Advertentie | |
|
![]() |
|
Och Suzanne, als je je besturingssysteem wil laten "ombouwen" tot een Mac OS, doe het dan ook goed.
Gebruik een linux-distributie met Gnome (bijvoorbeeld Ubuntu) en doe er dan een Mac OS theme bij. ![]()
Laatst gewijzigd op 07-05-2005 om 13:36. |
![]() |
|
Doe mij maar p-p-p-powerbook
Klassieke thema van Windows XP overtreft niemand ![]() Ook niet de rare open source meuk ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
... en Reluna.
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Om het oldskool Macgevoel terug te krijgen heb ik ooit eens een emulator geinstalleerd om zo een hele zooi ouwe spelletjes te kunnen spelen. Dat was wel leuk.
||
Citaat:
Het is eigenlijk softwarematig casemodden zeg maar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is dus gewoon de standaard Windows gui ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Probeer die dingen er achteraf maar weer uit te slopen, al je cache moet je opnieuw opbouwen (icons enzo) en dat geeft vaak heel wat problemen. Nu gebruik ik enkel nog een thema (via uxtheme.dll door themepatcher) en wat extra iconen die op Windows XP-iconen lijken voor speciale mappen. Daar kan weinig mee foutgaan; de icoontjes worden via desktop.ini-bestanden geladen; en die zijn er dus zo uit te slopen. Ik maak ook wel gebruik van YzDock, maar ik kies er ten minste voor om zo veel mogelijk een beetje gelijkaardig te houden. Dat volstaat allemaal; maar ik kan je ook verzekeren dat je bij het veranderen van GUI dat best één keer doet; maar velen veranderen om de zoveel tijd wel eens van interface (ik ook), dan heb je best een zo simpel mogelijke configuratie; de icons die ik gebruik zijn gewoon van Windows XP (plus nog wat van Foood: de XP Folders en drives om alles wat duidelijker te maken; en in YzDock houdt ik van AppsNeon zonder achtergrond en dergelijke). Het thema kun je makkelijk veranderen, maar als je eenmaal begint met meerdere DLL's van Windows te veranderen, krijg je daarmee nogal wat problemen. En als er dan eens echt een probleem met Windows ontstaat, je roept de System File Check op en dan zit je daar ook weer te knoeien met de bestanden die je vervangen hebt. Zelf ben ik wel verliefd geworden op de interface van Gnome (komt in de buurt van die van Apple); geen taakvensters vanboven in je scherm maar daar een startmenu en de klok en ook een soort dropdown met al je opsenstaande programma's in. Vanonder wel standaard een taakbalk zoals in Windows. Ook zeer handig is meerdere desktops zodat je die taakbalk zo leeg mogelijk kunt houden (wat in Windows onmogelijk is). ![]() ![]() http://images.google.com/images?hl=e...pple+OR+mac%29
|
[QUOTE]dragonstorm schreef op 10-05-2005 @ 21:44 :
uhu, GNOME is gaaf ![]() maar imho past t 'aqua' gedeelte er eigelijk niet zo heel goed bij..... sunny seashore daarentegen ![]() Sunny Seashore? Anyway; aqua past er volgens mij wel enigszins bij hoor. Zelf heb ik hem overigens niet als Mac-achtig draaien omdat ik al dat blauw gedoe (die schuifbalken: euw) zeker niet mooi vind. Ik ben eerder voor Brushed Metal als je naar Mac kijkt (en dan niet zoals in de Windows-versie van iTunes, want die is als het op 'brushed metal' aankomt even lelijk; de rest van het programma is dan weer mooi). Ik houdt het gewoon bij een BlueCurve-thema op mijn Gnome (vrij strak, nog wel mooi). Op Windows draai ik een of ander onbekend thema (b0seClass) omdat dat gewoon zeer strak overkomt en wel past bij mijn super-mooie AppsNeon-balkjes. KDE vind ik op Linux wel handig omdat je daar direct mee kunt werken, maar het is uber-lelijk als je het mij vraagt. Gnome heb ik juist gekozen om de strakke uitstraling, die een Mac volgens mij ook wel heeft (balkje bovenaan enzo, geen overvolle taakblak, zoals hier bij Windows momenteel het geval is).
||
Citaat:
![]() KDE vind ik op zekere manier iets vriendelijker voor de beginners: eerst een mooie wizard bij het opstarten ,grafische instelmogelijkheden (meer dan bij Gnome), het menu waar alles al instaat van bij het begin (bij Gnome staan er maar 'enkele' programma's in). Dusja, ieder zijn smaak eigenlijk; als extreem-groentje met enkel wat Windows en algemene pc-kennis vond ik KDE toch veel handiger dan Gnome. Nu kies ik vooral voor Gnome voor het uitzicht en laat ik KDE links liggen omdat ik het wat opgeblazen (beetje te teletubbie-achtig, te dikke taakbalk enzo) vind overkomen en dat Gnome beter overkomt (KDE zal best wel aan te passen zijn, maar dan zal ik eerder op iets Gnome-igs uitkomen na uren tweaken)...
||
Citaat:
dan heb je mijn MS-DOS thema voor linux nog niet gezien ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar een linux distro met MS-DOS... dan weet ik het ook niet meer ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat wel zo is (volgens mij) is dat -omdat mac veel wordt gebruikt voor professionele doeleinden zoals grafische vormgeving etc- de meeste software aan de prijzige kant is, omdat het gewoon professionele software paketten betreft zoals bijvoorbeeld video en beeldbewerkingssoftware. Anderzijds zijn er natuurlijk de open-source programma's die voor elk platform (dus ook mac) te krijgen zijn, en anders kun je die natuurlijk nog zelf compilen. |
![]() |
|
Mac heeft inderdaad een totaal ander soort programma's maar omgekeerd mag je ook niet vergeten dat Mac-programma's niet op Windows zullen draaien. Alhoewel; het is toch mogelijk om Windows-programma's op Mac te laten draaien, op net dezelfde manier als het op Linux werkt: met Wine (neen, niet om te drinken).
Voor Linux heb je Wine, voor Mac is men bezig met DarWine ( http://darwine.opendarwin.org/ ) dat nogal wat programma's van Windows kan openen. Op Linux werkt het in ieder geval zeer goed (kan ik bevestigen), op Mac zou het iets minder snel draaien omdat je daar ook met het 'probleem' zit dat Apple-computers op de PowerPC-architectuur draaien (IBM PowerPC-processoren zoals de G4 en G5) terwijl Windows tegenwoordig vooral op x86 (Intel Pentium 4, AMD Athlon XP, ...). Verder is open-source niet gewoon synoniem voor compileren op een ander platform en runnen maar: vaak moet je op beide systemen toch eenzelfde framework beschikbaar hebben. Met het opkomende .NET kan dat misschien ook nog wel vonken geven omdat .NET oorspronkelijk alleen Windows is, maar met projecten als Mono (de open-source-implementatie van .NET) kun je .NET-programma's ook daar openen. Perfect zijn (Dar)Wine en Mono nog zeker niet, maar het is veel simpeler om Windows (x86)-programma's te draaien op Mac (PowerPC) en Linux (dat zowel op PowerPC als x86 als vele andere platformen kan draaien) dan omgekeerd (zo weet ik zelfs niet of je Linux-programma's op Windows kunt draaien, op Mac waarschijnlijk wel en Mac-programma's kun je ook niet draaien) behalve als je een programma als PearPC (of het daarvan afgeleide CherryOS) zou gebruiken dat (naar ik hoor) vreselijk traag is. In Windows kun je op gelijkaardige manier dan ook wel Linux-programma's draaien als je VMWare of VirtualPC gebruikt. Het nadeel van die laatste 4 (of beter gezegd 3, want CherryOS is troep ![]() Vroeger was het trouwens ook zo dat je met AuthorWare geloof ik (iets Flash-achtigs, een voorloper ervan, in ieder geval) simpele programma's had die wel op Mac en Windows konden lopen (dat werd vaak gebruikt voor cd's die je bij computermagazin's kreeg). Dus de mogelijkheden bestaan wel, maar weinigen gebruiken die mogelijkheden.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|