Oud 14-04-2005, 10:48
damaetas
damaetas is offline

en dan bedoel ik dus in je eentje, uppie, alleen, jij en jezelf, 1persoons, ...
wie van jullie doet het, heeft het al gedaan? en waarom en waar en waar let je op?

ik heb vorige vakantie een weekje door baskenland getrokken en dat beviel me prima en ik zoek deze zomer een week en half naar zuid-engeland te gaan, een lange wandelroute te doen.
Oud 14-04-2005, 17:15
Sobe
Sobe is offline
Ik ben het dit jaar van plan!
Langs de Adriatische kust voor 4 weken, of korter/ langer als nodig.
Vorig jaar voor 7 weken alleen vakantiewerk te Texel gedaan. Dat stelde niet zoveel voor, maar heb daar al wel wat 'eenzaamheid' ervaren.

Ik vind het wel belangrijk, het zal zeker wel confronterend zijn en onfijne momenten kennen, maar het is nu de tijd (leeftijd) om te weten wat ik nou écht alleen kan.

Maar hoe was dat voor jou? Is het als vrouwelijk geslacht ook echt anders?
Oud 14-04-2005, 17:58
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee ik doe dat niet. In je eentje is zo ongezellig. Ach ja, misschien eventueel een weekend of zo een stad bezoeken. Dit jaar had ik dat kunnen doen omdat met vrienden geen vakantie geregeld kon worden... maar ik vind het toch een beetje minder, in je eentje gaan.
Oud 14-04-2005, 18:38
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Sobe schreef op 14-04-2005 @ 18:15 :
Is het als vrouwelijk geslacht ook echt anders?
ik denk het wel. langs de ene kant maak je denkik eerder kennis met mensen. op de een of andere manierzijn vrouwen/meisjes aanspreekbaarder
langs de andere kant heb je natuurlijk wel mannen die je lastigvallen. ik zou niet zo naïef zijn om te denken dat jou dat niet kan gebeuren.
Oud 17-04-2005, 18:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ga dinsdag in m'n uppie naar Londen. Okee het is maar 2 dagen, dus niet een echte vakantie, maar het begin is er.
Ik ben het toch wel gewend om in m'n uppie te zitten, en vaak ga ik me alleen maar aan mensen ergeren als ze constant op m'n lip zitten en ik niet kan doen wat ik zelf wil, dus alleen weggaan is voor mij echt de beste optie.
Zelfs een paar weken/maanden zou ik niet erg vinden. Naar Australie ofzo. <3
Oud 23-04-2005, 19:49
Alkyone
Alkyone is offline
jup ikke... ik ga 4 weken in me uppie naar zuid-spanje... voornamelijk om Spaans te lere mja... natuurlijk ook om van de Zon te genieten
Oud 28-04-2005, 14:23
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik zou dat ook best wel willen, maar daar krijg ik dit jaar geen toestemming voor van mijn ouders. Ik zou het dan vooral doen omdat ik toch het liefst allemaal zwaar verantwoorde cultuur-dingen wil gaan doen .
Oud 28-04-2005, 23:31
mario
mario is offline
ik ga aankomende zomer alleen op vakantie naar turkije. Mijn ouders gaan buiten het seizoen op vakantie, en mijn vrienden hebben geen geld. En ik heb geen zin maar thuis te zitten, dus dan maar alleen ik vermaak me wel.
Oud 01-05-2005, 10:57
Friezo
Friezo is offline
ja ik, ik ga een weekje met de motor naar luxemburg en de belgische ardennen. lekker zelf bepalen waar en hoe hard ik rijd zonder gezeur van andere mensen
Oud 01-05-2005, 13:25
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik ga van de zomer vakantiewerk in Ierland doen
Oud 01-05-2005, 19:24
sail fan
sail fan is offline
Citaat:
Friezo schreef op 01-05-2005 @ 11:57 :
ja ik, ik ga een weekje met de motor naar luxemburg en de belgische ardennen. lekker zelf bepalen waar en hoe hard ik rijd zonder gezeur van andere mensen
Ik heb sids deze week ook een motor voor de deur staan, en wil ook graag van t zomer weekje in mijn eentje op pad. Lijkt me echt super. denk dat het de eifel wordt.

groet coen
Oud 02-05-2005, 08:49
Dolores
Dolores is offline
Dat lijkt me wel leuk om op latere leeftijd te doen, maar voorlopig ben ik daar echt nog niet aan toe. Geen idee waar ik dan heen zou willen.
Oud 02-05-2005, 11:36
TRXD
TRXD is offline
Ben 1 keer op reis geweest alleen. Was ongeveer 1 week. Op zich wel "leerzaam" hoe je je red in je eentje. Een voordeel was wel dat ik daar iemand kende waarmee ik verschillende dagen heb opgetrokken. Was trouwens in Engeland in de buurt van Liverpool.
Oud 03-05-2005, 10:08
Verwijderd
Ik wil alleen op vakantie naar Japan, dat lijkt me geweldig. Als je in je eentje bent heb je meer de kans dingen persoonlijk te beleven, je hebt niet het gekwek van een ander aan je hoofd, je kunt gaan en staat waar je wilt. Heerlijk.
Oud 08-05-2005, 17:44
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-05-2005 @ 11:08 :
Ik wil alleen op vakantie naar Japan, dat lijkt me geweldig. Als je in je eentje bent heb je meer de kans dingen persoonlijk te beleven, je hebt niet het gekwek van een ander aan je hoofd, je kunt gaan en staat waar je wilt. Heerlijk.
Ik was heeeeeeeel dicht bij Japan, nog geen uurtje vliegen. 2 weken geleden zat ik in Seoel en na lang nadenken en rekenen zijn we toch niet naar Japan gegaan...het was veel te duur

In je eentje reizen is geweldig, ik kan het iedereen aanbevelen
Oud 08-05-2005, 18:13
Verwijderd
Ik ga volgend jaar alleen naar Italie met het vliegtuig. En daar in Italie word ik opgehaald door mijn neef, want die woont daar. Maar dat is in feite ook alleen reizen
Oud 08-05-2005, 21:21
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
ik denk eraan om in m' eentje de fiets te pakken, m'n neus richting Frankrijk te richten en zo ver mogelijk te geraken in 3 weken... het feit dat ik geen frans ken is niet zo erg...
Oud 16-05-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Ocharme ik schreef op 08-05-2005 @ 22:21 :
ik denk eraan om in m' eentje de fiets te pakken, m'n neus richting Frankrijk te richten en zo ver mogelijk te geraken in 3 weken... het feit dat ik geen frans ken is niet zo erg...
Fijn! Zoiets wil ik ook ooit eens doen... *droom* Maar ik ben een meisje, mag niet alleen op reis,... blabla.. Dus het komt er waarschijnlijk niet van de eerste tijd.
Oud 24-05-2005, 08:53
Jolt
Jolt is offline
Ik wil het ook gaan doen, gewoon met mijn rugzak naar het vliegveld in mijn uppie en dan daar een last minute regelen, boeit me niet waarheen, zolang het maar warm en leuk is.

Oud 27-05-2005, 15:07
11568
11568 is offline
Als ik slaag ben ik van plan om alleen een paar dagen naar Londen te gaan. MAar lijkt me ook wel weer eng, ik ben een beetje verdwalerig
Oud 29-05-2005, 20:06
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
doezel schreef op 16-05-2005 @ 16:26 :
Fijn! Zoiets wil ik ook ooit eens doen... *droom* Maar ik ben een meisje, mag niet alleen op reis,... blabla.. Dus het komt er waarschijnlijk niet van de eerste tijd.
Ik wil het ook ooit nog een keer doen, en mn ouders vinden het geloof ik zowaar goed maarja, mn broer heeft het ook al gedaan en ze mogen niet discrimineren op geslacht he
Oud 31-05-2005, 19:13
Verwijderd
(Mits ik slaag) ga ik over twee weken een maand lang alleen door Europa; interrailen. Het doel is om Istanbul, Griekenland, Italie en Kroatie te bezoeken, de route moet ik nog ongeveer even uitstippelen. Aan de ene kant vind ik het doodeng, aan de andere kant heb ik er erg veel zin in.
Oud 01-06-2005, 09:17
Quantes
Quantes is offline
Ik wil deze zomer alleen naar een jeugdherberg gaan in de Ardennen, paar daagjes. Ben al wel aan et orienteren, maar weet nog niets zeker.
Oud 01-06-2005, 12:49
Sartre
Sartre is offline
Ik ga eind van de zomer hopelijk naar Ukraine en Rusland. Een drie stedentrip (Kiev - Moskou - St. Petersburg) en tussendoor met de trein reizen. In mn eentje ja. Omdat niemand mee wil... Nou ja ik zie het wel gebeuren hoor, lijkt me prima. Ik heb een enorme facinatie voor Rusland en het lijkt me wel makkelijk als ik met niemand rekening hoef te houden daar.
Oud 01-06-2005, 12:58
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Ik heb 2 weken in mijn eentje door Noorwegen gereisd. Ik werkte toen als au-pair in Noorwegen en opeens gingen de kinderen 2 weken naar hun vader (gescheiden ouders) en had ik 2 weken vrij.

Ik vond het geweldig. Helemaal zelf beslissen wat je wel en niet gaat doen en allemaal mensen tegen komen in jeugdherbergen etc. En het is gewoon een heel mooi land. Ik ben toen naar Oslo, Trondheim, Bergen en Stavanger geweest en heb met boten en treinen tussen die steden gereisd en het uitzicht uit de trein was alleen al de moeite waard (hoewel 8 uur in een trein zitten toch wel lang is). Ook is het heerlijk om te weten dat je dit kan, dus als je iets graag wilt doen je het gewoon kan doen ookal gaat er niemand mee.

Maar na die 2 weken voelde ik me toch wel een beetje eenzaam en was het ook lekker om mijn au-pair vriendinnen weer te zien en met ze te kletsen.
Oud 05-06-2005, 15:37
peaceflower
peaceflower is offline
Ik ga nog dit jaar in m'n eentje op fietsvakantie. Ik zal dan alleen op m'n fiets eropuit trekken, Europa in, en ik zal wel zien waar ik terecht kom. Ik ben tot nu toe nog nooit alleen op vakantie geweest, dus het is best spannend. Maar ik verheug me er ook ontzettend op, omdat het helemaal iets van mijzelf gaat worden, helemaal zelfstandig.

In je eentje op reis gaan is nog even iets anders dan 'alleen' met een vriend(in), of 'alleen' met een (jongeren-)organisatie. Als je echt alleen gaat, dan ben je op jezelf aangewezen, heb je met niemand iets te maken, ken je niemand. Je bent helemaal vrij.
En natuurlijk ontmoet je onderweg heel veel mensen, meer dan wanneer je met anderen reist.
Oud 06-06-2005, 00:45
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 05-06-2005 @ 16:37 :
Als je echt alleen gaat, dan ben je op jezelf aangewezen, heb je met niemand iets te maken, ken je niemand. Je bent helemaal vrij.
En natuurlijk ontmoet je onderweg heel veel mensen, meer dan wanneer je met anderen reist.
Precies! En dat is geweldig.
Oud 08-06-2005, 16:54
Delicate
Delicate is offline
Ik zou ook graag een keertje alleen op vakantie willen. Ben alleen jong (15) en mag/durf dat nog niet. Maar zodra ik er de leeftijd naar heb wil ik heel veel reizen. Ik kan echt niet wachten.

Als tussenoplossing ga ik dan maar met een jongerenreid (15-19 jarigen) mee. Dan heb je nog wel vrijheid, maar toch met een groep. Om alvast enigszins aant idee te wennen
Oud 08-06-2005, 16:55
doornroosje_88
doornroosje_88 is offline
Lijkt me egt súper!!!!
Dat wil ik als ik -hopelijk- slaag wil ik gaan bachpacken, alleen.

allemaal nieuwe mensen leren kennen, landen zien, ervaringen opdoen, op mezelf aangewezen zijn....

Ik wil heel graag interrailen in Europa of naar midden-amerika (guatemala, ecuador enz), daar ben ik verliefd op...
Oud 08-06-2005, 23:16
Verwijderd
Hmm ik zou het liever met een vriendin of vriendje doen.. Maar reizen, ik ben er sowieso gek op, dus in mn eentje lijkt het me ergens ook super. Alleen dat je sommige dingen niet kan delen is jammer.
Oud 10-06-2005, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Sartre schreef op 01-06-2005 @ 13:49 :
Ik ga eind van de zomer hopelijk naar Ukraine en Rusland. Een drie stedentrip (Kiev - Moskou - St. Petersburg) en tussendoor met de trein reizen. In mn eentje ja. Omdat niemand mee wil... Nou ja ik zie het wel gebeuren hoor, lijkt me prima. Ik heb een enorme facinatie voor Rusland en het lijkt me wel makkelijk als ik met niemand rekening hoef te houden daar.
Ik wil wel mee?
Oud 19-06-2005, 14:22
Spydogez
Spydogez is offline
2 jaar geleden ben ik met organisatie Do-It op vakantie naar Frankrijk geweest, alleen, ik kende helemaal niemand. Het beviel super goed, want de meeste mensen waren alleen. En het is niet zo dat het allemaal noobs zijn die geen vrienden hebben, want ik ging alleen omdat mijn vriendinnen alweer richting Salou wilden, en daar vind ik niets aan. Je leert veel mensen kennen, en het is goed voor je sociale ontwikkeling
Oud 22-06-2005, 09:36
Verwijderd
Ik ga deze zomer ook helemaal alleen weg: interrailen. Ben er nog niet helemaal uit welke zone ik kies, ben beetje aan het zoeken naar ervaringen enzo..

Nu orienteren op verhalen van andere mensen, ben volop aan het zoeken naar tips enz

Voor geinterresseerden in interrailen:

Je kiest een ticket:
1 zone, 195 euro, 16 dagen
2 zones, 275 euro, 22 dagen
Heel europa, 385 euro, 1 maand

Met dat ticket kan je de genoemde periode onbeperkt gebruik maken van de trein.

En je kiest een/twee zone(s) (of heel Europa natuurlijk)
Zone A Engeland, Wales, Schotland, Ierland
Zone B Noorwegen, Zweden, Finland
Zone C Denemarken, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk
Zone D Polen, Tjechie, Slowakije, Hongarije, Kroatie
Zone E Nederland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk
Zone F Spanje, Portugal, Marokko
Zone G Slovenie, Turkije, Italie, Griekenland
Zone H Roemenie, Joegoslavie, Bulgarije, Macedonie

Aangezien ik 17v ben en alleen ga, zal het wel zone A, C of E worden, denk niet dat ouders bijvoorbeeld Joegoslavië een leuke keuze gaan vinden

Laatst gewijzigd op 22-06-2005 om 09:42.
Oud 23-06-2005, 08:50
American*Dream
American*Dream is offline
ik wil over n paar jaar naar Indonesië, ook bij voorkeur alleen. Rondtrekken over de eilanden :-)
Oud 01-07-2005, 20:26
bbyn
bbyn is offline
ik ben op mn 14e naar een engels kamp gegaan.. alleen met vliegtuig.. naar mensen die ik niet kende naar een kamp waar ik nog nooit was geweest... lache!!!! eg geweldig
Oud 02-07-2005, 12:03
Verwijderd
Ik ga 6 weken naar Frankrijk, volgende week maandag vertrekken

Het is meer een werk-vakantie, maar toch.. wel alleen, en ik ken niemand.

Heb er zin in, wordt cool
Oud 02-07-2005, 19:43
Alkyone
Alkyone is offline
Citaat:
Alkyone schreef op 23-04-2005 @ 20:49 :
jup ikke... ik ga 4 weken in me uppie naar zuid-spanje... voornamelijk om Spaans te lere mja... natuurlijk ook om van de Zon te genieten
morge vertrek ik... spannen

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten