Oud 23-07-2002, 19:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Ik heb het helemaal niet tegen jou, maar tegen McCaine en ik verwacht dat hij wel weet welke wet ik bedoel.
Jezus doos, dit is een openbaar forum en ik reageer op wie ik wil. Ik snap best dat het lastig om op argumenten in te gaan, maar bedenk dan een goeie smoes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2002, 20:27
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Jezus doos, dit is een openbaar forum en ik reageer op wie ik wil. Ik snap best dat het lastig om op argumenten in te gaan, maar bedenk dan een goeie smoes
Je mag best op mij reageren, maar kom dan niet klagen als je niet snapt waar het over gaat.

Ik snap ook best dat het moeilijk is om dat in goed Nederlands te verwoorden
Oud 23-07-2002, 22:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Je mag best op mij reageren, maar kom dan niet klagen als je niet snapt waar het over gaat.
Meissie, de dag dat jij iets schrijft dat ik niet snap is de dag dat ik m'n Drion slik.

Dit is een openbaar forum. Het zal regelmatig voorkomen dat je iemand niet 'mag'. Maar dan heb je (VOORAL als mod) diegene niet te vertellen dat hij niet op jouw posts mag reageren.

PS: Als je me vervelend vind, mag je me dat ook best ZELF melden hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Meissie, de dag dat jij iets schrijft dat ik niet snap is de dag dat ik m'n Drion slik.
Oehlala

Ze maakt een incorrecte interpretatie, namelijk dat onze Spielberg - eerst - filmde en - daarna - de politie belde. Lijkt me stug.

Als hij dat zou hebben gedaan, kun je spreken van nalatigheid. Anderzijds kan ik me dat niet voorstellen.

Ik dacht eerst ook van "ja waarom deed hij niks?", maar ik ben het wel met je eens bij nader inzien. De politie kan gelijk de verkeersleiding alarmeren en ingrijpen
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 15:36
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
******** schreef:
Oehlala

Ze maakt een incorrecte interpretatie, namelijk dat onze Spielberg - eerst - filmde en - daarna - de politie belde. Lijkt me stug.

Als hij dat zou hebben gedaan, kun je spreken van nalatigheid. Anderzijds kan ik me dat niet voorstellen.

Ik dacht eerst ook van "ja waarom deed hij niks?", maar ik ben het wel met je eens bij nader inzien. De politie kan gelijk de verkeersleiding alarmeren en ingrijpen
ik maak helemaal geen verkeerde interpretatie, ik lees een artikel waarin staat dat onze spielberg doodleuk gaat staan filmen terwijl de jochies die blokkade bouwen. Ik vind dat hij sowieso zelf wat had moeten doen.
Oud 24-07-2002, 16:18
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Kan ik me niet herinneren eigenlijk. Wetten kunnen sowieso niet vaak mensen dwingen tot bepaald gedrag. Wel kunnen ze mensen bepaald gedrag verbieden, maar das wat anders.
Citaat:

Art. 450.

Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
dit artikel bedoelde ik

de vraag is dus nu alleen nog had hij het kunnen voorkomen zonder gevaar voor zichzelf? Ik denk dat dat voor ons niet echt te beoordelen is aangezien wij aan de foto niet echt goed kunnen zien hoe de situatie daar is. (hoe ver hij van de jochies afstaat, of je de trein kunt zien aankomen enz)
Oud 24-07-2002, 22:50
stella
stella is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

In sommige Amerikaanse staten is het een misdrijf als je kijkt en niet helpt.
ja maar de Amerikaanse wetgeving is ook niet altijd helemaal jofel.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 23:09
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
autodropje schreef:
dit artikel bedoelde ik

de vraag is dus nu alleen nog had hij het kunnen voorkomen zonder gevaar voor zichzelf? Ik denk dat dat voor ons niet echt te beoordelen is aangezien wij aan de foto niet echt goed kunnen zien hoe de situatie daar is. (hoe ver hij van de jochies afstaat, of je de trein kunt zien aankomen enz)
Ja, maar dat is ook waar ik aan dacht. Je kunt moelijk mensen voor een trein weghalen zonder daarbij zelf ernstig gevaar te lopen.
Oud 25-07-2002, 15:31
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ja, maar dat is ook waar ik aan dacht. Je kunt moelijk mensen voor een trein weghalen zonder daarbij zelf ernstig gevaar te lopen.
Hij had minstens ff naar die jochies kunnen roepen dat ze op moesten houden toen ze aan het bouwen waren of ze tegenhouden toen ze net begonnen waren. Bovendien weet je niet hoe het er daar uit ziet, misschien kan hij de trein al van ver aan zien komen en dan had het dus wel gekunt.
Oud 25-07-2002, 15:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Jezus doos, (...)
Waarom nu weer zo'n denigrerende scheldnaam gebruiken

Grow up.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 16:14
Thor
Thor is offline
Volkomen mee eens, Gatara.

Trouwens, deze discussie wordt er niet relevanter op. Het mondt meer uit in een wellus/nietus cq. prestigestrijd tussen enkele personen.
Oud 25-07-2002, 16:18
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Waarom nu weer zo'n denigrerende scheldnaam gebruiken

Grow up.
Laat hem maar,ik denk dat het beter is als je gewoon niet meer op dit soort opmerkingen reageerd. Komt alleen maar offtopic gepost van.
Oud 25-07-2002, 17:31
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Hij had minstens ff naar die jochies kunnen roepen dat ze op moesten houden toen ze aan het bouwen waren of ze tegenhouden toen ze net begonnen waren. Bovendien weet je niet hoe het er daar uit ziet, misschien kan hij de trein al van ver aan zien komen en dan had het dus wel gekunt.
Maar sowieso geldt het zich bevinden op de spoorbaan als een gevaarlijke situatie, en is daarom ook verboden. Je mag niet voor niets nooit het spoor oversteken op een station, of er nou iets aan lijkt te komen of niet. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar als ik rechter was, ging hij vrijuit.
Oud 25-07-2002, 17:59
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Maar sowieso geldt het zich bevinden op de spoorbaan als een gevaarlijke situatie, en is daarom ook verboden. Je mag niet voor niets nooit het spoor oversteken op een station, of er nou iets aan lijkt te komen of niet. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar als ik rechter was, ging hij vrijuit.
als ik rechter was ook

maar ik vind het wel terecht als hij ff op zn fouten gewezen zou worden, net als bij die jochies zou moeten gebeuren imho
Oud 25-07-2002, 19:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:

maar ik vind het wel terecht als hij ff op zn fouten gewezen zou worden, net als bij die jochies zou moeten gebeuren imho
Welke fouten? Hij heeft volgens de wet niets verkeerd gedaan (integendeel, hij heeft de politie gewaarschuwd).
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 14:52
stella
stella is offline
ik vind echt niet dat die man die alles gefilmt heeft echt fout zit hoor.
oke, ik zou in die situatie (denk ik, kan ik natuurlijk pas beslissen als ik echt in die situatie gezeten heb) die jochies wel ff tegenhouden, maar ik vind niet dat iemand verplicht is om dat te doen.
en trouwens, hij heeft toch de politie gewaarschuwdt???
en omdat jij of ik die jochies wel tegengehouden zouden hebben, wil nog niet zeggen dat hij een grote lul is omdat hij dat niet gedaan heeft.
hij heeft de politie gebelt die er direct iets aan kon doen.
dat vind ik in zo 'n situatie al genoeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten