Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
opvoeden is namelijk alleen de punten en splinters er af schuren, als we een persoon in de vorm van een stuk hout zien, de personen die zo reageren zijn helemaal glad geschuurd, wij mage's (om maar es weer met kracht termen tekomen) zijn op de verkeerde manier geschuurd of zelfs helemaal niet geschuurd en alleen verteld zo moet het en red je er maar mee (wat mijn geval is). dus de mensen die over tvprogrammas zeuren hebben of zelf teveel tv gekeken (ja jongens en meisjes het sloopt hoofden ![]()
||
Citaat:
Ik vind het niet kunnen om zomaar iemand te 'drainen'. (En dan doel ik op, dat het onbewust gebeurt, zoals een bepaalde klasgenoot die je niet mag en die stom tegen je geweest is, zomaar drainen). Als je zulke krachten hebt, vind ik dat je ook moet weten hoe je er mee om moet gaan (geen andere mensen kwaad doen). Maar ik weet niet of je dat doet ![]()
||
Citaat:
In dat geval lijkt het me interessant om te zien of de ervaringen van beide personen overeenstemmen. Groet, Tio
|
Een foto van Osama Bin Laden en jij schakelt hem uit, Dauron? Als je zulke ingrijpende krachten bezit, waarom het dan alleen gebruiken in nutteloze spelletjes?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
omdat de meeste mensen er geen weet van hebben, excuse me for saying maar het zijn vaak ignorant bastards zonder een leven. dit is al begonnen bij de opvoeding, de kinderen krijgen te horen, wat ze zien dat het sprookjes zijn en dat niets waar is, dus zullen ze zich niet bezig houden met dat gene omdat het een taboe is. gelukkig beginnen de taboe's te vervallen. ok dan heb je de wetenschap... kunnen ze het niet verklaren met harde bewijzen dan bestaat het niet volgens hun, je moet met mystiek met kleine bewijzen al een conclusie kunnen trekken. dat kan in de wetenschap niet, en ik kan het weten ik zit midden in die werelden "zwaar frustrerend"
||
Citaat:
||
Citaat:
Als er hier twee personen zijn die bereid zijn een zgn. psi-battle te voeren, dan moet daar toch wel iets mee te doen zijn. Mijn idee was om ze beiden hun ervaring/gevoel etc. bij de situatie te laten noteren, liefst met tijdsaanduidingen, en deze dan te laten vergelijken door een onafhankelijke, derde persoon (natuurlijk voordat ze zelf de ervaringen uitwisselen). Dan ga je kijken of deze dingen overeenkomen, of niet. Niet dat je daar meteen vanalles uit kan concluderen, maar het lijkt me beter dan niets. Dus, vrijwilligers? Groet, Tio
|
Psi-battles?! *blink*
Sorry vrienden, ik ben meestal open, maar dit gaat me toch wat ver. Ik heb ervaring met een aantal dingen die als "Mystiek" worden omschreven, het gebruik van chi in vechtsport bijvoorbeeld, maar dit klinkt voor mij toch als kniediepe bullshit. Indien een van deze "psions" graag zijn gelijk wil komen bewijzen, ik sta open voor uitdagingen. Ik vertrouw zelf echter wel op de ouderwetse non-psi verdedigingmiddelen.
|||
Citaat:
Dat lijkt me niet geheel genuanceerd. Immers, als deze psi-krachten voor iedereen zonder meer waarneembaar waren, dan zou er nooit een reden zijn geweest om ze af te doen als sprookjes. De reden dat dat wel gebeurt, ligt hem in het feit dat deze krachte juist niet voor iedereen waarneembaar zijn. Je kan het, mijns inziens, moeilijk volledig op indoctrinatie gooien. Citaat:
En het trekken van conclusies met matig bewijs is dan inderdaad niet wetenschappelijk, maar lijkt me ook weinig met mystiek te maken hebben. Volgens mij houdt mystiek zich niet per definitie met bewijsvoering van wat dan ook bezig. Evenmin denk ik dat psi-battles onder mystiek vallen. Groet, Tio
||
Citaat:
![]()
|
ik snap niet dat mensen hier zo lomp op reageren. De TS wil iets uitleggen en iets vragen en ik denk niet hij op zoek is naar zinloze reacties of domme antwoorden.
Verder denk ik dat voor de meeste Mystiek onderwerpen geen bewijs nodig is. En ik vind het dan ook zinloos om die te gaan vragen. ga dan een keer kijken ofzo. Ook snap ik goed dat mensen bezwaar hebben tegen dit verhaal. zoals al gezegt is: ''er wordt al genoeg gevochten'' Ik denk trouwens niet dat het de bedoeling is om elkaar echt pijn te doen. maja, dat weet ik niet zeker. Tot nu toe zie ik het meer als stoeien en dat doe ik zo veel mogelijk. En dan wil ik nog even melden dat ik hier graag meer van wil weten. Ik zou graag iets meer uitleg hebben. Met betrekking tot ervaringen, stylen en vooral HOE! hoe bulden je je energie? ik kan het wel doorgeven (niet altijd) Maar ik kan er geen echte vorm ofzo aangeven. graag een beetje uitleg. CrosS (negeer eventuele spelfouten, je snapt wat ik bedoel)
|
![]() |
Doet de poster van dit topic aan tai-chi, of vechtsport ?(waar concentratie en energie bundeling, wilskracht e.d. een belangrijke rol spelen)
Wat ik ook merk de laatste tijd (een beetje terugkomend op dat verhaaltje over "ruw hout" eerder in dit topic) is dat onze allochtone medemens (met wie ik veel contacten heb in de coffeeshop) een groter en meer ontwikkeld gevoel hebben voor bovennatuurlijke zaken... dit is altijd goeie gespreksstof, al zijn sommige echt super bang voor dit soort shit |
![]() |
||
Citaat:
Sjamanisme is dan, volgens mij, weer een heel ander tak, waar niet zozeer magie, maar het werken dmv trance(-reizen) een centrale positie inneemt. Groet, Tio
|||
Citaat:
![]() Daarnaast lijkt het me, met de dingen die geclaimd worden, niet moeilijk om dat bewijs te vergaren. Citaat:
M.a.w. ik zie het verband tussen psi-battles, evolutie en het recht van de sterkste niet zo. Groet, Tio (die probeert serieus onderzoek te verrichten naar mystieke, spirituele en paranormale verschijnselen, en nog steeds graag vrijwilligers wil)
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Groet, Tio
|
Haha. Ik ben geen 'psion' hoor. Ik kan mee praten over de theorie, maar ik doe het niet, en wil het ook niet doen.
Bovendien laat ik zelfs voor me zelf in het midden of het nou wel of niet kan of bestaat. Het valt zeg maar (samen met dingen als Goddelijkheden, reincarnatie en aliens) onder het kopje 'Zou kunnen' ![]()
Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 14:05. |
![]() |
|
Ik vind het wel interessant, maar kun je de energie (waarvan je een wapen hebt gemaakt) ook weer terug nemen tot je lichaam of dat de 'wapens' zeg maar, mengen, dus dat de verschillende energieen door elkaar raken? Anders lijkt het me zo vermoeiend.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ehm topic starter, kheb je een pm gestuurd ![]() |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|