Oud 27-03-2005, 11:36
losingxmind
losingxmind is offline
Ik haat groenten & gruit.
IUk eet daar dus echt bijna nix van.
Tis ni da ik dik ben ofzo, ik ben .. mager

Zijn er nog mensen die da hebben.
Tis zo juist dat ik niks gezond eet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2005, 11:45
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Dik zijn is ook niet de enige manier om ongezond te zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 11:46
losingxmind
losingxmind is offline
I know.
Tis daarmee dat ik het vraag
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 12:15
Miracle
Miracle is offline
Allereerst: kun je niet proberen wat normalere zinnen te formuleren, het is érg slecht leesbaar.

Daarnaast heeft dik/dun niet direct veel te maken met ongezond/gezond eten. Als je veel groente/fruit eet betekent dat absoluut niet dat je daar dun van wordt.
Factoren waar je dik van wordt: veel vet, veel teveel eten, onregelmatig eten. Dit is alleen per persoon verschillend, het hangt van meer factoren af en het is moeilijk precties te zeggen waar je dik van wordt.
Tip: probeer toch groente en fruit te eten wat je lekker vind en zorg dat je niet dik wordt.
Oud 27-03-2005, 13:07
losingxmind
losingxmind is offline
sure .
Zal ik doen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 21:20
frizzy
frizzy is offline
Ik vind groente ook echt NIET lekker... fruit daarentegen wel...
Maar als we groente eten, laat ik het eigenlijk altijd staan Tot ergenis van mn moeder, omdat ze dan altijd vind dat ze voor niks in de keuken staat. Maar ze weet dat ik 't toch niet eet!!!

Mja... hier nog 1 die geen groente lust/eet. En ik ben ook niet dik... eerder slank, mja ik eet ook niet ongezond (zoals veel snoep, chips, vette happen) eerder veel brood enzo....
Oud 27-03-2005, 21:52
Bloem
Bloem is offline
Ik vind het juist wel erg lekker, maar ook pas sinds kort, 'vroeger' hield ik er ook niet van.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 23:26
bracelance
bracelance is offline
als je 13 big-mac's per dag eet dan krijg je ook genoeg groente binnen hoor...
Oud 28-03-2005, 10:12
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Vitaminegebrek en hart en vaatziekten gaan heel snel weer over, maak je maar ni druk.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 10:15
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 28-03-2005 @ 00:26 :
als je 13 big-mac's per dag eet dan krijg je ook genoeg groente binnen hoor...
Maar volgens mij niet de voedingsstoffen die er in "normale" verse groenten zitten...

Eén van mijn zusjes lustte vroeger ook vrijwel niets qua groente, nu nog steeds erg weinig. Zelf lust ik niet alles, maar wel een stuk meer dan vroeger. En van fruit lust ik het meeste wel.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 11:14
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-03-2005 @ 11:15 :
Maar volgens mij niet de voedingsstoffen die er in "normale" verse groenten zitten...

Eén van mijn zusjes lustte vroeger ook vrijwel niets qua groente, nu nog steeds erg weinig. Zelf lust ik niet alles, maar wel een stuk meer dan vroeger. En van fruit lust ik het meeste wel.
dan eet je er 14, miereneuker

ik eet alles, dus ook veel groente en fruit. Voornamelijk in de lente en zomer veel fruit.
Oud 30-03-2005, 13:14
JJ13
JJ13 is offline
groente eet ik bijna niet, alleen als ik thuis ben. fruit eet ik wel vaker (krijg ik altijd van mn moeder mee)
Oud 30-03-2005, 13:48
Iduna
Iduna is offline
De relatie tussen groente en fruit en dik of mager zijn, is er niet.
Groente en fruit zijn gewoon goed voor je.

- Probeer eens een andere groente.

- probeer iets dat je vroeger niet luste nog een keer.

- maak de groente eens anders klaar, andere saus er over, wokken in plaats van koken en dat soort dingen.

Waarom lust je geen fruit (ik weet niet of je een snoeper bent)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:35
Flijn
Flijn is offline
Ik vind 'niet lusten' eigenlijk niet echt een argument om maar helemaal geen groente te eten. Neem wat minder, mix het, gooi er sausjes overheen, knijp je neus dicht,... maar hoe vreselijk kan het zijn om even snel een paar happen groente naar binnen te werken?

Ik snap heus wel dat je sommige dingen niet door je keel krijgt, maar goed eten is toch een kwestie van voor jezelf zorgen. (En het is ook fijn voor degene die kookt)

In het echt ben ik helemaal niet zo'n moraalridder

Oja en dit is allemaal algemeen bedoeld
Oud 30-03-2005, 21:24
Verwijderd
Zit er echt niets tussen wat je lust? Lijkt me raar
Maar goed; dwing jezelf toch fruit en groente te eten, ook al vind je het niet zo lekker. Dat je mager bent wil niet zeggen dat je gezond eet.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 09:32
Roos
Roos is offline
Mensen die geen groenten lusten zijn aanstellers.
Oud 31-03-2005, 11:36
Nebel
Nebel is offline
ik ben verzot op groenten en fruit.. vooral fruit
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 12:08
Verwijderd
Citaat:
frizzy schreef op 27-03-2005 @ 22:20 :
Ik vind groente ook echt NIET lekker... fruit daarentegen wel...
Maar als we groente eten, laat ik het eigenlijk altijd staan Tot ergenis van mn moeder, omdat ze dan altijd vind dat ze voor niks in de keuken staat. Maar ze weet dat ik 't toch niet eet!!!

Mja... hier nog 1 die geen groente lust/eet. En ik ben ook niet dik... eerder slank, mja ik eet ook niet ongezond (zoals veel snoep, chips, vette happen) eerder veel brood enzo....
Moeders hebben nu eenmaal die neiging om het te blijven proberen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 23:32
Monchoutaart
Monchoutaart is offline
een paar jaar geleden, lustte ik geen artisjokken. toen mijn moeder het later nog eens op tafel zetten dacth ik eerts tjeezus ze weet dat ik het echt niet lust. maar ik dacht hey, toch proberen. en nu ben ik er verzot op.
dus: groentes opnieuw proberen (ik probeer blauwe kaas en kaasfondue ook nog elk jaar opnieuw..) is een optie.

wat dacht je van: andere dingen erbij eten? ik heb een ongelofelijke hekel aan rucola puur, maar op een broodje met kaas of in een stampje is het wel te harden. zoals al eerder gezegd kan een sausje ook helpen (al vind ik bijvoorbeeld bloemkool veel lekkerder zonder kaassaus)

Ga ook eens bij jezelf na: is het niet het imago van de groente die ervoor zorgt dat je het niet lust? Toen mijn zus klein was lustte ze geen spruitjes, maar toen mijn vader zei dat het moksiemokie heette, vond ze het wel lekker. Natuurlijk is dit een simpel voorbeeld, maar het zou best kunnen dat jij denkt dat je geen groenten lust maar het eigenlijk wel lust. Alleen weet je dat niet.

Probeer groenten ook eens rauw. Rauwe paprika bijvoorbeeld, of tomaat. Of bak ze in plaats van ze te koken. Er zijn zo veel mogelijkheden, als je wat verder kijkt.

Ikzelf ben dol op bijna alle groente en fruit, behalve dus rucola. Ik snap eigenlijk ook niet dat je geen groente lust. het is allemaal zo verschillend! Ik denk dan ook dat het voor een groot deel tussen je oren zit. Succes in ieder geval.
Oud 02-04-2005, 10:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
Roos schreef op 31-03-2005 @ 10:32 :
Mensen die geen groenten lusten zijn aanstellers.
Mee eens. Krijg ik echt 't beeld voor me van zo'n klein kind wat loopt te janken dat 't geen groenten wil.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 10:36
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Inderdaad, probeer er eens wat anders mee te doen. Ik lust bijvoorbeeld geen koude groentes, maar wel warme komkommer en paprika.

En ik houd ook niet zo van de meeste groentes, maar er is allicht wel íets dat je lust. Probeer dingen uit de diepvries en potjes en zo, dat is vaak lekkerder dan dat verse spul. En anders wat sausjes en zo

Voor misleiding ben je denk ik wat oud (bij mijn zusje: nee, het is geen jam, het is gewoon gelei), maar je moet er inderdaad wel voor openstaan. Niet bij voorbaat denken van: ah, dit lust ik toch niet.
Oud 02-04-2005, 14:11
Mara
Mara is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 02-04-2005 @ 11:36 :
Voor misleiding ben je denk ik wat oud (bij mijn zusje: nee, het is geen jam, het is gewoon gelei), maar je moet er inderdaad wel voor openstaan. Niet bij voorbaat denken van: ah, dit lust ik toch niet.
Deden mijn ouders ook: 'Nee, het is geen koolraap, het is knollekool!'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten