Oud 07-05-2005, 20:25
Kimisa
Kimisa is offline
Ja, sorry voor het lekkere onderwerp, maar ik weet echt niet wat ik moet doen.

Ik had een aantal dagen een puistje op de rand van mijn onderlip. Vervelend, maar voor de rest niet zo erg. Maar ik denk dat hij is uitgebreidt ofzo, want er zit nu een gigantische bult in mijn lip, het voelt warm en doet heel pijn. Ik denk dat het waarschijnlijk een steenpuist is.

Ik was al naar de dokter geweest, die heeft dat puistje op mijn onderlip beetje opengesneden om de vuiligheid eruit te laten, maar die bult in mijn lip zit er nog steeds. Ze zei dat het ontstoken was en dat het vanzelf wel over zou gaan. Maar ondertussen is mijn lip wel drie keer zo groot als normaal, en zelfs als ik mijn mond stil houd dan brandt het heel erg.

Kan ik misschien zelf net zoals de dokter met een mesje een klein gaatje ergens onderin maken zodat het eruit kan? Want ik moet maandag weer naar school en ik kan zo echt niet naar buiten. Of is er misschien iets anders wat ik kan doen?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 20:37
rampenstamper
rampenstamper is offline
Helaas, ik heb ook eens zoiets gehad. Echt walgelijk voelt het inderdaad. Maar het is ook zoals de dokter zegt: het gaat weer over. (Ik spreek nu even uit ervaring): ik heb toen ook geprobeerd de puist te bevrijden, maar geloof me, dat doet 10 keer meer pijn dan wanneer je het laat zitten en het genezen duurt ook veel langer.
Ik zou als ik jou was dat ***ding laten zitten en maar even met een dikke lip rondlopen.
Oud 07-05-2005, 20:42
Kimisa
Kimisa is offline
Maar als ik gewoon een klein gaatje maak, waardoor die druk er een beetje afgaat? Is dat dan niet beter?

Het is echt zo irritant en pijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 20:45
Bloem
Bloem is offline
Lijkt me niet echt slim om daar zelf in te gaan rommelen, voor je het weet maak je het alleen maar erger
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 20:45
Cookie
Cookie is offline
is het geen koorstlip (ik voel er nu ook een opkomen beetje op het middenvan een helft) brand ook
een je moet er echt afblijven, nu heb je nog kans dat het wegtrekt maar als je gaat prutsten krijg je korstjes enz enz.
Oud 07-05-2005, 20:47
rampenstamper
rampenstamper is offline
Ik weet het
Als je er een gaatje in maakt, voel je dat (Pijnlijk met een hoofdletter) en blijf je dat ook aardig voelen. Je kunt het wel koelen ofzo, dat voelt wel heel goed (brandt minder). Calendula zalf werkt geweldig tegen puisten, maar om dat op je lip te smeren is natuurlijk nogal onhandig.
En ik denk, gezien dat het zo brandt en groot en dik is, het binnenkort wel tot een einde komt...

Veel sterkte
Oud 07-05-2005, 20:48
kellytje
kellytje is offline
Ik heb ook al (een keer of 4) steenpuisten op mijn lip gehad. Idd erg pijnlijk en ik kon er dan ook niet afblijven... resultaat ... de pijn was weg maar gans mijn lip lag open wat dan weer pijn deed. Afblijven dus
Oud 07-05-2005, 20:51
Kimisa
Kimisa is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 07-05-2005 @ 21:45 :
is het geen koorstlip (ik voel er nu ook een opkomen beetje op het middenvan een helft) brand ook
een je moet er echt afblijven, nu heb je nog kans dat het wegtrekt maar als je gaat prutsten krijg je korstjes enz enz.
Nee, de dokter heeft zelf gezegd dat het geen koortslip was.

Oke dan rommel ik er maar niet aan. Hopelijk trekt het snel weg.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 06:37
Verwijderd
Ha, ik had dat ook een keer en ik speel trompet.. The pain!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 12:12
.Pure
.Pure is offline
ook eens zoiets gehad ja, maar of het nu een puist was? Leek net of ik was gestoken door een of ander beest en ik moest ook nog eens werken (winkel) én op vakantie met een dikke lip, maar ik had er wel zelf aangezeten en er kwam wat vocht uit, later idd een korstje. maar agh, het gaat over hoor.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:44
.Pure
.Pure is offline
hm fijn, dit vanmorgen getypt en nu zitten er blaasjes/blaartjes op mn lip
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:51
Kaa
Kaa is offline
hoi, ik heb dat ook vaak gehad heeel irritant en pijnlijk, vooral met eten en slapen...koop Superol bruistabletjes om mee te spoelen, gewoon bij de drogist> kan nooit kwaad, is een ontsmettings middel, daardoor komen er geen nieuwe bacterien bij en geneest het veel sneller...werkt goed.
sterkte
Oud 08-05-2005, 17:52
dead person
dead person is offline
Citaat:
.Pure schreef op 08-05-2005 @ 18:44 :
hm fijn, dit vanmorgen getypt en nu zitten er blaasjes/blaartjes op mn lip
hmm misschien terug naar de dokter?

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten