Advertentie | |
|
![]() |
|
Hmmm, ja op zich herken ik het wel. (Dan doel ik op die telkens maar terug komende herinneringen.. Bij mij heeft het een naam; ptss (posttraumatische stress stoornis)). De therapie die ik er voor krijg is EMDR (zie ook http://www.emdr.nl) + psychotherapie + medicatie.. Je hoeft niet alles in één keer te vertellen. Bedenk wat je wel en niet kwijt wilt, schrijf het desnoods op.. Wat verwacht je van je hulpverlener indien je het verteld? Wil je tips hoe er mee om te gaan, wil je alleen je verhaal doen en gesteund worden of of of..
Héél veel sterkte.
||
Citaat:
Ik heb ooit geprobeerd mijn verhaal op te schrijven door iedere keer als ik er aan toe was, maar minstends 2 regels op een dag op te schrijven over wat er gebeurd is. Dit ging mis omdat ik het verhaal begon van vóórdat het gebeurde en daarin zo in de details ging schrijven dat ik niet aan 'het' toekwam. Miss. kan je wel zoiets proberen, maar echt bij 'de situatie' beginnen. je hoeft niet je hele verhaal te vertellen (je moet het schrijven) en ook niet in één keer, maar per dag 2 zinnen. Een paar andere vraagjes: Kende je de persoon die jou heeft aangerand? Hoe waardeer je je eigen lichaam? Durf je jezelf naakt te zien? je hoeft geen antwoord te geven als je het niet kan... zie maar. sterkte meis..
||
Citaat:
Ja ik ken de persoon die het mij aan heeft aangedaan. Ik zie hem ongeveer een keer per jaar nog, natuurlijk ontloop ik hem dan verschrikkelijk. Ik ben als de dood voor hem. Hij doet alsof er niets aan de hand is. Het waren trouwens twee jongens, die van elkaar wisten dat ze het deden en het op een gegeven moment samen tegen mij gingen spelen, mbv chantage. Ik heb heel lang mezelf niet geaccepteerd zoals ik was. Ik kon niet naakt zijn bij anderen, ik schaamde me enorm. Toen ik een hele serieuze relatie had was ik nog steeds heel kwetsbaar. Mijn ex-vriend heeft heel veel met me gepraat en me zoveel zelfvertrouwen gegeven dat het nu een stuk minder is. Het was vrijwel over, maar nu denk ik er af en toe aan. Het doet me zoveel omdat die jongen doet alsof er niets aan de hand is. Zelfs zijn nieuwe vriendin weet niet wat hij mij heeft aangedaan. |
![]() |
||
Citaat:
En ik ben altijd wel onzeker geweest, maar de laatste tijd knaagt het enorm. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat vinden christenen en joden van de profeet Mohammed? En wat vinden joden van jezus Donny must die | 117 | 24-01-2005 21:50 | |
De Kantine |
Tis Ramadan morgen :) Verwijderd | 378 | 17-10-2004 14:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Vreemde gebeurtenissen in de nacht PooW | 48 | 26-07-2004 08:54 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ... Verwijderd | 18 | 30-01-2004 16:16 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |