Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2005, 21:19
Verwijderd
Dan heb je niet goed opgelet, want van melk krijg je tegenwoordig ook kanker!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2005, 21:20
Verwijderd

botontkalking én kanker!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 21:39
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 27-04-2005 @ 22:08 :
We drinken omdat we dat lekker vinden, niet meer, niet minder.
ik heb melk NOOIT lekker gevonden!

@pp:

Hip he, dat het tegenwoordig gewoon allebei kan
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 00:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 27-04-2005 @ 22:08 :
Bij elk 'wetenschappelijk onderzoek' schreeuwt men moord en brand.. Iedereen wordt meteen bang of heeft zo'n 'wat maakt het uit, ik ga toch wel een keer dood-houding'.

Dit is niet zomaar een wetenschappelijk artikel. Dit gegeven is al bekend al lange tijd. Echter nu is het voor de eerste keer bekend gekregen in Nederland. Hulde aan Radar, die het eindelijk eens bespreekbaar maakt.
Die houding waarover je spreekt heeft inderdaad vele mensen...

Citaat:
Zo, nu we toch negatief bezig zijn:
Uiteindelijk is toch bijna alles slecht voor de mens, het een wat meer dan het andere. Maar moet dat je weerhouden van de dingen die je lekker vindt/graag doet?
Er zijn zoveel dingen lekker dat je best dingen kan missen. Melk schijnt zelfs verslavend te zijn. Door de stoffen erin. Zorgt het dat je wilt drinken en hebben. Heeft geloof vooral met het vet te maken. Is bij andere dingen ook. Chocolade en andere vetten happen.
Het voelt goed vanwege de stoffen.

Citaat:
Nu we groot zijn, blijven we melk drinken, maar dan van een dier. Waarom? Omdat koeien melk geven en moeders niet meer. We drinken omdat we dat lekker vinden, niet meer, niet minder.
Ja die koeien laten ze maar melk geven en kalfjes krijgen voor hogere productie...

www.zuiveloffline.nl
Oud 28-04-2005, 05:51
Verwijderd
Citaat:
grensgeval schreef op 27-04-2005 @ 22:39 :

@pp:

Hip he, dat het tegenwoordig gewoon allebei kan
nee maar je drinkt waarschijnlijk wel allerlei andere dingen met melk erin verwerkt en alerlei andere zuivelproducten
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 13:28
HybridTheory
HybridTheory is offline
Ja, en als je 38 jaar boven een geurkaarsje gaat hangen krijg je ook kanker .
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 13:31
MTpower
MTpower is offline
Je kan niet eens meer over straat lopen zonder de kans op allerlei vergiftigingen, de wereld is naar de klote en ze lopen te zeiken over melk?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 19:14
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-04-2005 @ 06:51 :
nee maar je drinkt waarschijnlijk wel allerlei andere dingen met melk erin verwerkt en alerlei andere zuivelproducten
Kaas is eigenlijk het enige, en ter heeeel hoge uitzondering wel eens wat ijs....
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
grensgeval schreef op 28-04-2005 @ 20:14 :
Kaas is eigenlijk het enige, en ter heeeel hoge uitzondering wel eens wat ijs....
geen vla? geen andere toetjes?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 19:16
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-04-2005 @ 20:16 :
geen vla? geen andere toetjes?
nee... ben niet zo toetjes achtig eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 19:22
Verwijderd
Citaat:
grensgeval schreef op 28-04-2005 @ 20:16 :
nee... ben niet zo toetjes achtig eigenlijk.

schandalig, en dat als inwoner van het boeren'dorp' hier in de buurt
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 19:25
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-04-2005 @ 20:22 :
schandalig, en dat als inwoner van het boeren'dorp' hier in de buurt
ik woon niet in een boerendorp, ik woon in een levendige stad
ok je hebt gelijk ik zou me moeten schamen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 19:26
Verwijderd
Citaat:
grensgeval schreef op 28-04-2005 @ 20:25 :
ik woon niet in een boerendorp, ik woon in een levendige stad
ok je hebt gelijk ik zou me moeten schamen
Ja, straks gaat jullie c1000 nog failliet
en levendige stad, ja alleen op zondag
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 08:03
Verwijderd
lieve mensen: het leven is de meest dodelijke ziekte ooit, en we gaan er allemaal aan dood.

Maak er dus een feestje van, laat je niet belemmeren door alles wat 'slecht' is. Geniet van je bekertje melk, je plakje kaas, je biertje en je peuk.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 08:16
Verwijderd
Hé wat jammer nou, dan moet ik voortaan maar een glas bier bij mijn ontbijt nemen . En dan neem ik over 40 jaar wel een donorlever.

Het is ook al wetenschappelijk bewezen dat een broodje met kaas kankerverwekkend is. Sindsdien geloof ik al die wetenschappelijke onderzoeken niet meer.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 29-04-2005 @ 09:16 :
Hé wat jammer nou, dan moet ik voortaan maar een glas bier bij mijn ontbijt nemen . En dan neem ik over 40 jaar wel een donorlever.

Het is ook al wetenschappelijk bewezen dat een broodje met kaas kankerverwekkend is. Sindsdien geloof ik al die wetenschappelijke onderzoeken niet meer.
bij gebrekj aan beter zullen we maar zeggen....
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 08:44
Subbie
Subbie is offline
Gelukkig drink ik 1 liter melk per dag,
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 11:09
Wijze lama
Wijze lama is offline
Citaat:
Subbie schreef op 29-04-2005 @ 09:44 :
Gelukkig drink ik 1 liter melk per dag,
Goed van jou
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 11:44
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 27-04-2005 @ 22:39 :
Ja, dat kan. Ik wel.

Citaat:
TechXP schreef op 28-04-2005 @ 01:39 :
Dit is niet zomaar een wetenschappelijk artikel. Dit gegeven is al bekend al lange tijd. Echter nu is het voor de eerste keer bekend gekregen in Nederland. Hulde aan Radar, die het eindelijk eens bespreekbaar maakt.
Die houding waarover je spreekt heeft inderdaad vele mensen...

Nee, daar ben ik me van bewust. Maar ik blijf er bij dat de media te veel invloed hebben. Hoe vaak zie je wel niet dat mensen meepraten en alles geloven wat er op tv komt. Nu zeg ik niet dat dat altijd zo is, maar men wordt er wel steeds bang van. Ze kijken niet verder dan hun neus lang is.
Ik heb die uitzending van Radar helaas niet gezien, dus daar heb ik geen oordeel over.

Er zijn zoveel dingen lekker dat je best dingen kan missen. Melk schijnt zelfs verslavend te zijn. Door de stoffen erin. Zorgt het dat je wilt drinken en hebben. Heeft geloof vooral met het vet te maken. Is bij andere dingen ook. Chocolade en andere vetten happen.
Het voelt goed vanwege de stoffen.

Natuurlijk kunnen je lekkere dingen missen. Een koekje bij de thee hoeft niet per se, een zak chips bij de film ook niet. Maar moet je het dan maar meteen laten? Ik denk dat je gewoon alles met mate moet doen.

Ja die koeien laten ze maar melk geven en kalfjes krijgen voor hogere productie...

Ik zeg niet dat dat goed is. Maar dit is niet 123 terug te draaien. Mensen melken koeien al jaren en zolang er vraag naar is, blijf het voorlopig zo.

Laatst gewijzigd op 29-04-2005 om 11:47.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 12:13
Wijze lama
Wijze lama is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 29-04-2005 @ 09:03 :
lieve mensen: het leven is de meest dodelijke ziekte ooit, en we gaan er allemaal aan dood.

Maak er dus een feestje van, laat je niet belemmeren door alles wat 'slecht' is. Geniet van je bekertje melk, je plakje kaas, je biertje en je peuk.
Het is jouw mening dat je er een feestje van moet maken. Andere mensen willen hun leven wat zinvoller besteden, dan dat jij hier aanbeveelt!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 14:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 29-04-2005 @ 12:44 :
Nee, daar ben ik me van bewust. Maar ik blijf er bij dat de media te veel invloed hebben. Hoe vaak zie je wel niet dat mensen meepraten en alles geloven wat er op tv komt. Nu zeg ik niet dat dat altijd zo is, maar men wordt er wel steeds bang van. Ze kijken niet verder dan hun neus lang is. Ik heb die uitzending van Radar helaas niet gezien, dus daar heb ik geen oordeel over.
Je kan even bovenaan klikken op www.zuiveloffline.nl
Daar staat de verwijzing naar de uitzending.

Tuurlijk moet je ook kritisch zijn op de media, maar het is ook belangrijk om te beseffen dat de media kritischer kan zijn op dingen en dingen kan vertellen die je nooit te horen krijgt. De media hoort je aan te zetten tot denken.
Daarnaast waarom praat iedereen de zuivelindustrie zo na? In het verleden heeft de NVV (van zuiveloffline.nl) ooit een rechtzaak gevoerd tegen de zuivelindustrie vanwege een van hun uitspraken. Ik geloof dat het ging om 'zuivel is gezond'. Dat konden ze niet waarmaken, dus mogen ze dat ook niet meer gebruiken in hun reclames. Nu zeggen ze alleen 'in zuivel zit calcium' en 'calcium is goed voor de botten', omdat ze de directe link niet mogen leggen dus. En moet je eens gaan kijken naar al die rechtzaken die wakker dier bijvoorbeeld al gevoerd heeft tegen de bioindustrie (waar ook de zuivelindustrie toebehoort) en hoeveel al gewonnen. Ter voorbeeld bijvoorbeeld de informatiepakketten van de industrie voor scholen, wat een vertekent beeld gaf van de werkelijkheid. Dat mocht niet meer.
En het is toch algemeen bekend dat er een machtige farmaceutische industrie is. Waarom geen machtige zuivelindustrie?
Het voedingscentrum adviseert bijvoorbeeld zuivel. Maar wie zit er achter het voedingscentrum? Het schijnt dus te zijn dat daar topmensen uit de industrie inzitten. Mensen van o.a. unilever.
En kijk eens naar hun site. Waarom noemen ze overal zuivel en vlees als eerste op, terwijl de echte dietisten bij sommige vitaminen zelfs roepen dat die het meest gehaald worden uit groenten en brood en fruit? Waarom zet het voedingscentrum zuivel en vlees daar als eerste neer?
En kijk naar de tabellen. Ze geven voorbeelden van producten en hoeveel de stof er in zit. Bovenaan vooral de zuivel. In een verhouding dat het een groot getal geeft van de stof die er in zit. Bijvoorbeeld 1 liter met x aantal calcium en daaronder een product 100gr met x aantal calcium. Het geeft allemaal een vertekent beeld.

Kritisch kijken naar de media... ok... maar kijk in godsnaam ook kritisch naar die instellingen als voedingscentrum en de zuivelindustrie. Dat zijn ook geen lievertjes hoor.

Citaat:
Natuurlijk kunnen je lekkere dingen missen. Een koekje bij de thee hoeft niet per se, een zak chips bij de film ook niet. Maar moet je het dan maar meteen laten? Ik denk dat je gewoon alles met mate moet doen.
Met mate is belangrijk en een gevarieerd dieet helemaal. Maar ga niet blindstaren op wat het voedingscentrum allemaal beweert. Kijk vooral naar de voedingsstoffentabellen en stel daarmee je dieet samen. Voedingscentrum zegt vooral calcium uit zuivel, terwijl dat niet de grootste bron is en je al veel calcium binnen krijgt via groente.

Citaat:
Mensen melken koeien al jaren en zolang er vraag naar is, blijf het voorlopig zo.
En tijd om dat eens aan te pakken
Oud 29-04-2005, 15:31
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
TechXP schreef op 29-04-2005 @ 15:36 :
1)Je kan even bovenaan klikken op www.zuiveloffline.nl Daar staat de verwijzing naar de uitzending.

2) Kritisch kijken naar de media... ok... maar kijk in godsnaam ook kritisch naar die instellingen als voedingscentrum en de zuivelindustrie. Dat zijn ook geen lievertjes hoor.

3) En tijd om dat eens aan te pakken
1) Ik zal er naar kijken, als ik op een snellere pc zit.
2) Natuurlijk, maar ik ben sowieso kritisch. Ik drink geen melk omdat dat volgens voedingscentrum moet, maar omdat ik het lekker vind. Daarnaast eet ik veel fruit en groente, wederom omdat ik het lekker vind. Maar fruit is weer slecht voor je tanden.
Het is moeilijk voor mensen te zeggen wat goed of slecht voor je is. In het ene opzicht is iets goed voor je, in het andere opzicht juist niet.

3) Wat doe jij er aan?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 19:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 29-04-2005 @ 16:31 :
1) Ik zal er naar kijken, als ik op een snellere pc zit.

ok
Citaat:
2) Natuurlijk, maar ik ben sowieso kritisch. Ik drink geen melk omdat dat volgens voedingscentrum moet, maar omdat ik het lekker vind. Daarnaast eet ik veel fruit en groente, wederom omdat ik het lekker vind. Maar fruit is weer slecht voor je tanden.
Fruit..slecht voor je tanden... *schok*... cola is wel slecht voor je tanden. Slecht spul dat.
Citaat:
Het is moeilijk voor mensen te zeggen wat goed of slecht voor je is. In het ene opzicht is iets goed voor je, in het andere opzicht juist niet.
Als je naar gezondheid kijkt dan moet je sowieso matig en gevarieerd eten.

Citaat:
3) Wat doe jij er aan?
Een site maken samen met de NVV: www.zuiveloffline.nl
En heel wat discussieren op internet en mensen bewuster maken
Oud 29-04-2005, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Wijze lama schreef op 29-04-2005 @ 13:13 :
Het is jouw mening dat je er een feestje van moet maken. Andere mensen willen hun leven wat zinvoller besteden, dan dat jij hier aanbeveelt!
tja ach, je kunt ook het nuttige aan het aangename koppelen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 09:36
Verwijderd
Uit welke dagelijkse producten haal je eigenlijk de eiwitten vandaan?

Of zo: hoeveel eiwitten zitten er in melk vergeleken met eieren?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 10:39
Wijze lama
Wijze lama is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 30-04-2005 @ 10:36 :
Uit welke dagelijkse producten haal je eigenlijk de eiwitten vandaan?

Of zo: hoeveel eiwitten zitten er in melk vergeleken met eieren?
www.medicinfo.nl
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 10:56
bij
bij is offline
Geniet maar drink met mate
Oud 30-04-2005, 13:28
Sneaksie Thief
Sneaksie Thief is offline
Citaat:
bij schreef op 30-04-2005 @ 11:56 :
Geniet maar drink met mate
Precies
Oud 30-04-2005, 13:31
Verwijderd
Ik vind het toch vies.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 22:12
AsianDF
AsianDF is offline
Ik verwacht extreme schadeclaims van consumenten die zich misleid voelen, zeker in de VS. En terecht.
Oud 03-05-2005, 18:20
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
TechXP schreef op 29-04-2005 @ 20:31 :
Fruit..slecht voor je tanden... *schok*... cola is wel slecht voor je tanden. Slecht spul dat.
Fruitsuikers: bananen staan gelijk aan 7 kopjes suiker, geloof ik en citrusvruchten zijn zuur, die tasten je glazuur aan en dan krijg je tanderosie. Dus zelfs fruit moet met mate.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 19:30
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Don't care, het is lekker .
Oud 03-05-2005, 20:08
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 03-05-2005 @ 19:20 :
Fruitsuikers: bananen staan gelijk aan 7 kopjes suiker, geloof ik en citrusvruchten zijn zuur, die tasten je glazuur aan en dan krijg je tanderosie. Dus zelfs fruit moet met mate.
Van die fruitsuikers denk je dat je in de war bent met de suikers die in dranken zijn toegevoegd. Dat is geloof een andere 'vorm' dan dat het in fruit zit. Van die zuur in citrusvruchten zou kunnen ja.
Oud 06-05-2005, 12:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hoelang kun je melk nog opdrinken na de houdbaarheidsdatum?

Ik bedoel, je hoeft het toch niet gelijk weg te gooien als de houdbaarheidsdatum is overschreden?
Oud 06-05-2005, 17:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 06-05-2005 @ 13:59 :
Hoelang kun je melk nog opdrinken na de houdbaarheidsdatum?

Ik bedoel, je hoeft het toch niet gelijk weg te gooien als de houdbaarheidsdatum is overschreden?
De houdbaarheidsdatum is vaak zekerheid en kan je vaak nog wat langer erna consumeren. In de supermarkten gooien ze daarom vaak veel producten weg die nog makkelijk dagen, weken of zelfs maanden eigenlijk houdbaar zijn. Daarom mogen supermarkten producten ook opnieuw een nieuwe houdbaarheidsdatum geven.
Alleen niet met dagverse producten (vlees, brood e.d.). Misschien melk ook wel.. dat weet ik niet precies.
Oud 06-05-2005, 17:29
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
TechXP schreef op 06-05-2005 @ 18:17 :
De houdbaarheidsdatum is vaak zekerheid en kan je vaak nog wat langer erna consumeren. In de supermarkten gooien ze daarom vaak veel producten weg die nog makkelijk dagen, weken of zelfs maanden eigenlijk houdbaar zijn. Daarom mogen supermarkten producten ook opnieuw een nieuwe houdbaarheidsdatum geven.
Alleen niet met dagverse producten (vlees, brood e.d.). Misschien melk ook wel.. dat weet ik niet precies.
Oké, bedankt Ach, zolang er geen klonten mee komen...
Oud 08-05-2005, 14:21
TechXP
TechXP is offline
Even een reactie uit het gesloten topic over melk:

Citaat:
kan iemand even van de forumbazen kijken hoeveel nick's TechXP al heeft aangemaakt?
Ik vind deze beschuldigingen een beetje erg. Ik vraag de forumbazen om deze persoon een berisping te geven voor deze ongefundeerde beschuldiging. De forumbazen mogen mijn ip na-tracen als ze dat willen. Ik heb op dit forum maar 1 nick gebruikt. Dat is TechXP.
Oud 06-06-2005, 10:27
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Wijze lama schreef op 26-04-2005 @ 16:22 :
Je hebt gelijk, want het is ook raar dat mensen gewoon terwijl ze volwassen zijn melk blijven drinken. Melk is natuurlijk bedoeld als babyvoeding. Dat is bij elk zoogdier zo! Wij zijn eigenlijk ook zoogdieren ja. Het is heel onnatuurlijk dat mensen gewoon door blijven drinken alsof ze nog baby zijn.
Oud 06-06-2005, 11:08
Verwijderd
De meeste mensen zijn nog aan de tiet!

Weg met die melk mythe!!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 09:04
Verwijderd
en nu dit weer: http://www.nu.nl/news/537354/91/%27M...kt_dik%27.html
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 09:41
TechXP
TechXP is offline
bedankt voor de link

Was overigens al langer bekend dat de melk dikmakend is.
Oud 07-06-2005, 14:31
3gg!3*4ng3rf!5t
3gg!3*4ng3rf!5t is offline
ik ben suicidaal, laat ik maar lekker veel melk gaan drinken..
Oud 07-06-2005, 14:36
FreeZzze
FreeZzze is offline
Melk is gewoon voor kalfjes niet voor mensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten