dat dit JUIST het geval was. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En natuurlijk was het schrappen van art. 131 GW slechts een eerste stap richting de gekozen burgemeester. Het was echter wel de meest belangrijke stap die genomen moest worden om de gekozen burgemeester in te voeren. Dat de PvdA tegenstemde vanwege allerlei bezwaren blijft opmerkelijk, ook vanwege het feit dat de coalitie het niet eens was over de exacte invulling van de burgemeestersverkiezing en -functie. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben de PvdA-Eerste Kamer-senatoren dankbaar dat ze hier tegen hebben gestemd! ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vind het verder maar een eng idee dat mensen als de TS mogen meebeslissen wie ons land regeert. ![]() Laatst gewijzigd op 26-03-2005 om 15:36. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Dit geldt overigens ook voor VVD. Van het CDA weet ik het niet zeler, maar het zou me niet verbazen als zij ook achter een gekozen burgermeester staan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PvdA: kabinet negeert racisme Verwijderd | 68 | 08-06-2006 18:38 | |
Felle kritiek op PvdA-oproep tot verzet MissCzechMeOut | 52 | 08-02-2004 14:32 | |
Lijstverbinding PvdA en GroenLinks in Europa Gatara | 15 | 12-12-2003 18:43 | |
Tegenbegroting PvdA krijgt negatief onthaal MissCzechMeOut | 92 | 02-10-2003 20:59 | |
Wouter Bos overwoog PvdA op te heffen Anne | 21 | 27-06-2003 12:50 | |
Kiezer eist premierkandidaat PvdA Atje85 | 35 | 16-01-2003 11:24 |