![]() |
|
hoi Allemaal,
zondag 24 juli reis ik met een vriendin naar Laroch in Belgie. Er schijnt daar een treinstation te zijn maar het gaat sneller als we tot Vielsalm reizen en daar de bus naar Laroch zouden kunnen nemen. Ik weet alleen geen site van Belgie over het busvervoer. Weet iemand hier (een Belg ofzo ![]() Hoe is het openbaar vervoer over het algemeen in Belgie? Hebben ze daar bijv. ook strippenkaarten en wat is het voordeligst om mee te reizen? (bijv. kosten van kaartje in de bus kopen, of hebben ze weekkaarten oid?). Rijden er vaak bussen en is het te vergelijken met Nederland? alvast heel erg bedankt! groetjes, wendy p.s. ik heb http://212.123.2.74/routeplanner/van_naar.asp gekeken en daar kwam ik Laroch in zijn geheel niet tegen, maar je komt hem wel tegen als treinstation... rijden er dan geen bussen daar?! volgens de eigenaar van de camping wel namelijk...
Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 14:13. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hoi!
Een Belgje hier. ![]() Wat het treinvervoer betreft, kijk je het best op www.nmbs.be. Als zoekvraag heb ik ingegeven: Luik Guillemins (hoofdstation) -> La Roche (Brabant) op 24 juli met vertrek in Luik rond 13u Dit is het resultaat: http://195.177.246.16/root2/scripts/...0692&x=72&y=6. Je vinkt gewoon de verbinding aan die je het meest aanspreekt en klikt op 'toon', dan krijg je meer details. De site rekent ook uit hoeveel je reis zal kosten. Je kunt ook gebruik maken van een Go Pass (http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/passes/go/index.php), maar het hangt ervan af hoe vaak je de trein zult nemen in België en hoe groot de afstand is tussen de twee stations. Voor korte afstanden koop je beter gewoon een ticket aan het loket. Voor busvervoer inderdaad http://www.delijn.be/reisinfo/. Het is mogelijk dat er geen lijnbussen rijden, maar wel belbussen. Ik weet niet of dat ook bestaat in Nederland, maar het lijkt een beetje op een taxi qua principe, maar dan goedkoper. Kleinere stations hebben meestal geen lijnbussen, maar je kunt soms wel zo'n belbus nemen. Je moet die bus wel minstens twee uren op voorhand 'verwittigen' (rare zin ![]() Een busticket kost € 1 en kan je meerdere keren gebruiken binnen het uur, maar dat is het geval voor de stadslijnen. Voor de andere lijnen gelden andere tarieven denk ik. Helpt dit je iets verder?
|
Laroch, is dat Vlaanderen of Wallonie? Je zou de volgende sites kunnen proberen: www.delijn.be voor de bussen in Vlaanderen, hier staat een planner op en ook informatie over vervoersbewijzen. Je kan een los kaartje in de bus kopen voor 1 euro voor een zone voor een enkele reis maar bijvoorbeeld ook een lijnkaart, dat is als je vaker reist (minstens 10 keer) dan wordt het goedkoper. Je kan ook een dagkaart kopen dat is 3,00 euro voor een zone. Je hebt ook kaarten voor meerdere dagen maar daar weet ik de prijzen niet van. Als het in Wallonie ligt zou je moeten kijken op http://www.tec-wl.be/index.aspx?Page...34022642174032 maar daar weet ik zelf helemaal niets van.
Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 17:28. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ben in een loket geweest hier dus maar daar zeiden ze dat ik wel tot Vielsalm kan reizen met de trein maar verder met bus oid moet. Op internet, zoals sommigen van jullie ook aangeven, zegt men echter dat ik gewoon toch La Roche (Vlaams Brabant) kan reizen. Van daaraf zou ik zelfs geen bus nodig hebben... Wat de belbus betreft, kan iemand mij daarvan het tel. nr geven voor het geval we wel vast komen te zitten met ov? dankjewel vast ![]() liefs, fantome
||
Citaat:
![]() ![]() dankjewel voor je antw. Ik had die site idd gezien maar als ik op prijs berekeken ofzo klik krijg ik nergens de prijs voor een normale retour te zien. Welke van die prijzen die allemaal genoemd staan geldt nu dus voor mij? (18 jaar, retour voor min. 8 dagen geldig, student (in Nederland enz.). Kan je me ook het nr geven van de belbus, mocht het wel helemaal vast komen te lopen daar in Belgie? Dankjewel vast ![]()
||
Citaat:
Het nummer voor de belbus in Vlaams Brabant is: 016-31 37 00 (als je met je Nederlandse mobiel belt heb je kans dat het +32 16 31 37 00 wordt). Hier vind je alle informatie over de belbus in Vlaams Brabant. Er is ook nog een algemeen telefoonnummer van De Lijn voor informatie over dienstregelingen enzo dat is 070 - 220 200 misschien ook wel handig ![]()
||
Citaat:
Zij had het idd over Vielsalm, dat ik daarheen moest met de trein. Ze liggen denk ik zover uit elkaar doordat er 3 keer overstappen is? Het schijnt namelijk helemaal niet veel in tijd te schelen of je vanuit Luik naar Vielsalm of vanuit Luik naar La Roche gaat.
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Onterechte boete in Belgie noesie123 | 16 | 17-03-2012 14:43 | |
Verkeer & Vervoer |
(Goedkoop) Met de trein naar België x-spekkie-x | 38 | 05-03-2009 13:58 | |
Verhalen & Gedichten |