Oud 31-03-2005, 17:37
Skilly
Skilly is offline
Hallo allemaal,

Hoe zal ik beginnnen?

Heb je geen tijd om te lezen? Lees dan de vetgedrukte.

Ik ken een mevrouw, ze is vaak actief. Sport etc. Ze gaat 3 keer per week naar de sportschool. Met meestal 1 dag tussenpauze. Ze blijft daar 1 uur trainen.
Dat doet ze al ongeveer 1,5 jaar.

Maar nu als ze bijvoorbeeld gaat fietsen. Heeft ze opeens last van haar luchtpijp. Dus ongeveer net waar haar romp begint. Bij de begin van de luchtpijp. Het doet dan opeens zeer. Dat is meestal als ze dus actief bezig is. Het blijft zo een tijdje en het gaat weg als ze rustig gaat zitten.

Als ze vb opeens gaat bukken, of wil opstaan doet het pijn. Ik vraag me af of iemand hiermee ervaring heeft? Ik denk iets aan Astma. Maar dat denk ik niet, want dat zal je echt moeilijk ademen. En dat heeft ze dus niet. Ze kan gewoon ademen, alleen niet bukken. En het doet erg pijn.

Ohja ze is 40 jaar, kan dat iets te maken hebben met de leeftijd

Met vriendelijke groet,

Skilly
Oud 31-03-2005, 17:57
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Kan vanalles zijn, beozekje aan de dokter kan nooit kwaad.
Wat voor pijn is ook van belang? Steken, zeurderig, brandend etc? Hoe lang blijft de pijn? Hoe verloopt de tijd dat ze pijn heeft (als in: wordt het steeds erger, neemt het langzaam af (in welk tijdsbestek?), doet het bij in of uitademen meer pijn?)). Heeft ze astma? Of een geschiedenis met longproblemen?
etc. etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 18:10
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 31-03-2005 @ 18:57 :
Kan vanalles zijn, beozekje aan de dokter kan nooit kwaad.
Wat voor pijn is ook van belang? Steken, zeurderig, brandend etc? Hoe lang blijft de pijn? Hoe verloopt de tijd dat ze pijn heeft (als in: wordt het steeds erger, neemt het langzaam af (in welk tijdsbestek?), doet het bij in of uitademen meer pijn?)). Heeft ze astma? Of een geschiedenis met longproblemen?
etc. etc. etc.
Het zijn steken. De pijn kan uren blijven als ze bv hard gesport heeft. Het neemt heel langzaam af. En ze heeft geen longproblemen gehad en ook geen astma.
Oud 31-03-2005, 21:56
Roos
Roos is offline
Dit is echt te weinig informatie om er iets zinnigs over te zeggen. Ik zou naar de huisarts gaan: die kan nog wat vragen stellen, wat onderzoek doen en dan beter helpen.

Maar die pijn in de luchtpijp: hoe voelt ze dat? tijdens de inademing bijvoorbeeld? En weet ze zeker dat de pijn in de luchtpijp zit? Is het mogelijk dat de pijn ergens anders zit?

Nou ja ik adviseer toch even een bezoekje aan de huisarts, nogmaals er kunnen veel oorzaken voor te verzinnen zijn
Oud 31-03-2005, 22:06
Silverchoice
Silverchoice is offline
Als ze nooit eerder longklachten (hoesten, kortademig oid) gehad heeft, is astma erg onwaarschijnlijk. Wat het wel is kan ik met deze info ook weinig over zeggen -> huisarts?
Oud 01-04-2005, 16:53
Skilly
Skilly is offline
ok bedank voor alle racties...
Het is inderdaad via een forum/internet meilijk vast te beschijven als je de persoon zelf niet bent

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten