Ik werk nu een jaar in een kroeg, zowel op het terras als achter de bar. Vaak begin je toch als terrasloper, omdat die in de zomer hard nodig zijn. Als je in een kroeg achter de bar terecht wilt komen, kun je dus goed nu als zomerbaantje terras gaan lopen.
Het werken in een kroeg vind ik supergezellig. Ik werk in een bruin cafe: veel vaste klanten, niet te harde muziek, zo nu en dan een borrel. feestje, bandje of voetbalwedstrijd.
Het is lekker hard werken, je bent de hele tijd bezig. Een nadeel vind ik vooral de werktijden. Als je iedereen er om 4u uitgeschopt hebt, moet je nog poetsen, opruimen, aanvullen, kassa tellen en ben je kapot (tenminste, ik wel)
In de zomer ga je werken als het nog licht is, en ga je naar huis als het weer licht is. Dat is wel ernstig..
Maar het is supergezellig en zeker als je leuke collega's, klanten en muziek hebt is het goed uit te houden. Ik heb dan weer een kutsalaris, maar dat komt door mijn baas. Zoek dus een goeie

Veel drankjes onthouden, ach, dat leer je wel. Net als lopen met een dienblad met bestellingen voor 4 verschillende tafels in alle uithoeken van het terras.
Ik vind het leuk