Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
@pp: Hip he, dat het tegenwoordig gewoon allebei kan ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Dit is niet zomaar een wetenschappelijk artikel. Dit gegeven is al bekend al lange tijd. Echter nu is het voor de eerste keer bekend gekregen in Nederland. Hulde aan Radar, die het eindelijk eens bespreekbaar maakt. Die houding waarover je spreekt heeft inderdaad vele mensen... Citaat:
Het voelt goed vanwege de stoffen. Citaat:
www.zuiveloffline.nl
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
schandalig, en dat als inwoner van het boeren'dorp' hier in de buurt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ok je hebt gelijk ik zou me moeten schamen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en levendige stad, ja alleen op zondag ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-04-2005 om 11:47. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Daar staat de verwijzing naar de uitzending. Tuurlijk moet je ook kritisch zijn op de media, maar het is ook belangrijk om te beseffen dat de media kritischer kan zijn op dingen en dingen kan vertellen die je nooit te horen krijgt. De media hoort je aan te zetten tot denken. Daarnaast waarom praat iedereen de zuivelindustrie zo na? In het verleden heeft de NVV (van zuiveloffline.nl) ooit een rechtzaak gevoerd tegen de zuivelindustrie vanwege een van hun uitspraken. Ik geloof dat het ging om 'zuivel is gezond'. Dat konden ze niet waarmaken, dus mogen ze dat ook niet meer gebruiken in hun reclames. Nu zeggen ze alleen 'in zuivel zit calcium' en 'calcium is goed voor de botten', omdat ze de directe link niet mogen leggen dus. En moet je eens gaan kijken naar al die rechtzaken die wakker dier bijvoorbeeld al gevoerd heeft tegen de bioindustrie (waar ook de zuivelindustrie toebehoort) en hoeveel al gewonnen. Ter voorbeeld bijvoorbeeld de informatiepakketten van de industrie voor scholen, wat een vertekent beeld gaf van de werkelijkheid. Dat mocht niet meer. En het is toch algemeen bekend dat er een machtige farmaceutische industrie is. Waarom geen machtige zuivelindustrie? Het voedingscentrum adviseert bijvoorbeeld zuivel. Maar wie zit er achter het voedingscentrum? Het schijnt dus te zijn dat daar topmensen uit de industrie inzitten. Mensen van o.a. unilever. En kijk eens naar hun site. Waarom noemen ze overal zuivel en vlees als eerste op, terwijl de echte dietisten bij sommige vitaminen zelfs roepen dat die het meest gehaald worden uit groenten en brood en fruit? Waarom zet het voedingscentrum zuivel en vlees daar als eerste neer? En kijk naar de tabellen. Ze geven voorbeelden van producten en hoeveel de stof er in zit. Bovenaan vooral de zuivel. In een verhouding dat het een groot getal geeft van de stof die er in zit. Bijvoorbeeld 1 liter met x aantal calcium en daaronder een product 100gr met x aantal calcium. Het geeft allemaal een vertekent beeld. Kritisch kijken naar de media... ok... maar kijk in godsnaam ook kritisch naar die instellingen als voedingscentrum en de zuivelindustrie. Dat zijn ook geen lievertjes hoor. Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() 2) Natuurlijk, maar ik ben sowieso kritisch. Ik drink geen melk omdat dat volgens voedingscentrum moet, maar omdat ik het lekker vind. Daarnaast eet ik veel fruit en groente, wederom omdat ik het lekker vind. Maar fruit is weer slecht voor je tanden. ![]() Het is moeilijk voor mensen te zeggen wat goed of slecht voor je is. In het ene opzicht is iets goed voor je, in het andere opzicht juist niet. 3) Wat doe jij er aan? ![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
ok ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En heel wat discussieren op internet en mensen bewuster maken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Alleen niet met dagverse producten (vlees, brood e.d.). Misschien melk ook wel.. dat weet ik niet precies.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
en nu dit weer: http://www.nu.nl/news/537354/91/%27M...kt_dik%27.html
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |