![]() |
||
Constant komen er weer berichten in het nieuws e.d. dat christelijke groeperingen hun ideologie aan anderen willen opleggen, bijvoorbeeld in de VS waar er een serieus debat gaande is over de evolutieleer gelijkgetrokken moet worden aan de christelijke versie van de scheppingsleer.
Ik ben atheïst en ik voel me gewoonweg beledigd als ik door een stel bekeerzuchtige gristenen wordt aangesproken (zie stuk hieronder) die denken dat ik bezeten ben door de satan en niet meer weet wat ik doe. Alsof zij het bij het rechte eind hebben. Is het nou zó moeilijk om je voor te kunnen stellen dat jouw religie misschien niet de ultieme waarheid is? Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik ben dr ook bij, dus ik ga even hartgrondig vloeken zodra ik deze lui zie.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast kun je gemiddeld best stellen dat gelovigen bekrompener zijn dan ongelovigen. De meeste ongelovigen zijn al bekrompen op praktisch elk gebied, maar bij gelovigen komen daar nog eens de religieuze dogma's bij. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() De beperking van vrijheid zit erin dat ze tegen dit soort evenementen zijn zonder rationele reden, en vaak proberen zoiets in de buurt te stoppen. Uberhaupt, tenzij ze hun belachelijke beweringen kunnen staven zie ik het zelfs als laster, een beetje beweren dat elke groep die daar komt optreden bijbedoelingen heeft. Aan de andere kant, panische gristenen zijn wel goede publiciteit voor een evenement als dit. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik luister van top40 tot hardcore, alleen het 'urban' gedoe heb ik een hekel aan. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik ebn blij dat ik bekrompen ben. Death metal is idd satanistisch muziek. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zulke afwegingen worden door atheisten ook gemaakt, voor gelovigen. Er zijn bijvoorbeeld mensen in streken als staphort, waarin men tegen inenting is, maar toch moeten ook daar de kinderen ingeënt worden. Ik denk niet dat het bekrompenheid is, maar medeleven. (misschien in opdracht van god, dat weet ik niet). Verder denk ik dat men niet moet overdrijven. Aan mijn deur is er nog nooit een gelovige komen prediken. 1 Keer heb ik zo iemand in de stad tegen voorbijgangers zien prediken, maar de manier waarop was niet opdringerig ofzo. Mensen moeten niet zeuren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Red sun rising somewhere through the dense fog. The portrait of the jaded dawn who had seen it all before. This day wept on my shoulders. Still the same as yesterday. This path seems endless, body is numb. The soul has lost its flame. Walking in familiar traces to find my way back home. So there I was. Within the sobriety of the immortals. A semblance of supernatural winds passing through. The garden sighs, flowers die. The gate was closed that day, but I was bound to carry on. She could not see me through the windows. In dismay, strangest twist upon her lips. Graven face, she said my name. Once inside I heard whispers in the parlour. The gilded faces grin, aware of my final demise. And I cried, I knew she had lied. Her obsession had died, it had died. When can I take you from this place? When is the word but a sigh? When is death our lone beholder? When do we walk the final steps? When can we scream instead of whisper? When is the new beginning, the end of this sad MADRIGAL. Satanistisch man, die liefdesliedjes. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit soort dingen stoort mij dus echt. Als ik voor de kerk ga staan en liedjes zingen over dat de kerk schuldig is aan genocide omdat ze het gebruik van condooms afkeuren dan ben ik fout. Maar als ik dan naar een concert wil gaan en ik erger mij aan bekerende christenen dan ben ik ook fout. Niemand zit op dergelijke onzin te wachten, als ik gelovig wil worden kan ik dat prima zelf beslissen en daarvoor hoef ik niet eerst te horen dat metal satanistische muziek is. Daarnaast heeft bekeringsdrang weinig te maken met medelijden met atheïsten, maar meer met de absurde drang naar één enkele religie. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het enige dat daar irritant aan is is dat op zondagochtend bijna alle TVkanalen eucharistie etc etc uitzenden. Ik word er gewoon strontziek van dat andere mensen voor mijn zieltje gaan bidden, alsof ik zelf zo achterlijk ben dat ik verdomme niet eens door heb waar ik mee bezig ben. Dat is zó gruwlijk arrogant, men denkt het licht gezien te hebben en daarom boven de rest te staan in zo'n mate dat ze hen de weg moeten wijzen, dat ik daar gewoon kotsneigingen van krijg.
||
Citaat:
TV-ruis met snelle drums en kaboutergekrijs over geitenneuken daar zie ik echt geen satan ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik kan wel begrijpen dat die christenen, nu ze eenmaal die overtuiging hebben, de behoefte hebben om zoveel mogelijk mensen de hel te besparen. Ik zie alleen echt niet hoe mensen aan zo'n overtuiging komen. Maar waarom zou je je hier uberhaupt aan ergeren? Het lukt ze nooit om evenementen echt te dwarsbomen en het is best komisch om het ze elke keer te zien proberen. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
religie of relatie ? leonkorn | 39 | 28-11-2004 13:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |