Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2005, 11:31
Synonym
Synonym is offline
Ik ben echt gek op films. Het liefst kijk ik films ook alleen of met andere filmliefhebbers, anders kan ik de film niet goed volgen. Ik heb zelf nog geen dvdspeler, wel een paar dvd's. Ik kijk meestal bij mijn vriendje thuis. Ik hou er van om op zijn kamer te hangen als hij weg is en dan ga ik zelf altijd heerlijke films huren bij de cult/filmhuisvideotheek. Ik hou ontzettend veel van Scandinavische films. Ik vind Aki Kaurismaki dan ook een erg goede filmmaker.

Maar ik kan ook heus wel genieten van ontzettende Hollywood films waarin alle cliches die er bestaan naar voren komen.

Oja biosbezoek: regelmatig. Sneaken is erg leuk maar je ziet wel erg vaak veel kutfilms. Al vond ik Kung Fu Hustle zo kut dat ie weer leuk was
Oud 18-07-2005, 18:52
kuik
kuik is offline
ik ging gister ghost-dinges kijken met scarlett johansson, maar ik heb het einde niet gehaald, alhoewel hij op zich nog best grappig was
Oud 18-07-2005, 18:53
kuik
kuik is offline
oh en pas ging ik napoleon dynamite downloaden, maar toen annuleerde ik m per ongeluk
Oud 22-07-2005, 00:20
Dwarrelend Blad
Dwarrelend Blad is offline
Ik kijk veel films, ga (tegenwoordig) regelmatig naar de bioscoop, NIET naar de sneak want ik wil weten waar ik heen ga. Ik ga morgen naar In Good Company in Amsterdam.

Wat betreft dvd's heb ik net een koopverslaving achter de rug en ben ik aan het afkicken. Er is een periode geweest dat ik meer geld uitgaf dan dat ik te besteden had (dat merkte ik dan aan de aanmaningen van ziekenfonds en school etc.), maar daar ben ik nu vanaf. Ik koop nu iets van 3 dvd's per maand terwijl dit er eerst 15-20 waren.

Tegenwoordig houd ik mij ook bezig met het kopen en kijken van series.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 00:57
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
is leuke film trouwens, in good company
Oud 22-07-2005, 01:00
Verwijderd
Ik huur nooit films. Ik word wel altijd meegesleept door andere lui die films gaan huren, want ze weten zelf nooit wat en ik wel. Hoewel dat eigenlijk niet zo vaak meer voorkomt, ik geloof dat ik tegenwoordig een beetje de rol heb gekregen van videotheek.

Als ik een film gaaf vind, dan wil ik 'm op dvd. Zo van, films in de bioscoop kijken is reuzegaaf natuurlijk, maar ik wil op elk willekeurig moment een film kunnen gaan kijken die ik leuk vind, dusja.

Ik houd van oude films met overdreven cheesy effecten. Indiana Jones is mijn held.

Ik houd ook van oude horrorfilms. "The man-eating sand!" Zulk soort titels kun je geen nee tegen zeggen.

Ik houd van parodieen. Vooral als ze flauw zijn.

Zogenaamde cultfilms zijn ook retegaaf, maar ik weet nooit wat een cultfilm is en wat niet, dus ik laat 't zetten van dat stempel maar aan anderen over.

Musicals vind ik ook leuk. Ja, lach maar. De Rocky Horror Picture Show is anders wel geniaal, hoor.

Anime is ook best leuk, maar dan moet 't geen Dragonball Z gezeik zijn, maar echt goede anime. Spirited Away, Trigun, rr. Ik begin maar niet over hentai, hehe. (a)

Tim Burton is tof.
Tarantino is tof.
Lynch is tof.
Hayao Miyazaki is tof. (Da's de maker van Spirited Away en Princess Mononoke. Hij heeft echt een miljoen films gemaakt en godverdomme ik wil ze allemaal hebben, maar 't is verschrikkelijk lastig te vinden. Bah.)
Steve Buscemi is tof.
Johnny Depp is tof.

Ik vind te veel dingen tof. Da's wel naargeestig, want mijn DVD-collectie groeit als de tyfus. Hield ik het eerst bij een DVD'tje per maand, nu is het zo dat ik in de afgelopen week twee films heb aangeschaft, morgen haal ik een Tarantino-box en als 't meezit heb ik maandag nog twee lieve filmpjes in mijn bezit. (En eventueel een Indiana Jones box, ja, ook nog eens. Iemand, sla me tot bezinning. )

Laatst gewijzigd op 22-07-2005 om 01:11.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 01:06
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
films kijken is leuk, ik ben laatst terwijl ik superbrak was naar magadaskar gegaan en heb me dood gelachen
ik vind films goed als ze me heel erg kunnen boeien, als ik er lang over na ga denken of als ze lang in mn hoofd blijven zitten. vroeger was dat titanic (ja weet het), nu bijv: gummo, kill bill, gegen die wand, die edukators, eternal sunshine on a spotless mind, easy rider, the big lebowski enz.

maar als ik lui en moe ben of zin heb om dom te zijn kijk ik graag naar domme films zoals white chicks en mean girls, gewoon chill af en toe
Oud 22-07-2005, 01:07
Faery
Faery is offline

Well fucking duh. \m/
Oud 22-07-2005, 01:19
Verwijderd
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 22-07-2005 @ 02:06 :
eternal sunshine on a spotless mind
of the

maar het is 2 uur, laat maar.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 01:45
Verwijderd
bios ga ik niet vaak heen, ik koop vaak films die niet te duur zijn en die me interessant lijken/waarvan ik weet dat ze interessant zijn. Oppervlakkige bios films download ik meestal en zijn ze echt ok dan ga ik ze in de bios zien.

verder ben ik met films opgegroeid. Mijn pa heeft meer dan 300 videobanden en meer dan 50 dvds. Bij mijn ma staan ook nog eens 100 videobanden en 20 dvds
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 09:46
morango
morango is offline
Ik ga bijna nooit naar de bioscoop, misschien eens in het halfjaar ofzo... Met vrienden, of als ik een date heb
Ik kijk wel best veel dvd's / films op tv, bijna elke dinsdag / woensdagavond kijk ik met 4 vrienden een dvd bij een van die jongens. Dat is wel een soort 'uitgaan' want dan drinken we rum cola's of bier, en gaan we daarna nog naar de kroeg of we breken zijn huis af
En dan kijk ik vaak nog een dvd met broer / vriendin / zus.
Soms als er een leuke film op tv is kijk ik hem, thuis en alleen.

Ik hou wel van een beetje cult-achtige films, maar een slechte hollywood film kan ik ook af en toe wel waarderen.

Laatste film die ik gezien heb was A.K.A. wel apart gedaan; 3 beelden naast elkaar, in het begin vreemd, maar daarna had ik het niet eens meer door.

Zelf heb ik niet zoveel dvd's, stuk of 10 denk ik, die heb ik gekregen ofzo. Ik koop ze zelf niet, ik wil een film toch niet zo snel twee (of meer) keer kijken.
Oud 22-07-2005, 11:11
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
Danique schreef op 22-07-2005 @ 02:19 :
of the

maar het is 2 uur, laat maar.
ja sorry ik was aan t vieren dat ik n kamer heb dus
Oud 22-07-2005, 11:47
Al Murphy
Al Murphy is offline
De bioscoop is wel leuk, maar ik kom daar niet zo vaak, om allerlei redenen: te veel slechte blockbusters, te duur, te grote zalen (=> nefast voor de feestvreugde...) enzovoort. Andere soorten filmvoorstellingen + festivals vind ik dan weer wel leuk, want daar komt de regisseur al eens een praatje doen, en is de omkadering veel leuker.

Films kopen doe ik al helemaal niet. Vlakbij zit een videotheek met een geweldig goede collectie, dus daar wil ik vaak wel eens iets van meepikken. Het hangt ervan af of ik alleen naar een film kijk, of niet. Films huren is voor mij en mijn vrienden iets enorm impulsiefs, en 10 minuten voordat je wil gaan kijken nog iemand vinden die mee wil kijken, is niet zo gemakkelijk.

Daarnaast hou ik - in het algemeen - niet zo van Hollywood-films. Ik ben ook alergisch van grootse en dure special effects. Ik probeer nu een beetje te grasduinen in het kruim van de Europese film, en blijkbaar hou ik het meest van Franse films. De laatste Franse film die me nog steeds bij is gebleven (en zich moeiteloos in de Top 10 beste films heeft genesteld) is Les Pouppée Russes (Russian Dolls). Vooral de dromerige en kleurrijke portret- en vertelstijl spreekt me aan. Veel off screen commentaar, en van die dingen.

Oh, vanavond kan je op Canvas (de tweede belg ) om 23u20 kijken naar Ladybird, Ladybird. Van Kel Loach, dus de liefhebber kan zich nog eens wentelen in een bedje van marginaliteit, sociale onderdrukking en ... popcorn en cola zeker? Over de Britse cinema ook geen slecht woord van mij.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 11:49
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
ZerO schreef op 17-07-2005 @ 17:03 :
Ik kijk heel graag films thuis of in de bios. Ga vaak naar de sneak maar kom teleurgesteld thuis want het zijn 9 van de 10 keer stomme films.
Ik kan een film wel dertig keer kijken en ik ken allemaal quotes uit mijn hoofd ja
Oud 22-07-2005, 12:09
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 22-07-2005 @ 02:06 :
films kijken is leuk, ik ben laatst terwijl ik superbrak was naar magadaskar gegaan en heb me dood gelachen
ik vind films goed als ze me heel erg kunnen boeien, als ik er lang over na ga denken of als ze lang in mn hoofd blijven zitten. vroeger was dat titanic (ja weet het), nu bijv: [knip vanalles anders]
Heb je hoerenchance vandaag. Vanavond komt Titanic nog eens op BBC1, om 21u30 onze tijd.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 13:35
Verwijderd
Ik ben een filmfanaat. Ik ga graag en vaak naar de bioscoop, vriendje en ik hebben samen zo'n 200 dvd's/ Nou ja, eigenlijk zijn ze van hem, maar ik maak er ook gebruik van. Dus blah.

Gisteren naar Charlie and the Chocolate Factory geweest. Ik ben een Burton fan. 't Was tof.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 20:12
Dwarrelend Blad
Dwarrelend Blad is offline
In Good Company was leuk. Het publiek was af en toe wel erg enthousiast met lachen om de grappige stukjes, en hij was af en toe wel voorspelbaar. Ook zat er niet bepaald chemie tussen de dochter en snotneus. Tussen papa en de dochter was het ook niet altijd even overtuigend. Overall een zeer vermakelijke film waar ik vaak van moest lachen (maar niet huilen).

Aan het einde van de film zaten nog een hoop mensen de aftiteling te lezen, alsof een bekende erin speelde.
Later zag ik op het station iemand lopen die precies de ober was in het restaurant waar papa ruzie ging maken zegmaar. Toeval?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 20:15
Otis
Otis is offline
oh en ik hou van soundtracks

o.a. garden state (L)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 20:45
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Mijn laatste liefde is karate-films .
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 22:18
Avelon
Avelon is offline
hm leuk. als ik een keer een tv heb
Oud 23-07-2005, 22:27
grandmommy
grandmommy is offline
euh ik kijk redelijk veel films. soms echte kutfilms zoals ants in the pants, een duitse film die in het engels is nagesunchroniseerd, maar soms ook leuke films. ik hou van bloedfilms en films met absurde harde humor. en van monty python-eske films. en films met geile jongens, dan maakt het verhaal me al niet eens zoveel meer uit. en eigenlijk houd ik ook wel erg van duitse films want dat is lekker vertrouwd enzo en duitse jongens zijn knap.
Oud 23-07-2005, 22:56
Vice
Vice is offline
Films vind ik wel leuk, maar ik ga bijna nooit naar de bioscoop en ik koop alleen DVD's als ik de film (of serie) erg graag wil zien of wanneer de DVD behoorlijk is afgeprijsd (en dan moet die natuurlijk nog leuk zijn).
Oud 24-07-2005, 00:00
Verwijderd
Edward Scissorhands was vandaag op tv. <3
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 12:24
Auryn
Auryn is offline
Ik kijk echt veel films vind ik zelf. Relatief dan, ik heb niet zo veel vrije tijd. Als je film-freak bent kun je volgens mij nooit echt begrijpen hoe iemand niet van films houd en vica versa...

@Otis, ik hou ook van soundtracks, heel erg zelfs! Die van A Beautiful Mind bijvoorbeeld...
Oud 24-07-2005, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Otis schreef op 23-07-2005 @ 21:15 :
oh en ik hou van soundtracks

o.a. garden state (L)
zowiezo de film Garden State (l)

"out comes the lipstick"
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 12:34
Sjoerd
Sjoerd is offline
ik kijk af en toe film met vrienden, niet vaak. ga ook niet vaak naar de bioscoop.de laatste keer naar de bios was gratis via school naar madagascar. niks aan.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 12:52
Otis
Otis is offline
ik heb gister SORORITY BOYS gehuurd
een bfilm op zn tijd
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 14:02
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Fake schreef op 24-07-2005 @ 13:28 :
zowiezo de film Garden State (l)
Oud 24-07-2005, 14:16
Verwijderd
Garden state vond ik, vooral tegen het eind, maar een zeikfilm waarin niets gebeurt. 'garden state, a movie about life zz'. Hele cliche scenes allemaal. En ik vond Zach Braff maar slecht acteren, maarja hij heeft dan ook zichzelf gecast.
Ik zag nadat ik de film had gezien dat onder het nummerbord new jersey, garden state staat. Dat wist ik niet.

Laatst gewijzigd op 24-07-2005 om 14:21.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 14:20
Verwijderd
Oh en er zaten echt ENORM veel regie fouten wat heel storend was.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 24-07-2005 @ 15:20 :
Zoals welke?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 20:19
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Roxane schreef op 24-07-2005 @ 15:16 :
Garden state vond ik, vooral tegen het eind, maar een zeikfilm waarin niets gebeurt. 'garden state, a movie about life zz'. Hele cliche scenes allemaal. En ik vond Zach Braff maar slecht acteren, maarja hij heeft dan ook zichzelf gecast.
Ik zag nadat ik de film had gezien dat onder het nummerbord new jersey, garden state staat. Dat wist ik niet.
Is de humor in de film je totaal ontgaan?
Oud 24-07-2005, 20:22
Otis
Otis is offline
hier spreekt wel een expert
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 20:24
Verwijderd
wat bedoel je humor?

Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 24-07-2005 @ 21:17 :
Zoals welke?
het zijn er te veel om echt specifiek nog te weten, maar in een zelfde scene waar van camerastandpunt verwisseld wordt, zit een arm van iemand eerst omhoog en bij de volgende shot omlaag. Of een siggaret eerst tussen iemands vingers en daarna opeens in zn mond.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 20:27
Kaps
Kaps is offline
Je had een tijdje van die Asian films op MTV
Soms kijk je er één per ongeluk helemaal uit, en vind je hem eigenlijk best gaaf
Alleen al om de chickz0rs die erin zitten
Oud 24-07-2005, 20:28
Otis
Otis is offline
oh dat soort dingetjes, als je echt gaat opletten kom je die inderdaad wel vaak tegen in films maar daardoor ga ik een film bijna nooit minder leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 20:28
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Roxane schreef op 24-07-2005 @ 21:24 :
wat bedoel je humor?
er kan ook humor in een film zitten die er niet bovenop ligt.
regiefouten kan ik ook niet echt storend vinden, eigenlijk. eerder grappig. zoals in die oude films als iemand door de regen loopt en daarna ergens binnenkomt waarbij haar en make up perfect zitten en ze helemaal niet nat is.
Oud 24-07-2005, 20:32
Otis
Otis is offline
of een microfoon in beeld oeps
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Otis schreef op 24-07-2005 @ 21:28 :
oh dat soort dingetjes, als je echt gaat opletten kom je die inderdaad wel vaak tegen in films maar daardoor ga ik een film bijna nooit minder leuk vinden.
In garden state was het constant. Het is irritant.

Citaat:
Tom Violence schreef op 24-07-2005 @ 21:28 :
er kan ook humor in een film zitten die er niet bovenop ligt.
regiefouten kan ik ook niet echt storend vinden, eigenlijk. eerder grappig. zoals in die oude films als iemand door de regen loopt en daarna ergens binnenkomt waarbij haar en make up perfect zitten en ze helemaal niet nat is.
Ik heb er niet om kunnen lachen dat het allemaal zogenaamd beteknisvol en symbolisch had moeten zijn maar dat het eigenlijk suckt.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 20:47
Tom Violence
Tom Violence is offline
ik doelde meer op de simpelheid en de stiltes.
Oud 24-07-2005, 20:53
Verwijderd
Ik kijk vrij vaak films, maar dan vooral op tv (al zijn die dikwijls niet echt de moeite luiheid dus )
Heel soms haal ik ook dvd's bij de videotheek maar ik ben mijn kaart eens kwijtgeraakt, en sindsdien ben ik er ook niet meer naartoegeweest. Het stoort mij een beetje dat je zo'n film maar 2 dagen mag houden enzo. En meestal regent het als ik er een wil zien dus dan moet ik eerst een kwartier door de regen fietsen
In de cinema keek ik vroeger vrij veel films maar de laatste tijd niet meer zo. Te weinig tijd vermoed ik.. Ik ben wel van plan om binnenkort misschien bij een alternatieve cinema vrijwilliger te worden en zo gratis binnen te mogen bij alle films
Alternatieve films vind ik wel leuk, al heb ik dat nog maar sinds kort ontdekt.

Ik heb ook een lijst van films die ik nog moet zien. Zo'n 20-tal. De bedoeling was om die allemaal deze vakantie te doen maar ik heb er nog geen enkele gezien

Maar ik hou wel van films
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 24-07-2005 @ 21:37 :
In garden state was het constant. Het is irritant.

Ik heb er niet om kunnen lachen dat het allemaal zogenaamd beteknisvol en symbolisch had moeten zijn maar dat het eigenlijk suckt.
Dat is jouw mening, ik vond het een prima film.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 06:59
Roxy
Roxy is offline
Ik werk bij een klein bioscoopje dus ik mag doordeweeks gratis naar de twee bioscopen die van mijn baas zijn zeg maar.. Mijn 'vaste partner' mag ook nog mee met 50% korting, dus dat is wel relaxt, ik ga dan ook regelmatig. Vind het alleen jammer dat ze weinig filmhuis en cult draaien daar. Ik ga zeker wel 1 of 2x per maand en daarnaast huur ik nog af en toe wat en download ik ook nog regelmatig films die wij dus niet hebben gehad..
Oud 25-07-2005, 09:20
George
George is offline
Ik kijk behoorlijk veel films ja. Ik kijk het liefst alleen of met iemand die goed z'n mond kan houden want ik kan het niet uitstaan als ik net tijdens het spannendste stukje afgeleid word. Ik ga wel vrij vaak naar de film de laatste tijd, vergeleken met vroegah, toen had ik geen sociaal leven en ging ik dus nooit. Meestal kijk ik thuis natuurlijk, het liefst films die nog niet uit zijn zodat ik kan opscheppen dat ik ze al gezien heb. De laatste films die ik gezien heb waren Dark City en Mr. and Mrs. Smith en die waren beiden best wel hilarisch.
Oud 25-07-2005, 19:51
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Roxane schreef op 24-07-2005 @ 15:20 :
Vond ik wel meevallen, of het kwam in ieder geval niet storend op me over.

Ik kijk wel redelijk veel films, laatste tijd wat minder maar heb 3 jaar in een videotheek gewerkt dus dan 'moest' je ook wel.. ook veel bagger gezien dus. Het liefst zie ik toch filmhuis, speelfilm en laatste tijd ook steeds meer buitenlandse films
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 00:21
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Ik kijk alles. Van Tara Reid-pulp tot arty farty low budget. Het liefst huur ik gewoon een DVD, ik vind de bioscoop niet prettig, thuis is veel relaxter.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 00:47
Boas
Boas is offline
Ik heb van die vakantieperiodes dat ik veel nieuwe films kijk en elke week in de bios zit. (het is dan zelfs zo erg dat we dan standaard naar de bios gaan en we alle leuke films al gezien hebben en dan maar Herby gaan kijken ZZzz) Maar meestal zijn de films in de bios dus niet zo interessant en huur of down ik films die ik wel leuk vind. Hou van sarcastische en droge humor plus wat actie.
Oud 26-07-2005, 08:23
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
Otis schreef op 24-07-2005 @ 21:28 :
Nee ik ook niet. Het viel me een keer op bij the Beach, dat in het ene shot het licht van rechts kwam en in het volgende weer van links...

Ik zag een keer een making off waar ze gewoon vergeten waren de camera uit te zetten en je 3 minuten voeten en grond zag Dat ze dat er niet uit hadden gehaald . Oja, ook een bordje met exit erop dat honderd keer in en uit werd gezoomd, 5 minuten lang. Ik weet niet meer van welke film die making off was.
Oud 26-07-2005, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 24-07-2005 @ 21:24 :
het zijn er te veel om echt specifiek nog te weten, maar in een zelfde scene waar van camerastandpunt verwisseld wordt, zit een arm van iemand eerst omhoog en bij de volgende shot omlaag. Of een siggaret eerst tussen iemands vingers en daarna opeens in zn mond.
Heh, ik vind zulk soort dingen meestal juist grappig. Want dan vind het stoer dat ik het opmerk ofzo.

In The Gladiator loopt overigens iemand met een horloge. Naar het schijnt, want ik heb de film niet gezien. Maar het 't zou het bijna waard maken om te gaan kijken, ik wil die ker0l die op zo'n flauwe manier z'n tijd ver vooruit is uitlachen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 26-07-2005 @ 14:32 :
Heh, ik vind zulk soort dingen meestal juist grappig. Want dan vind het stoer dat ik het opmerk ofzo.

In The Gladiator loopt overigens iemand met een horloge. Naar het schijnt, want ik heb de film niet gezien. Maar het 't zou het bijna waard maken om te gaan kijken, ik wil die ker0l die op zo'n flauwe manier z'n tijd ver vooruit is uitlachen.
Zo'n dingen merk ik nu echt nooit op
Op imdb.com staat bij elke film wel zo'n lijst van alles wat niet klopt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten