Oud 18-05-2005, 16:21
Cola
Cola is offline
Sorry als dit topic hier niet thuis hoort maar ik wist niet waar die anders moest.

Ok het zit zo: Ik was afgelopen zondag jarig en geef aankomende zaterdag mijn feest, nou heb ik dus per ongeluk te veel lui uitgenodigd en probeer eigenlijk een manier te vinden om een paar lui die ik eigenlijk niet zo heel erg mag maar die mij wel hebben uitgenodigd op een fatsoenlijke manier af te wimpelen om het maar zo te zeggen.
ik weet dat het niet erg aardig is, maar ik kom echt in de problemen met drank( wat nu erg duur is, en ik ben nog maar 15 dus veel geld heb ik niet) en ook met ruimte kom ik in de problemen aangezien ik 17 man heb uitgenodigd.
hoe vertel ik die paar lui dat ze in principe niet meer uigenodigd zijn?
Oud 18-05-2005, 16:22
MTpower
MTpower is offline
Gewoon eerlijk zijn, ze komen er toch wel achter wat de echte reden was van afzegging
Eerlijkheid duurt het langst
Oud 18-05-2005, 16:24
Cola
Cola is offline
dus gewoon tegen die paar lui zeggen van: ik kom een beetje heel erg in de problemen met drank, ruimte enz. en daarom kan jij er eigenlijk niet meer bij
Oud 18-05-2005, 16:25
T!ne
T!ne is offline
Kunnen je ouders niet bijpassen?
En qua ruimte.. Hebben jullie geen tuin?
Oud 18-05-2005, 16:27
Cola
Cola is offline
tuurlijk hebben we een tuin, maar ik was eigenlijk van plan om gezellig met een groep een lijpe film te gaan kijken en ons helemaal lam te gaan zuipen
Oud 18-05-2005, 16:27
Freestyler*
Freestyler* is offline
past het echt niet?
anders laat je ze komen, en probeer je die mensen dan wat sneller weg te werken

wat betreft de drank;
je kan toch eerlijk zeggen dat er eigenlijk wel veel mensen komen, dat je niet het geld hebt voor heel veel drank en zeggen dat je wel iets hebt, maar dat als mensen veel willen drinken ze zelf iets mee moeten nemen. Dat gebeurt wel vaker.
Oud 18-05-2005, 16:28
T!ne
T!ne is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 18-05-2005 @ 17:27 :
tuurlijk hebben we een tuin, maar ik was eigenlijk van plan om gezellig met een groep een lijpe film te gaan kijken en ons helemaal lam te gaan zuipen
Kussens leggen en op de grond zitten?
Oud 18-05-2005, 16:31
Cola
Cola is offline
ok. het zijn allemaal wel goede oplossingen maar ik heb eigenlijk gewoon liever dat ze niet komen maar een jonge uit mijn klas die had een te grote bek waardoor iedereen van dat feest af wist en toen was ik verplicht om die lui uit te nodigen.
Oud 18-05-2005, 16:34
boer
boer is offline
ik vind het ten eerste gewoon heel stom dat je dan zoveel mensen uitnodigt. Ik vind eigenlijk dat je ze gewoon moet laten komen en dan maar een oplossing te vinden. Misschien dat er ook nog wel iemand niet kan, of eerder weggaat om uit te gaan
Oud 18-05-2005, 16:36
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 18-05-2005 @ 17:31 :
ok. het zijn allemaal wel goede oplossingen maar ik heb eigenlijk gewoon liever dat ze niet komen maar een jonge uit mijn klas die had een te grote bek waardoor iedereen van dat feest af wist en toen was ik verplicht om die lui uit te nodigen.
had die gast gewoon een klap gegeven en gezegt dat het niet voor hun bedoeld is. ga alsnog naar hun toe en zeg dat het niet de bedoeling was, maar meneer bulderde alles door.

succes!
Oud 18-05-2005, 16:46
WolterB
WolterB is offline
Duidelijk een geval van over je heen laten lopen door een groep

Is niet handig en zal je ws ook de volgende keer niet meer doen.

Wat je nu moet doen. Of proberen te regelen met je ouders dat het toch door kan gaan of een paar boze blikken tegen je krijgen door een paar mensen af te zeggen
Oud 18-05-2005, 16:55
luchtballon
luchtballon is offline
17 man past best in een huis toch?
En je kunt ze zelf vragen nog drank mee te nemen als ze dat nodig vinden.

maargoed dat is idd geen oplossign dat ze niet komen. Ik vind eigenlijk dat je het niet kunt maken om eerst mensen uit te nodigen en daarna te zeggen dat ze neit meer mogen komen. Had je ze maar niet uit moeten nodigen toen die kerel over je feest vertelde.
Je kunt idd ook naar ze toe gaan en zeggen dat he niet de bedoeling was, en dat zoveel mensen niet gaat ofzo. Als je dat doet succes ermee.
Oud 18-05-2005, 17:03
Cola
Cola is offline
oke, bedankt lui
ik kijk nog wel wat ik doe.
ik weet in ieder geval wel zeker dat ik 2 mensen niet laat komen omdat ik ze gewoon niet mag , en ook heeft al 1 iemand het afgezegd en een ander meisje die mij helaas leuk vind is zeg maar een beetje weg gepest door een andere jongen omdat hij de hele tijd zij dat zij mij leuk vond dus dat scheel al
Oud 18-05-2005, 17:04
Cola
Cola is offline
en tuurlijk past 17 man wel, maar het is veel leuker als je met je beste kameraden gezellig een filmpje kijkt en wat drinkt zonder dat je een paar van die lui er bij hebt die je niet mag.

maar aan de ene kant nemen ze wel allemaal een cadeau mee....
maargoed aan elk voordeel zit zo zen nadeel
Oud 18-05-2005, 17:17
leucomelas
leucomelas is offline
bel ze gewoon op en zeg eerlijk dat ze niet je beste vrienden zijn en dat je de ruimte in huis niet hebt om zoveel mensen uit te nodigen?
snap trouwens toch al niet waarom je dan verplicht bent die mensen te vragen *die je eigenlijk toch al niet mag*.
Oud 18-05-2005, 17:19
Cola
Cola is offline
ja, ik snap wat je bedoelt maar toch
als je iemand al uitgenodigd hebt is het best moeilijk om ze te gaan vertellen dat ze niet meer uitgenodigd zijn. En ook al zijn het niet mijn beste vrienden toch wil ik geen ruzie met ze omdat ik daar gewoon geen zin in heb
Oud 18-05-2005, 17:24
Verwijderd
Gewoon alleen goedkoop bier kopen. Probleem opgelost.

Positief neveneffect: die dozen leren ook eens bier drinken.
Oud 18-05-2005, 17:27
Cola
Cola is offline
lol
Oud 18-05-2005, 17:30
Verwijderd
Komt iedereen wel die je uitgenodigd hebt? Anders is het probleem mss zo al opgelost.
En anders, gewoon tegen mensen eerlijk zeggen... of zeggen dat je plan veranderd is, dat je toch besloten hebt om het met een kleinere groep te vieren...en de volgende keer beter nadenken .
Oud 18-05-2005, 17:35
Landslide
Landslide is offline
Deze URL naar de leute in kwestie sturen.
Oud 18-05-2005, 18:16
Verwijderd
zeg dat t een american party is en dat je je eigen drank en stoel mee moet nemen.
Oud 18-05-2005, 18:18
fractuur
fractuur is offline
Tsja.. ik vind dat je al die mensen eigenlijk gewoon moet laten komen. Of wachten op afzeggingen (zijn er praktisch altijd wel) en kijken wat je over houdt. Mensen die willen zuipen zelf drank mee laten nemen, en jij kan zelf toch ook wel een paar kratjes kopen? En 17 is idd wat veel voor een film.. Kan je er niet beter gewoon een feestje zonder film van maken? Of gewoon wat mensen zeggen dat ze niet uitgenodigd zijn, maar dat vind ik best wel lullig eiglijk..
Oud 18-05-2005, 18:20
Cola
Cola is offline
Citaat:
fractuur schreef op 18-05-2005 @ 19:18 :
Tsja.. ik vind dat je al die mensen eigenlijk gewoon moet laten komen. Of wachten op afzeggingen (zijn er praktisch altijd wel) en kijken wat je over houdt. Mensen die willen zuipen zelf drank mee laten nemen, en jij kan zelf toch ook wel een paar kratjes kopen? En 17 is idd wat veel voor een film.. Kan je er niet beter gewoon een feestje zonder film van maken? Of gewoon wat mensen zeggen dat ze niet uitgenodigd zijn, maar dat vind ik best wel lullig eiglijk..
idd dat is lullig maar ik heb opnieuw uit gerekend en het blijkt dat ik nu op 15 of minder uit kan komen maar ik moet er als nog 1 afzeggen maar die kan me de reet roessen maar ik denk dat het nog wel goed komt ivm afzegingen.

iedereen bedankt voor haar/zijn hulp
Oud 18-05-2005, 18:40
Th0masz
Th0masz is offline
Euhm een film gaan kijken op je feest ? Niet doen dat is echt een dooddoener, feestjes zijn er om verhalen aan elkaar te vertellen en gezellig te zijn en niet om allemaal stil met een biertje in je hand een filmpje te kijken.. Trust me..

Ik heb hier ook niet zo'n grote woonkamer maar ik heb hier toch zeker een keer 20 man binnen gehad.. En komop 4 kratjes bier (Als een A merk je te duur is kun je altijd Brouwmeester kopen dat is ook best goed te drinken) en een paar flessen passie of een ander imitatie merk.. Dat is toch best te doen?

En als je het echt niet ziet zitten daar is het beste om gewoon eerlijk tegenover die mensen te zijn..
Oud 18-05-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Th0masz schreef op 18-05-2005 @ 19:40 :
En komop 4 kratjes bier (Als een A merk je te duur is kun je altijd Brouwmeester kopen dat is ook best goed te drinken) en een paar flessen passie of een ander imitatie merk.. Dat is toch best te doen?
de eerste twee bakken neem je van een goed merk, de laatste twee van het goedkoopste dat je kan vinden. Tegen dan proef je het verschil toch al minder hard.
Advertentie
Oud 18-05-2005, 19:09
Cola
Cola is offline
Citaat:
Th0masz schreef op 18-05-2005 @ 19:40 :
Euhm een film gaan kijken op je feest ? Niet doen dat is echt een dooddoener, feestjes zijn er om verhalen aan elkaar te vertellen en gezellig te zijn en niet om allemaal stil met een biertje in je hand een filmpje te kijken.. Trust me..

Ik heb hier ook niet zo'n grote woonkamer maar ik heb hier toch zeker een keer 20 man binnen gehad.. En komop 4 kratjes bier (Als een A merk je te duur is kun je altijd Brouwmeester kopen dat is ook best goed te drinken) en een paar flessen passie of een ander imitatie merk.. Dat is toch best te doen?

En als je het echt niet ziet zitten daar is het beste om gewoon eerlijk tegenover die mensen te zijn..
dude we zijn echt niet allemaal stil tijdens die film, ik ga gewoon zon film zoals american pie of iets in die richting waar gewoon flink om gelachen word en later op de avond komen die verhaaltjes echt wel, en nee ik ga nu 2/3 kratten a merk halen aangezien 2 kratten dommelsch nu 9 euro is bij de c1000 en dan nog wat bacardi en smirnoff en dan komt het wel goed
Oud 18-05-2005, 19:40
MB
MB is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 18-05-2005 @ 19:20 :
idd dat is lullig maar ik heb opnieuw uit gerekend en het blijkt dat ik nu op 15 of minder uit kan komen maar ik moet er als nog 1 afzeggen maar die kan me de reet roessen maar ik denk dat het nog wel goed komt ivm afzegingen.

iedereen bedankt voor haar/zijn hulp
Dat is pas een kutstreek, 1 iemand afzeggen . Als ik uitgenodigd zou zijn en mijn vrienden of klasgenoten ook en ik wordt als enigste afgepoeierd dan moet ik je echt niet meer en dan zorg ik er ook voor dat jij niet meer welkom bent op feestjes...
Oud 18-05-2005, 20:09
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 18-05-2005 @ 20:09 :
dude we zijn echt niet allemaal stil tijdens die film, ik ga gewoon zon film zoals american pie of iets in die richting waar gewoon flink om gelachen word en later op de avond komen die verhaaltjes echt wel, en nee ik ga nu 2/3 kratten a merk halen aangezien 2 kratten dommelsch nu 9 euro is bij de c1000 en dan nog wat bacardi en smirnoff en dan komt het wel goed
http://www.goedkoopbier.nl

En anders gewoon alleen maar Euroshopper halen, is ook zeer goed te doen.
Oud 18-05-2005, 20:19
knir
knir is offline
vraag of iedereen wat drank wil meenemen, flesje wijn ofzo, is een kleine moeite.. en misschien zeggen er nog wat mensen af dat is altijd zo (ok bij mij dan ) en zie daar: een feest
Oud 18-05-2005, 20:40
Anaïs
Anaïs is offline
Mja, nogal moeilijk om 1 te 'dumpen'... Zoals degene boven mij zegt:
laat ze zelf wat drank/hapjes meebrengen? Dan komen niet alle kosten op jou terecht.
Oud 18-05-2005, 20:43
Multilot
Multilot is offline
hoe oud ben je geworden?
Oud 18-05-2005, 22:00
Shitonya
Shitonya is offline
deur op slot doen als het huis vol zit
Oud 18-05-2005, 22:42
Endomychus
Endomychus is offline
pff wat een laffe streek zeg
maja wat doe je er aan nix, of voor lul staan natuurlijk aan jou de keus
Oud 18-05-2005, 22:42
John_doe
John_doe is offline
je bent 15... cola is toch niet zo duur?
Oud 18-05-2005, 23:19
JCG
JCG is offline
ken het idee, had een feestje van ongeveer 15 man. Maar op het laatst ware er een man of 40 in en om mijn huis. Gelukkig heb ik een grote tuin .Toen heb ik eerlijk gezegd dat er meer mensen waren dan ik op gerekent had. Toen ging iederen snel drank en vreten halen. En alsnog een geslaagt feest .

Oja wees niet te ongerust, waarschijnlijk zeggen toch een hoop mensen af. Attans dat is mijn ervaring. Maar een filmpje is meestal niet aan te raden als je met meer dan 5 mensen bent.

Maarre, woon je in kort akkeren? je naam komt me zo bekent voor
Oud 19-05-2005, 03:04
Draakje83
Draakje83 is offline
Verplaats het feest om een of andere reden. Je ouders hebben het huis nodig of zoiets.

Verplaats het feest dan op voor een aantal mensen vast wel ongunstige datum. (Een feest van school ofzo waar veel mensen naar toe willen. Of de dag ervoor, want niet iedereen mag naar 2 feestjes achter elkaar.)
Oud 19-05-2005, 18:08
sushilove
sushilove is offline
Lang leve de frisdrank!!
Oud 19-05-2005, 18:10
biep
biep is offline
Citaat:
John_doe schreef op 18-05-2005 @ 23:42 :
je was me voor
Oud 19-05-2005, 20:47
marlies
marlies is offline
wie weten komen ze niet allemaal en je haalt gewoon veel frisdrank in huis of laat mensen wat meenemen
Oud 19-05-2005, 21:29
Verwijderd
Zeg het feest af, en organiseer vervolgens een feestje voor kameraden van je, waarmee je een film gaat kijken en gaat zuipen
Oud 20-05-2005, 11:57
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
John_doe schreef op 18-05-2005 @ 23:42 :
Hahaha
Het valt me nog mee dat hij bier koopt en niet een shitload aan breezers.
Oud 20-05-2005, 14:01
Cola
Cola is offline
breezers zuichen. bier is veel beter en smirnoff ice is ook super
Oud 20-05-2005, 17:54
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 20-05-2005 @ 12:57 :
Hahaha
Het valt me nog mee dat hij bier koopt en niet een shitload aan breezers.
t zijn geen meisjes he
Oud 21-05-2005, 00:44
REIE
REIE is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 20-05-2005 @ 15:01 :
breezers zuichen. bier is veel beter en smirnoff ice is ook super
Goed dat je niet aan echt sterk begint, of t kan wel een heel apart feestje worden...
Oud 21-05-2005, 07:26
Cola
Cola is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-05-2005 @ 22:29 :
Zeg het feest af, en organiseer vervolgens een feestje voor kameraden van je, waarmee je een film gaat kijken en gaat zuipen
dat ga ik ook doen (niet afzeggen maar zo ziet mijn feest er ook uit) alleen zitten er 1 of 2 mensen bij die ik niet echt mag, maar daar zit ik gewoon aan vast
Oud 21-05-2005, 08:35
Verwijderd
Dan weet je iig voor volgend jaar dat je geen mensen uit moet nodigen die je niet mag. Je bent nergens toe verplicht, zeker niet tot het uitnodigen van mensen die je niet mag op een feestje oid. Het is jouw feestje, niet van die klasgenoot met een grote bek, dus maak jij uit wie er komt en niet hij. Zo simpel is het.
Oud 21-05-2005, 13:03
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 18-05-2005 @ 17:31 :
Je bind niemand wat verplicht als je wild dat ze niet komen dan zeg je dat gewoon.
En als ze gaan etteren dan weet je gelijk dat je aan die mensen niks hebt.
Dus die kan je gelijk laten vallen.
Want je bind nog maar 15 je leert nog genoeg mensen kennen in je leven.
Oud 21-05-2005, 13:08
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Gammaray schreef op 21-05-2005 @ 14:03 :

Want je bind nog maar 15 je leert nog genoeg mensen kennen in je leven.
Naast dat het 'bent' is (maarja anders zou je sig nergens op slaan), vindt ik dit echt zo'n kansloze opmerking...
Dus jij hebt nu ook vrienden die je als ze 1 x wat doms doen 'gedumpt' worden? aangezien je pas 24 bent en nog een heel leven voor je hebt .
We leven in het hier en nu jongen, daar probeer je ook wat van te maken (althans die intensie heb ik dan ...)
Oud 21-05-2005, 13:34
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 21-05-2005 @ 14:08 :
Naast dat het 'bent' is (maarja anders zou je sig nergens op slaan), vindt ik dit echt zo'n kansloze opmerking...
Dus jij hebt nu ook vrienden die je als ze 1 x wat doms doen 'gedumpt' worden? aangezien je pas 24 bent en nog een heel leven voor je hebt .
We leven in het hier en nu jongen, daar probeer je ook wat van te maken (althans die intensie heb ik dan ...)
Naast dat het "vind" is, denk ik gewoon dat hij het over die gasten heeft die Nick Roozeboom niet mag. Dus het zijn geen vrienden van hem, hij heeft er alleen maar last van.
Oud 21-05-2005, 13:46
Smobbo
Smobbo is offline
Offtopic:
Citaat:
Wendy Lynn schreef op 21-05-2005 @ 14:34 :
Naast dat het "vind" is, denk ik gewoon dat hij het over die gasten heeft die Nick Roozeboom niet mag. Dus het zijn geen vrienden van hem, hij heeft er alleen maar last van.

Het is toch echt bent...

'Je bent niemand wat verplicht'
Klinkt toch iets beter dan:
'Je vindt niemand wat verplicht'...

En hij heeft het met die lullige leeftijdsopmerking wel over Nick zelf. Damn zeg, jou hele post is imho fout... hij slaat echt gewoon nergens op

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten