Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2005, 16:40
M@rco
M@rco is offline
Het is er nog niet
Ik denk dat dat hem tegenhoudt.
Oud 19-05-2005, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 19-05-2005 @ 17:29 :
Dan snap ik niet waarom je niet niet upgrade. Als je het zo geil vindt, en het kost niets extra, dan neem je het toch?
Zo simpel ligt dan niet hoor
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 20:04
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 19-05-2005 @ 17:40 :
Het is er nog niet
Ik denk dat dat hem tegenhoudt.
Zou je denken ?
Oud 19-05-2005, 21:07
Manuzhai
Manuzhai is offline
Plus dat alle huidige shizzle moet worden overgezet. En misschien geldt het niets meer kosten alleen wat betreft een overstap van vBB3.0, niet van vBB2.0?
Oud 19-05-2005, 21:11
M@rco
M@rco is offline
Nee... je hebt gewoon een licensie voor vB, welke versie je draait maakt daarbij helemaal niets uit Je betaalt alleen $30 per jaar om updates te kunnen downloaden.

En dat overzetten gebeurt ook helemaal automatisch. Heb het zelf ook nog gedaan, is gewoon een kwestie van een upgradescript draaien. Neemt overigens wel behoorlijk wat tijd in beslag.
Oud 20-05-2005, 00:01
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 19-05-2005 @ 22:11 :
En dat overzetten gebeurt ook helemaal automatisch. Heb het zelf ook nog gedaan, is gewoon een kwestie van een upgradescript draaien. Neemt overigens wel behoorlijk wat tijd in beslag.
Jah, maar aangezien dit een behoorlijk "customized" forum is, is dat allemaal niet zo gemakkelijk. Dat moet echt via testservers, zeg maar.
Oud 20-05-2005, 10:26
Verwijderd
Hij snapte 'm inderdaad niet
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 15:16
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-05-2005 @ 01:01 :
Jah, maar aangezien dit een behoorlijk "customized" forum is, is dat allemaal niet zo gemakkelijk. Dat moet echt via testservers, zeg maar.
Dat customized valt echt wel mee, volgens mij. Vooral de templates zijn aangepast (en de nodige aanpassingen aan de code), maar de database an sich (en dus de inhoud daarvan) zal nog wel redelijk standaard zijn.

Maar natuurlijk moet je het eerst testen, dat spreekt voor zich. Maar dat moet je ook doen als je helemaal niets hebt aangepast.
Oud 20-05-2005, 16:20
Krekker
Krekker is offline
Zoals M@rco al zegt valt het echt wel mee hoeveel dit forum gecostumized is. Het zijn vooral dingen aan de frontend die veranderd zijn, zoals bv. het stukje javascript dat plaatjes resized en het stukje code dat php in een verschuivend veld weergeeft.

Eigenlijk is de enige verandering die ik kan bedenken aan de database het fotoboek. Als dat behouden moet blijven (en dat lijkt me wel) zal Koen een script moeten schrijven wat de fotoboekgegevens exporteert en nog eentje om ze er later weer in te zetten. Of de converter zal zodanig omgebouwd moeten worden dat hij de fotoboekgegevens meeneemt, maar dat lijkt me lastiger dan het vorige.

Let niet op mij, ik weet niks van databases of webscripting, ik zeg ook maar wat. Misschien dat jullie er iets aan hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 16:33
Jon
Jon is offline
Deze software is redelijk getweaked. Ik denk dat er een stuk of 30 hacks in verwerkt zijn.. de een wat ingrijpender dan de ander.

Het forum wil ik pas omzetten naar vB 3.x als versie 3.5 uit is. Dat kan dan mooi gecombineerd worden met nieuwe skins die bij de nieuwe layout van de rest van de site passen.
Oud 20-05-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Jon schreef op 20-05-2005 @ 17:33 :
Deze software is redelijk getweaked. Ik denk dat er een stuk of 30 hacks in verwerkt zijn.. de een wat ingrijpender dan de ander.

Het forum wil ik pas omzetten naar vB 3.x als versie 3.5 uit is. Dat kan dan mooi gecombineerd worden met nieuwe skins die bij de nieuwe layout van de rest van de site passen.
en niet een binnenshuis ontwikkeld forumpakket?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 16:37
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Jon schreef op 20-05-2005 @ 17:33 :
En wanneer zal dat ongeveer zijn? Ik bedoel, wanneer zal die omzetting plaatsvinden ongeveer?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 16:49
Gimme more beer
Krekker, het fotoboek lijkt me geheel los te staan van het forum, behalve een paar stukjes data die gekoppeld zijn.
Oud 20-05-2005, 16:49
Jon
Jon is offline
Citaat:
Krekker schreef op 20-05-2005 @ 17:37 :
En wanneer zal dat ongeveer zijn? Ik bedoel, wanneer zal die omzetting plaatsvinden ongeveer?
Ik weet niet wat de ETA van vB3.5 is. Ik dacht juli.
Oud 20-05-2005, 16:50
Jon
Jon is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 20-05-2005 @ 17:37 :
en niet een binnenshuis ontwikkeld forumpakket?
Ook een optie.
Oud 20-05-2005, 16:53
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Jon schreef op 20-05-2005 @ 17:50 :
Ook een optie.
Maar wel eentje waar je traditioneel sceptisch tegenover staat.
Oud 20-05-2005, 17:00
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-05-2005 @ 17:49 :
Krekker, het fotoboek lijkt me geheel los te staan van het forum, behalve een paar stukjes data die gekoppeld zijn.
Ik meen me te herinneren dat het fotoboek de database van het forum gebruikt, maar dat kan ook gezegd zijn in de zin dat het er wat info uithaalt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 20-05-2005 @ 18:00 :
Ik meen me te herinneren dat het fotoboek de database van het forum gebruikt, maar dat kan ook gezegd zijn in de zin dat het er wat info uithaalt.
het zal de users-tabel (of iets dergelijks) wel gebruiken. Met topics en posts heeft het niet zoveel te maken, behalve misschien de toppost-lijst.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 17:58
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 20-05-2005 @ 18:54 :
het zal de users-tabel (of iets dergelijks) wel gebruiken. Met topics en posts heeft het niet zoveel te maken, behalve misschien de toppost-lijst.
De topposts lijst staat al helemaal los van het fotoboek. Oké, het linkt een beetje naar elkaar, maar aangezien het ooit los van elkaar was denk ik niet dat ze afhankelijk zijn van elkaar.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:19
Gimme more beer
Citaat:
Krekker schreef op 20-05-2005 @ 18:00 :
Het lijkt me dat het draait op een paar losse tabellen in dezelfde database en daarin wat ID's linkt.
Oud 20-05-2005, 23:57
Manuzhai
Manuzhai is offline
Het fotoboek draait in een aparte database op dezelfde server, maar haalt wel wat gegevens uit de usertabel van het forum. Ik geloof ook dat er een veldje in de usertabel staat om bij te houden of een user een fotoboek heeft of niet, maar daar blijft het dan ook bij.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten