Oud 07-05-2005, 11:23
Suzanne
Suzanne is offline
Ik ben helemaal happy! En waarom? Ik heb mijn suffe xp omgebouwd tot een Mac! (oke vriendje lief heeft me er eigenlijk mee geholpen ) Ik vraag me af of meer mensen dit hebben gedaan.. En of zij dan nog wat extra spul hebben om het allemaal nog mooier te maken..

De reden is trouwens dat ik geen geld heb om een echte Apple te kopen

Zo ziet mijn pc er nu uit:

Nu nog een sticker van een apple achterop mijn monitor plakken en ik ben een echte apple-wannabee *whoei!
Oud 07-05-2005, 11:34
Nietzman
Nietzman is offline
Het is toch wat!

Ik hou het liever bij het origineel.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 11:36
Verwijderd
Dat is gewoon Windows XP met een MacOS thema...

Dat is wel echt het meest zinloze wat ik ooit heb gezien..
En waarom zou ik dat doen, wat schiet je ermee op?

Als ik MacOS wil zien, dan koop ik wel MacOS.. dat is ook niet te vergelijken met een Windows XP thema.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 11:38
Suzanne
Suzanne is offline
T is niet alleen van thema veranderen.. ik heb ook een aantal extra dingen als een objectdock onderin.. Wat ik ermee opschiet? Niks. Zinloos? Nee, ik ben er blij mee
Oud 07-05-2005, 11:40
Verwijderd
Ik denk dat dit topic meer iets voor onzin is
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 11:50
freyk
freyk is offline
Och Suzanne, als je je besturingssysteem wil laten "ombouwen" tot een Mac OS, doe het dan ook goed.

Gebruik een linux-distributie met Gnome (bijvoorbeeld Ubuntu)
en doe er dan een Mac OS theme bij.

Laatst gewijzigd op 07-05-2005 om 13:36.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 11:55
Verwijderd
Dat zou er inderdaad meer op lijken gezien MacOS op Unix is gebouwd.
En dat is wel even wat anders dan Windows
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 13:20
Jolt
Jolt is offline
Doe mij maar p-p-p-powerbook

Klassieke thema van Windows XP overtreft niemand .
Ook niet de rare open source meuk .
Oud 07-05-2005, 15:31
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-05-2005 @ 14:20 :
Aqua wel.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Nietzman schreef op 07-05-2005 @ 16:31 :
Aqua wel.
Royal ook
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 16:50
Verwijderd
Ombouwen? Is dat niet gewoon zo'n DesktopX skin?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 17:19
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
********** schreef op 07-05-2005 @ 16:57 :
Royal ook
En Bluecurve, of Watercolor.
Oud 07-05-2005, 17:50
M@rco
M@rco is offline
... en Reluna.
Oud 07-05-2005, 18:28
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:

Ook niet de rare open source meuk .
Sunny seashore wel
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 03:11
Jon
Jon is offline
Om het oldskool Macgevoel terug te krijgen heb ik ooit eens een emulator geinstalleerd om zo een hele zooi ouwe spelletjes te kunnen spelen. Dat was wel leuk.
Oud 08-05-2005, 09:10
770
770 is offline
Ik denk aan dat reclamefilmpje van die jongen die ook een Peugeot wilde.
Met die olifant en tegen de muur botsen, weetjewel.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 12:31
p-chez
p-chez is offline
http://www.virtualapple.com/
Oud 08-05-2005, 16:26
MacArt
MacArt is offline
toch vind ik het fijn dat windows bestaat, iedere keer als ik me even 5 seconde aan iets van os x erger of een beetje teleur gesteld wordt er door, dan kan ik even 1 seconde achter een windows pc gaan zitten en dan vind ik os x direct zo extreeem relaxed weer.. kan me dag niet meer stuk
Oud 08-05-2005, 16:30
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
********** schreef op 07-05-2005 @ 12:36 :

Als ik MacOS wil zien, dan koop ik wel MacOS.. dat is ook niet te vergelijken met een Windows XP thema.
Jij hebt duidelijk een gebrek aan fantasie.
Het is eigenlijk softwarematig casemodden zeg maar.
Oud 08-05-2005, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Pr0xy schreef op 08-05-2005 @ 17:30 :
Jij hebt duidelijk een gebrek aan fantasie.
Het is eigenlijk softwarematig casemodden zeg maar.
Als je Unix based en Windows based met elkaar kunt vergelijken... heb je inderdaad een heeele grote hoeveelheid fantasie..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 20:00
Verwijderd
Dat soort overbodige shit is altijd extreem buggy. Succes met terugschakelen naar een fatsoenlijke windows GUI.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Ulfheðin schreef op 08-05-2005 @ 21:00 :
Dat soort overbodige shit is altijd extreem buggy. Succes met terugschakelen naar een fatsoenlijke windows GUI.
Is gewoon een thema, daarnaast installeer je gewoon extra software die voor die bar zorgt.
Is dus gewoon de standaard Windows gui
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 08:32
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 08-05-2005 @ 21:14 :
Is gewoon een thema, daarnaast installeer je gewoon extra software die voor die bar zorgt.
Is dus gewoon de standaard Windows gui
Ik heb ooit Windows opnieuw kunnen installeren omdat van die leuke hulp-software voor themes zich zo in mijn GUI had genesteld dat het er niet meer uit te breken viel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 15:45
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 09-05-2005 @ 09:32 :
Ik heb ooit Windows opnieuw kunnen installeren omdat van die leuke hulp-software voor themes zich zo in mijn GUI had genesteld dat het er niet meer uit te breken viel.
Wil ik me bij aansluiten. Ik draaide vroeger ook geweldig veel thema's voor XP in combinatie met GUI Replcaer en dergelijk; maar uiteindelijk zorgt al die zooi voor meer rotzooi dan je eigenlijk hoopt.

Probeer die dingen er achteraf maar weer uit te slopen, al je cache moet je opnieuw opbouwen (icons enzo) en dat geeft vaak heel wat problemen.

Nu gebruik ik enkel nog een thema (via uxtheme.dll door themepatcher) en wat extra iconen die op Windows XP-iconen lijken voor speciale mappen. Daar kan weinig mee foutgaan; de icoontjes worden via desktop.ini-bestanden geladen; en die zijn er dus zo uit te slopen. Ik maak ook wel gebruik van YzDock, maar ik kies er ten minste voor om zo veel mogelijk een beetje gelijkaardig te houden. Dat volstaat allemaal; maar ik kan je ook verzekeren dat je bij het veranderen van GUI dat best één keer doet; maar velen veranderen om de zoveel tijd wel eens van interface (ik ook), dan heb je best een zo simpel mogelijke configuratie; de icons die ik gebruik zijn gewoon van Windows XP (plus nog wat van Foood: de XP Folders en drives om alles wat duidelijker te maken; en in YzDock houdt ik van AppsNeon zonder achtergrond en dergelijke). Het thema kun je makkelijk veranderen, maar als je eenmaal begint met meerdere DLL's van Windows te veranderen, krijg je daarmee nogal wat problemen. En als er dan eens echt een probleem met Windows ontstaat, je roept de System File Check op en dan zit je daar ook weer te knoeien met de bestanden die je vervangen hebt.

Zelf ben ik wel verliefd geworden op de interface van Gnome (komt in de buurt van die van Apple); geen taakvensters vanboven in je scherm maar daar een startmenu en de klok en ook een soort dropdown met al je opsenstaande programma's in. Vanonder wel standaard een taakbalk zoals in Windows. Ook zeer handig is meerdere desktops zodat je die taakbalk zo leeg mogelijk kunt houden (wat in Windows onmogelijk is).

http://images.google.com/images?hl=e...pple+OR+mac%29
Oud 10-05-2005, 20:44
dragonstorm
dragonstorm is offline
uhu, GNOME is gaaf
maar imho past t 'aqua' gedeelte er eigelijk niet zo heel goed bij.....
sunny seashore daarentegen (ik ben volgens mij enige sunny seashore fan op deze aardkloot)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2005, 21:16
ILUsion
ILUsion is offline
[QUOTE]dragonstorm schreef op 10-05-2005 @ 21:44 :
uhu, GNOME is gaaf
maar imho past t 'aqua' gedeelte er eigelijk niet zo heel goed bij.....
sunny seashore daarentegen (ik ben volgens mij enige sunny seashore fan op deze aardkloot)
[/QUOTE

Sunny Seashore?

Anyway; aqua past er volgens mij wel enigszins bij hoor. Zelf heb ik hem overigens niet als Mac-achtig draaien omdat ik al dat blauw gedoe (die schuifbalken: euw) zeker niet mooi vind. Ik ben eerder voor Brushed Metal als je naar Mac kijkt (en dan niet zoals in de Windows-versie van iTunes, want die is als het op 'brushed metal' aankomt even lelijk; de rest van het programma is dan weer mooi). Ik houdt het gewoon bij een BlueCurve-thema op mijn Gnome (vrij strak, nog wel mooi). Op Windows draai ik een of ander onbekend thema (b0seClass) omdat dat gewoon zeer strak overkomt en wel past bij mijn super-mooie AppsNeon-balkjes.

KDE vind ik op Linux wel handig omdat je daar direct mee kunt werken, maar het is uber-lelijk als je het mij vraagt. Gnome heb ik juist gekozen om de strakke uitstraling, die een Mac volgens mij ook wel heeft (balkje bovenaan enzo, geen overvolle taakblak, zoals hier bij Windows momenteel het geval is).
Oud 11-05-2005, 19:06
dragonstorm
dragonstorm is offline
sunny seashore, ik weet niet hoe dat precies heet. Het idee is echter dat alle balken en vensters enzo in het thema van strand & zee is

mwah, ik weet dat niet zo van KDE en 'direct werken'. Ik vind GNOME veel bruikbaarder, ook vanwege de betere (groter, duidelijker) rendering van fonts
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 19:14
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 11-05-2005 @ 20:06 :
sunny seashore, ik weet niet hoe dat precies heet. Het idee is echter dat alle balken en vensters enzo in het thema van strand & zee is

mwah, ik weet dat niet zo van KDE en 'direct werken'. Ik vind GNOME veel bruikbaarder, ook vanwege de betere (groter, duidelijker) rendering van fonts
ow, dat lelijke thema (was meegeleverd) mja, ik vind het niet strak genoeg maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.
KDE vind ik op zekere manier iets vriendelijker voor de beginners: eerst een mooie wizard bij het opstarten ,grafische instelmogelijkheden (meer dan bij Gnome), het menu waar alles al instaat van bij het begin (bij Gnome staan er maar 'enkele' programma's in).

Dusja, ieder zijn smaak eigenlijk; als extreem-groentje met enkel wat Windows en algemene pc-kennis vond ik KDE toch veel handiger dan Gnome. Nu kies ik vooral voor Gnome voor het uitzicht en laat ik KDE links liggen omdat ik het wat opgeblazen (beetje te teletubbie-achtig, te dikke taakbalk enzo) vind overkomen en dat Gnome beter overkomt (KDE zal best wel aan te passen zijn, maar dan zal ik eerder op iets Gnome-igs uitkomen na uren tweaken)...
Oud 12-05-2005, 23:15
Raven
Raven is offline
Citaat:
********** schreef op 07-05-2005 @ 12:36 :

Als ik MacOS wil zien, dan koop ik wel MacOS.. dat is ook niet te vergelijken met een Windows XP thema. [/B]

dan heb je mijn MS-DOS thema voor linux nog niet gezien
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 08:14
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 13-05-2005 @ 00:15 :
dan heb je mijn MS-DOS thema voor linux nog niet gezien
Kijk, dat je WIndows hebt maar eigenlijk een MacOS wannabee bent, ok..
Maar een linux distro met MS-DOS... dan weet ik het ook niet meer
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 14:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mij lijkt Mac totaal niet handig Sommige programma's kun je daar toch ook niet op draaien? Die werken toch alleen op windows?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:29
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-05-2005 @ 15:32 :
Mij lijkt Mac totaal niet handig Sommige programma's kun je daar toch ook niet op draaien? Die werken toch alleen op windows?
Sterker nog, geen enkel windows programma werkt op Mac. Wel zijn er gelukkig vaak mac versies van diezelfde programma's te krijgen.

Wat wel zo is (volgens mij) is dat -omdat mac veel wordt gebruikt voor professionele doeleinden zoals grafische vormgeving etc- de meeste software aan de prijzige kant is, omdat het gewoon professionele software paketten betreft zoals bijvoorbeeld video en beeldbewerkingssoftware.

Anderzijds zijn er natuurlijk de open-source programma's die voor elk platform (dus ook mac) te krijgen zijn, en anders kun je die natuurlijk nog zelf compilen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:12
ILUsion
ILUsion is offline
Mac heeft inderdaad een totaal ander soort programma's maar omgekeerd mag je ook niet vergeten dat Mac-programma's niet op Windows zullen draaien. Alhoewel; het is toch mogelijk om Windows-programma's op Mac te laten draaien, op net dezelfde manier als het op Linux werkt: met Wine (neen, niet om te drinken).

Voor Linux heb je Wine, voor Mac is men bezig met DarWine ( http://darwine.opendarwin.org/ ) dat nogal wat programma's van Windows kan openen. Op Linux werkt het in ieder geval zeer goed (kan ik bevestigen), op Mac zou het iets minder snel draaien omdat je daar ook met het 'probleem' zit dat Apple-computers op de PowerPC-architectuur draaien (IBM PowerPC-processoren zoals de G4 en G5) terwijl Windows tegenwoordig vooral op x86 (Intel Pentium 4, AMD Athlon XP, ...).

Verder is open-source niet gewoon synoniem voor compileren op een ander platform en runnen maar: vaak moet je op beide systemen toch eenzelfde framework beschikbaar hebben. Met het opkomende .NET kan dat misschien ook nog wel vonken geven omdat .NET oorspronkelijk alleen Windows is, maar met projecten als Mono (de open-source-implementatie van .NET) kun je .NET-programma's ook daar openen.

Perfect zijn (Dar)Wine en Mono nog zeker niet, maar het is veel simpeler om Windows (x86)-programma's te draaien op Mac (PowerPC) en Linux (dat zowel op PowerPC als x86 als vele andere platformen kan draaien) dan omgekeerd (zo weet ik zelfs niet of je Linux-programma's op Windows kunt draaien, op Mac waarschijnlijk wel en Mac-programma's kun je ook niet draaien) behalve als je een programma als PearPC (of het daarvan afgeleide CherryOS) zou gebruiken dat (naar ik hoor) vreselijk traag is. In Windows kun je op gelijkaardige manier dan ook wel Linux-programma's draaien als je VMWare of VirtualPC gebruikt. Het nadeel van die laatste 4 (of beter gezegd 3, want CherryOS is troep ) is dat je in die programma's nog eens het beturingssysteem (Mac/Linux) moet gaan installeren om de programma's daarvan te openen (je werkt dan met een zogenaamde virtuele pc, die worden wel gebruikt om eens te testen maar eigenlijk niet meer).

Vroeger was het trouwens ook zo dat je met AuthorWare geloof ik (iets Flash-achtigs, een voorloper ervan, in ieder geval) simpele programma's had die wel op Mac en Windows konden lopen (dat werd vaak gebruikt voor cd's die je bij computermagazin's kreeg). Dus de mogelijkheden bestaan wel, maar weinigen gebruiken die mogelijkheden.
Oud 16-05-2005, 16:34
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Lachen
Oud 16-05-2005, 17:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mja, wij hebben hier in de buurt een apple store en zo'n mannetje zei dat apple niet zo heel handig was als jij programma's van school gebruikt ed. Standaard zit er niet zo heel veel op een ibook of powerbook aan software en inderdaad de programma's die je dan erbij wilt kopen zijn nogal prijzig. Hij raadde het dus af, tenzij je alleen internet en simpele dingen zou gebruiken.

Maar een vriendin van mij moet een programma downloaden voor school om te kunnen internetten en dat had niet op een comp met mac software gekund.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 18:17
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-05-2005 @ 18:53 :
Mja, wij hebben hier in de buurt een apple store en zo'n mannetje zei dat apple niet zo heel handig was als jij programma's van school gebruikt ed. Standaard zit er niet zo heel veel op een ibook of powerbook aan software en inderdaad de programma's die je dan erbij wilt kopen zijn nogal prijzig. Hij raadde het dus af, tenzij je alleen internet en simpele dingen zou gebruiken.

Maar een vriendin van mij moet een programma downloaden voor school om te kunnen internetten en dat had niet op een comp met mac software gekund.
Nee, het is ook alleen voor de mensen die bewust voor een mac kiezen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten