Oud 14-07-2005, 16:17
Lorelei
Lorelei is offline
Jaja, speciaal voor "ons". 't Is pure nieuwsgierigheid.

Waarom ben je gestopt met school?
Welk niveau deed je (vmbo, havo, vwo) en in welke klas ben je gestopt?
Wat doe je nu?
Bevalt dat?
En zo.

Ik schrijf m'n eigen verhaaltje straks wel.
Oud 14-07-2005, 17:12
Verwijderd
Ik werd van school gestuurd omdat mijn cijfers te laag waren en ze me te oud vonden om te blijven zitten. Ik was toen 18 en zat in 5 vwo. Toen ben ik vavo gaan doen en ben daar een jaar mee gestopt wegens psychische problemen. Afgelopen schooljaar heb ik 4 en 5 havo in een jaar gedaan en tegelijkertijd colloquium doctum voor de universiteit. In september begin ik met Taalwetenschap.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 17:32
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 14-07-2005 @ 18:12 :
Ik werd van school gestuurd omdat mijn cijfers te laag waren en ze me te oud vonden om te blijven zitten. Ik was toen 18 en zat in 5 vwo. Toen ben ik vavo gaan doen en ben daar een jaar mee gestopt wegens psychische problemen. Afgelopen schooljaar heb ik 4 en 5 havo in een jaar gedaan en tegelijkertijd colloquium doctum voor de universiteit. In september begin ik met Taalwetenschap.
WTF té oud om te blijven zitten?

Ik bedoel, mijn vriend mocht ondanks dat hij op de havo al was blijven zitten toch VWO gaan doen en hij wordt volgend jaar 20!? (hij werd dus 19 in 5VWO)..
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 17:34
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Ik ben gestopt met school vanwege problemen daar. ik was toen al blijven zitten in 3 mavo en zat toen in 3 vmbo-t.
Ik was toen gestopt in februari en ben vervolgens terrecht gekomen in een schakelklas. Daar heb ik toen ook een aantal certificaten gehaald. Het jaar erna heb ik mijn mavo-diploma gehaald op de vavo.
En nu zit ik in het laatste jaar van een MHBO opleiding
Oud 14-07-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 14-07-2005 @ 18:32 :
WTF té oud om te blijven zitten?

Ik bedoel, mijn vriend mocht ondanks dat hij op de havo al was blijven zitten toch VWO gaan doen en hij wordt volgend jaar 20!? (hij werd dus 19 in 5VWO)..
Ze mochten me niet zo op die school.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 18:26
Lorelei
Lorelei is offline
Toch fijn dat het bij jullie allebei wel goed is gekomen!

Ik zat in 2 gymnasium toen ik ziek werd. Vermoeidheidsziekte. 't Was een virus en zou binnen een jaar wel over zijn. Dat was alleen niet het geval. Ik heb 2 gymnasium met veel pijn en moeite afgemaakt, maar halverwege de 3e ben ik gestopt. Ik kon niet meer. Dat jaar heb ik niets meer gedaan. Het jaar daarna heb ik 3 vakken uit de 3e nog een keer gedaan. Maar omdat ik niet beter werd en het duidelijk was dat dit niet de manier zou zijn, ben ik gestopt. Heb dispensatie van de leerplicht aangevraagd. En heb toen een jaar 2 vakken thuisstudie gedaan.
Ook daar ben ik nu ongeveer mee gestopt. Sinds kort. Het werkt niet.. m'n energie en vooral concentratie is te slecht. Wat ik ga doen is nog niet helemaal duidelijk. Ik ben erover aan het denken om van huis uit te gaan koken op bestelling. (zit met hartige en zoete taarten in m'n hoofd) En zo klein te beginnen. School zit er, voorlopig iig, helemaal niet in en ik moet toch wat anders. Dit lijkt me wel leuk maar of het bevalt weet ik nog niet.
Oud 14-07-2005, 21:57
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
grl schreef op 14-07-2005 @ 19:26 :
Ik ben erover aan het denken om van huis uit te gaan koken op bestelling. (zit met hartige en zoete taarten in m'n hoofd) En zo klein te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 10:57
Verwijderd
Ik ben in havo 4 weggegaan van de middelbare school. De 2e Fase was duidelijk niet voor mij weggelegd. Eerste lichting van mijn middelbare school, en ik kon er niets v an. De vakken waren voor mij verkeerd gecombineerd.
Daarna MBO spw gaan doen, en deze opleiding eindelijk dit jaar afgerond, na er ook een jaar langer over gedaan te hebben.

Nu weet ik nog niet wat ik ga doen, ik ben druk aan het solliciteren iig
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 13:09
brinta
brinta is offline
Citaat:
grl schreef op 14-07-2005 @ 19:26 :
Ik ben erover aan het denken om van huis uit te gaan koken op bestelling. (zit met hartige en zoete taarten in m'n hoofd) En zo klein te beginnen. School zit er, voorlopig iig, helemaal niet in en ik moet toch wat anders. Dit lijkt me wel leuk maar of het bevalt weet ik nog niet.
Klinkt leuk! Veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 13:17
brinta
brinta is offline
Ik ben na een hal jaartje MBO gestopt, ben daarna administratief werk gaan doen. Vervolgens heb ik gewerkt als meubeldecorateur bij een kinderwinkel, heb de babymeubels van oa Wendy van Dijk gedecoreerd. Dat bedrijf ging uiteindelijk de decoratieafdeling uitbesteden en mijn baan werd overbodig. Toen ben ik volwassenenonderwijs Havo 4 gaan doen. Na zo'n periode van werken was het prettig om weer naar school te gaan. Binnen mijn baan moest ik voortdurend mijn eigen belangen in de gaten houden, vechten voor mijn plek. Er was binnen dat bedrijf een sfeer van sjoemelen en zwartwerken, daarin was het moeilijk om bepaalde werknemersrechten op te eisen (mijn baan was overigens wel wit). Op school is er een kant-en-klaar pakket in de zin van wat je moet doen, dat voelde na zo'n baan heel relaxed. Ik presteerde dan ook fantastisch in dat havo-4 jaar. Het ging zo goed dat ik de 21+ test voor hbo ging doen, wat lukte, waardoor ik naar de kunstacademie kon.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 13:20
Verwijderd
@brinta: Lijkt me wel een geweldig leuke baan!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 13:21
brinta
brinta is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-07-2005 @ 14:20 :
@brinta: Lijkt me wel een geweldig leuke baan!
Ja, de opdrachten waren superleuk! Ik had ook een heel groot atelier met enorme ramen enz
Ik mis het nu nog wel eens
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 12:05
Liekepiek90
Liekepiek90 is offline
Ik ben in 3vwo gestopt vanwege problemen op school en andere problemen. heb een jaar thuisgezeten en ben daarna naar een heel vrije vorm van onderwijs geweest, dat was echter iets te vrij (geen boeken,leraren,begeleiding etc.) dus daar ook weer gestopt. (dit was feb dit jaar) heb sindsdien thuisgezeten en in een paar vakken staatsexamen gedaan dit jaar . volgend schooljaar ga ik naar een andere nieuwe school.

Laatst gewijzigd op 16-07-2005 om 12:26.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:18
Verwijderd
ik ben een paar keer gestopt met school vanwege een opname maar heb het steeds opnieuw weer opgepakt, wel steeds op een laag pitje. eind 2004 wou ik helemaal stoppen. Mijn ouders vonden dit niet goed, ik moest íets doen, dus wou ik vrijwilligerswerk gaan doen maar dat kwam maar niet van de grond dus ben ik uiteindelijk op school gebleven en op een gegeven moment ging het beter met me en toen ben ik ook weer meer gaan doen en had ik een doel voor ogen. Dat doel was eerst mbov daarna spw en uiteindelijk heb ik besloten om toch mijn havo af te gaan maken op de vavo.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 13:06
Lorelei
Lorelei is offline
Ilsch en brinta: dank je. Het lijkt me ook erg leuk.. maar ik ben nog lang niet zover hoor. Ik moet nog allerlei recepten testen en prefectioneren en zo.
Oud 23-07-2005, 14:57
REIE
REIE is offline
Ik ben in juni 2001 ontvoerd en sindsdien heb ik allerlei concentratieproblemen. School lukt niet meer dus ben ik nu aan het leren voor tuinier in Gelderland.
Oud 25-07-2005, 12:22
brinta
brinta is offline
Citaat:
REIE schreef op 23-07-2005 @ 15:57 :
Ik ben in juni 2001 ontvoerd en sindsdien heb ik allerlei concentratieproblemen. School lukt niet meer dus ben ik nu aan het leren voor tuinier in Gelderland.
Poeh....goed dat je weer een vorm van opleiding hebt opgepakt
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 09:38
voel_je_vrij
voel_je_vrij is offline
ik had genoeg van dat eeuwige gezeik op school dus stopte ik met de havo en nu ga ik MBO-ICT doen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 25-07-2005 @ 13:22 :
Poeh....goed dat je weer een vorm van opleiding hebt opgepakt
we hebben door dat dit een schreeuw om aandacht is?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 18:35
MB
MB is offline
Citaat:
grl schreef op 18-07-2005 @ 14:06 :
Ilsch en brinta: dank je. Het lijkt me ook erg leuk.. maar ik ben nog lang niet zover hoor. Ik moet nog allerlei recepten testen en prefectioneren en zo.
Weet je al wel hoe je de zaak financieel gaat regelen enzo? Want dat lijkt me ook tamelijk belangrijk (of wil je het onofficieel gaan doen?)
Oud 27-07-2005, 20:49
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MB schreef op 27-07-2005 @ 19:35 :
Weet je al wel hoe je de zaak financieel gaat regelen enzo? Want dat lijkt me ook tamelijk belangrijk (of wil je het onofficieel gaan doen?)
Ik wil onofficieel beginnen denk ik. Gewoon simpel, eerst maar eens proberen. Van huis uit is het financieel wel te doen. Ik heb een oven thuis. Ik woon letterlijk achter de winkelstraat dus ik kan alles makkelijk halen. Het enige waar ik echt nog voor moet zorgen zijn doosjes om de taarten in mee te geven en eh.. foldertjes oid. (nja, en klanten dus maar goed, da's weer een verhaal apart) Ik denk dat ik me in het begin ga richten op bejaarden, zowel thuiswonende die niet goed meer kunnen koken als mensen in een bejaardetehuis die het eten daar niet willen eten (daar zijn er wel een paar van). Daar valt makkelijk een soort regeling mee te treffen, voor bijv. bepaalde dagen. En dan zou ik het ook nog wel kunnen brengen.

Even nog een edit. Omdat ik dus niet zoveel energie heb, zou ik het niet aankunnen om echt veel klanten en bestellingen te hebben. (daar is ons huis en onze keuken ook niet echt geschikt voor) Ik wil klein beginnen en het ook klein houden.. tenzij het echt geweldig gaat lopen, maar dan zal ik echt dingen moeten gaan regelen en daar weet ik nu iig nog te weinig over. Ergens lijkt me 't erg leuk als het zo goed gaat lopen dat ik het niet meer aankan.. maar ik moet er op dit moment nog even niet aan denken.

Laatst gewijzigd op 27-07-2005 om 20:54.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 23:50
leipe yugo
leipe yugo is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 27-07-2005 @ 19:02 :
wat crap je nou? de meid vertelt gewoon wat haar is overkomen
Oud 27-07-2005, 23:53
Verwijderd
Citaat:
heliosuperjos schreef op 27-07-2005 @ 19:02 :
Ja, gelukkig kom jij op emotioneel vlak niets te kort, te zien aan je reacties.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 01:29
Global
Global is offline
Citaat:
voel_je_vrij schreef op 27-07-2005 @ 10:38 :
ik had genoeg van dat eeuwige gezeik op school dus stopte ik met de havo en nu ga ik MBO-ICT doen.
MBO en misschien ook HBO zijn net zo schools als middelbare school
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 03:47
Vice
Vice is offline
Citaat:
Global schreef op 28-07-2005 @ 02:29 :
Het verschil alleen tussen een beroepsopleiding en de middelbare school is dat je op een beroepsopleiding (meestal) als een volwassen persoon wordt gezien en niet maar als een pubertje. De verhouding tussen leerlingen en docenten is ook anders.
De lessen zelf komen inderdaad vaak schools over.
Oud 28-07-2005, 09:33
voel_je_vrij
voel_je_vrij is offline
Citaat:
Weet je wat, dan ga ik de arbeidsmarkt maar in zonder een enkel papiertje.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Uhu, maar soms kan 't al flink schelen wanneer je alleen (of vooral) vakken hebt die je leuk vind. De middelbare school vond ik te schools en vreselijk, vooral omdat ik gym had en nog meer vakken die ik stom vond. HBO vond ik te school maar vreselijk leuk, waardoor ik een jaar langer bleef hangen dan de bedoeling was
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 16:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 00:53 :
Ja, gelukkig kom jij op emotioneel vlak niets te kort, te zien aan je reacties.
dat hoor je mij niet zeggen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten