Oud 06-07-2005, 14:09
Verwijderd
Ik heb een goede vriend die ik ken van mijn opleiding. We hebben eigenlijk vanaf het eerste jaar al erg goed contact met elkaar, en er zijn veel docenten op school die vroegen hoe het met onze relatie ging (ik heb dus geen relatie met hem).

Nou heeft hij al bijna een jaar een vriendin. Allemaal prima, erg aardig meisje, alleen zij is een beetje jaloers ofzo.
Als ik bijvoorbeeld bij hem ga eten, dan komt zij ook altijd halverwege spontaan binnenvallen, of eet zij al helemaal mee. Maar ook als hij bij mij eet is zij ''toevallig'' in de stad, en komt ze even binnen wippen.
Opzich vind ik dit wel gezellig hoor! Ik vind haar hartstikke aardig, alleen af en toe heb ik echt het idee dat ze alleen maar komt om ons te controleren ofzo Beetje jaloers is, en er ook graag bij wil zijn.

Nou begrijp ik dit ook wel weer van haar, want we hebben wel echt een hechte vriendschap. Ik vind het wel jammer dat zij er zo vaak bij is, want bijvoorbeeld het ''flirten'' met elkaar dat kan niet als ze erbij is. Of de stomme grapjes over seks dat doet hij ook niet wanneer zij erbij is.

Om dit met haar te bespreken lijkt me een beetje overdreven, of staan van hey ik wil hem voor mezelf , maar om dit met hem te bespreken is mss ook een beetje overdreven, en daarnaast wil ik hem daar geen verdriet mee doen, of hem kwetsen. Ook vind ik het van de ene kant een beetje overdreven staan; alsof ik jaloers ben ofzo, net alsof ik hem graag alleen wil. (maar ja ik heb een vriend ).
Maar toch, wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 14:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zou het er met die vriend over hebben, dan kan hij die jaloerse bitch vrouw een beetje in de hand houden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:16
Estar
Estar is offline
Ik zou toch wel laten doorschemeren dat het heel normaal is dat vrienden tijd met elkaar willen en niet steeds iemand erbij zit waardoor de sfeer bedrukt is, ik bedoel ze zijn niet getrouwd ofzo, en al nog is het nodig dat ook hij zijn eigen leven heeft en dat zij er niet steeds met der neus bovenop hoeft te zitten.

Als mijn vriend zo deed dan had ik hem persoonlijk er al op aangesproken, ik weet niet of jou goede vriend dat al heeft gedaan, ik denk dat het voor haar ook fijner is dat hij haar erop aanspreekt, gebeurd dit niet of trekt zij zich er niks van aan, dan zou ik haar erop aanspreken dat ik ook tijd met mijn 'beste' vriend wil hebben, hij heeft niet voor niks voor haar gekozen en waarschijnlijk heb jij ook een vriend dus ik snap al niet dat ze er iets achter moet zoeken(tenzij hij haar bedrogen heeft en anders zie ik het zo zoals de waart is vertrouw ie zijn gasten)

En blijft ze ermee bezig dan ik haar dan niet eens meer binnen laat en als ik het wel doe dan zou ik haar gewoon negeren en gewoon de seks grapjes maken en dat 'flirten' ook
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:16
noa-zut
noa-zut is offline
Ik vind het helemaal niet raar als jij tegen die vriend zegt dat je het leuk zou vinden om ook is gewoon "ongestoord" met zijn 2-en te zijn. Dat lijkt me vrij normaal. Je hebt alleen wel kans dat zij het verkeerd opvat natuurlijk. Ik zou in ieder geval niet direct naar haar toe gaan, want dat komt zeker weten verkeerd over. Waarom probeer je niet eens een keertje met haar af te spreken en dan een beetje proberen subtiel uit te leggen dat je hem als een hele goede vriend beschouwt en al heel lang met elkaar goed kom kan gaan. Dan komt het niet echt opdringerig over, maar dan weet zij wel hoe je echt over hem denkt, zodat zij zich geen zorgen meer hoeft te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:19
WolterB
WolterB is offline
Ik zou toch wel een keertje met die vriend praten, want je wilt toch ook wel een keer gezellig iets met zn tweetjes doen, lijkt me.
Dat heb ik ook als ik naar mijn bete vriendin toe ga.
Zij heeft een relatie, al een dik jaar, maar toch doen we dingen samen, zonder dat haar vriend erbij komt en dat is toch veel fijner omda tje toch meer dingen kunt bespreken die niemand anders wat aan gaan.

Jaloersheid is heel moeilijk, maar als jullie haar ervan kunnen overtuigen dat zij zich echt geen zorgen hoeft te maken dat jij hem van haar afpakt, dan lijkt me dat wel een goed iets.

Offtopic: Ik vind je sig nog steeds geweldig
Oud 06-07-2005, 15:33
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Gewoon er een keer met je vriend over hebben. Misschien bedoelt ze het helemaal niet zo of vertrouwt ze jou niet. Dan kunnen jullie dat mooi uitpraten.
Oud 06-07-2005, 15:38
famillie
famillie is offline
Citaat:
Ik vind het wel jammer dat zij er zo vaak bij is, want bijvoorbeeld het ''flirten'' met elkaar dat kan niet als ze erbij is.
Een gezonde relatie is o.a. gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Hij en zijn vriendin moeten elkaar vertrouwen. Die vrienin hoeft jou niet te vertrouwen zolang ze haar eigen vriend maar vertrouwt.
Ik neem aan dat zij (het stelletje) van elkaar weten wat de ander acceptabel gedrag vind. Ik kan me zo voorstellen dat flirten 'not done' is binnen hun relatie, in ieder geval voor haar.

Wellicht dat ze beiden dus geen afstemming hebben, dat hij vind dat het allemaal kan, en zij vind van niet. (volgen jullie me nog?)

Ik ben er niet om te oordelen of flirten wel of niet moet kunnen, dat beslist iedereen zelf. Wel ben ik van mening, dat je beiden hetzelfde moet vinden. Het wordt wat lastig als hij wel vindt dat je kan flirten en zij van niet vindt. Ook al heb je een andere mening, het is weinig respectvol om de ander te negeren.

Het is niet ondenkbaar dat 'ze' hier nog niet uit zijn... Wel denk ik dat als zij het vervelend vind, en hij zich er zich niets van aantrekt, jij kunt helpen door gewoon niet te flirten.

Dit bespreken met je vriend, en later met haat is denk ik helemaal niet gek. Dat schept vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:38
Estar
Estar is offline
Citaat:
famillie schreef op 06-07-2005 @ 16:38 :
Een gezonde relatie is o.a. gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Hij en zijn vriendin moeten elkaar vertrouwen. Die vrienin hoeft jou niet te vertrouwen zolang ze haar eigen vriend maar vertrouwt.
Mag ik hier hartelijk om lachen?

Denk jij dat een meisje een jongen gaat verkrachten ofzo dat ze niet te vertrouwen is? kom op man, als ze haar vriend dan vertrouwd kan ze haar ook vertrouwen, want die vriend zal vast wel mans genoeg zijn om haar weg te duwen als er iets is.

Ik vind het zo' n onzin, ik vertrouw jou wel, maar de rest van de wereld niet dat is het zelfde van ik vertrouw jou wel, zolang ik je zie.

Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:59
mara18
mara18 is offline
Citaat:
Estar schreef op 06-07-2005 @ 17:38 :

Denk jij dat een meisje een jongen gaat verkrachten ofzo dat ze niet te vertrouwen is? kom op man, als ze haar vriend dan vertrouwd kan ze haar ook vertrouwen, want die vriend zal vast wel mans genoeg zijn om haar weg te duwen als er iets is.

Ik vind het zo' n onzin, ik vertrouw jou wel, maar de rest van de wereld niet dat is het zelfde van ik vertrouw jou wel, zolang ik je zie.

Het is toch niet evident dat ze wanneer ze haar vriend vertrouwt automatisch ook MevrouwM moet vertrouwen? Of hij nu mans genoeg is of niet om haar weg te duwen, dan heeft zij het nog steeds geprobeerd haar vriend te verleiden en is ze dus niet te vertrouwen!
Ik kan me voorstellen dat die situatie gewoon niet leuk is wanneer een ander meisje constant iets zou proberen met je vriend, ongeacht of hij daar op ingaat of niet...

(Ik wil hiermee uiteraard niet zeggen dat MevrouwM dit van plan is/was hé )
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
mara18 schreef op 06-07-2005 @ 17:59 :
(Ik wil hiermee uiteraard niet zeggen dat MevrouwM dit van plan is/was hé )
Nee ik wilde me al gaan verdedigen.
Met dat flirten bedoel ik niet echt flirten, maar gewoon meer ach ja ik weet niet hoe je het beter kan noemen (lekker duidelijk ). Daarnaast is hij juist degene die meer met mij ''flirt'' dan ik met hem.

Daarnaast ik heb een vriend waar ik gelukkig mee ben. Ik ben helemaal niet uit op haar vriend!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:12
famillie
famillie is offline
Citaat:
Ja dat mag je. Jammer dat je zo te zien geen enkel idee hebt van de bedoeling van de tekst. Gelukkig heeft iemand anders het al geprobeerd aan je uit te leggen, hopelijk snap je dit wel.
Beetje raar hoor dat jij vertrouwen associeert met machtmisbruik, maar ja dat kun je waarschijnlijk ook niet echt helpen.
In ieder geval was de strekking van het verhaal, al bespringt de hele wereld je vriend, als je hem vertrouwt is dat geen enkel probleem...

MissM, ik begrijp dat hij vooral met jou flirt. weet je zeker dat jullie wel dezelfde verwachtingen van jullie vriendschap hebben? Het zou toch vervelend zijn als hij stiekem een oogje op je heeft en dat daardoor uiteindelijk een mooie vriendschap stukloopt. (zeker als je iemand veel vertelt en er veel moeite en tijd insteekt)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
famillie schreef op 06-07-2005 @ 18:12 :

MissM, ik begrijp dat hij vooral met jou flirt. weet je zeker dat jullie wel dezelfde verwachtingen van jullie vriendschap hebben? Het zou toch vervelend zijn als hij stiekem een oogje op je heeft en dat daardoor uiteindelijk een mooie vriendschap stukloopt. (zeker als je iemand veel vertelt en er veel moeite en tijd insteekt)
Ach, heb jij nooit met vrienden geflirt? Beetje speels met elkaar omgaan, grapjes maken.. elkaar uitdagen tot dingen waarvan je allebei weet dat je het niet echt wil en bluft..
Oud 06-07-2005, 18:02
famillie
famillie is offline
Citaat:
grl schreef op 06-07-2005 @ 18:28 :
Ach, heb jij nooit met vrienden geflirt? Beetje speels met elkaar omgaan, grapjes maken.. elkaar uitdagen tot dingen waarvan je allebei weet dat je het niet echt wil en bluft..
Ik heb even je profiel bekeken, je ziet er leuk uit ! (bij deze..)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 19:28
Verwijderd
Citaat:
famillie schreef op 06-07-2005 @ 19:02 :
Ik heb even je profiel bekeken, je ziet er leuk uit ! (bij deze..)
niet in mijn topic
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:25
famillie
famillie is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 06-07-2005 @ 20:28 :
niet in mijn topic
Geachte mevrouwM, het was geenzins mijn bedoeling om UW topic te vervuilen met flirtende uitatingen. Ik begrijp dat ik de gastvrouw van dit topic niet had mogen passeren met strelende opmerkingen. Daarom zou ik, om mijn excuses te maken, u graag uit eten willen vragen Alwaar ik u op gepaste wijze het hof wil maken.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
famillie schreef op 06-07-2005 @ 21:25 :
Geachte mevrouwM, het was geenzins mijn bedoeling om UW topic te vervuilen met flirtende uitatingen. Ik begrijp dat ik de gastvrouw van dit topic niet had mogen passeren met strelende opmerkingen. Daarom zou ik, om mijn excuses te maken, u graag uit eten willen vragen Alwaar ik u op gepaste wijze het hof wil maken.
Nee ik mag niet met vreemde jongens mee van mijn vriend ...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 21:51
famillie
famillie is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 06-07-2005 @ 22:02 :
Nee ik mag niet met vreemde jongens mee van mijn vriend ...
is 'ie jaloers? Hij hoeft MIJ toch niet te vertrouwen....
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 01:32
Estar
Estar is offline
Citaat:
famillie schreef op 06-07-2005 @ 18:12 :
Ja dat mag je. Jammer dat je zo te zien geen enkel idee hebt van de bedoeling van de tekst. Gelukkig heeft iemand anders het al geprobeerd aan je uit te leggen, hopelijk snap je dit wel.
Beetje raar hoor dat jij vertrouwen associeert met machtmisbruik, maar ja dat kun je waarschijnlijk ook niet echt helpen.
In ieder geval was de strekking van het verhaal, al bespringt de hele wereld je vriend, als je hem vertrouwt is dat geen enkel probleem...

Ik begrijp jou tekst wel, alleen ik vind dat in zijn algemeenheid belachelijk.Als iemand serieus zo denkt dan zou de partner er serieus aan moeten denken of de relatie dan wel iets waard is.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 09:29
famillie
famillie is offline
Citaat:
Estar schreef op 07-07-2005 @ 02:32 :
Ik begrijp jou tekst wel, alleen ik vind dat in zijn algemeenheid belachelijk.Als iemand serieus zo denkt dan zou de partner er serieus aan moeten denken of de relatie dan wel iets waard is.
Even voor de duidelijkheid...

"als iemand serieus zo denkt.." dit stukje gaat over het feit dat een meisje denkt dat een ander meisje haar vriend mogelijk verleidt.

"zou de partner serieus moeten denken of de relatie wel iets waard is" Dus, bijvoorbeeld: Als mijn vriendin denkt dat er anderen zijn die 'buitengewone' belangstelling tonen, moet ik gaan nadenken of de relatie wel iets waard is?

Nou, stel nou he, stel, dat mijn vriendin zo denkt, kun je je afvragen of er een kern van waarheid inzit... misschien wel. En stel nou dat zoals ik schreef het er niet om gaat wat je denkt, maar wie je vertrouwt, dan zou mijn vriendin dus geen probleem hebben ze vertrouwt MIJ immers.

kortom, als mijn vriendin denkt dat de hele wereld mij wil bespringen maar ook denkt dat ik te vertrouwen ben, dan heb ik toch de meest geweldige vrouw van de wereld getroffen!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 11:01
Estar
Estar is offline
Citaat:
famillie schreef op 07-07-2005 @ 10:29 :
Even voor de duidelijkheid...

"als iemand serieus zo denkt.." dit stukje gaat over het feit dat een meisje denkt dat een ander meisje haar vriend mogelijk verleidt.

"zou de partner serieus moeten denken of de relatie wel iets waard is" Dus, bijvoorbeeld: Als mijn vriendin denkt dat er anderen zijn die 'buitengewone' belangstelling tonen, moet ik gaan nadenken of de relatie wel iets waard is?

Nou, stel nou he, stel, dat mijn vriendin zo denkt, kun je je afvragen of er een kern van waarheid inzit... misschien wel. En stel nou dat zoals ik schreef het er niet om gaat wat je denkt, maar wie je vertrouwt, dan zou mijn vriendin dus geen probleem hebben ze vertrouwt MIJ immers.

kortom, als mijn vriendin denkt dat de hele wereld mij wil bespringen maar ook denkt dat ik te vertrouwen ben, dan heb ik toch de meest geweldige vrouw van de wereld getroffen!
Als dat meisje haar vriend zou vertrouwen dan zou ze hem niet willen controleren en als ze hem vertrouwd, vertrouwd ze zijn vrienden ook en ook op dat hij zelf goede keuzes kan maken.Dus dat ik vertrouw jou wel maar de rest niet gaat dan gewoon niet op, want dan vertrouwd ze jou niet volledig.

Als jou vriendin dan zegt dat ze jou vertrouwd als de wereld je bespringt wil dat in mijn ogen zeggen dat ze alle keuzes die jij maakt te vertrouwen zijn, dus vertrouwd ze de andere ook want ze weet immers dat die dan geen kans bij je maken.

Zodra je iemand moet gaan controleren zit er al iets gruwelijk fout!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten