Ik heb een probleempje, ik heb nu al 1,5/2 jaar een vriend. Het gaat erg goed tussen ons en we hebben samen al veel meegemaakt. Nou, laten we zeggen: mijn vriend en ik kregen wat, het ging erg goed, af en toe hadden we ruzie maar dat komt overal voor natuurlijk! Op een keer belde ik mijn vriend, hij was ziek, al een tijdje. Ik maakte me zorgen. Het ging niet zo goed. Ik vroeg waar dat aan zou kunnen liggen. (hij heeft een paar jaar ongezond geleeft, nachten lang achter de pc.. etc etc) Hij d8 dat het daaraan kon liggen. Dus ik vond dat ie moest veranderen. Dat is gebeurd. Maar het ging niet zonder kleerscheuren. Een maand of 8 geleden, toen ik hem belde heeft hij mij ook wat anders verteld.... hij dacht dat het aan 'vroeger' lag.. Ik wilde dit weten, nu, meteen, al was het over de telefoon..
Ik heb toen over de telefoon gehoord dat mijn vriend vroeger van 7 tot 11/12jaar) gepest is op school. Hij is hier heel depressief van geworden, en heeft een paar zelfmoordpogingen geprobeerd te doen. Hij hoefde maar naar de tv te kijken, arme mensen te zien, en het was weer zover.. Hij is met zen ouders naar een psygiater geweest, en dat heeft geholpen naar mijn idee. Hij heeft nu een muur om zich heen gebouwd, en laat alleen vertrouwde mensen toe. Zo sta ik binnen zijn muur. Maar is hij zo bang dat als we ruzie hebben, dat het uitgaat of iets dergelijks..
Om nu even verder te gaan met dat ziek zijn. Hij was geruime tijd ziek. Hij heeft een paar maanden school gemist, en is inmiddels ook blijven zitten in de 4e klas. Hij kon het makkelijk aan, maar hij moet tot rust komen, hij is 'overspannen'...
Nu is mijn vraag en zegje eigenlijk: ik weet niet zo goed wat ik moet doen, hij zou deze vakantie naar een psygiater gaan, om over vroeger en nu te praten. Tegelijkertijd is hij heel aanhankelijk, en weet ik niet zo goed hoe ik met vroeger om moet gaan.
Hij had tot een maand terug geregeld huilbuien. Ik wilde beginnen over vroeger, maar toen vertelde hij het, en barste in huilen uit. Op maandag zou hij naar de docter gaan, omdat ie al heel lang ziek was enzo. Maar vlak daarvoor is hij geheel ingestort.. Huilen, schuldgevoelens etc etc.
Inmiddels gaat het weer redelijk goed met hem, heeft bijna geen last meer van ziek zijn, is van zijn maagmedicijnen af en is altijd vrolijk en lief... hij is zelfs alweer op vakantie geweest. Hij moet alleen nog wel praten met een psygiater...
Heeft er iemand tips hoe ik hiermee om moet gaan.. ? Ik doe mijn best, maar ik wil er toch wel wat over weten. Het ligt in die familie in ieder geval ERG gevoelig....
danku!