Oud 27-07-2002, 19:21
TMLWKY
TMLWKY is offline
Ik heb deze droom sinds begin juni ongeveer twee keer per week...

Ik wordt wakker in een straat van een of ander Spaans plaatsje, ik kan een naambordje zien met daarop Puerto nogiets, met de gedachte dat ik naar het vliegveld moet om met mijn ouders naar Frankrijk te gaan. Ik ren door de straten van het stadje omdat ik te laat ben voor het vliegtuig, onderweg klampen allerlei Spaanse mensen me aan om te vragen of ik ook drugs of iets dergelijks bij me heb... Als ik bij het vliegveld kom kan ik er niet in, omdat de poort waar ik bij ben alleen voor uitgaande bezoekers zijn. Naast de ingang hangt een kaart van het vliegveld, waarop inderdaad te zien is dat ik bij de uitgang sta, terwijl de ingang tien kilometer verder opzij is. Ik ren naar de ingang, maar op het moment dat ik daar aankom zie ik het vliegtuig - met aan boord mijn ouders - wegvliegen richting Frankrijk.

Dan zie ik ineens allerlei mensen die ik ken - niet van naam maar wel van gezicht, omdat ze in dezelfde plaats wonen als ik - langslopen, en merk ik tot mijn verbazing dat ik ineens in mijn woonplaats rondloop. Achter me hoor ik nog het rumoer van het Spaanse stadje, maar als ik omkijk zie ik gewoon de straat waar ik altijd langsfiets als ik naar school ga. Nu zie ik mezelf ook langsfietsen, naast een meisje uit mijn straat met wie ik weleens fietste maar die nu haar examens heeft gehaald en dus niet meer naar dezelfde school gaat. Bij het voorbijgaan vang ik iets van het gesprek op: ze hebben het over de pil. Ik loop door, naar mijn huis, en ga naar binnen. Dan bevind ik me in de studio van een soort wie-van-de-drie uitzending. Er bevinden zich drie gordijnen in de wand van ons huis, met grote neonnummers erboven. Aan de piano zit Paul de Leeuw, hij zingt eerst een lied (welk lied het is kan ik me niet herinneren), waarna hij een microfoon grijpt en me vraagt een deur te kiezen. In de achterkamer is inmiddels een tribune met publiek tevoorschijn gekomen, en voor ik het weet is mijn hele huiskamer veranderd in een televisiestudio. Hij stelt alle personen achter de gordijnen voor: ik hoor de stemmen van Petra en Ellen (Petra is een meisje dat op dezelfde school zit als ik, Ellen is een meisje die ik via internet ken), de derde stem herken ik niet. Het publiek begint te roffelen, en Paul vraagt mij een keuze te maken. Ik kies voor de derde deur, met de onbekende stem. Het gordijn gaat open, en achter het gordijn blijkt mijn ex-vriendin te staan.

Op dat moment schrik ik wakker in mijn droom, en wordt wakker achter mijn bureau, met een vel papier voor me. Mijn kamer is volgeplakt met rode papieren hartjes, waarop met een gelige kleur de tekst 'je bent een klootzak' is geschreven. Op het vel papier - de achterkant van een songtekst van Queen's nummer Love of my Life - staan twee woorden en een zin geschreven: 'NEE' in hoofdletters, en 'Waarom'. Helemaal onderaan staat een zinnetje: 'Soms moet je de vlam van de hoop laten doven, anders...' Ik weet dat er nog iets achter staat, maar dat kan ik me niet herinneren.
Als ik het papier even heb bekeken vliegt het in de brand, en hoor ik van buiten harde muziek komen, het nummer Love of my Life: "You've taken my love, and now desert me", waarna dit op een bizarre wijze overgaat in de tekst van Queen's Innuendo: "You can be anything you want to be, just turn yourself into anything you think that you could ever be."
Ik loop naar het raam, en zie buiten de auto uit die oude Bolletje-reclame (met die luidsprekers bovenop). Aan het stuur van de auto zit mijn eerste vriendin. Ze lacht en zwaait naar me. Ik zwaai terug, en een fractie van een seconde voordat de auto waar ze in zit ontploft weet ik dat het gaat gebeuren.

Daar houdt de droom op...

Weet iemand wat dit kan betekenen?

Laatst gewijzigd op 27-07-2002 om 19:25.
Advertentie
Oud 27-07-2002, 19:24
TMLWKY
TMLWKY is offline
Daarbij had ik ook nog het gevoel alsof ik alles duidelijker zag... Niet alleen scherper, maar ook meer gecontrasteert, meer kleur... Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft?
Oud 27-07-2002, 20:00
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
als er veel kleur in is, wil je onderbewuste dat je de droom geod onthoudt. verder weet ik nix van dromen.. sowwy
Oud 28-07-2002, 12:29
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
het is wel een complexe droom.. ik ga kijken of ik hem kan verklaren.. maar het kan even duren..
Oud 28-07-2002, 12:29
TMLWKY
TMLWKY is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef:
het is wel een complexe droom.. ik ga kijken of ik hem kan verklaren.. maar het kan even duren..
Okay, hartstikke bedankt
Oud 28-07-2002, 13:12
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Je bent bang je ouders kwijt te raken aan door een plotselinge verandering.
Er zijn nog onopgeloste problemen tussen jou en je ex-vriendin.
Je wilt meer erkenning voor de dingen die je doet.
Je bent niet helemaal jezelf in het openbaar, je wilt begrijpen en ook begrepen worden.
De songteksten vertellen je een boodschap. Je hebt iemand in de steek geleten waar je van hield en je kunt alles zijn wat je wilt.
Je hebt een tijd van verdriet achter je gelaten en zoekt nu volledige vrijheid, maar het lukt nog niet. Je moet aandacht schenken aan je persoonlijke inspanning, aan je motivatie. Je geeft uiting aan je vreugde. Je kijkt vooral naar uiterlijke omstandigheden. Je hebt al een tijdje je gevoelens over je eerste vriendin onderdrukt, en je weet dat ze eens naar buiten gaan komen.
---

Ik ben nog maar pas met dromen verklaren begonnen, dus het kan erg onduidelijk zijn.. maar meer kon ik er niet van maken.

X
Oud 28-07-2002, 13:21
TMLWKY
TMLWKY is offline
Heel erg bedankt, dit klopt denk ik wel zon beetje
Oud 28-07-2002, 18:54
pe
pe is offline
Volgens mij gaat ie alleen over jij en je ex-vriendin. Het Spanje-gedeelte ook op een of andere manier. Het kan betekenen dat je in je doen en laten van je ouders vervreemd bent. Spanje kan een vakantieherinnering zijn, maar ook een symbool voor "warm land", met een seksuele lading.

Je hebt je ex op een of andere manier in de steek gelaten, en dat kan of zal desastreuze gevolgen voor haar (persoonlijke functioneren) hebben. Die auto is een symbool voor hoe ze zich geestelijk redt in het leven. Dat van Bolletje kan over een ideaal van haar gaan. In ieder geval redt zij (of een deel van haar persoonlijkheid) het niet door hoe je haar alleen hebt gelaten, en je moet ergens in jezelf weten, dat je scheef zit hiermee, aan de songteksten te zien.

Ik weet niet of dit over het verleden gaat (of het allemaal gebeurd is), over het heden, of dat het een toekomstige ontwikkeling schetst, waar je voor uit moet kijken. Om de droom beter te begrijpen is kennis van jullie persoonlijke omstandigheden nodig, maar misschien snap je zelf al genoeg zo.

~pe.
Oud 02-08-2002, 18:33
TMLWKY
TMLWKY is offline
Er zijn 2 ex-vriendinnen: die van achter het gordijn is de 'nieuwste' exvriendin, die in de opgeblazen auto is mijn allereerste vriendin, en ZIJ had het uitgemaakt, ik niet. In beide gevallen heeft het meisje het uitgemaakt, dus ik heb niemand in de steek gelaten...
Oud 02-08-2002, 21:39
pe
pe is offline
Het gaat er natuurlijk niet letterlijk om, wie de woorden gezegd heeft, wie het besluit genomen heeft om het uit te maken. Want 1 van hen of beiden kunnen het ook (dan maar) uitgemaakt hebben, omdat je ze in de steek gelaten had op de manier waarop je de relatie had met ze.

Helemaal bovenin de topic heb je de droom in 3 delen staan. Het gaat er volgens mij om, dat je dat wat het 3e deel te zeggen heeft, kunt plaatsen: was dat de ene of de andere vriendin of allebei? En op welke manier kan dat waar zijn?

En dan is het beginmoment van dit soort dromen meestal nog erg belangrijk: Wanneer precies begonnen ze? Het gaat meestal om de dag of avond voordat je de droom kreeg. Soms om iets eerder nog. In agenda's, dagboeken en zo moet je dan eigenlijk proberen na te gaan, met welke gedachtes of gevoelens of problemen je de tijd vlak voor de droom bezig bent geweest. Of in welke situaties je gezeten hebt. Je kunt de droom dan beschouwen als een antwoord hierop. Zo kun je vaak het onderwerp van de droom weten.

Misschien heb je vlak voor de droom iets gedacht of gevoeld over meisjes in het algemeen of over (1 of 2 van) je ex-en? Iets wat met het onderwerp te maken heeft?

Ook kun je je afvragen, van wie die rode hartjes af zouden kunnen komen. (welke ex bijvoorbeeld). Zo moet je volgens mij deze droom proberen te begrijpen.

Groetjes, pe.
Oud 03-08-2002, 08:06
TMLWKY
TMLWKY is offline
De ex-vriendin in de afsluiting is mijn eerste vriendin.

De droom had ik het eerst in de nacht van 1 op 2 juni, en op 1 juni heb ik mijn ex-vriendin (de 'nieuwste') voor het laatst gezien.

De rode hartjes hebben denk ik ook te maken met de 'nieuwste', zij had voor Valentijnsdag iets gedaan met rode hartjes.
Oud 06-08-2002, 14:12
pe
pe is offline
Spanje en Frankrijk kunnen betekenis hebben als bijv. vakantieland en ‘warm’ land (‘warm’ in verband met seks). Omdat ze zuidelijker liggen als onze ‘koude’ landen Nederland en België. Maar het kunnen ook persoonlijke symbolen zijn. Ben je bijvoorbeeld op vakantie in (een van) beide landen geweest, heb je er gevrijd of zo?

Maar als ik er van uitga, dat het om seks en vakantie gaat, dan zegt de droom dus dat je langer in Spanje blijft als je ouders. Daar moet een reden voor zijn. Misschien dat aanklampen voor drugs? Misschien had je het drukker met de meisjes daar? Je ouders gaan dus naar een ‘minder warm’ land, niet gelijk naar Nederland. Dat kan symbool zijn voor dat ze zich bezig gaan houden met een minder (seksueel) ‘hete’ omgeving. Lijkt me voor de hand liggen omdat de rest van de droom ook over meisjes gaat.

Dan laat de droom zien, dat als je in je eigen woonplaats rondloopt, dat je nog steeds ‘in je achterhoofd’ bezig bent met de achtergrondgeluiden (wat er gebeurde) in dat Spaanse stadje. Misschien heeft het een sterke indruk op je gemaakt, iets wat met seks te maken heeft. Het zit dus nog in je en het zal je beïnvloed hebben, misschien bij de keuze van je nieuwe ex. Wie van de 3 is dacht ik: de deur die je openmaakt, is wat je krijgt bij dat spel? (kijk niet veel tv). Misschien laat wie van de 3 hier zien, hoe jij de keuze gemaakt hebt voor je 2e ex? Zoiets van: die 2 die ken ik al, de 3e nog niet, dan de 3e maar uitproberen?

Het publiek kan dan staan voor ‘de meningen van andere mensen om je heen toen’, die er op het moment van de keuze wel niet lichamelijk bij aanwezig waren, maar toch in je achterhoofd wel aanwezig waren, en druk op je beslissing hebben uitgeoefend. Het meisje wat je kende, blijkt het nu over de pil te hebben, dus gaat het over met mensen naar bed gaan, dat zal niet het onderwerp vroeger geweest zijn, zo kende je ze niet. Dit gebeurde vlak voor je huis op een studio ging lijken. Dus het kan net als het publiek een druk op je hebben gezet, waardoor je anders gekozen hebt. Een druk vlak voor je beslissing om je 2e ex te kiezen, zo van: ‘iedereen gaat met elkaar naar bed tegenwoordig’.

Het vervolg is ‘de realiteit in je leven’: in de droom schrik je wakker, dat kan betekenen, dat je weer terug bent gekomen in je eigen realiteit. En die is zo, dat jouw 2e ex, die je dus ondertussen al niet meer hebt, jou een klootzak vindt. Het vel papier voor je, daarop staat iets op de achterkant. Dat betekent, dat de voorkant al is gelezen. Ik ken de tekst van “Love of my life” van Queen niet, ik neem aan dat het over de liefde van iemands leven gaat, iemand is daardoor in de steek gelaten? Dat kan een gevoel zijn van je 2e ex… Dat “Nee” en “Waarom” kunnen ook haar gevoelens zijn. Zij heeft die hartjes geschreven (= symbool van liefde en Valentijnsdag) dus ze zal dat papier ook hebben geschreven, denk ik. De rode kleur van de hartjes kan op problemen duiden met de liefde. De gele kleur dat is de kleur van de felle zon, de middagzon. Staat dus voor de felheid waarmeer ze de tekst “je bent een klootzak” heeft geschreven. Dat laat zien, hoe hoog het ze zit. Zie ook ‘kleuren in dromen’ op http://get-me.to/droominfo .

Dat je het papier even hebt bekeken, en dat het dan in brand vliegt, dat kan betekenen dat het alléén voor jou bedoeld is en voor niemand anders. Die harde muziek met juist die tekst die je van buiten hoort (= vanuit jouw buitenwereld, dus bijv. van haar) die laat mij dus denken dat zij zich misschien in de steek gelaten voelt door je. (ook al heb jij het niet uitgemaakt). Het 2e deel van de muziek, als hij overgaat in Queen’s Innuendo: “You can be…(etc)…” dat zal op je 1e ex slaan, omdat het laat zien wat voor haar juist niet waar is. Zij kan dus niet alles zijn, wat ze wil zijn. De auto ontploft. Misschien had zij idealen die met de natuur te maken hebben? Dat ‘ontploft’ dus voor haar, gaat dood in haar, wordt voorgoed onmogelijk. Dat is een stukje van haar geest, dat dood gaat. Zie ook ‘dood in dromen’ op http://get-me.to/droominfo .

Het kan dat je droom je bekend wil maken met dat zij beiden hun eigen gevoelens hebben. Dat een partner hebben voor hen een heel serieuze zaak is geweest, en dat het niet doorgaan van de relatie (zodat zij het maar uit moesten maken) voor hen veel betekent. Misschien wil de droom je dit duidelijk maken. Omdat bijv. je laatste keuze teveel heeft geleken op ‘wie van de drie’. En misschien de keuze van je eerste ex teveel op de (seksueel geladen) sfeer in dat Spaanse vakantiestadje? De bedoeling kan dan zijn, dat je pas als je weet hoeveel het voor ze betekent, dat je dan pas rekening met zulke gevoelens kunt houden.

Ik weet niet of ik hiermee goed zit of dat ik ernaast zit. Misschien is een deel goed. Maar het is een begin in ieder geval.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten