Oud 22-04-2005, 14:31
Hayden
Hayden is offline
Is er hier iemand anders ook doorgestroomd naar het VWO na de HAVO?

Hoe is het je bevallen? Ben je al geslaagd van het vwo of ben je nog bezig? Hoe ging de overgang, en hoe waren je punten?

Ik ben erg benieuwd, omdat ik binnenkort vwo examen heb en wil weten of andere mensen dit ook mee hebben gemaakt.
Oud 22-04-2005, 18:02
Louisa
Louisa is offline
Volgens mij is er al eens zo'n soort topic geweest maar goed. Ja ik ben overgestapt van Havo naar VWO. Het bevalt me eigenlijk best goed. Doe dit jaar ook examen, en gaat allemaal redelijk 'volgens planning'. Heb er niet erg veel meer moeite mee gehad eigenlijk. De overstap ging redelijk gemakkelijk al was de school er in eerste instantie wel tegen, maar het bleek mee te vallen. Beviel het jou niet?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 10:21
Verwijderd
Mijn vriend zit nu in 5V maar heeft eerst havo gedaan. Hij was geslaagd met alles op Nederlands na een 7. Nu staat hij gemiddeld een 7,5 voor alles en de overstap ging heel erg goed enzo .
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 10:54
pino123
pino123 is offline
Ik doe zelf vwo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig± diegene die na havo het vwo hebben gedaan-doen, hebben jullie dan echt CenM-EenM, of ook NenG-NenT

Ik vraag dit, omdat je bij ons op school een grotere kans hebt op doorstroming naar vwo als je een vakkenpakket hebt met vooral talen...
Oud 23-04-2005, 16:31
Go
Go is offline
Ik ben van 3 havo overgestapt naar 4 vwo. Bevalt prima, zo hoog vind ik het niveau nou ook weer niet (e&m).
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 17:54
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
pino123 schreef op 23-04-2005 @ 11:54 :
Ik doe zelf vwo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig± diegene die na havo het vwo hebben gedaan-doen, hebben jullie dan echt CenM-EenM, of ook NenG-NenT

Ik vraag dit, omdat je bij ons op school een grotere kans hebt op doorstroming naar vwo als je een vakkenpakket hebt met vooral talen...
Bij ons is de regeling dat je van 5h naar 6v kan, maar dan moet je wel c&m of e&m hebben. Er is er 1 die dat gaat halen dit jaar. Ook zitten er 2 die van 5havo naar 5vwo gegaan zijn die het ook gaan halen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 18:33
Venomous
Venomous is offline
Ik denk erover om ook na de Havo Vwo te gaan doen. Ik heb alleen een probleem. Ik zit in 4 Havo, en ik heb Frans1,2 en geen Duits. Mijn Havo-decaan zegt dat ik op Havo twee vreemde talen moet volgen om na 5 Havo te kunnen doorstromen naar 5 Vwo. Terwijl ik verder overal lees dat het gewoon kan met een Havo-diploma, en dat je dan een jaar achterstand hebt op de tweede vreemde taal op Vwo. Mijn mentor heeft me nu geadviseerd om met de Vwo-decaan te gaan praten. Dus dat ga ik nu doen. Ik hoop wel dat het kan, want anders zou ik echt niet weten welke studie ik zou moeten gaan volgen!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:44
Verwijderd
Citaat:
pino123 schreef op 23-04-2005 @ 11:54 :

Mijn vriend doet NT met informatica. Vorig jaar was er ook een jongen overgestapt, hij is ook vanuit Havo NT overgestapt naar VWO NT.. Verder stappen er eigenlijk weinig mensen over..

VMBO-TL naar Havo is veel meer. En dan mag je ook alleen maar doorstromen naar HAVO EM of CM..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 13:46
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Wat doen ze toch allemaal moeilijk op jullie scholen! Bij ons wordt fa1 en du1 alleen in de vierde gegeven. Dus als je dan van 5h naar 5v gaat, kun je gewoon frans en/of duits meedoen met de vierde, als je daar niet al vrijstelling op krijgt. Meestal op anw en ma wel. Je moet gewoon ff kijken hoe het geregeld is en zelf ook alternatieven aandragen... beetje assertief zijn!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 13:07
Liss
Liss is offline
Dit jaar doe ik ook eindexamen vwo en vorig jaar heb ik mijn havo diploma gehaald en het bevalt me wel goed.
Ik zit niet meer op een 'normale' school maar doe 5 en 6 vwo in 1 jaar en dat was wel even wennen. Ik ben eigenlijk gewoon op dezelfde (slechte) manier doorgegaan als bij de havo, niets doen.. alleen stimuleerde mijn school het ook nog eens niet om iets te gaan doen, het is er normaal niet naar school te gaan dus mn cijfers werden er niet beter op en toen had ik er wel een beetje spijt van
Maar goed, uiteindelijk sta ik er prima voor om het examen in te gaan dus het is toch nog goed gekomen met mn se cijfers en ik zou het knap van mezelf vinden als ik nu nog zou zakken.. de overstap is me dus wel goed bevallen
Oud 25-04-2005, 13:13
muts8848
muts8848 is offline
ik ben van 4havo naar 5vwo gegaan. Doe dit jaar examen. En ja... de planning is dat ik slaag
Oud 29-04-2005, 14:37
Lane
Lane is offline
Citaat:
gerwin schreef op 23-04-2005 @ 17:31 :
Ik ben van 3 havo overgestapt naar 4 vwo. Bevalt prima, zo hoog vind ik het niveau nou ook weer niet (e&m).
Ja, ik heb deze overstap ook gedaan. Maar een doorstroming van 5h naar 5v is wel wat anders dan van 3h naar 4v, vind ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten