Oud 21-07-2005, 10:45
KMBA
KMBA is offline
Kan een Bril je ogen vermoeien? Want soms als ik hem afdoe en dat een tijdje zo hou dan voelt het wel prettiger en ontspannen..

KMBA
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 11:50
JessieL
JessieL is offline
Het eerste wat ik dacht was --> laat je ogen voor de zekerheid nog een keer meten. mss klopt je sterkte niet (meer)
maar ik snap wel wat je bedoelt, soms (en bij mij vooral 's avonds) voelen je ogen 'moe' aan. ik weet ook niet waarom
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 11:57
lithuania
lithuania is offline
Citaat:
KMBA schreef op 21-07-2005 @ 11:45 :
Kan een Bril je ogen vermoeien? Want soms als ik hem afdoe en dat een tijdje zo hou dan voelt het wel prettiger en ontspannen..
Dat had ik ook heel erg toen ik net een bril had, en nu af en toe nog steeds. Ik heb het idee dat het kwam doordat ik opeens zoveel meer details zag met een bril op omdat ik veel scherper zag, en dat dat zorgde voor die vermoeidheid. Nu doe ik af en toe ook geen bril op als ik niet 'teveel' wil zien zeg maar
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 12:23
KMBA
KMBA is offline
Want ik heb eens wat gelezen en volgens de batesmethode komt het omdat brillen niet de perfecte oplossingen zijn en dat mensen te veel hun oogspieren gebruiken en daarom zijn ogen vermoeien etc.

Zou dit kunne kloppen?

Greetz,

KMBA
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 16:56
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Probeer eens lenzen joh.. Dán heb je pas vermoeide ogen.. Ik heb daar over het algemeen geen last van, omdat ik juist m`n bril opzet als ik last van m`n ogen krijg..
Oud 21-07-2005, 17:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Volgens mij is je sterkte gewoon niet goed meer.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 17:25
:) L. :)
:) L. :) is offline
Huh ik krijg juist moeie ogen als ik mn bril lang niet op heb, en als ik hem dan op heb wordt die vermoeidheid minder. Wat betekend dat dan ?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 18:21
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
L. schreef op 21-07-2005 @ 18:25 :
Huh ik krijg juist moeie ogen als ik mn bril lang niet op heb, en als ik hem dan op heb wordt die vermoeidheid minder. Wat betekend dat dan ?
Dat je je teveel moet inspannen om wat te kunnen zien
Oud 21-07-2005, 18:33
KMBA
KMBA is offline
Het is een mooie test om te kijken hoe jullie denken over brillen enz... Ik heb sinds kort allemaal oog oefeningen gedaan van de batesmethode [ontspanningsoefenignen eigenlijks] enz. en het werkt..

sorry voor de scam guys . Maar waarom zouden brillen de enige oplossing zijn??

KMBA
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 20:53
Roos
Roos is offline
Ik krijg juist vermoeide ogen als ik geen bril/lenzen draag. Maar dan zie ik ook geen steek
Misschien is je bril niet meer goed op sterkte?
Oud 23-07-2005, 23:20
Verwijderd
Citaat:
KMBA schreef op 21-07-2005 @ 19:33 :
Het is een mooie test om te kijken hoe jullie denken over brillen enz... Ik heb sinds kort allemaal oog oefeningen gedaan van de batesmethode [ontspanningsoefenignen eigenlijks] enz. en het werkt..

sorry voor de scam guys . Maar waarom zouden brillen de enige oplossing zijn??

KMBA
Dat geloof ik niet. Vroeger (toen ik een jaar of 10 was) droeg ik een bril, totdat ik hem een keer kwijt was geraakt bij de bibliotheek.

Toen ik 3 maanden later naar de oogarts ging bleek dat mijn gezichtsvermogen weer normaal was en dat ik geen bril meer hoefde (nadat ik dus eerst 3 jaar met bril heb gelopen)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 11:18
dls
dls is offline
ik denk idd dat het eerder komt doordat je bril neit meer de goede sterkte heeft.

ik heb nu lenzen, maar ook nog mijn oude bril. deze is eigenlijk te sterk, want mijn ogen zijn een half punt verbeterd. (naar de 0 toe) en daardoor krijg ik juist hoofdpijn, vermoeide ogen van het dragen van mijn bril

trouwens. heb niet echt vermoeide ogen door lenzen. juist niet.
je versterkte gezichtsveld is groter. je kijkt er niet onder door. en daardoor hoef je je hoofd minder te bewegen om tog alles te kunnen zien en lezen e.d.
dus doe mij maar lenzen...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten