Ok mensen, voordat jullie met hulp komen, alvast bedankt voor eventuele reacties. Ik vertel me verhaal echter gewoon omdat ik even ergens kwijt wil
Mijn vader heeft namelijk een spierziekte (deze ziekte is zo zeldzaam dat er nog geen eens een naam is) en de laatste tijd heeft hij erg veel pijn, echt heel veel pijn.
Ik ken mijn vader niet anders dan mijn vader. Een man die voor me zorgt en van me houd wat er ook gebeurt. Vaak vroegen ze mij dan ook toen ik klein was van, zit je er dan niet mee. Natuurlijk zat ik er niet mee omdat mijn vader nooit echt pijn had, gewoon vrolijk was en ik niet beter wist...
Tot dus ongeveer 2 of 3 weken geleden. Ik merk aan zoveel dingen, denk aan humeur prikelbaar etc., dat mijn vader zoveel pijn heeft en gewoon niet meer wil dat ook ik erg moe wordt, lichaamlijk en psychisch. Ik wil graag zoveel voor mijn vader willen doen, zoveel willen betekenen, maar het lukt me gewoon niet. Soms voel ik mij daar ook heel erg schuldig over, omdat mijn zus het wel kan (woont op zichzelf en nog doet ze veel hier thuis voor mijn vader).
Maar niet alleen hierom schuld, ook tegenover mijn moeder. Ze weet dat ik er mee zit maar meer dan dat weet ze niet, ze ziet mij meestal als een jongen, haar zoon, die snel kwaad wordt, die liever alleen maar achter een pc of playstation zit niets te doen. Terwijl ik wel wil maar het gewoon niet kan...
Soms weet ik het gewoon niet meer. Gewoon op... Soms wil ik ook gewoon niet naar school, gewoon slapen, niet denken aan al dat wat mijn pap last van heeft, aan alles wat ik wil maar niet kan... Nee, ik ben gewoon op