Oud 15-07-2005, 17:05
Stefanie
Stefanie is offline
Ik werk bij de AH en daar verkopen ze twin eggs. Dat zijn eieren die een dubbele dooier hebben.

Weet iemand hoe het kan dat een ei een dubbele dooier heeft? Of zijn die gemanipuleerd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2005, 22:01
Cookie
Cookie is offline
Weetnie hoe het kan, maar die zijn niet gemanipuleerd. We hebben zelf ook kippen en tegen de tijd dat ze wat ouder worden krijg je wel eens zon ei. Maar hoe het komt?
Oud 15-07-2005, 22:53
Roos
Roos is offline
Het kan gewoon gebeuren, bij elke kip.
Misschien zijn er bepaalde kippen zo gefokt dat ze heel vaak dubbele dooier-eieren leggen.

Je hebt zelfs 4-dooier eieren!
Oud 15-07-2005, 22:56
El Kim
El Kim is offline
Volgens mij zijn die écht niet lekker
Oud 16-07-2005, 03:03
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
El Kim schreef op 15-07-2005 @ 23:56 :
Volgens mij zijn die écht niet lekker
smaken hetzelfde als andere eieren, ze hebben allen 2 dooiers
die 2 dooiers zijn elk wel wat kleiner dan die van een normaal ei met 1 dooier.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 09:23
Verwijderd
Wat een gek idee
Wat heb je er eigenlijk aan? 't Is grappig, maar heeft het ook nut? Je hebt immers - neem ik aan - net zoveel ei als met een gewoon ei...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 10:06
reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-07-2005 @ 10:23 :
Wat een gek idee
Wat heb je er eigenlijk aan? 't Is grappig, maar heeft het ook nut? Je hebt immers - neem ik aan - net zoveel ei als met een gewoon ei...
neh je heb wat meer eigeel
scheelt niet veel, maar wel iets
en misschien vinden sommige het er leuk uit zien op salades s
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 11:03
PV
PV is offline
Citaat:
Cookie schreef op 15-07-2005 @ 23:01 :
Weetnie hoe het kan, maar die zijn niet gemanipuleerd. We hebben zelf ook kippen en tegen de tijd dat ze wat ouder worden krijg je wel eens zon ei. Maar hoe het komt?
Je kunt aan de buitenkant toch niet zien wat er in zit? Dan moeten ze toch gemanipuleerd zijn oid zou ik denken.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 11:13
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 16-07-2005 @ 12:03 :
Je kunt aan de buitenkant toch niet zien wat er in zit? Dan moeten ze toch gemanipuleerd zijn oid zou ik denken.
Als je er licht door schijnt, kan je het geloof ik wel zien. Zo controleren ze ook of een ei bevrucht is of niet.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 11:14
Roos
Roos is offline
Citaat:
PV schreef op 16-07-2005 @ 12:03 :
Volgens mij kan je er met licht doorheen schijnen.

Maar die kippen hoeven niet gelijk genetisch gemodificeerd te zijn ze kunnen ook gewoon zo gefokt zijn.
Oud 16-07-2005, 11:46
PV
PV is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-07-2005 @ 12:13 :
Als je er licht door schijnt, kan je het geloof ik wel zien. Zo controleren ze ook of een ei bevrucht is of niet.
Oh ok, dat wist ik dus niet
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 11:57
Verwijderd
Kan zo'n dubbel-dooier-ei ook bevrucht zijn? Dat je dus twee kuikens uit 1 ei krijgt Een tweeling? ...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 12:25
Zozo
Zozo is offline
Citaat:
Roos schreef op 16-07-2005 @ 12:14 :
Volgens mij kan je er met licht doorheen schijnen.

Maar die kippen hoeven niet gelijk genetisch gemodificeerd te zijn ze kunnen ook gewoon zo gefokt zijn.
Veredeling (of noemen ze dat alleen zo bij planten?)

Citaat:
Kan zo'n dubbel-dooier-ei ook bevrucht zijn? Dat je dus twee kuikens uit 1 ei krijgt Een tweeling? ...
Gezellig...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 16:54
Verwijderd
volgens mij is dat inderdaad gewoon een soort tweeling-ei... net zoals een mensenvrouw twee eisprongen tegelijk kan krijgen, en dus een twee-eiige tweeling.

Ik denk dat kuikens in zo'n ei niet kunnen overleven, dat er te weinig voeding in het ei zit om twee kuiken-embryo's te voeden.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 10:24
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-07-2005 @ 04:03 :
smaken hetzelfde als andere eieren, ze hebben allen 2 dooiers
die 2 dooiers zijn elk wel wat kleiner dan die van een normaal ei met 1 dooier.
Ja, maar ik houd niet zo van eigeel
Oud 26-07-2005, 09:51
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 15-07-2005 @ 18:05 :
Ik werk bij de AH en daar verkopen ze twin eggs. Dat zijn eieren die een dubbele dooier hebben.

Weet iemand hoe het kan dat een ei een dubbele dooier heeft? Of zijn die gemanipuleerd?
wel raar omdat het zogenaamd niet gemanipluleerd is.. hoe weten ze dan dat elk zo'n ei een dubbele dooier heeft..Maae volgens bijgeloof als je met toeval zo'n ei heb gaat iemand trouwen
Oud 26-07-2005, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Chelsea schreef op 26-07-2005 @ 10:51 :
wel raar omdat het zogenaamd niet gemanipluleerd is.. hoe weten ze dan dat elk zo'n ei een dubbele dooier heeft..Maae volgens bijgeloof als je met toeval zo'n ei heb gaat iemand trouwen
dat is al gezegd, je kunt een ei doorlichten en dan zie je dat.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 10:26
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-07-2005 @ 11:04 :
dat is al gezegd, je kunt een ei doorlichten en dan zie je dat.
ja dat zie ik maar je weet nooit wat er met eieren gebeurd dat weet je ooit zeker niet nawat ik wat inside dingetjs van AH heb gehoord

als of iemand met een vergroot glas en speciaal licht elk ei inspecteerd
Oud 26-07-2005, 10:36
Verwijderd
ik weet niet wat voor eieren jij eet, maar ik heb geen vergrootglas nodig om een dooier te kunnen zien hoor
en ja, er wordt gewoon fel licht op de eieren gezet en dan worden ze gesorteerd
anders zouden er bevruchte eieren tussen kunnen zitten, en dat willen mensen niet
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Chelsea schreef op 26-07-2005 @ 11:26 :
ja dat zie ik maar je weet nooit wat er met eieren gebeurd dat weet je ooit zeker niet nawat ik wat inside dingetjs van AH heb gehoord

als of iemand met een vergroot glas en speciaal licht elk ei inspecteerd
Ze moeten wel gesorteerd worden. Anders krijg je bevruchte eieren, zoals Sarah al zegt. Blijkbaar sorteren ze niet alleen op bevrucht - niet-bevrucht, maar ook op 't aantal dooiers. Ik vraag me wel af hoeveel procent van de onbevruchte eieren 2 dooiers hebben op een natuurlijke manier (dus zonder gemodificeerde kippen ofzo).
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 11:15
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-07-2005 @ 11:36 :
ik weet niet wat voor eieren jij eet, maar ik heb geen vergrootglas nodig om een dooier te kunnen zien hoor
haha nooit geprobeerd eerlijk gezegd
Oud 26-07-2005, 11:15
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-07-2005 @ 11:57 :
Ze moeten wel gesorteerd worden. Anders krijg je bevruchte eieren, zoals Sarah al zegt. Blijkbaar sorteren ze niet alleen op bevrucht - niet-bevrucht, maar ook op 't aantal dooiers. Ik vraag me wel af hoeveel procent van de onbevruchte eieren 2 dooiers hebben op een natuurlijke manier (dus zonder gemodificeerde kippen ofzo).
ja ik snap je vraag en ik vraag het me ook af
Oud 26-07-2005, 18:20
woezel
woezel is offline
laatmaar
Oud 27-07-2005, 16:02
paranoid
paranoid is offline
ze kijken niet naar hoeveel dooiers er in een ei zitten, maar naar de grote, ze zijn namelijk veel groter (althans met verse, markt eieren) je weet dus ook nooit 100% zeker of het een duubeldooier is. hoe dit gaat met een AH-eitje, wil ook ik niet weten...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 23:01
TRXD
TRXD is offline
We hebben hier thuis op het moment zo'n 25 kippen (al meer als 20 jaar hebben we kippen rondlopen) denk ik maar een ei met 4 dooiers zoals hier in deze topic ergens wordt genoemd heb ik nog nooit gezien. Ook niet met 3 trouwens. Met 2 weleens. Grote eieren hebben dat weleens. Maar goed het zal misschien weleens voorkomen, dat weet ik niet. Maar de kans is dan toch wel heel klein, want dan had er in de 20 jaar misschien toch wel een keer een meer dan dubbele dooier bij moeten zitten?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten