Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2005, 16:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
omg
zulke leraren zijn echt erg... ik bedoel, halloooo ben je een leraar of wat? hij is echt gek... ik heb ook zo'n soort leraar maar hij is niet mijn mentor en ik heb geen problemen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2005, 16:29
tourmalijn
tourmalijn is offline
idd nogal aso ja
Oud 25-03-2005, 16:43
shy gurl
shy gurl is offline
Ik heb veel verschillende mentoren gehad, sommige waren overdreven aanwezig, die vroegen de hele tijd hoe het ging enzo, en sommige kon het ook helemaal niks schelen. Die ik nu heb vraagt heel vaak hoe het is enzo, en je moet na elke periode 'op gesprek' komen. Eerst vond ik dat heel overdreven, maar het was tot nu toe wel gezellig, dus dan is het ook niet zo erg..
Oud 25-03-2005, 16:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
ik vind ook echt niet dat leraren moeten doen alsof ze je vrienden zijn, daar heb ik zooooooooooooooooooo'n hekel aan. ik bedoel, je bent leraar... gedraag je dan ook zo! dat is toch hartstikke onprofessioneel

tuurlijk moeten ze wel aardig zijn, maar blijf gewoon beleefd... doe niet alsof je one of the guys bent ofzo.. gewoon: dont get too comfortable
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:08
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
mijn mentor is echt zo'n patisch mens met de 2 deuzigste kinderen op school in het eerste mentorgesprek zei ze dat ik beter van school af kon gaan, omdat ik toch mbo wil doen (doe Havo), maar mijn ma vindt het juist belangrijk dat ik een dilpoma haal. nu zegt ze allemaal van ;'Oh wat goed dat je doorgaat!' echt een strontwijf!
Oud 25-03-2005, 17:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
waarom zit je op havo als je mbo wil doen? beetje zonde van je tijd, niet?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-03-2005 @ 18:08 :
waarom zit je op havo als je mbo wil doen? beetje zonde van je tijd, niet?
Wat een dikke onzin.
Ik doe hbo en heb vwo gedaan.
En?
Nu kan ik altijd nog een universitaire studie doen, mocht ik dat willen. (Of mocht deze studie me uiteindelijk toch niet lukken, wat niet te hopen is).
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:06
Verwijderd
Welke mentor?

In de eerste had ik een mentor, we hadden ook wiskunde en gym van haar, zij was er echt voor haar mentorklas, je kon goed met haar praten en ze kon ook goed lesgeven.

In de tweede had ik een rare leraar Engels (en dat vak vind ik ook vreselijk ), volgens mij had je daar alleen wat aan als je zelf initiatief nam, maar dat weet ik niet meer zo zeker.

In de derde op de ene school had ik een leraar aardrijkskunde, die was wel aardig en een goede docent ook. In de derde op de andere school had ik echt de tofste, beste, leukste, liefste, enz. leraar van de school. Dat was (is) echt een geweldige man, een geweldige docent en een geweldige mentor. En dat vond iedereen (en dan bedoel ik dus ook ècht iedereen).

In de vier mavo had ik mentor waar ik niet mee overweg kon...ze was/deed dom, had d'r ogen in d'r broekzak zitten, ed. En ze gaf wiskunde, maar sloeg aardig wat stof over omdat "je dat toch alleen maar nodig had als je wiskunde B op de havo wilde doen". Misschien had ze even kunnen vragen wie dat van plan was en dan die mensen de mogelijkheid kunnen geven de stof wel te maken ed?

In vier havo moesten we een mentor kiezen, maar ik had maar van weinig van de mensen waar je uit kon kiezen les (was een voorwaarde) en één van de drie waar ik les van had koos iedereen al, één was megalomp, die wilde ik echt niet, dus koos ik de derde. Hij was een beetje vaag, zei bij alles "wat denk je zelf?" ed...als ik dat wist dan was ik toch niet naar hem toegegaan? En het was ook geen megagoede leraar (hij gaf handelswetenschappen en recht). Op dat moment had ik erg weinig aan hem. Gelukkig was er een leraar Nederlands die wel was.

In de vijfde kregen we weer mentor "toegewezen", werd onze economieleraar (die hadden we in de vierde ook gehad), we waren er in eerste instantie erg blij mee, in de loop van het jaar veranderde dat echter erg...

Wil je ze van het hbo ook nog weten?

Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 18:08.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 19:39
tourmalijn
tourmalijn is offline
bij ons is het zo dat je de mentor die je in de vierde hebt ook in de vijfde hebt , tenzij je blijft zitten
Oud 25-03-2005, 20:28
Verwijderd
Mentor in de eerste en derde (lerares Nederlands, en soms Latijn en Godsdienst): vreselijk. Ze had de pik op sommige mensen, vond mij erg aardig (nog steeds, maar ik probeer haar te vermijden). Ik heb niets aan haar gehad, maar ik had ook niet echt problemen. In de tweede had ik een mentor, mijn leraar wiskunde, die op zich wel aardig was maar waar ik niet bijzonder veel aan heb gehad.

Nu, bovenbouw, heb ik als mentor mijn leraar Duits. Hij is aardig en erg behulpzaam, maar na wat problemen van vorig jaar vertrouw ik hem niet echt meer. Maar goed, qua academische problemen is hij prima.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 20:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 25-03-2005 @ 18:54 :
Wat een dikke onzin.
Ik doe hbo en heb vwo gedaan.
En?
Nu kan ik altijd nog een universitaire studie doen, mocht ik dat willen. (Of mocht deze studie me uiteindelijk toch niet lukken, wat niet te hopen is).
Je kunt sowieso na een jaar hbo (als je je P (propedeuse ofzo) haalt), overstappen naar de uni
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 13:49
muts8848
muts8848 is offline
brugklas: waardeloos, ontzettende eikel
3de klas: ging wel, je had er niks aan. (Dat dacht ook onze engels lerares en ging toen de mentrix uithangen --> errug!!!)
4de klas: mentor zag ik eigenlijk nauwelijks, maar hij heeft het wel medemogelijk gemaakt dat ik naar vwo mocht
5de klas: ontzettende eikel, heeft hele jaar niks anders gedaan dan medetedelen dat hij eindelijk met de vut mocht, en ja hij is weg
6de klas: wel aardige vent, neemt het ook wel voor ons op, maar goed dat kan ik inmiddels zelf wel. (ben niet zo graag geziene 'klant' bij unitdirecteur )

maar goed, wat is dan het nut van een decaan???
Oud 26-03-2005, 15:06
Verwijderd
Ben ik nou de enige die positief kan zijn over m'n mentoren? Nouja misschien hebben wij gewoon aardigere docenten daar kan het ook aan liggen .

Ik heb eigenlijk altijd wel mentoren gehad waar het mee klikte. Begripvol, behulpzaam, betrokken.. Ze hadden altijd tijd voor je als dat even nodig was. En je hebt om de twaalf weken een gesprekje over je vorderingen/problemen die je tegenkomt.

Ik vind het goed dat er bij mij op school twee mentoren op 1 klas staan. Als je het niet kan vinden met de ene dan kan je altijd nog naar de ander toe
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 15:21
tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
maar goed, wat is dan het nut van een decaan???

Een decaan helpt bij loopbaan orientatie
Oud 26-03-2005, 16:51
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
sazyah schreef op 26-03-2005 @ 16:21 :
Een decaan helpt bij loopbaan orientatie
De onze niet hoor. De onze die zeurt af en toe 'weet je al wat je gaat doen?'. Nee mens, daar bent u voor!

Gelukkig weet ik al wat ik ga doen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:53
tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
Gelukkig weet ik al wat ik ga doen
ik ook
Oud 26-03-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 26-03-2005 @ 17:51 :
De onze niet hoor. De onze die zeurt af en toe 'weet je al wat je gaat doen?'. Nee mens, daar bent u voor!
Ze is er om je informatie te geven over opleidingen, eventueel gesprekken met je te voeren enz., niet om de keuze te maken wat je gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:54
tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2005 @ 18:31 :
Ze is er om je informatie te geven over opleidingen, eventueel gesprekken met je te voeren enz., niet om de keuze te maken wat je gaat doen.
de informatie die ze geeft zal waarschijnlijk meebepalen welke opleiding jij wilt gaan doen
niet in alle gevallen natuurlijk
Oud 26-03-2005, 18:16
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2005 @ 18:31 :
Alleen geeft zij geen informatie Ohja, wel over medicijnen studeren, als je medicijnen gaat studeren is ze heel behulpzaam.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:17
tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
Sketch schreef op 26-03-2005 @ 19:16 :
Alleen geeft zij geen informatie Ohja, wel over medicijnen studeren, als je medicijnen gaat studeren is ze heel behulpzaam.
Alsof iedereen medicijnen gaat studeren

Waarom is ze dan zelf geen medicijnen gaan studeren
Oud 26-03-2005, 18:42
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
sazyah schreef op 26-03-2005 @ 19:17 :
Alsof iedereen medicijnen gaat studeren

Waarom is ze dan zelf geen medicijnen gaan studeren
Je kent het verschijnsel dat kinderen de dromen van hun ouders moeten verwezenlijken? Ik denk dat onze decaan niet goed genoeg was om medicijnen te studeren, nu moeten wij, arme leerlingen, haar droom realiseren.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:45
tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
Sketch schreef op 26-03-2005 @ 19:42 :
Je kent het verschijnsel dat kinderen de dromen van hun ouders moeten verwezenlijken? Ik denk dat onze decaan niet goed genoeg was om medicijnen te studeren, nu moeten wij, arme leerlingen, haar droom realiseren.
Ik heb medelijden
Oud 26-03-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
sazyah schreef op 26-03-2005 @ 18:54 :
de informatie die ze geeft zal waarschijnlijk meebepalen welke opleiding jij wilt gaan doen
niet in alle gevallen natuurlijk
Ze geeft geen informatie als je daarom vraagt?

Maar goed, de meeste mensen mankeren zelf ook niets en kunnen zelf ook wel informatie aanvragen, lijkt me... Bij ons op school wist 3/4 van de leerlingen niet eens dat er een decaan was, laat staan wie het was.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:47
tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2005 @ 19:46 :
Ze geeft geen informatie als je daarom vraagt?

Maar goed, de meeste mensen mankeren zelf ook niets en kunnen zelf ook wel informatie aanvragen, lijkt me... Bij ons op school wist 3/4 van de leerlingen niet eens dat er een decaan was, laat staan wie het was.
Ik maak er ook meestal geen gebruik van alleen maar om vrij te vragen voor meeloopdagen
Oud 26-03-2005, 20:28
Verwijderd
Ach mijn decaan, tevens mentor, wist niet eens dat het vrije deel van het studie huis 1000 uur was, dus alles wat ze zegt neem ik maar met een korrel zout..

Maargoed dat was vorig jaar!

Nu heb ik tenminste fatsoenlijke en mensen met verstand
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 10:19
tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
Nu heb ik tenminste fatsoenlijke en mensen met verstand
Ik ben jaloers op je
Oud 27-03-2005, 13:24
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Nu heb ik tenminste fatsoenlijke en mensen met verstand [/B]
Bestaan die nog in het onderwijs? Bij ons op school zijn ze iig ver te zoeken.

Qua studiekeuze heb ik trouwens al helemaal niets aan mijn mentoren gehad. Mijn mentrix van vorig jaar was echt het toppunt die had voor iedereen al een pasklare toekomst in gedachte. Die moest de pabo maar gaan doen, die archeologie. Ikzelf scheen nogal het type voor Culturele antropologie te zijn. Het heeft ons in iedergeval een hoop lol opgeleverd, maar een toekomst is nog ver te zoeken

De decaan die wij op school hebben is helemaal erg. Volgens ons mag die man geen les gegeven aan leerlingen onder 6 vwo, omdat het gewoon te onbegrijpelijk wordt voor ons arme kindjes. Wij hadden hem in de 2e een tijdje als invaller... en die man probeerde ons dingen te leren waar we nu in de 5e net aan toe zijn gekomen, absoluut niks aan gehad dat jaar. Uit pure frustratie is hij maar decaan geworden geloof ik Je moet wat he.
Oud 27-03-2005, 16:27
tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
Uit pure frustratie is hij maar decaan geworden geloof ik Je moet wat he.
ja, zo ken ik er meer
Oud 27-03-2005, 18:35
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ja, eigenlijk niks ..
Oud 27-03-2005, 18:36
tourmalijn
tourmalijn is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 27-03-2005 @ 19:35 :
Ja, eigenlijk niks ..
Oud 27-03-2005, 19:46
Erbenda
Erbenda is offline
Ik heb zogenaamd twee mentoren. Een profielmentor (een mentor voor alle mensen met een bepaald profiel) en een persoonlijk mentor. M'n profielmentor regelt de meer 'zakelijke' dingen rondom het profielwerkstuk en de studiekeuze etc.
M'n persoonlijk mentor gaat meer over m'n persoonlijke dingen.
Maar ik spreek beiden nooit echt. M'n profielklas is te groot, dus m'n profielmentor heeft sowieso weinig aandacht voor iedereen. En zo'n persoonlijk mentor vind ik niet echt nodig, dus ik vergeet altijd een afspraak te maken.... Daarbij praten we dan alleen over leuke dingen, zoals een keer samen uit eten gaan etc.
Dus tja wat ik nou aan beiden heb...
Oud 27-03-2005, 23:59
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-03-2005 @ 21:48 :
Je kunt sowieso na een jaar hbo (als je je P (propedeuse ofzo) haalt), overstappen naar de uni
Ja, maar als ik dit jaar niet haal, heb ik mijn p niet, duhh.
En als ik het jaar niet haal wil ik Letteren gaan studeren aan de uni, waarschijnlijk. Toch maar goed dan dat ik een vwo-diploma heb, niet?
Daarnaast is het natuurlijk nooit weggegooide tijd om een wat hoger niveau te doen.

edit: En het gebeurt nogal snel dat er mensen bij ons op school hun p niet halen. Ongeveer 12 van de 23.

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 00:02.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:56
sammiej
sammiej is offline
In de 1ste had ik een kei leuke mentor, mijn teken- en handvaardigheidleraar! echt een topvent! Kei lache kerel! Heb hem alleen eigenlijk nooit nodig gehad, maar ga nu soms nog steeds ff naar m toe om gezellig te kletsen!

In de 2de had ik een muziekleraar als mentor! Nog nooit zo'n slechte mentor gehad.. Niet normaal man! Maarja..gelukkig is dat jaar voorbij..

In de 3de had ik een echte lieverd als mentrix! mijn economie leraar! Ze heeft onze klas echt enorm gesteund toen er een jongetje uit de klas overleed. en we konden altijd bij haar terecht... hoe dom het ook was!

Nu heb ik een engels leraar als mentor. Hij is ook counselor. Ik persoonlijk voel me niet echt bij hem op me gemak. Hij ziet overal een probleem in... Maarja.. ik heb ze ook eigenlijk nooit echt zo nodig, mentors! Ik praat liever met vrienden als er iets is!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 16:04
lil' DD
lil' DD is offline
mijn mentor kon mn broer zijn!!!
mn oudste zus ik 20 eb hijzelf is net 24
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 00:43
flappie2003
flappie2003 is offline
.

Laatst gewijzigd op 05-03-2011 om 01:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten