Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb eens gehoord (nooit zelf gezien) dat er joodse vrouwen zijn die een pruik dragen. Ten eerste, is dat verplicht? en ten tweede, wat heeft het voor nut, want het gaat er om dat je je haren verbergt, maar als jij dan met andere haren komt heeft het weinig zin, lijkt me. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"de conservatieve stroming is zwaar geschift" Nou, hoe ontopic moet het worden voordat je die vraag niet stelt, vraag ik me dan af.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
niet zoveel mel gibson films kijken ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Maar goed, de term Jood kan daardoor dus refereren naar zowel een gelovige als een ongelovige Jood. Praat je over godsdienst dan wordt met Jood vaak een aanhanger van het Jodendom bedoeld. Maar dat hoeft niet altijd, gegeven het feit dat er ook messiasbelijdende (christelijke) joden bestaan. Een Jezuiet heeft zelfs totaal niets met de Joden of het Jodendom te maken. In Jezuiet zit het woord Jezus. Hierbij gaat het dan ook om een Rooms Katholieke Orde.
||
Citaat:
![]() en ja, het Jodendom is het oudste monotheistische geloof. |
![]() |
||
Citaat:
Als ik zou denken dat iemand van een ander geloof Muhammed zou hebben vermoord, zou ik iig niet zeggen dat ik me speciaal verbonden voel met dat geloof. |
![]() |
||
Citaat:
ow miss kan jij me dan wel es uitleggen waarom joden stenen op iemand's graf leggen en wat daar de betekenig van is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zo zullen er in Joodse en Christelijke moddellen vanuit worden gegaan, dat niet natuurgodsdiensten het oudste zijn, maar de monotheistische. Later kunnen er dan meerdere goden bij zijn verzonnen zodat het een polytheistische godsdienst werd. En nog weer later kunnen dan die polytheistische godsdiensten door hun zedeloze goden meer en meer verworden tot natuurgodsdiensten. Archeologisch bewijs spreekt dat noch tegen, noch voor. Het zijn dus alleen mogelijke hypothesen, en een discussie daarover heeft dan ook geen zin. De "Abrahamistische" als eerste monotheistische godsdienst valt wetenschappelijk wel te verdedigen. Maar dan gaat het om de vraag was de farao van de uittocht uit 18e of 19e dynastie. Zegt men dat het Ramses II was dan was mogelijk die egyptische farao Achnaton er eerder. Alhoewel sommigen daar niet willen spreken over een monotheisme. Zegt men dat het bijv. Amenhotep II was, dan is Achnaton een logisch gevolg van de plagen en de economische malaise die daarop volgde en is het "Abrahamistische" dus eerder.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik vind het jodendom een bijzonder interessante godsdienst. Maar ik vind eigenlijk alle godsdiensten interessant. De mystieke richting, daar zou ik nog weleens meer over willen lezen. Wat mij boeit is dat als je jood bent, het toch vaag is of het over nationaliteit (volk) of godsdienst gaat.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik begrijp de relatie wel een beetje. Wat vinden Christenen eigenlijk van Mozes? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus niet: www.christianityrocks.org of iets dergelijks. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
verschillen tussen de profeten jaspervermeulen | 45 | 08-06-2006 09:58 | |
'christen' die twijfelt Verwijderd | 102 | 08-08-2005 12:36 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Vraagje over Jezus Blues | 48 | 19-04-2004 13:36 | |
Is de vrouw minderwaardig in het Jodendom? Oum Taqiyyah | 45 | 06-12-2003 14:07 | |
Het jodendom Greenpeacegirl | 314 | 10-09-2003 14:22 |