een paar jaar geleden, lustte ik geen artisjokken. toen mijn moeder het later nog eens op tafel zetten dacth ik eerts tjeezus ze weet dat ik het echt niet lust. maar ik dacht hey, toch proberen. en nu ben ik er verzot op.
dus: groentes opnieuw proberen (ik probeer blauwe kaas en kaasfondue ook nog elk jaar opnieuw..) is een optie.
wat dacht je van: andere dingen erbij eten? ik heb een ongelofelijke hekel aan rucola puur, maar op een broodje met kaas of in een stampje is het wel te harden. zoals al eerder gezegd kan een sausje ook helpen (al vind ik bijvoorbeeld bloemkool veel lekkerder zonder kaassaus)
Ga ook eens bij jezelf na: is het niet het imago van de groente die ervoor zorgt dat je het niet lust? Toen mijn zus klein was lustte ze geen spruitjes, maar toen mijn vader zei dat het moksiemokie heette, vond ze het wel lekker. Natuurlijk is dit een simpel voorbeeld, maar het zou best kunnen dat jij denkt dat je geen groenten lust maar het eigenlijk wel lust. Alleen weet je dat niet.
Probeer groenten ook eens rauw. Rauwe paprika bijvoorbeeld, of tomaat. Of bak ze in plaats van ze te koken. Er zijn zo veel mogelijkheden, als je wat verder kijkt.
Ikzelf ben dol op bijna alle groente en fruit, behalve dus rucola. Ik snap eigenlijk ook niet dat je geen groente lust. het is allemaal zo verschillend! Ik denk dan ook dat het voor een groot deel tussen je oren zit. Succes in ieder geval.